Camping Valle Gesso

50 reviews over Camping Valle Gesso

• 2019
    7S.18-09-2019

mooie omgeving

Prachtig gelegen camping. Wij stonden op het terrassententenveld. Prima grote plekken jammer van de weg die er langs loopt, die hoor je echt wel. Naast en tegenover ons 4 huurtenten waar elke 2 dagen ander in zaten. Veel "vaste" caravans, geen last van ziet er alleen soms niet uit. Oude douchte gedeelte kan echt niet meer net zoals de bar/winkeltje. Nieuw sanitairgebouw prachtig maar helaas 2 zit wc (1 bij heren) welke bezet gehouden werden omdat dit de enige 2 ruimtes zijn waar je je prive kan wassen ipv douchen. Douchen met muntje € 1,00 ouder en kind kunnen makkelijk op 1 munt douchen. Voetbalveld en zwembad top! Omgeving ook top mooie bergwandelingen. En leuke dorpjes (Cuneo), ga voor pizza naar Entraque, rijdt deze voorbij richting skilift, heerlijk en goedkoop! Door de weeks vrij rustig in weekend stroomt het helemaal vol met Italianen. Voornamelijk Italiaanse bezoekers. Op zich genoten, maar geen 2e keer.

• 6Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2019

• 8Jan01-08-2019

Prima camping in een mooie en nog rustige omgeving

Prima camping. Er is recent een nieuw sanitair-gebouw toegevoegd met alle voorzieningen. Het zwembad is mooi, maar het belangrijkste is de omgeving waar je hele mooie wandelingen kunt maken. De eigenaren geven tips over het type wandeling, de moeilijkheidsgraad, waar je het beste kunt parkeren, etc.

• 7Eetgelegenheden
    • 9Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in juli 2019

• 8DeBoompjes27-01-2019

Heerlijke camping, prachtig uitzicht in zwembad

Bergen bergen bergen, Koffie ijsje, bergen bergen. Zeer vriendelijke camping eigenaars. Het is heerlijk om hier in de bergen te wandelen, fietsen en te genieten van het zwembad en de Italiaanse koffie en ijsjes. Wij zijn al 4 maal op deze camping geweest.

• 7Eetgelegenheden
    • 8Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in juli 2018

• Oude reviews

8Martje Poeze21-08-2017

Prachtige omgeving

We zijn net terug van een heerlijke vakantie op de camping Valle Gesso. Het zwembad is prachtig, maar soms wel erg fris. Het dorpje is op tien minuten lopen vanaf de camping, waar je kunt genieten van een bakje koffie, heerlijk schepijs of je kleine boodschappen kunt halen. In de omgeving zijn veel wandelroutes met verschillende niveau's. Bij de receptie zijn gratis wandelkaarten te verkrijgen. Sommige plaatsen zijn erg krap, vooral in de laantjes. De plaatsen op de veldjes bieden voldoende ruimte om je tent/caravan/vouwwagen/camper kwijt te kunnen. Het is vooral een camping voor mensen die rust zoeken en van de natuur houden.

• 5Eetgelegenheden

• 9Niels Tausk07-08-2017

Heel fijn en vriendelijk.

Wij hebben genoten hier. Mensen zeer aardig, behulpzaam, service met humor, goed engels sprekend. Er is wel een groot verschil in de plekken, sommigen staan erg dicht op elkaar, de onze was heel goed. Geweldig wandel en klimgebied, zwembad fantastisch.

