77 tips over Camping Village Continental Lido

• Jose, 25-08-2019 Rapporteren

Vanuit de camping naar Intra gaan en daar de veerboot pakken naar Laveno. Aangekomen een klein stukje wandelen naar de kabelbaan. De kabelbaan is al een attractie op zich, aangezien het een formaat rolemmer is (geen hoogtevrees hebben!). Boven een schitterend uitzicht, bijna 360graden. Vlakbij de camping naar Santino gaan en parkeren op Regione Isella. Daar loopt een rivier, waar je van de rotsen af kan springen. Waterval Cascate del toce, ook naar beneden lopen, mooie wandeling.

• Jose, 23-08-2019 Rapporteren

Bij Intra (20 minuten van de camping) de veerboot nemen naar Laveno en dan even lopen naar het kabelbaantje. Het kabelbaantje is een attractie op zich (rolemmer formaat, geen hoogtevrees hebben!), maar het uitzicht boven is fantastisch. Bij Santino (eerst SP 61, dan straat Regione Isella) in de rivier van de rotsen afspringen, is 10 minuten van de camping. Waterval Cascate del Toce, ook daar naar beneden lopen! Dorpje Mergozzo, erg gezellig en leuke restaurants, bij sommige is reserveren.

• bertie , 26-06-2019 Rapporteren

Alpe Ompio, berg 1005 m. Toegangsweg natuurpark Val Grande. Bij bruguitgang camping bruin bord volgen. Ongeveer 12 km waarvan 8 km met haarspeldbochten. Goede weg, goed te doen. Halverwege mooi uitzichtpunt op bos en meer. Helemaal boven wandelpaden, op kwartiertje lopen rifugio Antonio Fantoli, drinken en eten. Wij dachten dat we verkeerd wandelden omdat we geen restaurant zagen en zijn omgekeerd. Jammer, hadden toch door moeten lopen. Echt aanrader.

• bertie , 26-06-2019 Rapporteren

Cannobio, Orrido di Sant'Anna. 30 Km van camping. Wandelpad naar smalle kloof. Even bij info Cannobio plattegrond halen. Mooi aangelegd pad, breed, goed onderhouden. Voor iedereen te lopen. Ongeveer 40 minuten relaxt lopen langs/door bos, huizen en tuintjes. In ochtend schaduwrijk. Kunt op eindpunt pootje baden, bovenop rots kerk. Langs kerk lopen, dan kijk je van boven recht de kloof in. Ook nog een grot, is alleen open als restaurant open is. Kunt de kloof ook bereiken met een auto.

We hebben een aantal aanbieders voor Village Continental Lido voor je op een rij gezet:

• bertie , 26-06-2019 Rapporteren

Meer een opmerking. Arona, Colosso di San Carlo. Standbeeld 35 m hoog. Binnenkant te beklimmen. Hou er rekening mee dat als je in het beeld bent, je een paar wenteltreden hebt maar daarna een soort ladder recht omhoog, dus geen trap. Is smal. Ik ben afgehaakt, maar als je wel durft, heb je een prachtig uitzicht over het Lago Maggiore door het oog van het beeld.

• Youngfamily, 12-06-2014 Rapporteren

Wil je weten hoe de zon draait over deze camping gedurende je vakantiedagen? Kijk dan eens op deze site.. Dan kun je misschien nog makkelijker beslissen hoe je je tent opbouwt :-) http://www.suncalc.net/#/45.9502,8.4781,17/2014.07.14/13:49

• pbremmers, 30-01-2014 Rapporteren

Ga naar het prachtige middeleeuwse stadje Domodossola op ca 30 min rijden van de camping. Parkeer ergens in het centrum. Geniet van de prachtige middeleeuwse stadskern met plein en strijk vervolgens neer op het terrasje bij "Strabiglia" . Bestel een lekkere Spritz en je krijgt er allerlei lekkere hapjes gratis bij. Met een lekker zonnetje en de mooie blauwe lucht met helder witte wolken durf ik te wedden dat je dit plekje niet snel vergeet! Ook goed te doen icm met een dagtrip naar de Monta Rosa

• YoungFamily, 03-01-2014 Rapporteren

Net geboekt.. wat bleek.. heel veel sta plekken al vol voor het hoogseizoen. Met 8 voorkeursplekken toch een gekregen die daarbuiten viel.. waren dus al weg. Nu aanbetaling gedaan.. en wat blijkt. Bij annulering (mits 45 dagen van te voren) krijg je gewoon 100% van je aanbetaling terug. Alleen de reserveringskosten van 10 euro ben je kwijt. Als ik dat geweten had had ik misschien al 3 maanden geleden geboekt :-) Bij twijfel gewoon doen dus! Nu boeken. Ps. Onze tweede keer.. en ZIN!

