Kleine hotelsWeer vandaag9°-5°

Restaurant
Speeltuin
Sauna

22 reviews over Camping Au Lac de Como in het Nederlands

Eenvoudige camping in prachtige omgeving

fam v.Rijswijk
9-11-2016

In de voorjaarsvakantie hebben wij hier een week vakantie gevierd,in de omgeving is ruim voldoende om er op uit te gaan,aan de rand van de camping een winkel,op loop afstand een goed restaurant,(biffi)camping is erg eenvoudig maar keurig schoon,de caravan hadden wij aan de rand van het comomeer staan,prachtig!!

Gereisd met oudere kinderen in mei 2016

leuk basic kamperen

frans
24-7-2016

het sanitair is weliswaar verouderd maar je kunt er douchen met uitzicht over het meer, het restaurant is prima de kok loopt overdag op de camping rond en doet allerlei klusjes, hij is vriendelijk behulpzaam en spreekt engels, je kunt hem altijd vragen wat er die avond op het menu staat

het zwembad is niet groot met glijbanen enzo maar daarvoor heb je het meer kortbij, de wind om te surfen is niet meer zo zeker als vroeger[ waar wel?]

de baas spreekt goed duits en is naar mij toe altijd vriendelijk, 3j geleden werd ik op deze camping getroffen door een hersenstaminfarct, de baas kwam wel op bezoek 10km verderop, mijn dochter zat er toen alleen, ze kreeg toen wel een mooie taart op haar verjaardag kortom je kunt natuurlijk altijd dingen vinden op een camping die beter kunnen maar je hebt er altijd een mooie plek , het is er nooit te druk, en de mensen zijn er altijd vriendelijk, wil je de luxe van thuis ? ga dan niet camperen of naar Garda waar je 10min moet lopen voordat jewater ziet ,

ik hoop dat lezers hier iets aan hebben, groetjes Frans

Gereisd met vrienden in augustus 2015

Net niet

Kboven
12-8-2015

mooie camping, ruime plekken. Schoon maar verouderd sanitair. Voor de rest ziet het er net niet verzorgd uit, slagboom met plakband, roetig hek, kapotte telefefoon, jukebox en tafelvoetbal.

Aan de campingkrachten lag het niet, ze zijn erg vriendelijk en aardig (muv de oude baas, kon nog geen ciao af toen weggingen na 225 euro te hebben betaald)

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2015

Fantastische locatie

Hans & Aarti
17-8-2014

Wij hebben hier onze 3 weken zomervakantie met veel plezier doorgebracht. De locatie van de camping is prachtig, met kampeerplaatsen direct aan het meer. Wakker worden, tentrits open en heerlijk ontbijten aan het meer. Erg vriendelijk en behulpzaam personeel. Sanitair is weliswaar gedateerd, maar wel schoon; achteraan op de camping is bovendien een moderner toilet/douchegebouw wat prima in orde is.

Met in de ochtend weinig wind in hebben onze kinderen leren windsurfen bij de surfschool vlakbij de camping en met sterkere wind in de middag is het ook heerlijk voor de meer ervaren watersporters. Omgeving leent zich verder goed voor sporten als mountainbiken, zeilen, suppen, paragliden (echte aanrader, check Fabio Conti, bekend bij de camping). Uitstapjes naar dorpjes langs het meer zijn ook erg leuk. Ondanks het wat mindere weer hebben we een heerlijke vakantie gehad.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2014

Mooie plek, lekker eten!

Janzen
25-7-2013

We lazen de beoordelingen van deze camping pas toen we al waren geweest. Als we het van te voren hadden gelezen, waren we misschien niet gegaan. Maar...we vonden het fantastisch! Prachtig gelegen camping. Oké het sanitair is verouderd, maar toen wij er waren was het schoon en netjes. Het eten (buffet; koud, warm en toetje) in het restaurant is erg goed. Veel keus, smaakt lekker en betaalbaar. Betaalden rond de 13 euro voor een volwassene, kinderen voor de helft.

We zijn veel de bergen in geweest. Erg zijn veel wandelroutes. De volgende keer nemen we onze fietsen mee, er zijn allemaal fietsroutes in de buurt. Onze kinderen houden van watersporten, dus die hebben zich goed vermaakt. Wij gaan zeker terug volgend jaar!

