Camping Eden (Glamping)

17 reviews over Camping Eden (Glamping) in het Nederlands

Schitterende vakantie!

Niels
7-9-2017

Camping Eden is een kleine camping met 80% vaste (Italiaanse) gasten. De entree vanaf de grote weg is niet bijzonder fraai, maar vanaf het mooie receptiegebouw is het een erg mooie en nette camping. Wij verbleven in een lodgetent. Deze waren mooi gelegen op een plek met schaduw en zon. Voor ieder wat wils dus. De tent was super! Complete inventaris, goed sanitair en prima bedden.

Het meer is prima voor wat afkoeling, maar niet om de hele dag op het strand te liggen. Water is helder en lekker van temperatuur. Het zwembad is niet groot, maar voor onze dochter van 1 was het geweldig. Een kinderhand is snel gevuld! Zwembad werd netjes schoon gehouden.

In het restaurant kun je 's morgens broodjes halen en in de avond lekker dineren. in de weekenden wordt er van alles georganiseerd.

Het personeel op de camping is vriendelijk en erg behulpzaam. Je wordt netjes ontvangen en als er iets is helpen ze je netjes verder. Spreken overigens ook prima Engels.

In de omgeving ook van alles te beleven. Dagje Milaan, safaripark of met de boot het meer over om stadjes te bezoeken. Een aanrader is de kabelbaan in Stresa naar de top van de Mattarone.

Geweldig voor herhaling

Gouke De boer
29-6-2017

Kleine camping met alle voorzieningen. Gast vrije en vriendelijke mensen. Geweldig mooie lodge tent ruim voorzien

Voorseizoen

Uwe Landerbarthold
28-4-2017

Camping is leuk, met overwegend veel Italianen. Honden zijn toegestaan, maar geen hondentoilet. Wil je vanuit de camping wandelingen maken is deze camping niet geschikt. Het restaurant is uitstekend, Stefano is de kok, erg vriendelijk en heerlijke pizza's.

Oude reviews (archief)

Kleine, verzorgde, gemoedelijke camping met 80% vaste staanplaatsen Italianen. Dit zorgt voor een echt Italiaans sfeertje met heel veel Italiaanse kinderen. Vriendelijke receptie, heel behulpzaam bij info over uitstapjes en ook voor info naar dokter. Terrein wordt zeer goed onderhouden. Restaurant simpel, maar goede prijs/kwaliteit verhouding. 's Morgens lekkere broodjes voor weinig geld. Wij verbleven in stacaravan (splinternieuw met bij aankomst een goodybag! heel attent!) die inderdaad dicht op elkaar staan, maar geen last van gehad. Onze zoon heeft heerlijk gevoetbald met de Italiaanse kinderen. Tafeltennisbenodigdheden gratis te leen bij receptie. Beperkte animatie in het Italiaans, voornamelijk voor jonge kinderen. Klein, maar schoon rustig strandje, gemoedelijk sfeertje. Dorpje op loopafstand is niet idyllisch en bestaat uit veel leegstaande panden en grote supermarkten. In de buurt wel veel leuke Italiaanse dorpjes en markten. Veel te zien en te doen in de buurt oa. Aquapark, safaripark, klimpark, rodelbaan, natuurgebied, Milaan etc etc. Niet aan te raden met oudere kinderen en tieners. Wij hebben het heerlijk gehad, je loopt zo het strandje op, het dorpje in voor een heerlijk Italiaans ijsje en wat er niet is zoek je gewoon op met de auto. Maar ja, smaken verschillen. Wel veel muggen, maar goed spul te koop in de plaatselijke apotheek.

Het is een kleinschalige camping maar op de aankomstdag was of ieder kind en kleinkind van de Italiaanse vaste gasten aanwezig, of het hele dorp Dormelettol lag in het kleine zwembad of zat er om heen. De lust om in dit uitvergrootte toilet te gaan zwemmen was voor ons vergaan voor de rest van de week. Bovendien geen parkeerplaats te krijgen voor ons op dat moment. De dame aan de receptie was ook niet overmatig vriendelijk. Wij vonden het toen gelijk al niks meer. Toen maar even bij het strandje gekeken, maar omdat het water laag stond, was de aanlegsteiger (wat heet: een aantal aan elkaar gebonden pontons) drooggevallen en moest je als je het water in wilde door een laag slijk / modder heen. Ook geen succes dus...