• 6Jenny06-08-2017

Tijd voor nieuw badhuis

Afgaande op de recensies hadden wij hoge verwachtingen van de camping. Het sanitair en de hygiene viel ontzettend tegen. Een van de twee badhuizen is klaar om te slopen. Qua aantallen hadden er drie badhuizen moeten zijn, de camping lijkt gegroeid maar het sanitair niet. Er zijn geen hokjes met wastafels dus geen privacy om je bijvoorbeeld te scheren. Dan moet je meteen een douche nemen (1€ per muntje) waarvan er voor de dames maar 5 zijn op de camping. Ik zag elke ochtend een schoonmaakster maar die had enkel een vaatdoek, emmer en mop bij, nooit schoonmaakmiddel. Het rook er nooit fris, het stonk zelfs. Een van de afwashokken was een noodgebouw waar we kakkerlakken tegenkwamen. Er liggen ook overal rubbermatjes in de afwasbakken die ronduit ranzig zijn. Samengevat hebben we wel genoten van de ligging en de omgeving maar deze camping schiet anno 2017 door het sanitair en de hygiene tekort.

• 5Staat v/h sanitair

Manuela Dutto, Receptionist, 13-12-2017

Dear Jenny, we are sorry that our toilet blocks didn’t meet your expectations. The campsite has two toilet buildings and some extra toilets/showers under the pools. One of the 2 buildings was built when the campsite was open, but the facilities inside have been completely renewed. Complete cabins with toilet, bidet and sink are located in the new toilet facility. We take hygiene and cleaning into very high consideration, because we care about our customers and we would like them to find clean facilities. That’s also what we expect from camp-sites when we go on holiday (out of season, of course!). The cleaning staff have been working very hard for the whole summer, starting from 7 a.m. to 10 p.m. Also, it is normal to find bugs in open air, and many of them belong to the same family as cockroaches (beetles). In the end, we are happy that you liked all the other facilities (pools, kid facilities, etc) and we thank you for your tipps anyway; they always help improving and we will insist more on cleaning staff next season. Kind regards, Manuela

Gereisd met partner in juli 2017

• 8Caroline03-08-2017

Prachtige omgeving, camping met twee gezichten...

De omgeving is prachtig en in onze week was 't heerlijk weer. Graad of 26-28. Prachtig en zeer schoon zwembad met zicht op bergtoppen. Toezicht bij zwembad. Leuk is het raam in het zwembad, waardoor je vanaf buiten je onderwater springende kind kan zien (of fotograferen). Vergeet je badmuts niet ;-)

Als je hierheen gaat met je tent of vouwwagen, reserveer dan op het / een tentenveld. De plaatsen zijn dan redelijk groot en de sfeer op de veldjes is gezellig. Wij zaten op t schuin aflopende veld met die plateautjes. Daar zitten overigens zowat alleen maar Nederlanders. 's Avonds is het er stil. Een absoluut pluspunt is dat de camping autovrij is, goed voor het kampeergevoel en wel zo rustig!

Het andere deel van de camping, langs de straatjes, ziet er niet uit. De mensen (caravans of campers) stonden hier hutjemutje. Dwars op het straatje en eigenlijk konden ze er nog geeneens een voortent aan vastmaken.

In het weekend werd het nog een stukkie drukker op de camping. Er komen dan veel Italianen bij. Met hun wat luidruchtige en late ritme. Best leuk om te zien en horen, zeker als je zelf op t stille tentenveld staat ;-)

Het personeel is zeer vriendelijk. Het sanitair is netjes en schoon, wel zijn de meeste toiletten hurktoiletten, helaas maar twee normale toiletten bij de dames. Afwaswater vaak niet heet, dus afwassen bij de tent met de waterkoker. Douchen is duur, een euro per keer. Dit kan eigenlijk echt niet voor de prijs die deze camping per nacht rekent!

Met onze kinderen van 5 en 7 hebben we vanaf Termi di Valdieri gewandeld naar Valasco (een open brede bergweide met beek en hut). Het doel was mooi, de route erheen was een keienpad, niet het leukste wandelen.

We wilden graag met een lift omhoog en dan op hoogte (vlak) wandelen. Dit kan niet in het NP. Wel als je naar Limone Piemonte (gondellift) of Limone 1400 (stoeltjeslift) rijdt. Vanaf de stoeltjeslift is het leuk en mooi wandelen naar het Lago Terrasole. Steil begin en eind! Vanaf de gondel is het wel heel erg kort, zou ik niet kiezen. Vanaf de stoeltjeslift kan je ook naar één van de forten wandelen. Liften in de weekends geopend (juli). Vanaf augustus dagelijks.

