Camping International Camping

Italië, Lombardije, Porlezza

6.5Voldoende

• 7Eetgelegenheden
  • 5.5Staat v/h sanitair

We hebben een aantal aanbieders voor International Camping voor je op een rij gezet:

Meer camping info

International Camping in Porlezza ligt bij het schitterende Luganomeer. Verder is het een simpele camping met een barretje en restaurant met ijssalon. Hier komen ook veel Italianen, dus geen uitgebreide Nederlandse animatie op International Sport Camping Porlezza. Wel kun je lopend Porlezza en het meer bereiken, waar af en toe feestjes zijn.

624 reviews over Camping International Camping

• 2019
    10Fam Tijsen12-11-2019

Volgend jaar hebben wij weer Como 4 gereserveerd

Wat een heerlijke vakantie hebben wij gehad. De camping is rommelig Italiaans, maar het chalet is zo mooi en zo goed ingericht. Wij hebben nog nooit zo'n mooi chalet gezien op de vakantie. Chalet como 4 staat bijna op het strand. wij hebben veel en goed contact gehad met Rob en Yolanda zij hebben heel veel tips gegeven wat wij kunnen zien in de omgeving. Een fles wijn als welkom en een kaartje bij thuiskomst, zeer attent allemaal. De omgeving is zo mooi, wij hebben ook heerlijk gegeten voor heel weinig geld, pizza op het strand is ook heerlijk. Voor een ander jaar weten wij Rob en Yolanda weer te vinden, bedankt voor 2 super fijne weken.

• 10Eetgelegenheden
    • 10Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in juni 2019

• 3Stel met kind van bijna 318-09-2019

Omgeving prima maar camping diep triest

Inderdaad typisch Italiaans. Onderhoud en schoonmaak van ons huisje was ver onder de maat. Veel spinnenwebben, stinkende koelkast, voordeur die niet goed in het slot hing ivm verzakking, wc kan niet goed doorgespoeld worden, er hing een brandblussertje uit 2003, een brandmelder die er af was en alleen een houdertje voor een verdwenen blusdeken. Al met al triest en dat geeft een grote domper op de algehele vakantie. Speeltoestellen ook triest. Glijbaan die kapot is. De balk van het klimtoestel enkele reviews geleden was inmiddels gebroken. Betalen voor voetbal, trampoline en tennis.... en een tennisbaan die overigens al 25 jaar geleden overleden is. Omgeving is uiteraard wel mooi. Pizzeria bij receptie is overigens wel prima maar dat was ook het enige. Zwembad trouwens ook triest te noemen. Oud en gedateerd en zeker niet veilig voor de kinderen. Levensgevaarlijk trappetje waar de kinderen op moeten.... Volgend jaar weer lekker vakantiepark.

• 7Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in september 2019

• 8De Vries08-09-2019

Zo mooi daar!

Leuke echte Italiaanse camping! Snap de negatieve recensies gedeeltelijk. Ok camping is niet overal spik en span maar dat hoort bij Italië. De huisjes zijn wel allemaal netjes en de omgeving is zoooo mooi! Enorm veel te doen en huisjes liggen dicht bij t water. Dat is zo ideaal. Met kop koffie zit je zo bij t meer. Ons gehuurde huisje was zeer compleet! Besteklade lag overvol (nog voller als thuis :-) En de fietsen erbij was ideaal.

• 9Eetgelegenheden
    • 9Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2019

• 9Fam. Boomgaard25-08-2019

Volgend jaar weer!

Wij huren een chalet daar is deze beoordeling op gebaseerd. Wij zaten Amburgo 2, direct aan het meer. Het chalet is werkelijk fantastisch! Airco, spelletjes, boeken, strandstoelen, fietsen opblaasbaar speelgoed, alles is aanwezig! Het chalet is super schoon en ook in de keuken is alles aanwezig.
    Wij wisten dat het een kiezelstrandje zou zijn, dus waterschoentjes zijn een must. De kinderen hebben zich fantastisch vermaakt met stenen opduiken, watervalletjes maken, kreeftjes en vissen vangen, schildpadden spotten etc. Wij zaten in een rustig straatje. De camping heeft een pizzeria, daar haal je voor ongeveer 15 euro een halve meter pizza waar we met ons gezin ruim van konden eten, aan het meer, wijntje erbij, op de strandstoelen en de zon achter de bergen zien zakken. Een stukje paradijs op aarde. De camping zelf is inderdaad wat gedateerd. Maar vinden wij niet storend.

• 10Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in juli 2019

• 3Lidy17-08-2019

Nooit meer

We vonden de camping niet mooi, het ziet er oud uit en het sanitair was niet om aan te zien, oud en versleten! We hadden wel een mooi chalet en het meer is erg mooi, maar we vonden de camping helemaal niks!!! Jammer dat de eigenaar daar geen aandacht aan besteed! De omgeving is er prachtig!