Gereisd familie in juli 2013

Niks verwachten dan is het geweldig!

saskia_loomans
20-4-2013

Op deze camping bestaat het kampeergevoel echt nog. De ligging is geweldig, een poortje door en je bent op het strand aan het Comomeer maar ook verschillende trapjes dieper in het meer. Onze plek was tegen de hekken aan dus hadden iedere ochtend heerlijk uitzicht. Ze hebben een prima zwembad! Speeltuin stelt niets voor. Dan het sanitair, tjsa... Daar moet je wel echt tegen kunnen, wij zaten bij een sanitairgebouw opgebouwd uit golfplaten en douches afgesloten met saloondeurtjes. Andere sanitair is niet schoon! Restaurant maar niet getest, zag er niet echt super uit, wel friet gehaald en dat was lang wachten maar wel goed. Campingwinkel is super en goed brood. Sorico is niet heel bijzonder, leuk om langs Comomeer te wandelen maar meer heeft t niet te bieden. Deze camping is top, maar het is wel écht ouderwets kamperen.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2012

Leuke camping; mooi gebied.

Hendrika
14-9-2011

Na de beoordelingen op Zoover gelezen te hebben, waren we wel heel benieuwd wat ons te wachten stond. Nou dat viel alles mee.

Nieuwe thermostaatkranen in de douches, aparte was/toiletgelegenheden: dus een eigen badkamer; kleine bungalowtjes, die er van buiten niet uitzagen, de naam dragen van bungalotto, met buiten kookgelegenheid: keurig schoon lakens op de bedden en muskietengaas. Wij sliepen er heerlijk ondanks de hitte.

Heerlijk om in het restaurant te eten: buffet €12,--perfect. Frisse schone camping met zicht op meer; heerlijk zwembad en surfen (bij wind), uitstekende fietsomgeving in Pian de Spagna, of langs het meer.

Men spreekt er Duits, Italiaans en Engels. Meneer Siro en zijn nichtje Barbara(Hollandse) zwaaien er de scepter en zijn iedereen ten dienste. Maar: vraag en overleg. Je kunt er vanaf de camping met de mountainbike de bergen in, je kunt wandelen; over de brug het natuurgebied in; autotochten maken. Aanrader: neem de boot en bezoek de plaatsjes aan het meer. Gaaf!

Gereisd met partner in augustus 2011

Nooit meer

Theo schippers
26-8-2010

Na 30 jaar camperen is dit het absolute dieptepunt. De camping leiding maakt er een chaos van en verandert de afspraken. Er worden geen reserveringen gedaan, maar als we op de camping naar een betere plek zijn verhuisd, wordt er grote stennis gemaakt door de campingvrouw. Een bijzettentje kost 10 euro extra per dag op de eigen plek! Er wordt gedreigd met een andere bijzettent op onze plek. Er wordt gedreigd de camping te moeten verlaten. Er wordt gescholden. Tegen de mensen wordt ronduit onbebeschoft gereageerd. Een buurman moet plotseling voor een bagagekarretje 200 euro extra betalen. Overburen moeten hun tent binnen 10 min. 1 meter opschuiven anders: opzouten...... De computer is stuk en de afrekening kost een eeuw. Kortom: WEGBLIJVEN !

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2010

Echt nooit meer!

hannie
14-8-2010

De faciliteiten op deze camping hadden 50 jaar geleden al vernieuwd moeten worden. Oude kapotte rotzooi. Heb nog nooit zulk oud sanitair gezien, ongelofelijk. Mensen zijn erg aardig, dat wel...

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2010

Renoveren mensen!

Hannie
14-8-2010

Afgaande op de vooral zeer positieve beoordelingen hebben wij 10 dagen op de camping doorgebracht in een appartement. Met de beste wil van de wereld heb ik niet gezien wat de positieve schrijvers melden. Wat ik wel heb gezien? Oude rotzooi, letterlijk alles is kapot en met plakband of kit aan elkaar geknoopt. Van zwembad tot speeltuin en van sanitair tot tuinstoelen, het is verroest, kapot en mega oud. Het lijkt wel oostblok! Prijs/kwaliteit verhouding is volledig zoek en dan ook nog 2 euro vragen voor een gammele stoel bij het zwembad. Het personeel is aardig dat wel maar om daar zoveel geld voor te betalen?

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2010

We hebben een aantal aanbieders voor Au Lac de Como voor je op een rij gezet:

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Au Lac de Como in Sorico, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Au Lac de Como zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.