• P. Tillema, 24-07-2014 Rapporteren

Een wandeling om het meer. Start door het hek bij de camping (zijkant camping iets voorbij strand/volleybalvelden). Laat je niet ontmoedigen door de steile helling, na een paar honderd meter volgt een stenen wandelpad.

• jarcenger, 08-10-2013 Rapporteren

Huur een bootje om een tocht over het Lago Maggiore te maken! Wij hebben dit gedaan vanuit Oggebio. Was heel leuk en zó mooi!! We hebben 3 uur gevaren en de kinderen vonden het het leukste van de hele vakantie!

• Maurice Jumelet, 14-07-2014 Rapporteren

Plekken aan het water zijn erg mooi en groot, de plekken noordkant van de camping hebben iets meer schaduw (bomen zijn groter), Ik zat naast het toilet gebouw met kinder douche, die is erg luidruchtig.

• Nicole Pegels, 25-08-2013 Rapporteren

Je kunt de camping ook op en af via het houten bruggetje, dan hoef je niet over dat grindweggetje te hobbelen. Ga na de brug rechtsaf voor verbania en gravellona en je komt weer bij de rotonde uit op de via 42 martiri

• Michel, 26-08-2013 Rapporteren

De omgeving is prachtig: aanraders: Monte Rosa, de Borromeo eilanden, Cascades de Tocce, Stresa. Mottarone daar kun je rodelen!

• huub braun, 05-08-2013 Rapporteren
    • Met racefiets/mountainbike rondom Orta meer (klimmen en dalen in prachtige natuur), richting Domodossola en via Ompio.
    • Monte Rosa (kabelbaan in Macanguna
    • Stresa (met prachtig Vespa winkeltje)
    • Canobbio (leuk stadje)

• h.kuo, 17-09-2013 Rapporteren

Bezoek aan de eilandjes, vertrekken vanaf Stresa

• machiel, 21-06-2013 Rapporteren

Stresa, gondel naar boven (2x) dan met de stoeltjeslift en boven rodelen) Met de boot van Caneiro Riveira naar Luino. (woensdag markt) Achter de camping de bergen in naar Alpe Ompio. van daar uit lopen naar Belvedere waar je een mooi uitzicht hebt over Mergozzo, het meer en de camping.

• mirjam, 30-07-2013 Rapporteren

Een bezoek aan Cassata di Toce [ een waterval], de Monta Rosa en een tocht over het Lago Maggiore zijn een aanrader.

• BRam, 01-08-2013 Rapporteren

Als je van plan bent de berg op te gaan met het gondeltje vanuit Stresa (aanrader) ga dan voor half 10. Anders sta je minimaal een half uur te wachten.

• M. van Embden, 22-07-2013 Rapporteren

Heerlijke pizza, goeie patat en overheerlijk zelfgemaakt ijs gegeten bij La Terrazza in het plaatsje Mergozzo. Stresa is leuk voor een bezoekje. De zaterdagmarkt in Verbania is een aanrader.

• Marga, 16-07-2013 Rapporteren

Om de heenreis niet via de gorthardt tunnel te rijden maar via de simplonpass te rijden. Je gaat dan met de autotrein een stuk mee wat een ervaring is en mooie omgeving om te rijden.

• marga, 19-07-2013 Rapporteren

Als je lekker Italiaans wilt eten tussen de bevolking dan is ristoranto pizzeria geglobaliseerde di tano een aanrader! Deze zit op via fondotoce 1, berbardino verbano. Het is 5 min. van de camping af de kok maakt echt de lekkerste pizza en pasta's!!! Bij de camping bruggetje over en dan rechts af en als je bij de splitsing bent ga je links af richting berbardino/ alp piempo.

