Villa Ca' Crusca

Villa info

0Tonen op kaart

7 Reviews over Ca' Crusca

• 9SanneBo17-01-2018

Heerlijk genoten! Prachtige villa & bergomgeving!

Samen met mijn vriendengroep een heerlijke week gehad in deze prachtige villa! Het huis bevindt zich in de bergen waardoor we elke ochtend een adembenemend uitzicht hadden (lees; tanden poetsen op het balkonnetje in de zon met uitzicht op de bergen. Dat was even wennen toen ik weer thuiskwam ;). Hierdoor heb je echt het gevoel even te ontsnappen aan het drukke leventje in Nederland.

Ik houd ontzettend van lekker eten en ik heb er altijd een hekel aan om in het buitenland te moeten zoeken, dan net de verkeerde tentjes te kiezen en dan teleurgesteld te worden. Daarom hadden we van tevoren even gebeld met Ernie, de eigenaresse (Nederlandse, die al jarenlang bekend is in de omgeving) en die heeft ons o.a. wat restauranttips doorgegeven (en bijv. ook tips over de boot naar Bellagio, winkeltje waar je zelf wijn kunt tappen etc.). We zijn op haar advies zijn een paar avonden heerlijk uit eten geweest in leuke karakteristieke Italiaanse restaurantjes (o.a. in de omliggende dorpjes Sorico, Varenna en Chiavenna). De overige avonden hebben we met de groep beneden in de woonkeuken lekker gekookt en getafeld (er is een Lidl en Imperial in het dorpje beneden om boodschappen te doen). De laatste avond heerlijk gegeten in restaurant La Putina (waar we volgens mij extra in de watten gelegd werden omdat we vertelden dat we in Cacrusca verbleven).

Verder vond ik het fijn dat er genoeg ruime slaapkamers waren met eigen badkamers zodat we toch genoeg privacy hadden. In de tv kamer hebben we tijdens een middagje slecht weer film gekeken en in de avonden was het heerlijk om in de woonkamer te genieten van de open haard. Echt even lekker tot rust gekomen!

Jammer genoeg was het niet de tijd van het jaar om te zwemmen, maar we hebben wel een dagje genoten van de Italiaanse zon op de ligbedjes in de tuin (die in de garage stonden) en buiten aan de picknicktafel ontbeten. Nogmaals; wij hebben met onze groep een heerlijke week gehad in dit huis in de winterperiode. Ik denk dat het NOG mooier moet zijn in de zomer; zwembad, zonnen, omgeving in bloei, lekker buiten eten, zwemmen in het Comomeer etc. Wij zetten Ca Crusca zeker weer op ons vakantie-wensenlijstje!

• 9Manon B07-01-2018

Prachtige locatie en fijne vakantie

Heerlijke vakantie gehad in dit mooie Italiaanse huis met vrienden. Na het volgen van een mooie bergweg kwamen we aan bij de villa. Prachtig uitzicht over de bergen en gelegen aan een rustige straat. Groot huis, met een karakteristieke uitstraling. Veel slaapkamers, waardoor iedereen zich prive kon terugtrekken en tevens samen kon komen in een van de drie leefruimtes. Moderne badkamers en de bedden lagen comfortabel. Ook de omgeving was erg mooi. Vanaf een dorp in het dal kan je gemakkelijk naar Milaan met de trein. Zou hier graag nog eens heen gaan.

• 9Sem M.07-01-2018

Fantastisch!

Wij zijn hier met een aantal stellen geweest en hebben enorm genoten! Het huis is te bereiken via een italiaan smal bergweggetje. Aankomend bij het huis ben je gegarandeerd een paar minuten stil. Wat een adembenemend uitzicht! Iedere morgen bij het wakker worden sloegen we de luiken open en werden we weer wakker in een soort sprookje.

Het ontvangst ging wat stroef maar zijn daarna top geholpen door de huiseigenaren. Bij iedere vraag konden we bij hun terecht. Ze zijn zeer goed bekend in de omgeving dus je kan ze altijd om tips vragen.

Al met al was dit voor ons een fantastische week en komen zeker terug! Bedankt!

• 9Madelon Snelleman15-10-2017

Wat een geweldig verblijf hebben wij gehad in deze villa, mooie grote woonkeuken, vele terrasjes, fenomenaal uitzicht. Auto is wel een must. Zwembad aanwezig. Zeer vriendelijke eigenaresse. Ik kom terug!

• 7Vriendengroep22-08-2016

Top lokatie, mooi huis, wel wat minpuntjes

• Mooie plek, heerlijk uitzicht, goede bedden, super keuken. Sfeervol ingericht, ruime woning. We mochten bij aankomst wat eerder in het huis, erg fijn. Heerlijk veel terrassen rondom.

• Jammer van de enorme stank van de septic tank, die zit recht onder de eettafel buiten. Voor ons het meest vervelend. We hadden vaak geen water als we wilden douchen. Enkele uren later weer wel. (Niet handig met kinderen) Daarnaast zijn er wel wat nadelen met kleine kinderen, vele trappen en de verzakte natuursteen terrassen met scherpe randen (voor volwassenen geen issue). De beheerster van huis huis spreekt enkel Italiaans en geen enkele andere taal. Huis was matig schoon maar mocht de pret niet drukken.

Over het algemeen een fijne week gehad, lekker genoten en vooraf veel en prettige informatie vanuit de verhuurders.

• 9peter18-08-2011

Uniek italiaanse ervaring

Cacrusca bied meer dan je verwacht.,je kan voor diverse outdoor activiteiten direct de bergen in,flanerenen eten aan het Comomeer,Rust en gezonde lucht innemen,zwemmen met uitzicht op besneeuwde toppen.Geen massa tourisme maar de lokale bevolking is je vriend.Ik kan me voorstellen dat men hier op honderden jaren komt om de ongevenaarde natuur te zien en beleven

• 8Bayer28-06-2009

Schöner Wohnen...

Die Villa Ca' Crusca ist ein sehr geschmackvolles und liebevoll eingerichtetes Haus. Leider verliert sie an Flair, da sie von der momentanen Hausverwalterin nicht ordentlich gereinigt wird. Zigarettenkippen im Garten, verdrecktes Geschirr vom Vormieter und Spinnweben vom letzten Jahr sollten einen nicht stören. Auch Staubwischen und Bäder reinigen gehören nicht zu den Stärken der Hausverwalterin. Freundlichkeit und ein paar Brocken Englisch würden ausserdem auch nicht schaden. Ansonsten ist es dort wunderschön. Tolle Aussicht und viel Platz im Haus und auf den Terrassen. Der Garten um den Pool ist allerdings beschränkt und liegt dreiseitig in einem steilen Hang, der nicht abgesichert ist (keine Outdoor Spielmöglichkeiten vorhanden).

Villa Ca' Crusca info

Veilig betalen met