• 3Eetgelegenheden

• 9Monique12-08-2019

Mooie vakantie

Ik snap de zeer negatieve reacties niet. Het zwembad en de speeltuin zijn n.l gratis. En ja bij het meer is een kiezelstrand,(zoals bij de meeste meren) je leest van te voren toch waar je naar toe gaat,staat duidelijk aangegeven. En ja het is een typisch Italiaans camping,met veel Reuring als de Italianen zelf in het weekend komen. Je vind hier geen geschoffelde bloemenperkjes of kleurrijke borders,die je wel vind op de peperdure campings aan bv het Gardameer. Je hoort idd s’avonds de harde muziek van de disco,die zou iets zachter mogen. Zoek je een leuke betaalbare camping zonder veel luxe,dan is deze prima....zoek je echter naar een sjieke geordende camping waar alles in opstaat is,boek dan maar niet.personeel allemaal aardig en behulpzaam,meeste spreken Engels. De omgeving prachtig,en leent zich goed voor diverse uitstapjes.Restaurant goed,snel,en goedkoop. Winkeltje stelt niks voor,maar net buiten de camping grote supermarkt.

• 2Marc Kemperman12-08-2019

Nooit meer

Camping zelf oude vieze bende huisje gehuurd van particulier torino 13 viel vies tegen klein hok veel kapot bv alle fietsen 3x lekkage gehad in de (badkamer) glazen douchedeur viel kapot onder het glas gezeten douchen dus drama veel te duur betaald in vergelijking met andere stellen die we ontmoet hebben daar omgeving wel mooi maar onze kinderen wilden al na 3 dagen na huis dat zegt wel genoeg denk ik

• 1Eetgelegenheden

• 8Saskia10-08-2019

Prima camping, voor herhaling vatbaar

Prima verblijf gehad in Amburgo 3. Onze chalet was schoon, leuk ingericht en had uitzicht op het meer, was van alle gemakken voorzien. We hebben er een heerlijk verblijf gehad. Onze kinderen hebben zich prima vermaakt in het zwembad en in het meer. De negatieve reviews hieronder snap ik niet helemaal. Wij kregen bij ons verblijf bandjes voor het zwembad waardoor we deze gratis konden bezoeken en ook de speeltuin was gratis. Ja de camping is op sommige punten wat rommelig en oogt gedateerd. Maar ja, misschien is dat typisch Italiaans? Het sanitair gebruikten we niet aangezien we dit in ons eigen chalet hadden. En ja, er is een kiezelstrand, dus waterschoenen en een strandstoel zijn handig. Voor ons was dit een prima camping. Compact, overzichtelijk, relaxte sfeer en vriendelijke mensen. We hebben genoten van het prachtige uitzicht op het meer en de bergen. Leuke uitstapjes gemaakt en heerlijk gegeten. Wij komen zeker nog een keer terug!

Gereisd met jonge kinderen in juni 2019

• 1Bjorn31-07-2019

Nooit meer

Wij hadden een chalet gehuurd van Nederlanders. Zag er op zich niet verkeerd uit, maar er was geen airco. Temperatuur liep op tot 39 in de avond. De camping zelf is zeer slecht onderhouden. Toiletgebouw is erg vies, alles kost geld (zwembad, speeltuin), chalets staan erg dicht bij elkaar, je kunt geen eens een raam openen. Het meer was het enige goede van deze camping, het uitzicht was wel mooi, maar het pad was van kiezelstenen, dus je kon niet gaan liggen. Het inchecken duurde 3 uur bij ons. De receptie gaat om 14 uur open, iedereen moet een nummer trekken en wachten tot je kunt. Er is geen fatsoenlijke zitplaats om te wachten. Op de camping is erg weinig te doen, en wat er wel te doen is, kost geld. Kortom, wij gaan er nooit meer heen. Het is geen aanrader!

• 3Eetgelegenheden

Gereisd met vrienden in augustus 2018

• 6H. V.31-07-2019

Mooie vakantie maar camping niet zo geweldig

Een prachtige omgeving en mooie plek (uitzicht bergen, meer). Camping zelf is massaal, niet goed onderhouden, rumoerig en er is elke avond muziek tot in de late uurtjes. In het weekend veel lawaaierige Italiaanse families (met honden) die daar in de weekenden verblijven. Zwembad is verouderd, personeel daar ook veel met zichzelf bezig. Ons chalet, van particulieren gehuurd was super. In een rustig straatje en van alle gemakken voorzien. Helaas geen airco, dat was toch wel echt nodig met 38 graden. Mensen van het animatieteam erg aardig en leuk met de kids. Wel elke avond dezelfde liedjes.

Ondanks dit hebben wij een heerlijke vakantie gehad. Door de instelling genieten, loslaten en niet druk maken. Ik zou de volgende keer kiezen voor iets meer rust en een mooiere camping.

De reis naar de camping toe (langs het meer) vond ik ook wel spannend. Steile weggetjes, scherpe bochten en smal langs rotsen. Ook veel tunnels.

• 6Eetgelegenheden
    • 4Staat v/h sanitair