Camping Valle Romantica

• 5.8Staat v/h sanitair

• Jacuzzi
Meer camping info
Tonen op kaart

Valle Romantica is een echte Italiaanse camping aan het Lago Maggiore. Verwacht hier dus geen Nederlandse gastvrijheid, alles gaat een beetje op z'n Italiaans. Groot pluspunt is de ligging aan een snelstromend riviertje waar de kinderen veel waterpret hebben. Je kunt wandelend naar het stadje Cannobio, waar meer mooie wandelroutes liggen.

177 reviews over Camping Valle Romantica

• 2019
    9leonne jeurissen27-09-2019

prachtige camping,heerlijke rivier

superleuke camping aan rivier met rotsen waar je vanaf kunt springen, kleine stroomversnelling, strandje. heerlijk relaxen. lekkere broodjes in het winkeltje. Geen animatie, hebben wij ook helemaal niet nodig. Kinderen zochten elkaar op. Zwembad eigenlijk niet gebruikt. Gezellig restaurantje met mooi terras. Groen, veel bloemen en het dorpje cannobio is ook erg leuk. Wij hadden veel geluk met het weer, zonnig en droog. ook mooie omgeving. sanitair was prima enige mindere vonden wij de tent van touroperator, en dan met name de bedden, keihard... was een dure tent dus dat maakt de prijs kwaliteitsverhouding wel wat minder maar voor de camping zou ik meteen terug gaan.. Ik snap de magere beoordeling dan ook niet echt...

• 9Eetgelegenheden
    • 9Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in juli 2019

• 8Simone17-08-2019

natuurlijke camping in mooie omgeving

Wij vonden de Camping erg mooi. Vooral de ligging en de bloemen krijgen een grote plus! Het zwemmen in de rivier is erg leuk. Er is gelegenheid om mooi te wandelen naar het stadje Cannobio en in de bergen. Naar het mooie stadje Cannobio kan trouwens ook op de fiets. (fietspad). We zaten in een stacaravan met airco en horren, Dat was prettig. Onze jongens 10 en 13 jaar hebben vriendjes gemaakt met andere nederlandse kinderen. Als de camping een voetbalveldje zou aanleggen dan zou dat heel fijn zijn, want dit is iets wat de kinderen wel hebben gemist. Het zwembad stelt niet zoveel voor. Voor kleinere kinderen prima, overzichtelijk, ouders kunnen lekker zitten langs het baa op ligstoelen. Zwembad sluit wel op tijd. 17.00 uur-17.30 en laat open 10.00 uur. Dat kan wel wat langer. Het schone koele water van de rivier maakt alles goed. Stacaravan zijn mooi.

• 7Eetgelegenheden

• 8Kees13-08-2019

Fantastisch verblijf! Eigenaar zeer vriendelijk!

Fijne, mooi gelegen camping. Vriendelijke en behulpzame eigenaar. Wij hadden een tent via een touroperator en mochten er ook nog een tentje bijzetten. Ideale uitvalsbasis. Heerlijke zwembaai naast/door de camping . Cannobio is fantastisch en schilderachtig mooi! Heerlijk om daar aan het meer te bivakkeren. Voor Italiaanse begrippen was het sanitair prima! Voor jong en oud genoeg vertier. Één groot nadeel was dat er maar 1 werkende wasmachine aanwezig is.

• 9Eetgelegenheden
    • 7Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2019

• 8Anita H10-08-2019

Heerlijk

We hebben twee heerlijke weken op deze camping gehad. We werden hartelijk ontvangen door de receptie. De medewerkers in het winkeltje waren ook vriendelijk. Toiletbouwen waren in orde. De rivier bij de camping is heel leuk vooral met de band door de stroming. Voor onze kinderen waren er veel andere kinderen om mee te spelen. Het gezellige dorp is op loopafstand, ca 20 minuten. Er loopt een mooi bospad langs de rivier.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2019

• 8Marc05-08-2019

we komen graag nog eens terug

Ik herken weinig in de negatieve reacties, wij hadden met ons gezin juist een geweldig verblijf in onze huurtent van een touroperator. Sanitair werd gewoon schoongemaakt (meer dan een keer per dag) en wij vonden de eigenaar allervriendelijkst. Zelden op zo'n mooi aangelegde camping gestaan. Zwembad is niet al te groot, vooral geschikt voor kleine kinderen. Dat was geen probleem want in de rivier waar de camping aan ligt kon je ook prima zwemmen. Er zijn kleine strandjes en je kunt door het water naar de pittoreske kerk van St. Anna, bij de kloof. De plek is ook een prima uitvalsbasis voor wandel- en fietstochtjes en voor uitstapjes naar bijvoorbeeld de Borromeïsche eilanden, die tot de highlights van Lago Maggiore horen. Het is ook maar wat je verwacht van een camping natuurlijk. Het is een rustige familiecamping, geen megacamping met animatie of zo. Restaurant is er trouwens ook prima.

