Camping Eden (Glamping)

• 7.7Eetgelegenheden
  • 7.6Staat v/h sanitair

Meer camping info
Tonen op kaart

28 reviews over Camping Eden (Glamping)

• 2019
    8Dagmar Meijer05-08-2019

Wat een heerlijke plek!

Relatief kleine familiecamping met een mix van vaste staanplaatsen, kampeerplaatsen en accommodaties (stacaravans en safaritenten). Het personeel van de camping is vriendelijk, behulpzaam, toegankelijk en spreekt prima Engels. De accommodaties en het sanitair is schoon.

Het zwembad is klein en wordt vaak gebruikt door het animatieteam, dat in de periode dat wij er waren eigenlijk alleen Italiaanse kinderen bediende. Maar het meer was perfect om in te zwemmen. De camping heeft een aquagym in het meer gelegd (een watertrampoline). De camping is beter geschikt voor jongere kinderen of tieners die niets geven om een disco o.i.d.

Het restaurant van de camping was erg goed, de specialiteiten zijn absoluut aan te bevelen. Maar er zijn ook genoeg andere restaurants op loopafstand om uit te proberen. De weg heeft grotendeels geen stoep, maar de auto's houden rekening met wandelaars aan de kant vd weg. En de omgeving heeft heel veel te bieden

• 9Eetgelegenheden
    • 8Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in juli 2019

• 2018
    4Suus02-08-2018

Armoedige sfeer

De stacaravan was nieuw dus alles was lekker schoon. De plek echter van de stacaravan was compleet ingebouwd waardoor ons "uitzicht" een andere stacaravan was. Verder was ongeveer 80% vaste staplekken voor Italianen en zag de camping er armoedig uit. Oude speeltoestellen, oude strandbedjes, oude bankjes etc. Verder erg krap en in het weekend druk door bezoekers, dus een vol zwembad. Het strandje was niet schoon en vond de camping een trieste sfeer hebben. Het dorp is zo goed als uitgestorven en loopt langs een drukke weg. Ik vond het tegenvallen, vooral omdat we een week ervoor en erna prachtige campings hebben gehad. Kortom, geen aanraden als je van ruimte en gezelligheid houdt.

• 6Eetgelegenheden
    • 6Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in juni 2018

• 7Bart28-07-2018

Kleine leuke camping

Kleine camping met inderdaad zeer veel vaste staanplaatsen met zeer vriendelijke Italianen. Het zwembad is echt veel te klein, door de warme zomer was het er erg druk meer als verkoeling is het niet. Het meer is niet ideaal ook hier puur voor verkoeling geweest. Als je een leuk zandstrand wil hebben kun je beter naar Monvalle rijden. Openbaar strand gratis parkeren en een leuke koffiebar erbij. Personeel op de camping is super vriendelijk en behulpzaam. Voor ons was het een te kleine camping maar dat is persoonlijk.

• 8Eetgelegenheden
    • 6Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in juli 2018

• 8wendy22-07-2018

gezellig, kleinschalig, uitstekende service

net terug van 2 weken lago maggiore. wij verbleven in een air lodge. deze zag er tip top uit. enige nadeel was het kookplaatje (2 kleine pitjes achter elkaar) camping eden is een kleinschalige gezellige camping met veel vaste plekken (Italianen) de ligging aan het meer viel ons een beetje tegen. en de muggen, tsjaa dat weet je vantevoren. wel adviseer ik om allergie pilletjes mee te nemen. ik kreeg de ene na de andere allergische reactie na een muggenbeet. vreemd aangezien in er in nl nooit last van heb gehad. gezellige camping met uitstekende faciliteiten

• 7Eetgelegenheden
    • 10Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in juli 2018

• Oude reviews

8Niels07-09-2017

Schitterende vakantie!

Camping Eden is een kleine camping met 80% vaste (Italiaanse) gasten. De entree vanaf de grote weg is niet bijzonder fraai, maar vanaf het mooie receptiegebouw is het een erg mooie en nette camping. Wij verbleven in een lodgetent. Deze waren mooi gelegen op een plek met schaduw en zon. Voor ieder wat wils dus. De tent was super! Complete inventaris, goed sanitair en prima bedden.

Het meer is prima voor wat afkoeling, maar niet om de hele dag op het strand te liggen. Water is helder en lekker van temperatuur. Het zwembad is niet groot, maar voor onze dochter van 1 was het geweldig. Een kinderhand is snel gevuld! Zwembad werd netjes schoon gehouden.

In het restaurant kun je 's morgens broodjes halen en in de avond lekker dineren. in de weekenden wordt er van alles georganiseerd.

Het personeel op de camping is vriendelijk en erg behulpzaam. Je wordt netjes ontvangen en als er iets is helpen ze je netjes verder. Spreken overigens ook prima Engels.

In de omgeving ook van alles te beleven. Dagje Milaan, safaripark of met de boot het meer over om stadjes te bezoeken. Een aanrader is de kabelbaan in Stresa naar de top van de Mattarone.

• 8Eetgelegenheden
    • 9Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

• 10Gouke De boer29-06-2017

Geweldig voor herhaling

Kleine camping met alle voorzieningen. Gast vrije en vriendelijke mensen. Geweldig mooie lodge tent ruim voorzien

• 10Eetgelegenheden
    • 10Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in juni 2017

• 6Uwe Landerbarthold28-04-2017

Voorseizoen

Camping is leuk, met overwegend veel Italianen. Honden zijn toegestaan, maar geen hondentoilet. Wil je vanuit de camping wandelingen maken is deze camping niet geschikt. Het restaurant is uitstekend, Stefano is de kok, erg vriendelijk en heerlijke pizza's.

