Camping International Camping

• Fantastisch / fenomenaal: 8+
  • Goed: 7 - 8
  • Matig / voldoende: 5 - 7
  • Onvoldoende: 1 - 5

Een saaie camping maar wel een mooi meer!

Fam Guyt
8-7-2018

We hadden een geweldig mooi chalet particulier gehuurd die aan het meer lag ,en mooi weer ...dus we zaten zo met de stoelen aan de waterkant om lekker te zonnen en te zwemmen in het meer....Alleen is er op de camping eigenlijk niets te doen...de strandbar is weg ..overal moet je extra voor betalen en het winkeltje stelt ook niets voor ...wat wel erg lekker is dat is het Italiaanse ijs wat je koopt in het winkeltje en de koffie daar ...er is totaal geen animatie ook niet voor kinderen ze kunnen trampoline springen maar dat kost geld...Porlezza zelf is ook klein ,je moet echt een auto hebben om iets te kunnen ondernemen...de camping is ook best wel groot maar alles staat vlak tegen elkaar en het zijn ook nauwe straatjes met kleine parkeer gelegenheid naast de chalet om de auto neer te zetten....wij zelf hebben ons daar met onze volwassen kinderen best vermaakt het uitzicht was ook schitterend ....maar we komen hier nooit meer terug !

Goed chalet, prachtige omgeving!!

Esther
27-6-2018

Wij hebben een chalet gehuurd particulier van Nederlanders. Het chalet was goed onderhouden, nieuwe badkamer, van alle gemakken voorzien!

De camping oogt wat rommelig, echter alles is aanwezig: speeltuin, zwembad, goed restaurant en een heel fijn meer, waar we heel wat uurtjes hebben doorgebracht! 's Avonds loop je gemakkelijk naar het centrum van Polezza voor een hapje en drankje.

De omgeving nodigt uit voor allerlei uitstapjes: Lugano, balkon van Italie, Milaan, Mennagio, met de boot naar Bellagio, Como en ga zo maar door.

Kortom: heerlijke vakantie gehad (vriendelijke prijzen in Italie en het chalet zelf).

Nooit meer.

Ageeth
3-6-2018

Eind mei zijn we week naar Camping International geweest. We hadden een chalet particulier van mensen uit onze buurt gehuurd. Het chalet was prima. Van alle gemakken voorzien. Sanitair, schotel met allemaal Nederlandse TV zenders enz. Alleen de camping vonden een verschrikking... Bij aankomst geeft het al een bepaalde indruk. Heel veel achterstallig onderhoud, onkruid met op plekken wel bijna een meter hoog, een pool bar wat staat aangegeven op het bord helemaal niet meer aanwezig. Alleen een leeg lelijk plateau met onkruid. Sommige chalets staan op instorten of de laatste jaren helemaal niet afgebouwd en ga maar door... Zelfs het zwembad was nog niet eens open. Met temperaturen van gemiddeld 25 graden zou een frisse duik in het zwembad ook wel fijn zijn. Uiteraard kun je het meer in maar deze ligt natuurlijk wel vol met stenen en was nog erg koud. Maar dat wisten we. Porlezza ook stil en wat vervallen. Voor ons de camping nooit weer.

Heerlijke vakantie gehad.

Tim
19-3-2018

Wij waren er in mei 2017. Prachtig weer gehad. De omgeving is schitterend.

Leuk autorijden door de smalle bergweggetjes. Stoor je alleen niet aan bumper klevende Italianen. Gewoon maling aan hebben, dat went vanzelf.

Ons huisje was simpel maar prima. Bij aankomst hadden we geen warm water. De gasfles was leeg en werd pas een dag later verwisseld. Openbare sanitairblok als alternatief? Nee, laat dat maar zitten. Niet aan te raden!! Erg vies en beschimmeld.

Aantal aanraders:

* Balkon van Italië.

* Wandelen om het Pianomeertje (veel herten gezien).

* Dagje naar Lugano.

* Menaggio op slechts 20min rijden, lekker eten en een leuke boulevard.

* Boot tripje over het comomeer naar Belaggio.

Verder vertoeven er in het weekend veel Italianen uit Madrid op de camping, maar wij als stel hadden daar geen last van. Eten op het camping restaurant is goed. `s avonds loop je naar lugano voor een ijsje.

Al met al heerlijke vakantie gehad!

Mooie omgeving, camping is italiaans

Carin
20-1-2018

De entree is iets opgeknapt, nieuwe bord, het heet nu Internatianal Camping, het woord sport is eruit gehaald.

Er wordt aan sport niks georganiseerd, je kan zwemmen en met een bootje varen.

Om in het water te komen, moet je van een hoge rand afklimmen, voor oudere mensen kan dit zeer lastig zijn, de plekjes aan het water zijn wel het mooist, wij waren in september, het huisje wat wij gehuurd hadden was wel van alle gemakken voorzien, maar de airco die tevens een verwarming zou zijn, die werkte niet, dus het was behoorlijk koud. Het zou handig zijn om een vertaling te maken van de gebruiksaanwijzing voor diegene die de italiaanse taal niet machtig zijn.