• Otter, 01-02-2014 Rapporteren

ga vanaf het zwembad gezien rechtsachterin staan.

• pbremmers, 16-04-2013 Rapporteren

Dagtrip naar de Monta Rosa (4634m) . Het is de Berg met de besneeuwde bergtoppen die je vanuit da camping ziet. De tocht vanuit de camping door het dal is al mooi en de tocht eindigt in Macugnaga bij de Monta Rosa. Neem een terrasje en geniet! Rij op de terugweg eben langs Domodossola, een prachtig stadje met middeleeuws centrum en bijzondere sfeer/omgeving. Bestel op een terrasje een Spritz en laat je verrasen door alle lekkere kleine hapjes die je er gratis bij krijgt.

• johanna, 18-03-2013 Rapporteren

In stadjes zoals Verbania Intra vind je authentieke slagerijen / specialiteitenwinkeltjes. Vraag gerust om een "proeverij" om mee te nemen naar huis: Je krijgt dan diverse soorten vleeswaren, kaasjes enz..wat je zelf wilt natuurlijk...echt heerlijk!! De outlet die net over de grens in Zwitserland (mendissio) zit is ook leuk als je een dag slecht weer hebt!

• Linda, 11-08-2012 Rapporteren

Als je de camping afrijd via grind pad en naar links gaat, voor rotonde bij Vivaldi, daar zit een heerlijke pizzeria!!! Steenoven!!! Je bent zo klaar en zijn vele malen lekkerder!

• ierlandisthebest, 20-10-2012 Rapporteren

Meer van Orte, Monte Rosa, eilanden bij Stresa....te veel om op te noemen. Milaan en dan vooral San Siro viel ons vies tegen. Wat een naar urine stinkende betonbak. Als club zou ik me schamen voor zo'n slecht onderhoud (toiletten etc.)

• Aart en Nel Vogel-Schaddelee., 06-09-2012 Rapporteren

In de beschrijving staat dat je via een onverharde weg naar de camping rijdt, maar zonder caravan kun je de camping ook bereiken via een verharde weg, je gaat dan over een bruggetje.

• hej.koopmans, 04-09-2012 Rapporteren

Geweldige camping voor kinderen. Uiterlijk december boeken voor de zomervakantie. Maar hoe eerder, hoe beter!

• Paasman, 26-08-2012 Rapporteren

Voor mensen die graag hardlopen kun je ook hier je hart ophalen. Zo nu en dan even zoeken waar je langs moet, maar het is er wel prachtig!

• Jolanda, 26-08-2012 Rapporteren

Het strandje direct aan de camping is zeer geschikt voor jonge kinderen. Het water is er de eerste meters heel ondiep. Tip: ga eten in Baveno bij het italiaans/brazilaanse tentje dat je vanaf de doorgaande weg in een achterafstraatje ziet liggen. Heerlijk eten en zeer vriendelijke bediening!

• Arjan Buys, 27-08-2012 Rapporteren

Wil je de gehele dag vermaakt worden dan is dit een prima camping. Wil je dit niet, ga dan niet naar deze camping.

• Marlon, 25-08-2012 Rapporteren

Neem van huis een paar leuke badmutsen/bandana mee, die in het winkeltje zijn 2 euro en foeilelijk.

Koop antimuggen producten in ITalie zelf, die werken beter dan de Nederlandse producten.

• Regina, 05-09-2012 Rapporteren

Met de auto naar Milaan, rondleiding door San Siro, wel oud, viel wat tegen. Daar auto laten staan ( voor € 10,-) en met openbaarvervoerkaartje voor € 4,50 (vanaf 12 jaar, tot 12 jaar gratis, kun je metro/tram/bus nemen. Voor de vrouwen: als je als vrouw Duomo van binnen wilt bezichtigen, moeten je schouders bedekt zijn en je rok/broek niet te kort. Neem bv sjaal mee. Met auto Mottarone op ( 2x € 6,50 tol) boven kun je rodelen en kabebaantje. Prachtige rit naar schitterende waterval Toce.

