Camping Village Continental Lido

7.3Goed

Italië, Piemont, Fondotoce di Verbania (Lago Maggiore)

7.3Goed

• 6.7Eetgelegenheden
  • 7.6Staat v/h sanitair

We hebben een aantal aanbieders voor Village Continental Lido voor je op een rij gezet:

• Sauna
Meer camping info

Ben je op zoek naar een kindvriendelijke kampeerbestemming in de natuur? Dan ben je op Village Continental Lido aan het juiste adres. Neem een duik in het zwembad met uitzicht op de groene bergen of rol je handdoek uit aan het Lago Mergozzo waar Camping Village Continental Lido aan ligt. Ben je benieuwd naar meer? Lees dan zeker even met ons mee.

Het meer is de favoriete plek van veel vakantiegangers die verblijven op Camping Village Continental Lido in Fondotoce di Verbania. Jullie schrijven dat het meer erg kindvriendelijk is en dat de bodem langzaam afloopt. Naast pret in het water kunnen de kids spelen op het grasveld of zandkastelen bouwen. Zelf relax je in de zon op het aangelegde zandstrand aan het Lago Mergozzo.

Vermaak voor het hele gezin is er sowieso genoeg te vinden op Village Continental Lido. Je vindt hier een mooie speeltuin en sportief bezig zijn kan op het voetbal- of tennisveld. Kampeer je hier in het hoogseizoen? Dan staat er een enthousiast animatieteam voor je klaar. Reviewers schrijven dat het team drie keer per dag leuke activiteiten organiseert. Zelfs voor volwassenen is er een leuk programma. Wat dacht je van een les spinnen of mountainbiken in de omgeving met een gids? Op Village Continental Lido kan het allemaal.

Tijdens een vakantie in Italië proef je natuurlijk een verse pizza of een Italiaanse gelato. Op Camping Village Continental Lido haal je deze lekkernijen gewoon in het restaurant. Je kunt er zelfs voor kiezen om pizza’s af te halen. Of bestel een ijsje en eet deze op aan het zwembad.

Accommodaties

De overnachtingsmogelijkheden op Village Continental Lido zijn eindeloos. Kies voor een schaduwrijke staanplaats of huur een van de accommodaties. Verschillende Nederlanders huurden een appartement, dat volgens hen van alle gemakken voorzien is. In de keuken vind je zelfs een vaatwasmachine en een inductiekookplaat. Overnacht je liever in een stacaravan? Deze staan in een leuk straatje op een rustige plek op de camping.

Ligging van Camping Village Continental Lido

Volgens reviewers is er in de omgeving van Village Continental Lido veel te zien en te doen. De camping is gelegen aan het Lago Mergozzo en op een steenworp afstand vind je het nog bekendere Lago Maggiore. Tip: huur een boot en vaar naar dit uitgestrekte gekleurde meer. Ook een bezoek aan de markt in Intra is een aanrader. Deze bruisende markt aan de oevers van het Lago Maggiore ligt op slechts tien kilometer afstand. Struin langs de kraampjes en koop Italiaanse delicatessen of een leuk souvenir om mee naar huis te nemen.

Staat een stedentrip naar Milaan nog op jouw bucketlist? Tijdens je vakantie bij Camping Village Continental Lido kun je met de trein deze stad bezoeken. De treinreis duurt ongeveer twee uur, maar de stad is deze reistijd meer dan waard. Bewonder de Duomo en kijk vanaf het dak uit over de hele stad. Bezoek daarnaast zeker het Castello Sforzesco. De tuinen van dit kasteel zijn prachtig en gratis te bezoeken.

Ben je enthousiast en wil je met je gezin naar deze camping? Wacht dan niet te lang met het boeken van Continental Camping Village in Italië!

763 reviews over Camping Village Continental Lido

• 8PB31-08-2020

Prima camping aan een mooi meer

Camping met voor Italiaanse begrippen ruime plekken. Fijn zwem meer met zandstrand. Schone toiletgebouwen. Animatie goed georganiseerd. Zwembad mooi maar zonder spectaculaire glijbanen. Wel erg jammer dat honden gewoon op de camping uitgelaten “mogen” worden (echt heel vies).

• 9Fam. B.27-08-2020

Opnieuw een top vakantie gehad!