De omgeving is centraal gelegen om mooie tochtjes te maken met de auto, en leuke marktjes te bezoeken in de omgeving, de markt in Como op dinsdag en donderdag is zeker de moeite waard. Er is tegenwoordig een ijszaak op de camping, hoef je niet helemaal naar Porlezza voor een lekker ijsje. De regels zijn wel aangescherpt, de borg is tegenwoordig 100 euro en als je 5 minuten te laat bent met uitchecken dan rekenen ze daar 50 euro voor ... Belachelijk hoor...snel cashen heet dat, stel je voor dat het zomers druk is...sta je al in de file om je sleutel in te leveren dan ben je te laat, geld weg. Mochten wij hier weer heen gaan in de september maand nemen we zelf wel een electrische kacheltje mee, dan weet je in ieder geval dat je het lekker warm hebt in je huisje.

Heerlijk genoten

Fam van den Berk
14-1-2018

Ontzettend mooi en veilig meer om in te spelen voor de kids. Er is ook een zwembad met glijbanen, maar wij hebben vooral tijd doorgebracht bij het meer. Heerlijke ijssalon op de Camping. Het straatje via Bruxelles waar wij een chalet huurde, heeft veel huisjes van Nederlanders te huur. Deze zijn netjes verzorgd en niet te vergelijken met zogenoemde mobile homes die er ook worden verhuurd. Bij binnenkomst oogt de camping wat rommelig, maar eenmaal op de plek was het geweldig. Veel Nedelanders en Italianen. De naastgelegen camping heeft ook leuke animatie en is de moeite een om te bekijken met kleinere kinderen. Nadeel lange rij s’morgens bij de broodjes. Maar de supermarkt is op korte afstand van de camping. Sanitair heb je zelf in je chalet dus geen idee hoe die van de camping is. Gebouw bij ons straatje leek prima

Nooit meer.

Ton
12-11-2017

De omgeving is heel mooi, de camping was één verschrikkelijke ervaring. Rommelig, en op elkaar staand barakken kamp.

Heerlijk genoten

Steve
22-9-2017

De camping ligt prachtig aan het Lugano meer. De camping is wat verouderd, maar hebben daar helemaal geen last van ondervonden. Het zwembad is leuk en het meer is heerlijk.

De camping wordt bezocht door veelal Nederlanders en Italianen zelf.

We verbleven in de chalet Rotterdam 2 aan het water. Geweldige locatie!

De chalet heeft warm water en 2 slaapkamers, verder voorzien van tuinmeubilair en meer dan voldoende servies.

Kortom geweldige vakantie.

Johan en Jeanette
17-9-2017

We hebben hier met ons gezin ( 2 kinderen van 7) een geweldige vakantie gehad. 3 weken zon, rond de 30 graden.

We zaten in het chalet Como 4.

Het chalet is super compleet en schoon, met airco. Deze chalet is voor ons thuiskomen. Het chalet zit op een paar meter vanaf het meer, waar we veel hebben gezeten en gezwommen. Van ontbijt tot aan het avondeten heerlijk eten bij het strand. Voor de kinderen is het meer en het zwembad super leuk. Vanaf 18:00 is er trampoline springen...dat is erg handig, overdag met 35 graden hoef je er niet op hihi.

Op de camping is een restaurant waar je goed kan eten.

Er is in de omgeving zoveel te bekijken, het is super mooi! Bijvoorbeeld;

met een dagticket vd ferry in Menaggio andere dorpjes bekijken, de Valle versaszca, de stad lugano, watervallen, het balkon van italie.

Heerlijk eten bij Millenium Bug.

Kortom tot volgend jaar!!

verouderd, maar voor herhaling vatbaar

maria
5-9-2017

Bij aankomst oogt het wat rommelig, het inchecken was echt een chaos, maar dat mocht de pret niet drukken, het zwembad ziet er mooi uit, niet mega groot. de toiletten daar in tegen mogen wel een opknapbeurt gebruiken. op het moment dat we na ons huisje reden viel het ons op dat aan de rechterkant veel vaste gasten(Italianen) zitten, overigens geen last van gehad, maar het oogt wel rommelig. de linkerkant zijn voornamelijk toeristen (veeeeel Nederlanders). leuke straatjes, wij hadden een huisje direct aan het meer gelegen, met een prachtig uitzicht. het restaurant op onze camping was goed, maar de mensen mogen wat meer hun best doen, om Engels te spreken, ik vond ze niet heel vriendelijk. het restaurant op de camping ernaast (grenzend aan die van ons Darna) is erg goed en vriendelijk, net als de camping winkel, spreken ze daar goed Engels en ook Nederlands. kortom onze camping stelt niet veel voor, maar zodra je bij je huisje bent, ben je dat alweer vergeten, prachtig uitzicht, geweldig meer, prachtige omgeving, veel te bezien en mooi weer. het chalet zag er goed uit, niet groot, maar je leeft toch buiten. de chalets verschillen wel van mekaar. wel weer geboekt voor volgend jaar! staat van het sanitair geef ik een 4, maar dan heb ik het over het sanitair van het zwembad!

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping International Camping in Porlezza, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping International Camping zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping International Camping scoort een 7.23 uit 10 op basis van 561 reviews.