• marc.p.zm, 16-08-2012 Rapporteren

Leuk familie uitje, Alpyland, met een alpine coaster (rodel baan) bij Stresa. Kan met de auto of via de Mottarone Kabelbaan. Met de auto kan je ook gewoon helemaal naar boven rijden, alleen zoals vaker bij bergen is het dan wel verder rijden dan je denkt en moet je een "tol" weg nemen (€ 6,50). Voor de mensen die niet willen is er bovenop de berg natuurlijk een schitterend uitzicht en kan je ook gewoon wandelen. http://www.alpyland.com/

• Remko, 03-10-2012 Rapporteren

Milaan super dichtbij!! Tip: neem de trein vanuit Stresa. Wielrenners: Mottarone is geniaal Koop de Trotter (reisboekje). Staan leuke tips in voor de omgeving.

• Peter, 16-04-2013 Rapporteren

Dagtrip naar Zwitserland met als einddoel idilisch dorpje Lavertezzo aan de Verzasca met oude romeinse brug en prachtig kerkje uit de 15e eeuw. Loop de brug over en geniet van prachtig riviertje met azuurblauw water en schitterend uitzicht. Bezoek ook even de Verzasca stuwdam waar de bungyjump uit de James Bond film Golden Eye net voor Lavertezzo. Bezoek op terugweg Locarno en/of Ascona (ga met kinderen naar gratis speeltuin aan boulevard en geniet zelf van mooie uitzicht. Top dag! doen!

• Fam. Ooteman, 01-09-2009 Rapporteren

Marktjes, ideaal voor als de dames kleding nodig hebben, vooral op zaterdag in Intra erg gezellig niet als te groot en niet te commercieel, afdingen verplicht! Kijk alleen uit met nep ''merk'' spullen als de politie je snapt kunnen de boetes enorm oplopen!!

• Carina, 31-07-2012 Rapporteren

Pizzeria in Mergozzo (direct naast het stoplicht)

• willem de laat, 28-07-2012 Rapporteren

Je kunt in de omgeving van alles doen . Met de trein naar Milaan , boottocht naar de eilanden op het Lago Maggiore , Rodelen in de bergen . wandelen , fietsen , kortom meer dan genoeg.

• pbremmers, 22-07-2012 Rapporteren

Boek tijdig (september/oktober) en een large plek anders loop je het risico een hele kleine plek te krijgen. Het verhaal rondom muggen valt best mee. Ja, je wordt iedere avond na 19.30 uur wel een keer gestoken maar het was voor ons zeker geen reden om hier niet meer terug te komen.

• Gerton , 10-01-2013 Rapporteren

El Ompio, een gebied achter de camping ( 25 minuten met de auto ) boven op de berg waar je een mooie wandelroute kunt maken of heerlijk wat drinken op een terrasje van een restaurantje waar de tijd stil heeft gestaan.

• tamara, 12-07-2012 Rapporteren

T stadje Stresa is ontzettend leuk! Met de boot over naar Luino naar de grootste markt die er is in de omgeveing!!! (en geloof me.. Hij is groot)

• Vakantieganger, 27-04-2012 Rapporteren

Gratis wifi internet

Op de volgende site (http://www.verbania-wireless.it/ - lezen met google vertaalservice) staat een stuk gescheven over een gratis wifi internet project in Verbania (vlak bij continental lido) Dit is voor inwoners en toeristen. Ik ben aan het uitzoeken hoe het precies werkt. Wij gaan met ipad op vakantie en hebben wifi en 3G. Er zijn meerdere punten in Verbania waar de zendmasten staan.. Ik zal jullie op de hoogte houden hoe het ons vergaat.

• Fam. Langius, 27-05-2012 Rapporteren

Als je het niet erg vind om een uurtje te rijden, dan is Foxtown in mendrissio (zwitserland) erg leuk, dit is een hele grote outlet superstore met verschillende merken (lacoste, prada, tommy hilfiger, enz). De kabelbaan in Locarno (zwitserland) is ook erg leuk om te doen, eenmaal boven heb je een heel mooi uitzicht.

• Gerda, 12-05-2012 Rapporteren

Het is heel leuk om naar Verbania te rijden. Daar is zaterdags markt. Mergozzo is ook een hele leuke plaats. Ligt tegenover de camping, maar moet je wel op de fiets of auto naar toe. Kun je heerlijk eten bij de pizzeria bij de boom 'met het gat'.

