Appartement Porto Letizia

259 reviews over Appartement Porto Letizia

• 2019
    8Henkie10-09-2019

Geweldig resort,

Aanrader, grrot verblijf met veel gasten, maar dat merk je nauwelijks, alles ruim voorhanden, prachtig complex

Gereisd met oudere kinderen in juli 2019

Geboekt bij vakantiediscounter
  • 8Fam.Halman17-08-2019

Wij hebben er genoten!

Nadat we geboekt hadden lazen we de reviews pas. Wat schrokken wij hiervan! Daar aan gekomen waren we positief verrast. Prachtige ligging. Schoon ruim appartement. Vriendelijk personeel. Eén rolluik wilde niet naar beneden. Ze kwamen meteen om het te maken. Zwembad is inderdaad klein, maar schoon en op je gratis ligbankje heb je een prachtig uitzicht op het meer. 's Avonds kinderdisco voor de kleintjes, leuk gegeven door een enthousiast meisje. Ik heb eigenlijk niets nadeligs te melden. Wij hebben genoten!

Gereisd met vrienden in augustus 2019

• 7Serve05-08-2019

Wij hebben een lekkere vakantie gehad

Park is inderdaad half afgebouwd, lijkt al jaren zo te zijn.

Vriendelijke en behulpzame mensen aan de receptie; wij kregen in eerste instantie een appartement in het hoofdgebouw. Dit bleek vrij klein(ik dacht dat ik iets anders had geboekt, mijn fout). We kregen in de tweede week een veel ruimer appartement, zonder extra kosten: fijn opgelost. Zwembad is inderdaad klein, maar je ligt aan een prachtig meer met een strand :-)

Restaurant is prima, mensen spreken wel nog geen engels.

Porlezza is een leuk klein plaatsje, nog relatief weinig toeristisch. Let wel: om in andere stadjes te komen moet je wel even rijden. Como is een uur, Milaan 1,5 uur.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2019

• 2018
    7Lin-Ron02-09-2018

Ligging in prachtig

Voor de derde keer geweest omdat het park mooi ligt tussen de bergen en het mooie Luganomeer. Nog steeds zijn sommige appartementen niet afgebouwd als je aankomt rijden, dat is al jaren zo. We zaten dit keer in Dalia 1 met mooi uitzicht op het meer. Het park is openbaar dus veel Italiaanse jongeren voor de deur met harde muziek. Het meer is prachtig en we hebben veel gezwommen. Het zwembad op het park is niet heel groot. Wat een minpuntje is dat er erg veel muggen zijn, dus we zaten allemaal onder de muggenbulten. Kijk wel goed uit welk appartement/villa je huurt want ze verschillen allemaal Qua inrichting en sommige appartementen hebben echt onderhoud nodig. Gelukkig is dit jaar de clubcard afgeschaft. Want als je weggaat moet je nog wel bedlinnen, schoonmaakkosten en toeristenbelasting en damage waiver betalen bij de receptie.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2018

• 2Pieter13-08-2018

Nooit meer

Het meer en uitzicht bij het meer is prachtig en rustig, lekker water ook. Gardameer is veel kouder dan lugano meer. Maar dit park is verouderd niet bijgehouden, vies en zijn appartementen bij die afgebouwd moeten worden maar al jaren niets mee gebeurd. Prijs kwaliteit verhouding niet in orde, en dan die muziek tot laat in de nacht!! Niet normaal en voor dit geld zou je meer verwachten dan dit. Zwembad zo groot als een postzegel

Gereisd met jonge kinderen in juli 2018

• 7LB12-08-2018

Prima, maar nog wel wat puntjes ter verbetering

Wij gezin met 3 kinderen (7,9,11 jaar) zaten hier 2 weken. Prima appartement, maar schoonmaak kan absoluut en zeker beter. We misten een waterkoker, een haak om de douchkop aan op te hangen, maatbeker en een vriesvakje. Keken uit op het meer; schitterend, maar hadden met zn 5en twee kleine balkonnetjes (2e etage)was best behelpen. Op de 1e etage zeer riante balkons. Animatie was leuk, eten in restaurant prima, veel NL, zwembad helaas maar 2 parasols, maar verder ok. Heerlijk meer. Sommige avonden muziek, maar niet storend. De bijkomende kosten zijn idd idioot. Bij elkaar ca €200 bij moeten betalen voor schoonmaak, beddengoed en schadeverzekering(????). De clubcard hoeft niet meer apart betaald te worden. Aan het meer zou het leuk zijn om bijv waterfietsen te verhuren, maar helaas. Kortom we hebben het 2 weken leuk gehad op een schitterende plek, maar was echt eenmalig. Porlezza is op een enkele avond in de week na echt een spookstadje..

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2018

• 1Pieter02-08-2018

1 grote Hel

Ga niet!!! Nachten met disco en dj en lallende mensen. Vies huis, kakkerlakken, plastic kuipstoelen buiten, geen parasol, zwembad zo groot als een postzegel en ondiep. Banken durfden we niet op te zitten zo vies en doorgezakt, bad met roest en schimmel op de tegels. Heel veel extra kosten nog ter plekke. Wij zijn na 2 nachten naar huis gegaan en de service en hulpvaardigheid is ver te zoeken . Het enige wat fijn was was het warme water van het meer maar dat hoort niet bij dit arrogante slechte park waar je zoveel geld voor betaald.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2018

• 5fam W.17-05-2018

Laat je niet in de luren leggen!

