Camping Village Conca d'Oro (Glamping)

Camping Village Conca d'Oro (Glamping)
8,5

19 tips over Camping Village Conca d'Oro (Glamping)

Frank, 16-8-2018

Als je met de caravan komt, rijd dan niet vanaf Locarno langs de westoever van het meer maar rijd een km of 90 om en neem bij Gravellona de E62 richting Milaan / Como / Lugano / Belinzona. Dit scheelt je heel veel geslinger langs de smalle bergwegen langs het meer.

Ga een dagje naar Valle Verzasca (bij Locarno de bergen in) Geweldig mooie route door het dal van de Verzasca langs idyllische dorpje, ruige rivierbeddingen, stuwdammen etc.

Koop een parkingcard bij de winkel aan de voet van de dam.

Destiny, 7-7-2015
Zoals iemand anders al zei, ga met de kabelbaan naar de bergtop. Extra info: Het heet de Mottarone en op heldere dagen zie je vanaf de top zeven meren liggen. Je kunt er ook gewoon met de auto heen via een mooie bergroute.
Destiny, 7-7-2015
Als je op woensdag naar de enorme markt in Luino wilt, ga dan in Verbania Intra op de boot. Luino ligt daar aan de overkant. Intra heeft zelf op zaterdag trouwens ook een erg gezellige markt. Proef ook het heerlijke tiramisu ijs in de ijsbar, als je links langs de markt gaat vindt je hem aan de linkerkant.

We hebben een aantal aanbieders voor Village Conca d'Oro (Glamping) voor je op een rij gezet:

Richard Kap, 8-8-2014
Milaan is dichtbij en zeker de moeite waard om te bezichtigen. Prima te doen met de trein, ongeveer 1 uur onderweg.
poulissen, 2-8-2014
bezoek zeker het dorpje Orta. mooi gelegen aan het meer lago d'orta.
Destiny, 25-7-2014
Geen idee of het er nog zit maar in Baveno zat altijd een ijssalon waar ze schepijs in de vorm van een roos boetseren op je hoorntje. Op het plein het rechterstraatje in, je loopt er dan zo tegenaan.

Moermans Guido, 19-9-2013

Bezoek Stresa en de Borremeese eilanden zeker Pesschera en il Grande.

Klooster Santa Catherina ligt zeer idyllisch langs de rotsen. Milaan is 70min per trein Ook zermat kan men via de Simplonpas gemakkelijk bereiken;

Moermans Guido, 17-9-2013
Stresa is zeer mooi , ook het klooster San Caterina del Sasso is een aanrader , de Borremeese eilanden mag men niet overslaan best met de officiele ferry vervoer te bezoeken.vanuit Verbania is men met de trein in 70min in Milaan. via de Simplonpas (zeer goed bereidbaar) kan men gemakkelijk naar Briggs en vandaar met de trein naar Zermat met de beroemde Matterhorn een must voor iedereen
fsapperloo, 15-9-2013

Ga een keer met de kabel baan in het platsje streda naar de bergtop op 1400 meter met prachtig uitzicht. Dit ongeveer 10 km van de camping verwijdert.

Een aanrader is ook de lago maggiore express, een boottocht naar locarno en een treinreis over smalspoor door de bergen naar het bergplaatsje domodssola. u kunt onderweg opstapen in stresa,baveno of verbania ale binnen een straal van 10 km van de camping.

Piet Baudoin, 9-9-2013
Neem een plaats dicht bij het meer, maar niet de voorste rij want daar is het rumoerig door de vele wandelaars langs het water.