Camping Isolino

Met jonge kinderen

Aanrader

Dilene
18-9-2018

Leuke camping aan het meer en een groot zwembad. Voor de kinderen een apart zwembad met een groot glijbanentoestel.

Water wel wat koud.

Wij huurden een maxi de luxe, 3 slaapkamers en 2 badkamers. Leuke veranda. Via alle Nederlandse sites was alles volgeboekt maar via de site van de camping was dit nog te boeken.

Duidelijk te merken dat het hoogseizoen voorbij was en de oudere kinderen weer naar school gingen. Er was alleen nog animatie voor kleinere kinderen. Voor ons prima!

De eerste week was de minidisco bijvoorbeeld om 20.30, de week erna om 19.45.

Bij het zwembad voldoende ligstoelen en geen last van muggen gehad.

Leuke plaatsjes in de omgeving. Stresa is een aanrader. Boottocht naar de Borromeïsche Eilanden is ook de moeite waard.

Mooie camping

jolanda
16-9-2018

2 heerlijke weken in September gehad. We hadden een stacaravan gehuurd vlakbij de area, als je van rust houdt is dit geen aanrader. Mooie nette stacaravan van alle gemakken voorzien.

De camping is mooi en schoon. Zwembad is koud en water maar 1.20 m hoog tot heup hoogte. Camping ligt aan het meer.

Eten op de camping vonden wij slecht. Pizza’s en ijs niet lekker.

Mooie omgeving, leuke camping!

Inge
29-8-2018

2 weken met (vrij grote) vouwwagen op de camping gestaan. hadden een large plus plaats, zijn ruime plekken aan knappe laantjes. Nadeel is dat je auto bij de plek moet staan. Er staan veel bomen, maar als je het een beetje uitmeet past het prima, de bomen zorgen ook voor (fijne) schaduw.

Het meer aan het "grote" strandje was prima en ja er zijn waterplanten. Er werd bijna elke dag geharkt en opgeruimd door de mannen vd camping.

Het sanitair is prima, schoon. Maar op spitsuren soms koud water.

Het is een grote camping, maar merk je niet heel veel van.

De animatie is enthousiast, in meerdere talen. Er is genoeg te doen en georganiseerd, het avondprogramma is wat laat voor de kleinere kinderen.

zwembad is schoon en netjes, Badmuts verplicht, het water is wat koud.

campingwinkel is duur, maar de ijsjes in de ijssalon waren prima qua prijs.

Na 22.30 uur reed bewaking rond, en was 't stil.

Miste wel wat meer speeltuintjes.

Mooie vakantie.

R. Vos
29-8-2018

Mooie camping, echter wel kleine plekken, staan dicht tegen over elkaar en dicht naast elkaar.

Caravans en tenten mag men op de plek zetten zoals men dat wil, en dit lijkt toch enigszins slordig.

Sanitair heel goed, altijd warm water, toiletten schoon, douches schoon. Erg veel waterplanten, maar personeel doet er alles aan om deze uit het meer te halen. Erg vriendelijk personeel bij receptie. Mooi zwembad. Wij hadden uitzicht op het meer en dit was prachtig. Ook rondgevaren met rubberboot met motor op het meer, dit is een aanrader. Veel gezien in de omgeving. Mooie dorpjes maar winkels gaan s'avonds al vroeg dicht rond een uur of acht. En ik mis de levendigheid in de stadjes.

Het eten op de camping vind ik echter wat minder, ga dan de camping af en zoek een leuk restaurantje aan het water.

Verder een prachtige vakantie gehad.

Voor 1 keer prima....

Nicole
26-8-2018

Een gezellige camping, mooi sanitair. De kampeerplaatsen zijn niet ruim en de auto moet op de plaats worden geparkeerd. Een mooie ligging aan het meer.Ook een mooi zwembad maar gericht op kleine kinderen. Bijvoorbeeld geen grotere glijbaan voor 8+ kinderen. Er zijn veel muggen, waarschijnlijk omdat er rondom de camping stilstaand water is met riet erin. Erg vervelend....

Het restaurant op de camping is niet bijzonder en het personeel is niet erg gastvrij hebben wij ervaren. De bar eronder is niet heel gezellig....wel veel te doen in de avond maar daar moet je van houden.

Prima camping maar wel met kleine aandachtspunten.

Paul Koning
23-8-2018

Mooie camping. Goede plekken zijn lastig te boeken. Zeker als je langer dan twee weken wilt. Waarschijnlijk gaan deze naar vaste gasten en worden gaten opgevuld.