• 9B. Hoogenboom31-07-2017

Fijne vakantie

Camping Valle Gesso is een mooie in de bergen gelegen camping. Varrassend is dat het overdag lekker warm is en het in het begin van de avond heerlijk afkoeld. Slapen is dus geen probleem hier. Brood kan je bestellenvoor de volgende dag. Een klein min puntje is de douche, die kost een euro, maar het sanitair is prima en wordt goed schoon gehouden. Er kunnen vanaf de camping diverse activiteiten uitgeoefend worden zoals wandelen, bergbeklimmen (echt spannend), mountenbiken en abseilen. Ook een trip naar Monaco is een aanrader en is een mooie toch door de bergen. Wij hebben echt een fijne vakantie op deze camping.

• 9Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in juli 2017

• 9Annette31-07-2017

Leuke camping op mooie plek

Op deze leuke rustige camping vermaken we ons prima! Mooie omgeving die uitnodigt om wandelingen te maken en andere sportieve activiteiten te ondernemen. Maar er is ook op loopafstand een leuk dorpje waar je heerlijke koffie kunt drinken en lekker ijs kunt eten. Bij het bakkertje verkopen ze lekker brood, maar je kan op de camping ook brood bestellen. De mensen van de camping zijn zeer vriendelijk en behulpzaam en spreken goed Engels. De plaatsen zijn niet zo groot maar dat weet je als je naar Italië gaat. We zijn wel blij dat het 's nachts even flink geregend heeft want het was behoorlijk stoffig. Het is ook fijn dat de auto's op een parkeerterrein bij de ingang staan, dat is erg rustig. Het zwembad is in een woord fantastisch! Met goed toezicht! Sanitair is wat beperkt er is bv maar 1 zittoilet maar alles is schoon en werkt goed. Douchen is wel prijzig, 1 euro per munt maar je kan dan wel 5 minuten lekker douchen.

• 8Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in januari 2017

• 8Els30-07-2017

camping in fantastische omgeving

Voor wie geen luxe zoekt maar een gezellige familiecamping, zonder auto's bij tent of caravan, een mooie plek. Veel mogelijkheden voor uitstapjes in de omgeving in natuur of leuke plaatsjes. Mooi zwembad met goed toezicht. Al de ontvangst Sanitair beperkt maar schoon. Bij droog weer wel stoffig.

• 6Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in juli 2017

3 tips over Camping Valle Gesso

• Irene, 19-08-2012

Ga er niet heen als je een charmecamping verwacht. Het beekje naast de camping is een bezoekje waard.

• Hanneke Burgers, 31-08-2012

De markt op dinsdag in Cuneo, het wolvencentrum in Entracque, restaurant "de oude molen" in Entracque, wandeling naar Rifugio Questa (overnachten) doorlopen over de "militaire weg". Geweldig mooi!

• annemiekenjeroen, 16-08-2016

Bezoek de vele prachtige locaties in het park.

5 vragen over Camping Valle Gesso

• Lenssen, 24-06-2018

Pubers

Wij overwegen deze zomer (eind juli) naar deze camping te gaan. Onze zonen zijn 16 en 18 jaar. Zijn er leeftijdsgenoten en is er wat te beleven voor ze?

• J. drenth, 15-03-2017

grote plaatsen

Zijn er ook grote plaatsen op de camping en in welke gedeelte en hoe is de route naar de camping.

• Regine (en Henk), 23-07-2016

beek

Kun je pootje baden in de beek. Kan de hond in de beek

annemiekenjeroen, 16-08-2016

Yep, dat moet zeker lukken

Camping Valle Gesso info

• Aantal sterrenstersterster