Ranzanico

Reviews over Ranzanico

niet al te toeristisch

fam jilisen
    17-9-2014

Ranzanico is een heel klein dorpje, niet al te druk qua uitgaans gebeuren is hier niet veel maar als je voor je rust komt en voor de natuur dan ben je hier heel goed, het is ook niet afgeladen druk en toeristisch wat ook heel fijn is vind ik persoonlijk.

Gereisd Met partner in augustus 2014

Rustig dorp, goede uitvalsbasis

Patricia
    10-11-2012

Het dorp Ranzanico is geen druk vakantiedorp, het ligt aan het kleine en onbekende Endinemeer, zo'n 20 km van het Iseomeer Je kunt er prima je boodschappen doen, ergens eten en luieren of vissen aan het meer. Maar dat is het dan ook wel. Verder een prima uitvalsbasis voor diverse uitstapjes, naar bijvoorbeeld Bergamo, het Iseomeer en de Italiaanse markten. Ook leuk: het meer rondrijden, aan de overkant zijn de straatjes zo smal dat je je spiegels moet inklappen. Leuk om een keer te doen en je bent binnen het uur weer terug, dus een klein uitstapje.

Gereisd Met jonge kinderen in juli 2012

Echt Italiaans

Yvonne
    23-8-2012

Ranzanico en het meer van Endine zijn een heerlijke plek om tot rust te komen. In een straal van anderhalf uur heb je ontzettend veel mooie dingen om te zien, zoals rotstekeningen, het Iseomeer, watervallen, bergen met ook zomers sneeuw. Lortom teveel om op te noemen. Ook zijn er tal van mooie plaatsen met veel cultuur in de omgeving. Het belangrijkste voor ons is dat het er niet toeristisch is en je n og tussen de echte Italianen vakantie kan houden.

Gereisd Met partner in Thu Jul 12 2012 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Volgend jaar weer, dit is nog niet eerder gebeurt!

Wilco Burema
    20-8-2012

Voor de goede orde: Ranzanico ligt aan het meer van Endine. Het Iseo-meer is groter en ligt verderop. Het meer van Endine is voor gezinnen die rust zoeken. Er is geen sprake van lawaai-igge motorboten of landgenoten... Je kunt uiteraard wel een prettige wandeling langs het meer maken maar er is geen boulevard. Daarvoor moet je naar het Iseo-meer of het Garda-meer. Is echter letterlijk en figuurlijk niet aan ons besteed. Genoemde meren zijn echter wel op goede reisafstand bereikbaar net als steden als Bergamo en Milaan. Venetie ligt op 2,5 uur rijden. Ranzico kent een groene omgeving. Twee keer een korte (onweers-)bui meegemaakt. Direct daarna weer mooi weer. Op ruim 50 kilometer afstand ligt een mooi vormgegeven outlet waar 60 merkwinkels hun waren tegen aantrekkelijke prijzen aanbieden.

Gereisd Met jonge kinderen in Sat Jul 28 2012 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Hele mooie vakantieplek.

J.L. van der Laan
    19-8-2012

Het is een hele nette rustige camping, met een mooi verzorgd zwembad (incl. badmeester). Ideaal is ook het zwemmen in het meer (erg schoon water) en het kunnen huren van waterfietsen (vinden de kinderen fantastisch). De eigenaren van de camping is geen moeite teveel. De toiletten zijn netjes en schoon.

Gereisd Met jonge kinderen in Wed Aug 01 2012 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)
Ranzanico scoort een 7,5 uit 10, op basis van 18 reviews