Het chalet NeXT L-3 was wel mooi, goed voorzien van kookgerei, er zat airco in die het uiteindelijk wel goed deed.

Maar wij zijn na 3 dagen elders zwemmen en dagtripjes maken, afgehaakt terwijl we er de hele week zouden zitten.

Heerlijke camping!

Vivian Verlijsdonk
    23-8-2016

Heerlijke 2 weken gehad in een prachtige lodgetent. Onze dochter van 2,5 heeft zich prima vermaakt in het zwembad, speeltuintje of het strandje. Strandje is gezellig! Er is idd ook een botenaanlegplaats maar die is aan de andere kant van het beekje. Het water is niet erg helder, veel zeewier maar om even af te koelen prima. Het restaurant was super, heerlijk eten voor weinig geld. Erg vriendelijke mensen, allemaal heel gemoedelijk en vrij. Helaas werd er in onze tent ingebroken (wielrenfiets weg en iPad) schijnbaar was er op dat moment een soort fietsendieven bende actief. Ricardo heet de eigenaar, heeft ons super geholpen met de hele afwikkeling ervan. De vele vaste Italiaanse gasten zijn erg vriendelijk. Voor wie niet in een mega glijbanenparadijs vol Nederlanders wil zitten is dit echt een fijne camping. Enig nadeel vind ik geen wc brillen op de toiletten en geen toiletpapier. Fijne, gemoedelijke camping waar je geen nummer bent maar een gast!

Camping Eden is een gezellige Italiaanse camping niet te groot en met een redelijk aantal toerplaatsen, verhuurtenten, chalets en vaste staanplaatsen met erg vriendelijke Italiaanse gastvrije mensen ( gezellig - veel aanspraak in het Engels met handen en voeten). De toerplaatsen zijn redelijk groot, wel is de Electra wat overdreven duur € 4,00 voor een 3A aansluiting ( dit gaat hij in het najaar 2016 veranderen) De receptie met Clara en Riccardo is erg vriendelijk die er alles voor overhebben het een leuke vakantie voor je te maken. Wij zijn hier geweest als gezin van 4 volwassene personen.

De camping heeft goed en schoon sanitair, mooi zwembad. Het restaurant op de camping is een aanrader, de bediening is erg vriendelijk en het eten is zeer goed.

Een vakantie aan het Lago Maggiore in Italië en op camping Eden is absolute een aanrader. De omgeving staat bekend om een verscheidenheid aan prachtige landschappen en een rijkdom aan kunst, geschiedenis en cultuur.

Het is een prachtig meer met gezellige dorpen er om heen en met prachtige eilanden. Het kristalheldere water is ideaal voor een verfrissende duik. Door de ligging van de eilanden en de grootschalige toegankelijkheid van deze eilanden is er veel gemotoriseerd verkeer op het water.

Dit mag van mij allemaal elektrisch worden.

Het is ook een geschikte bestemming voor een korte vakantie of gezin’s leden die later willen komen dankzij de goede bereikbaarheid vanaf luchthaven Aeroporto Malpensa Milaan. Het is ongeveer 10 tot 15 minuten Rijden naar het vliegveld, gemakkelijke wegen zowel tolwegen (€1,50) als provinciaal.

Een van de vele doe evenementen was de Zipline Fly4fun. Bevestigd aan een 1850 meter lange kabel hangend tussen 2 bergen en dan met een snelheid van 120Km Per uur naar de overkant. Dit was erg gaaf.

Kortom een leuke camping mooie omgeving een aanrader.

Prima camping voor een gezin met jonge kinderen!