• Gerda, 12-05-2012 Rapporteren

In de buurt is ook een groot winkelcentrum waar je zowel boeken, tijdschriften, kleding, tassen, oorbellen, schoenen, accessoires etc. kunt kopen als groente, fruit en heerlijke vis. Leuk om rond te lopen op een wat minder mooie dag.

• Anna, 24-07-2012 Rapporteren

Als je naar de eilandjes wil: Ga optijd weg. Isla Pescatori is prachtig; later op de dag wordt de boot wat "overbevolkt". Hoewel qua entree misschien wat duur, hebben onze mannen zich een dag prima vermaakt in aquapark Ondaland. Prijzen binnen zijn verbazend mild. Voetbalstadion Milaan wordt momenteel verbouwd en valt wat tegen; Juventus (Torino) daarentegen is super!!! Zo ook de stad Torino! Markt in Cannobio: of heel vroeg, of in dramatische file. Intra Verbania daarentegen erg leuk!

• Vergouwen, 22-07-2012 Rapporteren

uitstapje naar de Monta Rosa om met je voeten in de eeuwige sneeuw te staan is aanbevelingswaardig. met lift omhoog en dan klimmen en klauteren. Ga hiervooor naar Matugnaga

• Robin, 07-08-2012 Rapporteren

Muggenspray en geduld als je drankjes wilt halen :-)

• yaiza, 03-09-2012 Rapporteren

Een bezoek aan Verbania waar een weekmarkt is op zaterdag is leuk om te bezoeken, maar wel heel druk. Cannobio (richting de Zwitsers grens) is ook leuk om te bezoeken, maar ook altijd weer heel druk. In Mergozzo is het leuk om daar vlakbij aan het water een restaurantje te bezoeken, ben alleen even de naam kwijt.

• Fam. Wessels, 02-07-2009 Rapporteren

De badmutsjes zijn op de camping te koop, maar ook in het outlet winkeltje voorbij camping Isolino (aan de weg richting Stresa) voor maar 1 euro.

• Gabrielle, 18-08-2018 Rapporteren

Baveno leuk klein dorp. Kan je leuk eten aan het meer. Hier gaat er ook tochtjes naar de eilanden. Hou er vel rekening mee dat er weinig parkeerplek is voor 9.30 heb je een plekje daarna wordt het moeilijk. Als je geluk hebt kan je langs de weg parkeren houd er alleen rekening mee dat je hier maar 2,5 uur mag staan.

• Gabrielle, 18-08-2018 Rapporteren

Domodossola is een mooi oud dorp. Toen wij aankwamen was er genoeg parkeerplek. Als je dan het centrum inloopt loop je zo j=het oude gedeelte in. Leuk om gezien te hebben. Wij zijn binnendoor weer terug gereden naar de camping. Je rijdt dan hoor de bergen. De wegen zijn goed te doen en niet stijl of haakse hoeken.

• gabrielle, 18-08-2018 Rapporteren

We hadden een keer slecht weer en zijn een rondje gaan rijden. We kwamen uit bij colosso di s. Carlo Borromeo. Dit is een erg groot standbeeld die je aan de binnen kant kan beklimmen (hou er rekening mee dat ze tussen 12 en 14 uur dicht zijn).

Verbania leuke plaats als je later op de dag gaat hou er dan rekening mee dat er weinig parkeerplekken zijn. We zijn in Verbania ook naar de markt geweest het is groter dan in Stresa maar verder het zelfde veel kleding en tassen (viel tegen).

• Niek, 16-08-2018 Rapporteren

Ga naar Macunaga, ligt dicht bij de Monta Rosa. De weg en naar toe is goed te rijden, ruim een uur van de camping.

Daar aangekomen kun je met een tweetal liften (cabine) naar boven. Zeker voor kinderen een leuke ervaring. Helaas hadden wij bovenaan wat bewolking, maar de beleving was top. Zonder bewolking heb je bovenaan (2868 mtr) mooi zicht op de monta rosa. Heerlijk en betaalbaar gegeten bij het bergrestaurant Rifugo Oberte maroli. Qua kleding wel even lange broek aan en jas mee.