• 9Staat v/h sanitair
    • 9Eetgelegenheden

Gereisd met partner in april 2017

• 7famJB09-11-2016

Vriendelijke, gemoedelijke, schone camping

Kleine, verzorgde, gemoedelijke camping met 80% vaste staanplaatsen Italianen. Dit zorgt voor een echt Italiaans sfeertje met heel veel Italiaanse kinderen. Vriendelijke receptie, heel behulpzaam bij info over uitstapjes en ook voor info naar dokter. Terrein wordt zeer goed onderhouden. Restaurant simpel, maar goede prijs/kwaliteit verhouding. 's Morgens lekkere broodjes voor weinig geld. Wij verbleven in stacaravan (splinternieuw met bij aankomst een goodybag! heel attent!) die inderdaad dicht op elkaar staan, maar geen last van gehad. Onze zoon heeft heerlijk gevoetbald met de Italiaanse kinderen. Tafeltennisbenodigdheden gratis te leen bij receptie. Beperkte animatie in het Italiaans, voornamelijk voor jonge kinderen. Klein, maar schoon rustig strandje, gemoedelijk sfeertje. Dorpje op loopafstand is niet idyllisch en bestaat uit veel leegstaande panden en grote supermarkten. In de buurt wel veel leuke Italiaanse dorpjes en markten. Veel te zien en te doen in de buurt oa. Aquapark, safaripark, klimpark, rodelbaan, natuurgebied, Milaan etc etc. Niet aan te raden met oudere kinderen en tieners. Wij hebben het heerlijk gehad, je loopt zo het strandje op, het dorpje in voor een heerlijk Italiaans ijsje en wat er niet is zoek je gewoon op met de auto. Maar ja, smaken verschillen. Wel veel muggen, maar goed spul te koop in de plaatselijke apotheek.

• 7Eetgelegenheden

Gereisd met oudere kinderen in juli 2016

• 5Miriam06-09-2016

Smaken verschillen: voor ons nooit meer!

Het is een kleinschalige camping maar op de aankomstdag was of ieder kind en kleinkind van de Italiaanse vaste gasten aanwezig, of het hele dorp Dormelettol lag in het kleine zwembad of zat er om heen. De lust om in dit uitvergrootte toilet te gaan zwemmen was voor ons vergaan voor de rest van de week. Bovendien geen parkeerplaats te krijgen voor ons op dat moment. De dame aan de receptie was ook niet overmatig vriendelijk. Wij vonden het toen gelijk al niks meer. Toen maar even bij het strandje gekeken, maar omdat het water laag stond, was de aanlegsteiger (wat heet: een aantal aan elkaar gebonden pontons) drooggevallen en moest je als je het water in wilde door een laag slijk / modder heen. Ook geen succes dus... Het chalet NeXT L-3 was wel mooi, goed voorzien van kookgerei, er zat airco in die het uiteindelijk wel goed deed. Maar wij zijn na 3 dagen elders zwemmen en dagtripjes maken, afgehaakt terwijl we er de hele week zouden zitten.

• 8Staat v/h sanitair
    • 5Eetgelegenheden

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2016

• 8Vivian Verlijsdonk23-08-2016

Heerlijke camping!

Heerlijke 2 weken gehad in een prachtige lodgetent. Onze dochter van 2,5 heeft zich prima vermaakt in het zwembad, speeltuintje of het strandje. Strandje is gezellig! Er is idd ook een botenaanlegplaats maar die is aan de andere kant van het beekje. Het water is niet erg helder, veel zeewier maar om even af te koelen prima. Het restaurant was super, heerlijk eten voor weinig geld. Erg vriendelijke mensen, allemaal heel gemoedelijk en vrij. Helaas werd er in onze tent ingebroken (wielrenfiets weg en iPad) schijnbaar was er op dat moment een soort fietsendieven bende actief. Ricardo heet de eigenaar, heeft ons super geholpen met de hele afwikkeling ervan. De vele vaste Italiaanse gasten zijn erg vriendelijk. Voor wie niet in een mega glijbanenparadijs vol Nederlanders wil zitten is dit echt een fijne camping. Enig nadeel vind ik geen wc brillen op de toiletten en geen toiletpapier. Fijne, gemoedelijke camping waar je geen nummer bent maar een gast!

• 7Staat v/h sanitair
    • 10Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2016

1 tip over Camping Eden (Glamping)

• wendy , 23-07-2018

neem een bezoekje aan het ortameer, vooral het dorpje Orta San Giulio. rij vooral een keer Zwitserland in een geniet van de prachtige bergen en valleien. restaurant panpan en red beef op loopafstand van de camping zijn aanraders. neem allergietabletjes mee. veel mensen krijgen allergische reacties op de muggenbeten. koop in de plaatselijke winkel je anti muggen middelen. de spiraalvormige wierook dingen werkten goed.

1 vraag over Camping Eden (Glamping)

• Tessa, 15-08-2014

met de trein naar milaan

Goedemorgen,

Ik lees dat er mensen vanaf de camping met de trein naar Milaan zijn gegaan. Hoelang is dat met de trein, en hebben jullie dit ter plekke geregeld of al van te voren. Ik kan op internet namelijk niet goed vinden hoe dit gaat.

Groetjes Tessa

Camping Eden (Glamping) info