Familie De Vries
    21-8-2016

Simpele camping met een klein zwembad (prima voor jonge kinderen) met genoeg ligbedjes. Een privé strandje aan het meer met zandstrandje en grasveld. Verder is er een apart veldje met wat speelhuisjes, een trampoline, een overdekte tafeltennis tafel en een heus kunstgras voetbalveldje! De camping heeft tevens een restaurant waar je eenvoudige pizza's, drankjes en ijsjes kan kopen. De kinderen vonden het er geweldig, en wij als ouders dus ook.

Wij verbleven in een luxe stacaravan die van alle gemakken was voorzien. Twee toiletten, ruime keuken met grote koelkast, airco en een fijne veranda. En...prima betaalbaar in het hoogseizoen!

Het merendeel van de camping wordt bewoond door vaste oudere Italiaanse gasten die van hun plek in de loop van de jaren een sfeervol bouwwerk hebben gemaakt. Daardoor zie je er weinig Nederlanders en zit je middenin het Italiaanse (camping) leven. In de weekenden kan het er daardoor wel wat drukker zijn.

Je kan leuke uitstapjes maken naar Arona (5 km), Stresa en Verbania. Rodelen op een 1,4 km lange rodelbaan in Mottarone. Een dagje naar Milaan (tip: ga met de trein vanuit Arona en koop een dagkaart voor de metro in Milaan) Een bergwandeling maken in Macugnaga (Monte Rosa) Kortom genoeg te doen.

Een Italiaanse camping in Italië

Linda
    7-8-2016

Een echte Italiaanse kleine camping inclusief veel groen en vaste standplaatsen voor Italianen. De ene vaste plek nog sfeervoller ingericht dan de andere. Als je hen groet, krijg je altijd reactie. Ondertussen is er ook aan de toeristen gedacht: wij huurden een mooie, royale lodgetent en ook voor passanten waren mooie plekken gecreëerd. De camping, het zwembad en het strandje werden goed schoongehouden. Het sanitairgebouw hebben wij maar een paar keer gebruikt maar zag er goed onderhouden uit. Vergeet nooit iets tegen de muggen mee te nemen! De omgeving was mooi: Arona en Stresa dichtbij maar er is nog véel meer te zien. Het is ook heerlijk varen op dit meer: niet teveel drukte of hoge golven. Kortom: als je geen gekte wil en het Italië-gevoel zoekt, is dit een goede keus.

Prachtige tent op de verkeerde plaats

Twins
    15-7-2016

Prachtige lodgetent gehuurd met douche en wc. Goede matrassen, veel ruimte in en om de tent, mooi zitje, kleine koelkast. Veel last van muggen! (Koop Vulcano's).

Camping is vooral voor de vaste gasten. Als je contact maakt zijn ze erg aardig.

Strand viel erg tegen. Klein, weinig zand, niet schoon, aangespoeld hout werd niet verwijderd, er lag een dode rat. Vooral als aanlegsteiger gebruikt voor de boten van de vaste gasten. Zwemmen hebben we daar dan ook niet gedaan en daarvoor hadden we de camping wel uitgekozen. (Bij uitgang camping naar rechts, 1e straat rechts tot het meer lopen, daar zijn diverse strandjes met kiosk).

Geen begeleiding van touroperator, geen omgevingsinformatie (marktjes, uitstapjes etc) en onduidelijkheid over de schoonmaak (die we wel moesten betalen maar gedeeltelijk zelf moesten doen).

Omgeving is geschikt voor uitstapjes, bijvoorbeeld Ortameer (erg schoon), Stresa (luxe hotels en markt - Mottarone lift was gesloten), Breuil-Cervinia.

Wat ons betreft staat de tent op de verkeerde plaats. Als deze op onze eerste camping in Cannobio (West zijde Lago Maggiore) zou staan zouden we zo weer komen.

We hebben een aantal aanbieders voor Eden (Glamping) voor je op een rij gezet:

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Eden (Glamping) in Dormelletto, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Eden (Glamping) zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Eden (Glamping) scoort een 7.65 uit 10 op basis van 24 reviews.