Camping Isolino

Weer vandaag3°-7°
Camping Isolino
7,5

Omschrijving
Camping Village Isolino in de Italiaanse regio Piëmont is een gezellige familiecamping aan het Lago Maggiore. Waterratten voelen zich hier meteen thuis dankzij het grote glijbanentoestel in het zwembad. Ook een ritje maken op een pony of het circus aanschouwen behoort tot de mogelijkheden. Of maak een boottochtje over het Lago Maggiore.

308 reviews over Camping Isolino in het Nederlands

Aanrader

Dilene,
18-9-2018

Leuke camping aan het meer en een groot zwembad. Voor de kinderen een apart zwembad met een groot glijbanentoestel.

Water wel wat koud.

Wij huurden een maxi de luxe, 3 slaapkamers en 2 badkamers. Leuke veranda. Via alle Nederlandse sites was alles volgeboekt maar via de site van de camping was dit nog te boeken.

Duidelijk te merken dat het hoogseizoen voorbij was en de oudere kinderen weer naar school gingen. Er was alleen nog animatie voor kleinere kinderen. Voor ons prima!

De eerste week was de minidisco bijvoorbeeld om 20.30, de week erna om 19.45.

Bij het zwembad voldoende ligstoelen en geen last van muggen gehad.

Leuke plaatsjes in de omgeving. Stresa is een aanrader. Boottocht naar de Borromeïsche Eilanden is ook de moeite waard.

Gereisd met jonge kinderen in september 2018

Mooie camping

jolanda,
16-9-2018

2 heerlijke weken in September gehad. We hadden een stacaravan gehuurd vlakbij de area, als je van rust houdt is dit geen aanrader. Mooie nette stacaravan van alle gemakken voorzien.

De camping is mooi en schoon. Zwembad is koud en water maar 1.20 m hoog tot heup hoogte. Camping ligt aan het meer.

Eten op de camping vonden wij slecht. Pizza’s en ijs niet lekker.

Gereisd met jonge kinderen in september 2018

Mooie omgeving, leuke camping!

Inge,
29-8-2018

2 weken met (vrij grote) vouwwagen op de camping gestaan. hadden een large plus plaats, zijn ruime plekken aan knappe laantjes. Nadeel is dat je auto bij de plek moet staan. Er staan veel bomen, maar als je het een beetje uitmeet past het prima, de bomen zorgen ook voor (fijne) schaduw.

Het meer aan het "grote" strandje was prima en ja er zijn waterplanten. Er werd bijna elke dag geharkt en opgeruimd door de mannen vd camping.

Het sanitair is prima, schoon. Maar op spitsuren soms koud water.

Het is een grote camping, maar merk je niet heel veel van.

De animatie is enthousiast, in meerdere talen. Er is genoeg te doen en georganiseerd, het avondprogramma is wat laat voor de kleinere kinderen.

zwembad is schoon en netjes, Badmuts verplicht, het water is wat koud.

campingwinkel is duur, maar de ijsjes in de ijssalon waren prima qua prijs.

Na 22.30 uur reed bewaking rond, en was 't stil.

Miste wel wat meer speeltuintjes.

Voor 1 keer prima....

Nicole,
26-8-2018

Een gezellige camping, mooi sanitair. De kampeerplaatsen zijn niet ruim en de auto moet op de plaats worden geparkeerd. Een mooie ligging aan het meer.Ook een mooi zwembad maar gericht op kleine kinderen. Bijvoorbeeld geen grotere glijbaan voor 8+ kinderen. Er zijn veel muggen, waarschijnlijk omdat er rondom de camping stilstaand water is met riet erin. Erg vervelend....

Het restaurant op de camping is niet bijzonder en het personeel is niet erg gastvrij hebben wij ervaren. De bar eronder is niet heel gezellig....wel veel te doen in de avond maar daar moet je van houden.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2018

Prima camping maar wel met kleine aandachtspunten.

Paul Koning,
23-8-2018

Mooie camping. Goede plekken zijn lastig te boeken. Zeker als je langer dan twee weken wilt. Waarschijnlijk gaan deze naar vaste gasten en worden gaten opgevuld.

Met wat zorg punten zou dit een vijf sterren camping kunnen zijn.

Locatie is top.

Aandachtspunten

Honden weren van het strand zoals aangegeven en controle hierop

Caravan ed dienen 1 meter vanuit de erf grens gezet te worden. Hierop controle of regel afschaffen

Restaurant serveert veel diepvries voedsel. Maak dit vers.

Winkeltje heeft een enorm assortiment. Brood is vers

Winkel is wel erg duur (brood niet)

Strand wordt mooi schoongehouden

Animatie heeft UPS and downs 2018 was niet het beste jaar.