Voor de tweede keer een geweldige vakantie gehad! Een geweldige locatie, mooie schone mobile homes (die ook rustig en ruim staan), veel faciliteiten, leuke animatie en een schitterend meer! Voor ons een paradijsje. Wij snappen de mindere recensies dan ook niet, service was juist heel goed, en er is zoveel mogelijk in de omgeving. Leuke dorpjes, fietsen, wandelen, varen etc. Wij komen zeker nog een 3e met terug!

• 9Danny Reintjens19-08-2020

Schitterende vakantie plek

Wij zijn dit jaar voor het 3e jaar op deze camping en ben verbaasd hoe tegenstrijdig mensen hun reviews schrijven. Na 23 uur is het stil is dit een nadeel? Dit is een familie camping en niet Lorel de Mar. Sanitair is schoon, onze stacaravan is super proper, zwembad is geweldig, personeel is top. En men houd voldoende rekening met de Corona. Prijs kwaliteit supermarkt en restaurant zijn meer dan goed. Betaalsysteem is geweldig iedere keer krijg je een bonnetje met je tegoed fijn overzichtelijk. Muggen vind je overal en als je via een reisorganisatie boekt moet je deze een slecht review geven. Qua kinderen de onze zijn 5-7-8 en die van vrienden 14-15 iedereen vermaakt zich geweldig. Op alles is wel iets te vinden en op te merken, maar deze camping is geweldig gelegen aan t meer en vlakbij allerlei mooie plekken. En wat de securiteit betreft deze doen gewoon hun werk. Volgend jaar gewoon weer terug maar dan weer voor 3 weken.

• 5P.17-06-2020

Hoge verwachtingen maar teleurgesteld

De camping had destijds een hoge waardering op zoover wij waren teleurgesteld omdat: Er loopt een weg langs waardoor je niet lekker kan wandelen naar een dorp of boulevard; Heel veel muggen s avonds Aankomt was heel vervelend: je staat 30 minuten te wachten terwijl er maar één iemand voor je staat (we hadden alleen sleutel nodig). Je wil een pizza bestellen en je kan niet betalen want je moet eerst achterhalen hoe zo n automaat werkt en dan krijg je echt zwarte pizza mee naar huis (echt on eetbaar). Ook zijn er spinning lessen waar de instructrice helaas tekeer ging tegen iemand die mee deed; Ook enkele bar medewerkers waren onvriendelijk en hielpen je niet. Het leek alsof ieder zijn eiland had en er niet een gezamenlijk doel was

De animatie was wel heel fijn en ook is het mogelijk om begeleid te moutainbiken dat is echt een aanrader. Het meer is ook erg fijn.

• 3Eetgelegenheden
    • 9Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in juli 2019

• 2019
    4P29-08-2019

Zeer teleurstellende ervaring.

Via een niet nader te noemen reisorganisatie een stacaravan comfort plus geboekt. Als voorkeur een rustig locatie aangegeven. Ter plaatse aangekomen de meest waardeloze locatie aangeboden gekregen die men zich kan wensen.Precies tegenover de speeltuin, bar-restaurant en naast de glasbakken. Van 's ochtends tot 's avonds laat sta je dan te midden van herrie waarbij je elkaar soms niet eens verstaat als je voor de caravan zit. Direct bij de receptie aangegeven niet akkoord te gaan met de locatie. Deze verwezen ons door naar de reisorganisatie daar zij niets konden of wilden betekenen. Ook de reisorganisatie wilde niets betekenen en verwees ons weer naar de camping daar zij niet verantwoordelijk waren voor de uitvoering van preferenties? Helaas ook negatieve ervaringen meegemaakt met securtity personeel welke zeer onbeschoft zijn. Hierin kan ik eerder negatief geschreven reviews alleen maar onderschrijven.

• 4Eetgelegenheden
    • 4Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in juli 2019

• 7Laenens - Swiggers29-08-2019

Leuke vakantie, goed voor 1 keer

Mooie camping met goede faciliteiten voor de kinderen. Mooie ruime speeltuin, aangelegde voetbalpleintjes & tennisveld. Ruim zwembad, met heel wat ondiepe zones. Voor de kinderen leuke plek om te vertoeven. Enkele -puntjes vh zwembad: nt verwarmd, wat verouderd & de ligstoelen (meer dan genoeg) staan wel heel erg kort op elkaar. Drukke levendige camping, maar wij hebben daar geen last van ondervonden. Het meer is super proper, een bezoekje voor de drukte ‘s morgens vroeg is zeker een aanrader! Ook hier is het erg druk en soms echt een plaatsje zoeken. Het restaurant is degelijk, gewoon lekker. Het systeem met de kaarten is langs 1 kant makkelijk want je moet niet met geld rondlopen maar wel altijd de kaartjes bij hebben. Je hebt geen idee van hoeveel geld je spendeert. Kaart is zonder beveiliging. Voor ons een groot nadeel: regio is slecht bereikbaar per fiets. Vooral met kndrn heel gevaarlijk.