We hadden een vakantie geboekt die er in de beschrijving mooi uitzag. Wat we kregen was een appartement (Orchidea 3), niet IN het hoofdgebouw, maar in de appartementen erachter. Dit hadden we blijkbaar bij de receptie kenbaar moeten maken (om toch in het hoofdgebouw terecht te komen). Wij hebben extra betaald voor Meerzicht, maar vanwege de hoge bomen voor de appartementen geen meer gezien. De appartementen zijn van prive eigenaren, dus er liggen allemaal prive spulllen (soort AirBnB). Het zwembad is een bak met koud water.

Porlezza heeft 2 supermarkten (tip: ga naar Iperal, Carrefour is vies), dichtbij praktische voorzieningen en op (korte) reistijd zijn er veel leuke dingen te doen.
    Kortom: het plaatsje is geweldig, maar ga niet naar Porto Letizia.

Gereisd met jonge kinderen in mei 2018

• Oude reviews

7lindy06-10-2017

mooie omgeving maar park met kanttekening

Vakantiepark ligt super mooi aan het meer van Lugano, alleen jammer dat sommige huizen niet afgebouwd zijn, dat is al een aantal jaar zo. De clubcard wat je verplicht bent om te nemen is belachelijk duur 4 euro p.p per nacht. b.v kinderanimatie, of stoelen bij het zwembad, fietsverhuur, en korting bij 2 restaurants. Heel veel mensen maken daar helemaal geen gebruik van. Ik vind dat je zelf moet uit kunnen maken of je de clubkaart wilt. Dus als je weg gaat moet je nog een paar honderd euro aftikken.....

Gereisd met oudere kinderen in juli 2016

• 5Djony20-09-2017

Niet voor herhaling vatbaar

Het dorpje Porlezza is heel rustig gelegen aan het Luganomeer. Het water van het meer is er erg fijn en mooi. Ook de omgeving is hier erg mooi. Het appartement was erg klein en niet hygiënisch. Het bed was een soort uitklapbare bank dat erg hard was. De veren voelde je er door heen. Tot laat in de nacht was er veel lawaai op straat en dit elke nacht! Het balkon was nog geen 1 x 1 meter. Bij restaurants is de menukaart alleen maar in het Italiaans en het is niet overal even lekker.

Gereisd met partner in augustus 2017

19 tips over Appartement Porto Letizia

• Coen Bernoster, 30-05-2014

Onder het appartementencomplex zijn ook een hele mooie bar en een goed restaurant (hele lekkere pizza's voor € 5,- a € 6,-) aanwezig met een leuk tuintje/terras erbij waar ook de lokale bevolking graag wat komt eten of drinken. Erg leuk om daar eens een middag met een goed boek in het zonnetje te gaan zitten. Ook konden we bij de receptie gratis fietsen lenen. Perfecto!

• Jules en Evelien, 31-05-2014

Te doen in de omgeving: Comomeer, Balcone di Italia, Fietsen, Hiken

• gerard_vaas, 15-01-2012

Eten in Porlezza (pronto pizza en ijs eten in de zelfde straat op de hoek) en een bezoek aan het Como meer.

8 vragen over Appartement Porto Letizia

• Linden, 15-08-2016

Handoeken en Bedlinnen

Hoe werkt het systeem met handdoeken en bedlinnen? Komt er een kamermeisje langs die de vieze handdoeken meeneemt en schone teruglegt of moet je deze zelf ophalen bij de receptie. 10 euro per wissel is namelijk best prijzig en we zouden graag weten hoe dit systeem werkt.

• Linda , 15-07-2014

transfer van Lugano naar Porlezza

Wie weet hoe en welke verbinding ik het beste kan nemen naar Porlezza? Gaat er een bus of moet ik een taxi nemen?

Ik kom aan met de trein vanaf Basel.

Barten, 13-06-2015

Er rijden vanuit Lugano bussen en taxi,s

• Kelly, 21-07-2013

Welk appartement ligt rustig en heeft airco?

Wij zijn van plan om voor augustus bij Arke of Vrijuit een 2 kamer-appartement te huren. Omdat wij met twee kleine kinderen gaan vind ik het wel belangrijk dat het appartement rustig ligt (ik lees nogal wat reviews over geluidsoverlast van het terras, muziek, scooter en auto's) en het liefst ook airco heeft, en dat hebben ze lang niet allemaal, lees ik. Een behoorlijk balkon of behoorlijke tuin vinden we ook wel prettig. Uit alle reacties hier op Zoover maak ik op dat er veel verschillende appartementen zijn.

Heeft iemand tips over welk appartement ik dan het best kan boeken? Alvast bedankt!

Gerard Kempen, 21-07-2013

Het is inderdaad zo dat er veel verschillen zijn tussen de appartementen onderling . De ene heeft een tuin (klein of groot), de ander weer een dakterras of twee balkons etcetera. Hoe het ook zij: probeer in ieder geval bij de eigenaar zelf te informeren of te boeken. Zoek op de trefwoorden italië, porlezza en porto letizia en probeer op een (verzamel)site te komen van een Nederlandse eigenaar/Nederlandse eigenaren (bijv. Micazu). Dan krijg je een betere indruk van de appartementen. Wat je ziet is wat je krijgt. Veel succes! Boek in geen geval een appartement aan de achterzijde van het hoofdgebouw!

Nicole, 06-06-2014

Hoi Kelly,

Ik heb exact dezelfde vragen als die jij vorig jaar hebt gesteld. Zijn jullie inmiddels geweest? En heb je een appartment op begane grond, rustig gelegen en met airco gevonden?

Groetjes, Nicole

Appartement Porto Letizia info