Sorico

Reviews over Sorico

Paradijselijk

Joop en Symone,
    4-6-2018

We noemen camping La Riva 'ons' paradijsje op aarde. Heerlijk tot rust komen we hier. Rustige camping, fijne eigenaren. Al jaren vaste campinggast in juli/augustus.

Gereisd met partner in juli 2017

Veel en goede faciliteiten op natuurlocatie :)

Erik,
    2-3-2018

Verrassend leuke camping aan het noordelijkste puntje van het Comomeer, waardoor je vanaf het (enige) zandstrand eindeloos uitzicht hebt over de lengte van het meer. Bijzonder natuurgebied voor vogelliefhebbers.

- Sanitairgebouw lijkt nieuw en schoon, evenals het receptie/restaurantje;

- Behulpzame eigenaren en nette gasten;

- (water)sportfaciliteiten met surfschooltje in een 'relaxte' setting;

- Kleinschalig opgedeeld met achteraan losse tentplaatsen/-veld;

- Vergeleken bij andere campings geen'toeristische drukte';

- Vlakbij culturele en natuurlijke trekpleisters en vlakbij een fijn restaurant.

- Aanliggend natuurgebied is een paradijs voor vogelspotters!

Topvakantie gehad: vrienden gemaakt en windsurfen geleerd.

Het terrein gelegen achter de camping (voorheen een caravanplaats) ziet er wel wat verrommeld uit.

Gereisd met partner in juli 2017

Heerlijk genoten! Prachtige villa & bergomgeving!

SanneBo,
    17-1-2018

Samen met mijn vriendengroep een heerlijke week gehad in deze prachtige villa! Het huis bevindt zich in de bergen waardoor we elke ochtend een adembenemend uitzicht hadden (lees; tanden poetsen op het balkonnetje in de zon met uitzicht op de bergen. Dat was even wennen toen ik weer thuiskwam ;). Hierdoor heb je echt het gevoel even te ontsnappen aan het drukke leventje in Nederland.

Ik houd ontzettend van lekker eten en ik heb er altijd een hekel aan om in het buitenland te moeten zoeken, dan net de verkeerde tentjes te kiezen en dan teleurgesteld te worden. Daarom hadden we van tevoren even gebeld met Ernie, de eigenaresse (Nederlandse, die al jarenlang bekend is in de omgeving) en die heeft ons o.a. wat restauranttips doorgegeven (en bijv. ook tips over de boot naar Bellagio, winkeltje waar je zelf wijn kunt tappen etc.). We zijn op haar advies zijn een paar avonden heerlijk uit eten geweest in leuke karakteristieke Italiaanse restaurantjes (o.a. in de omliggende dorpjes Sorico, Varenna en Chiavenna). De overige avonden hebben we met de groep beneden in de woonkeuken lekker gekookt en getafeld (er is een Lidl en Imperial in het dorpje beneden om boodschappen te doen). De laatste avond heerlijk gegeten in restaurant La Putina (waar we volgens mij extra in de watten gelegd werden omdat we vertelden dat we in Cacrusca verbleven).

Verder vond ik het fijn dat er genoeg ruime slaapkamers waren met eigen badkamers zodat we toch genoeg privacy hadden. In de tv kamer hebben we tijdens een middagje slecht weer film gekeken en in de avonden was het heerlijk om in de woonkamer te genieten van de open haard. Echt even lekker tot rust gekomen!

Jammer genoeg was het niet de tijd van het jaar om te zwemmen, maar we hebben wel een dagje genoten van de Italiaanse zon op de ligbedjes in de tuin (die in de garage stonden) en buiten aan de picknicktafel ontbeten. Nogmaals; wij hebben met onze groep een heerlijke week gehad in dit huis in de winterperiode. Ik denk dat het NOG mooier moet zijn in de zomer; zwembad, zonnen, omgeving in bloei, lekker buiten eten, zwemmen in het Comomeer etc. Wij zetten Ca Crusca zeker weer op ons vakantie-wensenlijstje!

Gereisd met vrienden in januari 2018

Prachtige locatie en fijne vakantie

Manon B,
    7-1-2018

Heerlijke vakantie gehad in dit mooie Italiaanse huis met vrienden. Na het volgen van een mooie bergweg kwamen we aan bij de villa. Prachtig uitzicht over de bergen en gelegen aan een rustige straat. Groot huis, met een karakteristieke uitstraling. Veel slaapkamers, waardoor iedereen zich prive kon terugtrekken en tevens samen kon komen in een van de drie leefruimtes. Moderne badkamers en de bedden lagen comfortabel. Ook de omgeving was erg mooi. Vanaf een dorp in het dal kan je gemakkelijk naar Milaan met de trein. Zou hier graag nog eens heen gaan.

Gereisd met vrienden in december 2017

Fantastisch!

Sem M.,
    7-1-2018

Wij zijn hier met een aantal stellen geweest en hebben enorm genoten! Het huis is te bereiken via een italiaan smal bergweggetje. Aankomend bij het huis ben je gegarandeerd een paar minuten stil. Wat een adembenemend uitzicht! Iedere morgen bij het wakker worden sloegen we de luiken open en werden we weer wakker in een soort sprookje.

Het ontvangst ging wat stroef maar zijn daarna top geholpen door de huiseigenaren. Bij iedere vraag konden we bij hun terecht. Ze zijn zeer goed bekend in de omgeving dus je kan ze altijd om tips vragen.

Al met al was dit voor ons een fantastische week en komen zeker terug! Bedankt!

Gereisd met vrienden in december 2017
Sorico scoort een 6,7 uit 10, op basis van 7 reviews