Camping La Quiete

8.1Fantastisch

Italië, Piemont, Fondotoce di Verbania (Lago Maggiore)

8.1Fantastisch

• 7.8Eetgelegenheden
  • 7.8Staat v/h sanitair

Meer camping info

76 reviews over Camping La Quiete

• 10mevr. l van der straten18-08-2015

rutige, kleine camping aan een pracht meer

Zoekt u rust in een mooie omgeving dan bent u op camping La Quiete op zijn plek. Geen disco, geen entertainment teams voor de kids alleen maar rust. Zowel overdag als s'avonds. Heerlijk. Zo af en toe een bandje meer dan genoeg. Een uitstekende plek om met de kinderen te zijn. Het mooie meer waar je heerlijk kan zwemmen, een lekker strandje voor het kleine grut, die hebben geen team nodig om zich te vermaken. Ik kom hier al aardig wat jaren en de camping is alleen maar verbeterd. Mooie schone toiletten, gratis warme douches met thermostaat kranen, heet afwaswater en een hele mooie nieuwe speeltuin voor de kids. Grote en kleine plekken, plaats genoeg. Ook voor campers. In de omgeving genoeg te doen.

• 9Eetgelegenheden
    • 9Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in juli 2015

• 8Marjolein30-07-2015

Heerlijke camping

De camping straalt veel rust, gemoedelijkheid en sfeer uit. Rustig gelegen, grote plekken. Personeel ontzettend lief en behulpzaam. Sanitair wat verouderd, maar werd goed schoongemaakt. Strandje prima, veilig voor kinderen loopt langzaam af. Heet afwaswater, douches prima. Mooie nieuwe speeltuin voor kinderen. Echt een aanrader, een oase van rust zeker vergeleken met de buurtcamping! Hopen weer snel terug te komen, ook door ligging zeer veel te doen in de omgeving, we herkennen ons absoluut niet in sommige zoover meldingen. Een tip is om vloertrekkers bij de douches te plaatsen en de plekken duidelijker af te bakenen. Er moet namelijk altijd uitrijdruimte tussen de plaatsen blijven, helaas begrepen dit niet alle kampeerders .

Gereisd met vrienden in juli 2015

• 9berrie snijders07-05-2015

mooie camping op een superlocatie

Deze camping is een van de goedkoopste campings in de buurt van het Lago en gelegen aan een super schoon meer met een fantastisch uitzicht. Deze camping wordt jaarlijks beter en mooier. dit blijkt uit warm afwaswater, gratis douche, uitbreiding van een mooie kinderspeeltuin en het organiseren van activiteiten in de kantine. Pluspunt is ook een zeer rustig en overzichtelijk strand en de rust die er savonds heerst over de camping. De prijzen van de camping staan op de site van de camping dus je weet vooraf al wat je kwijt bent.

• 10Eetgelegenheden
    • 9Staat v/h sanitair

Gereisd met vrienden in juli 2014

• 9Sandra04-07-2014

Mijn tweede thuis

Als kind wilde ik al ieder jaar weer naar deze camping. Nu willen onze kinderen ook niets anders. Als je een camping zoekt met zwembad, animatie, een overvol strand en bandjes om je pols moet je hier niet komen. Maar als je gaat voor een campingplek op een paar meter van een prachtig meer, rust en een goede sfeer dan ziet je hier goed. Er is veel te doen in de naaste omgeving. Van leuke stadjes, markten tot wandelen in de bergen of een dagje Milaan bezoeken, voor ieder wat wils. De camping ademt de sfeer van " dolce far niente" ( de kunst van het niets doen). De kinderen vermaken zich met elkaar rond de tafeltennis, hoe meer zielen hoe meer vreugd. Voor ons dus een perfecte plek. Camping la quiete sempre nel moi cuore

• 9Eetgelegenheden

Gereisd met oudere kinderen in juli 2014

• 10Ugo17-04-2014

Het begint er weer op te lijken!

Camping ligt werkelijk op een superplek. Aan het schoonste meertje van Europa en een spectaculair uitzicht op de Zwitserse alpen. Afgelopen jaren veel negativiteit geweest om deze camping, maar de eigenaar (Edo) heeft de laatste tijd de boel goed opgepakt en de meeste dingen zijn weer tiptop in orde. Super familie camping zonder poespas op 1 van de mooiste plekken in noord italie! Edo hou dit zo vol, samen met Laura en je kind en het komt dan allemaal goed!

