Appartement

248 reviews over Appartement Porto Letizia in het Nederlands

Ligging in prachtig

Lin-Ron,
2-9-2018

Voor de derde keer geweest omdat het park mooi ligt tussen de bergen en het mooie Luganomeer.

Nog steeds zijn sommige appartementen niet afgebouwd als je aankomt rijden, dat is al jaren zo.

We zaten dit keer in Dalia 1 met mooi uitzicht op het meer.

Het park is openbaar dus veel Italiaanse jongeren voor de deur met harde muziek.

Het meer is prachtig en we hebben veel gezwommen.

Het zwembad op het park is niet heel groot.

Wat een minpuntje is dat er erg veel muggen zijn, dus we zaten allemaal onder de muggenbulten.

Kijk wel goed uit welk appartement/villa je huurt want ze verschillen allemaal

Qua inrichting en sommige appartementen hebben echt onderhoud nodig.

Gelukkig is dit jaar de clubcard afgeschaft.

Want als je weggaat moet je nog wel bedlinnen, schoonmaakkosten en toeristenbelasting en damage waiver betalen bij de receptie.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2018

Nooit meer

Pieter,
13-8-2018

Het meer en uitzicht bij het meer is prachtig en rustig, lekker water ook.

Gardameer is veel kouder dan lugano meer.

Maar dit park is verouderd niet bijgehouden, vies en zijn appartementen bij die afgebouwd moeten worden maar al jaren niets mee gebeurd.

Prijs kwaliteit verhouding niet in orde, en dan die muziek tot laat in de nacht!!

Niet normaal en voor dit geld zou je meer verwachten dan dit.

Zwembad zo groot als een postzegel

Gereisd met jonge kinderen in juli 2018

Wij gezin met 3 kinderen (7,9,11 jaar) zaten hier 2 weken. Prima appartement, maar schoonmaak kan absoluut en zeker beter. We misten een waterkoker, een haak om de douchkop aan op te hangen, maatbeker en een vriesvakje. Keken uit op het meer; schitterend, maar hadden met zn 5en twee kleine balkonnetjes (2e etage)was best behelpen. Op de 1e etage zeer riante balkons. Animatie was leuk, eten in restaurant prima, veel NL, zwembad helaas maar 2 parasols, maar verder ok. Heerlijk meer. Sommige avonden muziek, maar niet storend. De bijkomende kosten zijn idd idioot. Bij elkaar ca €200 bij moeten betalen voor schoonmaak, beddengoed en schadeverzekering(????). De clubcard hoeft niet meer apart betaald te worden. Aan het meer zou het leuk zijn om bijv waterfietsen te verhuren, maar helaas. Kortom we hebben het 2 weken leuk gehad op een schitterende plek, maar was echt eenmalig. Porlezza is op een enkele avond in de week na echt een spookstadje..

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2018

1 grote Hel

Pieter,
2-8-2018

Ga niet!!! Nachten met disco en dj en lallende mensen. Vies huis, kakkerlakken, plastic kuipstoelen buiten, geen parasol, zwembad zo groot als een postzegel en ondiep. Banken durfden we niet op te zitten zo vies en doorgezakt, bad met roest en schimmel op de tegels. Heel veel extra kosten nog ter plekke. Wij zijn na 2 nachten naar huis gegaan en de service en hulpvaardigheid is ver te zoeken . Het enige wat fijn was was het warme water van het meer maar dat hoort niet bij dit arrogante slechte park waar je zoveel geld voor betaald.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2018

Laat je niet in de luren leggen!

fam W.,
17-5-2018

We hadden een vakantie geboekt die er in de beschrijving mooi uitzag. Wat we kregen was een appartement (Orchidea 3), niet IN het hoofdgebouw, maar in de appartementen erachter. Dit hadden we blijkbaar bij de receptie kenbaar moeten maken (om toch in het hoofdgebouw terecht te komen). Wij hebben extra betaald voor Meerzicht, maar vanwege de hoge bomen voor de appartementen geen meer gezien. De appartementen zijn van prive eigenaren, dus er liggen allemaal prive spulllen (soort AirBnB). Het zwembad is een bak met koud water.