• 7Staat v/h sanitair

• 3Familie Berger04-08-2019

Teleurstellend

Afgelopen vakantie een week op deze camping gestaan. Het werd, ondanks dat we ons op basis van eerdere reviews al een beetje hadden voorbereid, een teleurstelling. De mensen op deze camping zijn gewoon écht niet vriendelijk. Heb zelf woorden gehad met de eigenaar over iets heel kleins, wat door hem heel groot werd gemaakt, en heb hem met zeker nog 3 gasten ruzie horen maken. Dan ben je een wat mij betreft een hele slechte gastheer die zichzelf duidelijk vele malen belangrijker vind dan zijn grof betalende gasten.

• 5Eetgelegenheden
    • 3Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in juli 2019

• 8ujm28-07-2019

we hebben niets anders dan genoten!!

valle romantica is een erg mooie camping! alles ziet er keurig verzorgd uit! het toiletgebouw zag er telkens keurig netjes uit, werd goed bijgehouden! wij en onze kinderen hebben genoten van de mooie rivier en het zwembad! ik kan niets negatiefs vermelden, kan mezelf totaal niet vinden in de negatieve beoordelingen, heb hier niets van meegemaakt!! we hadden een huurtent en alles was prima in orde! het meer is ook erg mooi en het is nog mooier als je een motorbootje huurt en hiermee zelf het meer opgaat. samengevat is deze camping echt een aanrader en zeker de moeite waard!!

• 8wilma08-04-2019

het was een top vakantie

mooie camping, wij hadden daar een tent gehuurd, alles zag er perfect uit, alles wat je nodig hebt was aanwezig, fijne ontvangst door een echtpaar van de organisatie en als er iets was kon je altijd bij hen terecht. cannobio is een gezellig plaatsje met leuke terrasjes. mooie omgeving, fijn om te wandelen, Zwitserse bergen op korte afstand, mooie fietsroutes en lekker met de boot op het meer. wij hebben ook bijzonder mooi weer gehad.

Gereisd met partner in juni 2017

• 2018
    5Bas en Tessa14-10-2018

Onvriendelijk personeel en luidruchtige gasten

Puberdochter had een leuke tijd. Mijn echtgenote en ik waren minder enthousiast en niet alleen door de geluidsoverlast van de grote groep jongeren om ons heen. Wij hadden vooral het idee dat ze hier veel geld aan toeristen willen verdienen. Omdat wij een grote caravan hebben moesten we 8 euro per dag extra parkeerkeerkosten betalen. Terwijl we voor een plek met auto hadden betaald. Verder was het restaurant twee dagen dicht, smoezelig sanitair, wc papier werd nooit bijgevuld en was er geluidsoverlast. De grootste teleurstelling was wel de reactie van het personeel op mijn valpartij door de net gedweilde vloer. Niemand schoot ten hulp of vroeg hoe het ging. Een behulpzame kampeerder heeft mij uiteindelijk naar de caravan ondersteund. Het dorpje en de plekken zijn wel leuk maar voor je rust, de Italiaanse keuken en gastvrijheid hoef je hier niet naartoe.

• 4Eetgelegenheden
    • 5Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in september 2018

• 3Timo13-10-2018

Grote tegenvaller

Oud sainitair, onaardig personeel, kleine plaatsen, duur. Kortom, alles wat een camping niet moet hebben voor een leuke vakantie.

• 1Eetgelegenheden
    • 1Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in augustus 2018

13 tips over Camping Valle Romantica

• ujm, 28-07-2019

een bootje huren aan het Lago Maggiore, en midden op het meer stoppen om te zwemmen

• Marc Veldkamp, 30-06-2012

In 20 minuten loop je naar het meer (Cannobio), er rijdt ook een busje.

• Wies Smeets, 09-09-2013

Ligt op goede loopafstand van Cannobio , mooi plaatsje aan het Lago Maggiore. De omgeving is prachtig. Zeker de moeite waard.

25 vragen over Camping Valle Romantica

• Annie Vehof, 08-11-2019

Muggen

Zijn er eind mei en juni al veel muggen op camping Valle Romantica?

• Mirte, 25-09-2019

Rivier bij de camping

Is de rivier niet veel te koud voor kleine kinderen om in te zwemmen/spelen? (Kids zijn 1, 3 en 5)

• Boaz, 23-07-2019

zwembroek

Vraag, moet je een badmuts dragen en een kleine zwembroek geen zwem shirt of korte zwembroek?

Camping Valle Romantica info

• Aantal sterrenstersterster