• 10Eetgelegenheden
    • 7Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in april 1970

• 7Yvonne18-08-2013

Mooi gelegen, weinig faciliteiten

Wij stonden dit jaar fantastisch: direct aan het meer (meerprijs per nacht € 6,--) met uitzicht op de bergen en dorpje Mergozzo. Je bent zo bij het Lago Maggiore. Weg rond het Lago Maggiore is trouwens ´s zomers wel erg druk. De eigenaar van de camping is inderdaad erg onvriendelijk. Het sanitair vonden wij erg netjes, in tegenstelling tot eerdere berichten, met regelbaar warm water. Ook bij het afwassen was het water heet. Overigens wel erg aan de prijs (€ 70,-- per nacht voor plaats aan het water met caravan, 3 personen, 1 hond en electriciteit) en verder geen faciliteiten. Speeltuin is niet direct op de camping, maar buiten het terrein, dus niet geschikt voor de kleinere kinderen om alleen te gaan. Voor grotere kinderen is er niets te beleven, alleen de disco op de buurcamping en bij de tafeltennistafels. Naastgelegen restaurant is prima voor een pizza.Het water van het Lago di Mergozzo is heerlijk schoon en niet te koud! Soms zag je een dobbelsteenslangetje zwemmen.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2013

• 1Nicander12-08-2013

Oplichter

Op fietsvakantie langs deze camping gekomen. Bij aankomst gevraagd naar de prijs voor 2 nachten. dit was voor 2 personen, een kleine tent en de twee fietsen 70 euro. Gezien we dit erg duur vonden wilden we in plaats van 2 nachten maar 1 nacht blijven. Hierop kregen we van de campingbaas te horen dat we dan in eens 45 euro per nacht moesten betalen. Naast de prijs werden we direct vanaf het begin van het gesprek zeer onvriendelijk aangesproken (we kwamen binnen in fietskleding en 2 zwaarbepakte fietsen stonden in het zicht voor de deur (zie foto) en kregen als eerste zin te horen dat we een andere camping moesten zoeken omdat dit geen disco camping was...) Voor de gevraagde prijs heeft de camping zeer weinig faciliteiten ter beschikking.

• 5Staat v/h sanitair

Gereisd in juli 2013

• 5Geert16-08-2012

Doet de naam van de camping geen eer aan

Camping direct aan een mooi meer waar je lekker kunt zwemmen. In de omgeving is veel te doen. Camping plekken zijn redelijk groot voor Italiaanse begrippen. Camping zelf is rustig maar de weg en een grote camping er naast en de spoorbaan aan de overkant zorgen voor veel herrie. Ook het legen van glasbakken en maaien van het gras gebeurt in de vroege ochtend (07:30). Camping eigenaar is zeer onvriendelijk. Afspraken en reserveringen kunnen ook niet gemaakt worden. Sanitair is naar mijn mening erg slecht. De dagen dat wij er gezeten hebben was de douche koud, stonken de WC's en was het altijd lang wachten eer je kon douchen.

• 6Eetgelegenheden
    • 3Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in augustus 2012

• 8monique04-08-2012

heerlijke camping

We hadden een plek aan het water met uitzicht op Mergozzo; prachtig en met bijna een eigen prive strandje. Relatief ook een grote plek. Plaatsen niet direct aan het water echt wel een stuk minder leuk. Fijn zwemwater en goede uitvalsbasis naar Lago Maggiore, Milaan en wandelgebied. Voor boodschappen moet je wel naar Verbania; 20 minuten rijden.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2012

• 9Frans en Ireen12-07-2012

Na 4 jaar weer terug

Na vier jaar weer eens een keer terug op camping La Quiete. Wij vinden het nog steeds een oase van rust in vergelijking met al die over-georganiseerde campings in de omgeving. Er was ook wel weer het een en ander verbeterd. Een van de toilet/douche gebouwen bleek gemoderniseerd en er was heet water voor de afwasplaatsen. (Overigens, die gemiddelde 5,4 beoordeling voor het sanitair verdient ons inziens inmiddels wel wat aanpassing. Op het nieuwere sanitairgebouw, naast het kantoor langs de weg, valt trouwens helemaal niets aan te merken.) Ook werd tijdens ons verblijf het terrein en het strandje, waar zelfs een paar vrachtwagens nieuw, schoon zand op werd aangebracht, prima onderhouden. En ook prettig is het nieuwe restaurant op loopafstand waar je voor heel redelijke prijzen kunt eten. Van een pizza tot een uitgebreid à la carte diner. En dat uitzicht!!! En dat heldere zwemwater!!! Wij zijn zeker niet voor de laatste keer hier geweest.

• 7Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in juni 2012