Met wat zorg punten zou dit een vijf sterren camping kunnen zijn.

Locatie is top.

Aandachtspunten

Honden weren van het strand zoals aangegeven en controle hierop

Caravan ed dienen 1 meter vanuit de erf grens gezet te worden. Hierop controle of regel afschaffen

Restaurant serveert veel diepvries voedsel. Maak dit vers.

Winkeltje heeft een enorm assortiment. Brood is vers

Winkel is wel erg duur (brood niet)

Strand wordt mooi schoongehouden

Animatie heeft UPS and downs 2018 was niet het beste jaar.

De Arena vrij houden en mensen aan spreken met steppen. Is gevaarlijk met kleine kinderen.

Vanaf medio aug veel Duitsers.

Plekken zijn in principe mooi groot voorzien van water en afvoer

Toiletten goed schoon. Zwembad top maar wel erg vol pas op harde ballen.

Prima camping en mooie natuur.

Martijn
18-8-2018

Op camping isolino hebben wij een fantastische tijd gehad. Het meer is fantastisch waterplanten ja dat klopt. Maar met water schoenen prima te omzijlen.

Het sanitair is absoluut niet te vergelijken met een 5 sterren camping in Nederland. En is inderdaad koud tijdens de piek uren. Maar het word wel bij gehouden.

Het eten en afhalen in het restaurant boven was prima en goed te eten. De gezelligheid ( tokkie gehalte) was er zeker maar absoluut niet storen eerder gezellig. De laatste kilometers naar de camping toe(70km) zijn wel pittig je doet er ook haast 2 uur over.

Het zwembad voldoet zeker aan de verwachtingen. En de plekken zijn prima. Wel een tip om te vragen of er een boom op je plek staat. Die kan nog wel eens in de weg staan.

Al met al na 5 jaar Nederlandse campings was het wel omschakelen naar een laantjes camping. Maar dat went snel.

We hebben op isolino een mooie vakantie gehad.

Als je houdt van sporten zit je hier goed. Elke dag is er spinnig, yoga, bbb, aquagym etc. De animatie is enthousiast en er wordt van alles georganiseerd. De campingplekken zijn niet heel groot, maar voor ons prima. Ik vind het sanitair ietwat verouderd, maar wel schoon.

Het Lago Maggiore is prachtig. Het water nodigde mij niet uit om te zwemmen. Met luchtbedje prima! Een boot mee is geweldig. Je mag ook hard varen op het meer. Nadeel van Isolino vind ik toch wel dat het afgelegen ligt. Je kan met de fiets naar Veriolo (erg leuk, omdat daarheen fietspad heen loopt. Verder vind ik het te druk om te fietsen.

Dat het heel veel mensen heel goed bevalt mag duidelijk zijn. Vele gezinnen komen hier jaar in, jaar uit. Aardige mensen ontmoet, maar wanneer je geen tattoo hebt, ben je wel een uitzondering. Niet mijn type mensen. Ondanks dat hebben we heerlijke weken gehad!

Te massaal, te weinig ruimte en rust

Roos
16-8-2018

Wij hebben hier onze vakantie doorgebracht met onze zesjarige dochter en een baby. Positief punt is de mooie ligging van de camping in een lagune.

Negatieve punten is de massaliteit: heel veel mensen op een beperkte oppervlakte. Hierdoor is er weinig ruimte voor groen, speeltuintjes en voorzieningen. Op de reguliere tijdstippen dus van 17:00 - 22:00 zijn er te weinig douches waardoor je lang moet wachten op je koude douche...

Wij vonden een ander groot nadeel het hoge tokkie gehalte van veel Nederlanders uit Brabant en Oost Nederland die elkaar al jaren kennen, hele laantjes bezetten en avonden samenklonteren onder het genot van veel bier.

Voor ons geen Isolino meer. Per saldo te druk, te weinig ruimte en rust, te weinig waar voor je geld. Wij kiezen volgende keer voor een camping aan het rustieke Mergozzo of Orta meer.

Super vakantie gehad 😃

Ilse
15-8-2018

Super vakantie gehad , heerlijk zwembad leuke animatie , restaurant heerlijk eten . Kinderen 7 en 4 jaar hebben zich geen moment verveeld. We

Komen zeker nog eens terug

Selectcamp

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Isolino in Fondotoce di Verbania (Lago Maggiore), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Isolino zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.