• Gabrielle, 18-08-2018 Rapporteren

Stresa is een mooi dorp. Vandaaruit kan je ook de boot nemen naar de eilanden. Wij zijn naar Pescatori en Isola bella geweest (hier is een kasteel en een kasteel tuin te bezichtigen) als je het kasteel niet bezichtigd ben je je hier ongeveer 3 uurtjes mee zoet (i.v.m. parkeren). Ga wel voor 9.30 naar Stresa anders kan je er bijna niet meer parkeren. Wij zijn ook naar de markt in Stresa geweest maar vonden hier weinig aan. Veel kleding en tassen niet echt iets bijzonders, helaas.

• GAbrielle, 18-08-2018 Rapporteren

Mergozzo (andere kant van het meer) klein leuk dorpje. Vanuit de camping kan je hierheen met een treintje 2 euro kinderen en 3 euro volwassenen. Dit is aan te raden als je er gaat eten. Zoals vaak in Italië is er weinig parkeerplek. Hierdoor is het treintje een uitkomst. HIj rijdt om de 20 min en voor de kinderen erg leuk om te doen. Er zijn een aantal restaurantjes in Mergozzo.

• johan, 19-06-2014 Rapporteren

Stresa is een leuk dorpje. Sowieso is het leuk om de omgeving te verkennen. Een schitterend gebied. Bij aankomst hadden we een stacaravan die ons niet helemaal beviel. Geen veranda en weggestopt in een hoekje. Gevraagd of we konden verplaatsen en dat kon gelukkig. (Wel iets bijbetalen)

• Lisette, 20-07-2014 Rapporteren

Alpyland op de Mottarone is erg leuk als je van een rodelbahn en uitzicht houdt. Je kunt er vanuit Stresa met de auto naar toe rijden. Hele mooie weg, maar wel aan een opknapbeurt toe. Het is ook mogelijk om in Stresa met de kabelbaan naar boven te gaan.

• Patrick, 10-07-2014 Rapporteren

Neem de toeristische route over de Simplonpas i.p.v. de Gotthard tunnel. Dat rijdt een stuk rustiger en is veel mooier. Mooie waterval op een uurtje rijden.

• gschrotenboer, 16-08-2014 Rapporteren

Ga met de kinderen een bootje huren op het Lago Maggiore, een overgeteljke ervaring

• ronamejo, 14-09-2014 Rapporteren

Ga er op uit de bergen in. Prachtig!

• Niels, 28-08-2014 Rapporteren

Breng zeker een bezoekje aan Orta San Giulio (terug in de tijd van de middeleeuwen). Stresa (ook de kabel- en rodelbaan), Cascate del Toce en de markt in Verbania Intra (zaterdag) zijn de moeite meer dan waard.

• Fam. Wesdorp, 25-08-2014 Rapporteren

Met de gondel vanuit Macugnaga naar de top van de Monte Rosa. Neem op de terugweg vanuit het eerste gondelstation de wandelroute naar beneden. Schitterend! Ook erg leuk: de eilandentrip op het Lago Maggiore. Lekker eten met mooi uitzicht? De restaurants in Mergozzo. Complete supermarkt: de Coop richting Mergozzo in Gravelone Toce (5 min rijden). Of de Lidl richting Verbania (10 min).

• Dennis&Iris, 07-09-2014 Rapporteren
    • Dagje Milaan (ong 1 uurtje rijden). Parkeer de auto buiten het centrum en ga met de metro naar het centrum. Parkeren in parkeergarage 1 euro per uur en een dagkaart voor de metro kost je maar 4,50 euro p.p.! Met de auto het centrum in is in een groot gebied verboden en kost je 100,- per keer wanneer je dat gebied binnen rijdt!
    • Berg Monte Rosa bezoeken is ook een aanrader. Ga je naar zo'n 3000m hoogte met een kabelbaan alwaar je eeuwige sneeuw treft met een mega uitzicht (mits geen bewolking)

• Eline, 28-07-2014 Rapporteren

Als je met de trein naar Milaan wilt ( is zeker een goede optie), koop dan het kaartje minimaal een dag van te voren! De kaartuitgifte gaat erg langzaam en s ochtends is het druk. De kaart kan je dan later op de juiste datum afstempelen.

