Camping Village Continental Lido

Camping Village Continental Lido
8,1

72 tips over Camping Village Continental Lido

GAbrielle, 18-8-2018
Mergozzo (andere kant van het meer) klein leuk dorpje. Vanuit de camping kan je hierheen met een treintje 2 euro kinderen en 3 euro volwassenen. Dit is aan te raden als je er gaat eten. Zoals vaak in Italië is er weinig parkeerplek. Hierdoor is het treintje een uitkomst. HIj rijdt om de 20 min en voor de kinderen erg leuk om te doen. Er zijn een aantal restaurantjes in Mergozzo.
Gabrielle, 18-8-2018

Baveno leuk klein dorp. Kan je leuk eten aan het meer. Hier gaat er ook tochtjes naar de eilanden. Hou er vel rekening mee dat er weinig parkeerplek is voor 9.30 heb je een plekje daarna wordt het moeilijk. Als je geluk hebt kan je langs de weg parkeren houd er alleen rekening mee dat je hier maar 2,5 uur mag staan.

Gabrielle, 18-8-2018

Domodossola is een mooi oud dorp. Toen wij aankwamen was er genoeg parkeerplek. Als je dan het centrum inloopt loop je zo j=het oude gedeelte in. Leuk om gezien te hebben. Wij zijn binnendoor weer terug gereden naar de camping. Je rijdt dan hoor de bergen. De wegen zijn goed te doen en niet stijl of haakse hoeken.

We hebben een aantal aanbieders voor Village Continental Lido voor je op een rij gezet:

gabrielle, 18-8-2018

We hadden een keer slecht weer en zijn een rondje gaan rijden. We kwamen uit bij colosso di s. Carlo Borromeo. Dit is een erg groot standbeeld die je aan de binnen kant kan beklimmen (hou er rekening mee dat ze tussen 12 en 14 uur dicht zijn).

Verbania leuke plaats als je later op de dag gaat hou er dan rekening mee dat er weinig parkeerplekken zijn. We zijn in Verbania ook naar de markt geweest het is groter dan in Stresa maar verder het zelfde veel kleding en tassen (viel tegen).

Gabrielle, 18-8-2018
Stresa is een mooi dorp. Vandaaruit kan je ook de boot nemen naar de eilanden. Wij zijn naar Pescatori en Isola bella geweest (hier is een kasteel en een kasteel tuin te bezichtigen) als je het kasteel niet bezichtigd ben je je hier ongeveer 3 uurtjes mee zoet (i.v.m. parkeren). Ga wel voor 9.30 naar Stresa anders kan je er bijna niet meer parkeren. Wij zijn ook naar de markt in Stresa geweest maar vonden hier weinig aan. Veel kleding en tassen niet echt iets bijzonders, helaas.
Niek, 16-8-2018

Ga naar Macunaga, ligt dicht bij de Monta Rosa.

De weg en naar toe is goed te rijden, ruim een uur van de camping.

Daar aangekomen kun je met een tweetal liften (cabine) naar boven. Zeker voor kinderen een leuke ervaring. Helaas hadden wij bovenaan wat bewolking, maar de beleving was top. Zonder bewolking heb je bovenaan (2868 mtr) mooi zicht op de monta rosa.

Heerlijk en betaalbaar gegeten bij het bergrestaurant Rifugo Oberte maroli.

Qua kleding wel even lange broek aan en jas mee.

DB, 4-8-2017

Bij de verhuur van de stacaravans horen 2 verstelbare standen stoelen

De uitrusting is meer dan de interieurlijst aangeeft. Kaasschaaf ontbreekt evenals theeglazen, voor de rest zeer compleet incl pannenlappen.

In het zwembad mag opblaasspeelgoed gebruikt worden. Een badmuts is verplicht en voor 2 euro te koop bij de winkel.

imt_maas, 23-8-2015

Erg mooie plaatsjes gezien; Cannobio, Stresa, Mergozzo, Verbania. Verder zijn wij een dag naar Milaan geweest, de auto geparkeerd bij lampugnano en van daaruit verder met de metro, ideaal.

Een echte aanrader zijn de eilanden in het lago maggiore. Vooral isola bella en isola madre zijn erg mooi.

Vanuit Stresa zijn we de berg Mottarone opgereden, op de top een erg mooi uitzicht en kun je rodelen op de rodelbaan.

eenaapjeheefteen, 9-8-2015
wandeling georganiseerd door de camping (samen met camping Isolino). Neem je wandelschoenen mee en je krijgt voor een erg kleine bijdrage (5 euro) een geweldige dag onder begeleiding van een goede gids, je wordt zelfs gebracht en teruggebracht naar de camping; schitterende wandelingen door de hoge Alpen! (ik zelf vond de hiking pittig trouwens maar wij hadden de 5 uur durende lange wandeling. De meeste anderen vonden hem goed te doen. Enige bergwandelervaring is aan te raden!)
Familie, 22-7-2015

Een aantal uitstapjes:

- Rodelen op de Mottarone (Alpyland)

- bezoek aan Milaan (ongeveer een uur rijden)

- de watervallen Cascata del Toce (Frazione Cascata, Formazza)

- boot huren via Hemmingway Risto Bar (slechts € 70,00 voor 2

uur varen)

- stadje Stresa (met een stadstourtje per trein)

- aquaventurepark in Baveno (naast entree ook € 0,50 per glijbaanritje)