Porlezza heeft 2 supermarkten (tip: ga naar Iperal, Carrefour is vies), dichtbij praktische voorzieningen en op (korte) reistijd zijn er veel leuke dingen te doen.

Kortom: het plaatsje is geweldig, maar ga niet naar Porto Letizia.

Gereisd met jonge kinderen in mei 2018

mooie omgeving maar park met kanttekening

lindy,
6-10-2017

Vakantiepark ligt super mooi aan het meer van Lugano, alleen jammer dat sommige huizen niet afgebouwd zijn, dat is al een aantal jaar zo.

De clubcard wat je verplicht bent om te nemen is belachelijk duur 4 euro p.p per nacht.

b.v kinderanimatie, of stoelen bij het zwembad, fietsverhuur, en korting bij 2 restaurants.

Heel veel mensen maken daar helemaal geen gebruik van.

Ik vind dat je zelf moet uit kunnen maken of je de clubkaart wilt.

Dus als je weg gaat moet je nog een paar honderd euro aftikken.....

Gereisd met oudere kinderen in juli 2016

Niet voor herhaling vatbaar

Djony,
20-9-2017

Het dorpje Porlezza is heel rustig gelegen aan het Luganomeer. Het water van het meer is er erg fijn en mooi. Ook de omgeving is hier erg mooi. Het appartement was erg klein en niet hygiënisch. Het bed was een soort uitklapbare bank dat erg hard was. De veren voelde je er door heen. Tot laat in de nacht was er veel lawaai op straat en dit elke nacht! Het balkon was nog geen 1 x 1 meter. Bij restaurants is de menukaart alleen maar in het Italiaans en het is niet overal even lekker.

Gereisd met partner in augustus 2017

Prachtige locatie direct aan het water

C. van Harskamp,
11-9-2017

Wat blijft Italië toch een prachtig land! Maar 10 uurtjes rijden vanuit NL, tussen de mooie Italiaanse meren, in een verscholen dorpje tussen de bergen direct aan het meer van Lugano. Erg charmant dorp en een centrale ligging waardoor het mogelijk is om veel uitstapjes te maken in verschillende richtingen. Het dorp zelf natuurlijk, het heerlijke Lugano meer, maar ook een dagje naar het Como meer of naar Milaan. Het appartement was gelegen in het hoofdgebouw op de 3e etage, met een prachtig uitzicht! Al met al een echte aanrader!

Gereisd met partner in juli 2017

Treurnis

Marianne,
5-9-2017

wij zaten in Hortensia 2. Dit appartement is erbarmelijk. Zeer klein, vies, lelijk en met een hevige schimmelgeur. Wij zijn na 1 nacht vertrokken. Hebben ons geld teruggekregen.

Overigens is het hele vakantiecomplex onaantrekkelijk, slecht onderhouden, droevig, goedkope kwaliteit. Niet gaan

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

Op zich is meer leuk en strand Panama beach Ok. Zwembad klein, gelukkig kun je met clubcard ook aan meer op strandje liggen. Let wel! Clubcard kost 4,- per persoon per dag, dat was bij aankomst even slikken en zijn verplichte extra bijkomende kosten. Zelfde geldt voor schoonmaakkosten a €70,-! Nog nooit meegemaakt in Italië dat dat zo duur is en dan ook niet eens schoon! Eerste dag twee kakkerlakken gedood! Verder twee keer per week openlucht disco welke met name door plaatselijke jeugd wordt bezocht met als gevolg dronken jongeren op het park zwalkend. Daarnaast veel kabaal met gekmakende dreun tot 02.00 uur s nachts! We hebben ons vermaakt, maar voor ons absoluut eenmalig en geen aanrader!

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

D-reizen

Overweeg je om een verblijf te boeken in Appartement Porto Letizia in Porlezza, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Appartement Porto Letizia zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.