De Arena vrij houden en mensen aan spreken met steppen. Is gevaarlijk met kleine kinderen.

Vanaf medio aug veel Duitsers.

Plekken zijn in principe mooi groot voorzien van water en afvoer

Toiletten goed schoon. Zwembad top maar wel erg vol pas op harde ballen.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2018

Als je houdt van sporten zit je hier goed. Elke dag is er spinnig, yoga, bbb, aquagym etc. De animatie is enthousiast en er wordt van alles georganiseerd. De campingplekken zijn niet heel groot, maar voor ons prima. Ik vind het sanitair ietwat verouderd, maar wel schoon.

Het Lago Maggiore is prachtig. Het water nodigde mij niet uit om te zwemmen. Met luchtbedje prima! Een boot mee is geweldig. Je mag ook hard varen op het meer. Nadeel van Isolino vind ik toch wel dat het afgelegen ligt. Je kan met de fiets naar Veriolo (erg leuk, omdat daarheen fietspad heen loopt. Verder vind ik het te druk om te fietsen.

Dat het heel veel mensen heel goed bevalt mag duidelijk zijn. Vele gezinnen komen hier jaar in, jaar uit. Aardige mensen ontmoet, maar wanneer je geen tattoo hebt, ben je wel een uitzondering. Niet mijn type mensen. Ondanks dat hebben we heerlijke weken gehad!

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2018

Te massaal, te weinig ruimte en rust

Roos,
16-8-2018

Wij hebben hier onze vakantie doorgebracht met onze zesjarige dochter en een baby. Positief punt is de mooie ligging van de camping in een lagune.

Negatieve punten is de massaliteit: heel veel mensen op een beperkte oppervlakte. Hierdoor is er weinig ruimte voor groen, speeltuintjes en voorzieningen. Op de reguliere tijdstippen dus van 17:00 - 22:00 zijn er te weinig douches waardoor je lang moet wachten op je koude douche...

Wij vonden een ander groot nadeel het hoge tokkie gehalte van veel Nederlanders uit Brabant en Oost Nederland die elkaar al jaren kennen, hele laantjes bezetten en avonden samenklonteren onder het genot van veel bier.

Voor ons geen Isolino meer. Per saldo te druk, te weinig ruimte en rust, te weinig waar voor je geld. Wij kiezen volgende keer voor een camping aan het rustieke Mergozzo of Orta meer.

Super vakantie gehad 😃

Ilse,
15-8-2018

Super vakantie gehad , heerlijk zwembad leuke animatie , restaurant heerlijk eten . Kinderen 7 en 4 jaar hebben zich geen moment verveeld. We

Komen zeker nog eens terug

"Wederom geweldig!"

Wendy,
12-8-2018

Na een jaartje afwezigheid nu voor de vijfde keer terug op Isolino. Het blijft een geweldige camping, er is alles voor handen. Het zwembad is heerlijk, ondanks het koude water (wat dit jaar wegens de hitte wel goed uitkwam), de animatie is fantastisch en de nieuw ingevoerde paycard is zeer handig! Het ijs bij de ijssalon is heerlijk en niet duur, de producten bij de supermarkt zijn wel wat duur, maar er zijn voldoende supermarkten op korte rijafstand. Het eten bij het restaurant is beter dan bij de bar. De camping zelf ziet er verder goed onderhouden uit. De hoofdweg naar de camping mag in aanmerking komen voor vernieuwing (behoorlijke kuilen). Hoe dan ook; wij hebben genoten en komen volgend jaar zeker weer terug!

Mooie vakantie

thomas van Zadelhoff,
10-8-2018

Wij waren in een kant en klare bungalowtent. Dit bevoel goed. Konden de auto kwijt en voldoende plek. Onze kinderen vonden de animatie geweldig en hebben hier veel gebruik van gemaakt. Altijd enthousiast en nergens te beroerd voor. Je kunt op twee plekken het meer in. Veel waterplanten maar lekker om te dobberen. De camping is schoon en netjes onderhouden. De prijzen in de supermarkt en voor een ijsje zijn redelijk. Excursies makkelijk te boeken en je hebt niet het gevoel op een grote camping te zitten. Het zwembad is mooi en overzichtelijk. Fijn dat het niet heel diep is. Wel hadden veel kinderen kleine wondjes aan de voeten. Dat vond ik een minpunt. Restaurant is prima voor afhalen of snelle hap, niet om gezellig te gaan zitten eten in de avond.

D-reizen

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Isolino in Fondotoce di Verbania (Lago Maggiore), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Isolino zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.