• 7Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2019

• 8Jac18-08-2019

Voor ons te druk en onrustig

-Bij aankomst, laat in de middag, ervaarde we gelijk de drukte en onrust op de camping. -Inschecken ging snel en vriendelijk. -Straatjes met volgepropte plaatsen. Campingplaats wel ruim, maar je kijkt gelijk bij je overburen op het bord. Wij zetten onze auto op parkeerplaats. - sanitair zeer netjes (iig het gebouw naast de golf) -animatieteam komt geregeld langs met informatie, zeer vriendelijk en vrolijk. - meer is heel schoon en heerlijk om in te zwemmen. (Fijne zandondergrond), uitzicht op Mergozo met daarachter de Monte Rosa met eeuwige sneeuw. -strandje daarentegen is overvol. -zwembad is prima voor de kinderen. -vanaf de camping kun je wandelingen maken. Hardlopen+,fietsen+. Genoeg te zien en te doen in omgeving. -Het is een goed lopende camping, echter wij houden niet van het dorpsgevoel, drukte, massa. Vreselijk ook dat je de hele vakantie met armbandje moet lopen. -veel kleine kinderen op de camping.

• 10Staat v/h sanitair

• 4L...17-08-2019

Mooie camping, helaas niet voor tieners!

We zijn drie jaar op deze camping geweest en helaas verandert de houding snel. Je bent nog maar een nummer en dat wordt erg uitgestraald. Voor jou 10 anderen. Het personeel heeft een verveelde, arrogante, ongeïnteresseerde houding. De bewaking is ronduit onbeschoft, heeft een agressieve houding en grote mond tegen gasten en maakt de tieners bang. Ze gebruiken fysiek om de kinderen angst aan te jagen. Deze camping is niet geschikt voor kinderen ouder dan 10 jaar, het hele beleid is om dit te ontmoedigen. De eigenaar heeft dit zelfs in een gesprek toegegeven! Tieners worden overal weggestuurd en moeten maar om 23 uur in bed liggen? Bij incidenten waar je kind niet bij betrokken is, wordt onmiddellijk een brief afgeleverd en met verwijdering van de camping gedreigd. Heel erg jammer allemaal, want de camping zelf is verder niets mis mee. Mooie ligging aan het meer, schoon sanitair. Alleen de plaatsen zijn erg klein. Voor ons niet meer!

• 4Eetgelegenheden

• 9Marco15-08-2019

Topcamping!

Super camping aan prachtig meer. Enthousiast team mensen die hun best doen om je een fantastische tijd te bezorgen. Camping ligt mooi centraal, daardoor veel mogelijkheden voor uitstapjes. Camping doet veel aan vernieuwing; zo was er dit jaar een gloednieuw en heel fraai sanitairgebouw bijgekomen. Wij zijn razend enthousiast en begrijpen dan ook niets van de enkele negatieve reactie op Zoover.

• 9Eetgelegenheden
    • 9Staat v/h sanitair

• 8J09-08-2019

Zeer leuk, jammer van het "volk"

Zeer fraaie camping met een super mooi strandje en meer. Ook het zwembad een dikke prima, altijd een stoel beschikbaar en geen chaos in het water. Wel erg veel Nederlanders, dit is opzich geen probleem al bemerk ik dat er wel een soort vaste groep is die er jaarlijks terug komt, je voelt je dan soms een vreemde tussen de rest. Ook dit jaar een stel Nederlanders die erg luidruchtig zijn tot het asociale aan toe, enkel toen PSV uitgeschakeld werd in een groot toernooi waren ze lekker stil. Camping rijd af en toe wel rondjes om aan te geven dat het stil moet zijn om 23.00 maar dat weten de luidruchtige mensen want als die met zijn fiets om de hoek komt is het plots erg stil. Ik blijf het een vreemd iets vinden dat een ander last van je moet hebben, heb dit niet eerder meegemaakt op een camping verblijf.

Zwembad is er schoon, iedereen dient gebruik te maken van badmuts en en het water is zuiver en helder.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2019

Camping Village Continental Lido info