Vakantiehuis Casa Vigna

Meer vakantiehuisinfo

9 reviews over Vakantiehuis Casa Vigna

• 5Nancy25-09-2019

Niet voor herhaling vatbaar

Casa Vigna is heerlijk rustig gelegen maar s’ nachts maken de krekels enorm veel lawaai. Het geluid kwam door mijn oordoppen heen. Daarbij zijn we volledig lek gestoken door hele kleine vliegjes dus neem je muggenstick mee! Er zijn 2 kleine tentplaatsen. Wij stonden op de bovenste met onze 3 persoons tent en toen konden we onze stoelen niet meer kwijt. Gelukkig was het houten huisje leeg en mochten we van Jaap gebruik maken van het terras bij dat huisje. De bovenste tentplaats heeft geen uitzicht! Tenzij je met een mini tentje komt. De onderste tentplaats heeft wel uitzicht. Jaap is erg vriendelijk en staat meteen klaar maar met Astrid hadden wij helaas geen klik. Ze vond het nodig om openlijk te oordelen over wat we deden en de hoeveelheid spullen die we mee namen. Niet klantvriendelijk, jammer. Het zwembadje was erg troebel en het water bezaaid met insecten. Al met al niet voor herhaling vatbaar :(

• 2018
    9Sander27-09-2018

Een rustige, mooie basic vakantielocatie.

Afgelopen zomer voor de tweede keer het houten huisje gehuurd. Wederom genoten van de rustige omgeving. Het laatste stukje onverharde weg is uitdagend maar de beloning is het dubbel en dwars waard. Je hebt veel privacy en een basic uitrusting. Dit past helemaal bij de sfeer van dit huisje en eigenlijk ook van de andere. Het zwembad is lekker om in af te koelen. Er is eerder gezegd dat het niet schoon zou zijn maar het wordt dagelijks gereinigd. De insecten haal zelf even weg, op die plek zelfs een bijna meditatieve handeling. Je kunt hier heerlijk tot rust komen en ontspannen en binnen 1,5-2 uur rijden is veel te zien. Volgend jaar komen we weer terug

• 9Tom18-08-2018

Topplek en goede zorgen!

Hele fijne centrale plek in prachtige rustige omgeving! Jaap en Ingrid zijn er als je ze nodig hebt.

• 6A21-07-2018

Piemonte is prachtig, nooit meer bij Casa Vigna

Ligging en dan vooral uitzicht is prachtig. De onverharde weg naar beneden vond ik vreselijk, dit is echt iets wat op website vermeld zou moeten worden. Het is echt back tot basic op vakantie , ook dat staat nergens vermeld op website. Broodjesservice? Elke morgen een broodje uit de diepvries .... Het zwembad zat vol met beestjes, logisch, maar werd helaas niet schoongemaakt of afgedekt `savonds. De info map die je krijgt is zeker niet up to date, erg jammer. Jaap is geweldig enthousiast en staat altijd voor je klaar als je een vraag hebt. Er zijn veel verbeterpunten en dan is het een geweldige plek om je vakantie door te brengen!

Alleenreizend

• 9Frits en Marijke05-07-2018

bijzonder mooie plek

Wat een fijne plek om te vertoeven, en wat een uitzicht. Jaap en Astrid zijn ook geweldig en aardig :-).

• Oude reviews

9Mijke en Marcel11-09-2016

Heerlijk rustig, ook aanrader voor de racefietser

Wij hebben een kleine week doorgebracht in het 'tweede huisje' van Casa Vigna. Het uitzicht over de heuvels is schitterend en het is heerlijk rustig. Je zit echt midden in de natuur. De racefietsen waren mee en we hebben een paar van de door Casa Vigna met GPS uitgezette routes geprobeerd. Zo kom je op plekken waar je anders nooit zou komen. De omgeving is echt een aanrader voor (race)fietsen. Afwisselende en uitdagende routes met flinke klimmetjes van tot de 18%, verlaten landweggetjes, schitterende vergezichten en overheerlijke espresso's op de terrasjes.

Het verblijf was prima geregeld. Van alle gemakken voorzien. Geen wifi (maar dat maakte het juist extra rustig), broodservice en goede tips van Jaap en Astrid. Het zwembad hebben we niet geprobeerd maar zag er heerlijk uit voor afkoeling na een warme dag.

• 10Jaap en Karin31-07-2016

Vakantie op een unieke sfeervolle plek!

In een typisch Italiaanse omgeving ligt het mooie vakantiehuis Casa Vigna wat aan alle verwachtingen voldeed. Het uitzicht is adembenemend. De eigenaren zijn fantastische gastvrouw/gastheer en voegen met hun hartelijke en persoonlijke benadering echt iets toe! De ligging in de oude wijngaard is heerlijk en rustig. Lekker afkoelen in het zwembad na een dag de mooie omgeving verkend te hebben. Wandel- en fietsmogelijkheden genoeg en ook een dagje strand is met 35 min rijden makkelijk te doen. Ceva is een karaktervol stadje wat je echt even moet verkennen. Nog echt Italiaans en niet overlopen met toersiten, dat sprak ons zeer aan.

Casa Vigna, eigenaar, 12-08-2018

Bedankt voor de recensie en vooral voor de mooie racefiets route's die je ons hebt gegeven; veel van onze gasten rijden nu met veel plezier 'jullie' rondjes!

Met oudere kinderen

• 8Dea Brak29-09-2015

Echt geweldig

Gastvrije lieve eigenaars die altijd bereid zijn te adviseren en je een gevoel geven van welkom zijn. Een mooi terrein met druiven, twee leuke opgeknapte huisjes met houtkachels en buitenkeukens en schitterend uitzicht op de bergen. Stilte, natuur, wandelmogelijkheden en Ceva ligt op 4 km afstand en is een mooi authentiek stadje met allerlei winkeltjes, koffietentjes en restaurantjes. Wijnproeverijen niet ver daar vandaan. Turijn op ruim een uur rijden met de trein die in Ceva stopt.

Casa Vigna, eigenaar, 12-08-2018

Hallo Dea, bedankt voor je recensie op Zoover! Kleine aanpassing: inmiddels (2018) hebben we drie kleine huisjes ;-) Groet uit Italie, Jaap en Astrid

• 8kees16-09-2014

Fantastische plek

Casa Vigna is een voormalige boerderij aan een overharde weg 400meter van de verharde weg. Het is er superrustig, het uitzicht op de groene heuvels is subliem en het erf om het zo maar te noemen een soort hof van Eden met een kleien wijngaard, een afkoelbad en het gastpaar Jaap en Astrid aangenaam. Ze zijn er als je ze nodig hebt. Je hebt de keuze uit het huis, een huisje, een caravan en een van de twee kampeerplaatsen. Koken doe je buiten.

2 tips over Vakantiehuis Casa Vigna

• Jaap Weijer, 12-08-2018

Voor meer informatie over Casa Vigna, de omgeving, restaurantjes, wandel en fietsroutes. De regio Piemonte en vakantie bij de oude, kleine wijngaard bekijk de website https:/:www.casavigna.com

• kees, 16-09-2014

Ceva is een heerlijk authentiek stadje waar wel veel delicatessen maar geen ansichtkaarten en soubenirs te koop zijn. Met de trein naar Turijn (1.15), wijn proeven en kopen bij Tenuta Pianpolvere bij Montforte d'Álba.

0 vragen over Vakantiehuis Casa Vigna

Vakantiehuis info