• Fam. de Bont, 07-06-2010 Rapporteren

Zorg voor antimuggenlotion!!! Als dat niet geholpen heeft, heeft de "Farmacia" een goede anti-histaminezalf die helpt tegen de jeuk bij ontstoken plekken. Plus: bij elke betaling met de electronische portemonnee krijg je een bonnetje waar je restsaldo op komt te staan. Je kunt ook je saldo checken bij een oplaadautomaat. Heel handig als je eraan gewend bent.

• Kees, 30-08-2014 Rapporteren

Direct bij de camping zelf een stacaravan huren is prima te doen: goedkoper en met uitstekende voorwaarden (annuleren kan tot 45 dagen voor aankomst nagenoeg kosteloos)

• Maaike, 12-07-2015 Rapporteren

Veel mooie plaatsjes gezien: Stresa, Cannobio, Verbania. Vanuit Baveno pak je een bootje naar Isla Pescatori. Ontzettend schattig en sprookjesachtig. Leuk eilandje om je 1 a 2 uur te vermaken. Het bootje vaart elk uur terug. Isola Bella ligt er naast en is (zeggen ze!) ook mooi.

• grutter, 31-07-2014 Rapporteren

Rodelen op de Mattarone. Prachtig uitzicht!

• Jolanda, 13-08-2014 Rapporteren

Cannobio is een erg leuk dorpje om te bezoeken. Je kunt er wandelen langs de boulevard en lekker eten in een van de vele restaurants. Safaripark in pombia is zeker de moeite waard. Je ziet de dieren van heel dichtbij en er zijn ook nog wat 'pretpark' attracties bij. Rodelen in Alpiland (vanuit stresa) ook erg leuk.

• eenaapjeheefteen, 09-08-2015 Rapporteren

wandeling georganiseerd door de camping (samen met camping Isolino). Neem je wandelschoenen mee en je krijgt voor een erg kleine bijdrage (5 euro) een geweldige dag onder begeleiding van een goede gids, je wordt zelfs gebracht en teruggebracht naar de camping; schitterende wandelingen door de hoge Alpen! (ik zelf vond de hiking pittig trouwens maar wij hadden de 5 uur durende lange wandeling. De meeste anderen vonden hem goed te doen. Enige bergwandelervaring is aan te raden!)

• Familie, 22-07-2015 Rapporteren

Een aantal uitstapjes: - Rodelen op de Mottarone (Alpyland) - bezoek aan Milaan (ongeveer een uur rijden) - de watervallen Cascata del Toce (Frazione Cascata, Formazza) - boot huren via Hemmingway Risto Bar (slechts € 70,00 voor 2
    uur varen) - stadje Stresa (met een stadstourtje per trein) - aquaventurepark in Baveno (naast entree ook € 0,50 per glijbaanritje)

• Gerdy, 09-08-2014 Rapporteren

Bij slecht weer zijn wij naar Milaan geweest, daar scheen wel de zo'n. (Voorbij de bergen)

• imt_maas, 23-08-2015 Rapporteren

Erg mooie plaatsjes gezien; Cannobio, Stresa, Mergozzo, Verbania. Verder zijn wij een dag naar Milaan geweest, de auto geparkeerd bij lampugnano en van daaruit verder met de metro, ideaal. Een echte aanrader zijn de eilanden in het lago maggiore. Vooral isola bella en isola madre zijn erg mooi. Vanuit Stresa zijn we de berg Mottarone opgereden, op de top een erg mooi uitzicht en kun je rodelen op de rodelbaan.

• Pieske, 05-04-2015 Rapporteren

Het meer is de eerste 20 meter niet diep. Onze kleine heeft daar gezwommen zonder bandje en hij was toen pas 1 1/2. Ook een pluspunt is het betaalsysteem met pasje. Geld op het pasje zetten en je kunt overal betalen: restaurant, bar, supermarkt.

• DB, 04-08-2017 Rapporteren

Bij de verhuur van de stacaravans horen 2 verstelbare standen stoelen

De uitrusting is meer dan de interieurlijst aangeeft. Kaasschaaf ontbreekt evenals theeglazen, voor de rest zeer compleet incl pannenlappen.

In het zwembad mag opblaasspeelgoed gebruikt worden. Een badmuts is verplicht en voor 2 euro te koop bij de winkel.