Reviews over Perledo

Schitterend uitzicht

Lucy,
    1-9-2011

Casa Olea heeft een onbetaalbaar uitzicht op het Comomeer. De woonkamer en slaapkamer hebben grote glaswanden waardoor het uitzicht volledig tot zijn recht komt. De ligging is rustig, in dit dorp is weinig te beleven, geen restaurants en winkels. De weg ernaar toe is redelijk smal en veel haarspeldbochten.

De inrichting is zeer minimalistisch: de keuken nog minder dan in een mobile-home: geen koffiezetapparaat( alleen zo'n Italiaans potje), geen oven (wel een magnetron), geen grote wokpan of koekenpan, weinig glazen en servies. Tv zo klein als een computerscherm. Wiebelbed met één matras, deint als een waterbed. In de douche geen mogelijkheid om zeep/shampoo neer te zetten.

Geen terrasmeubels! Wij hebben een paar zwembadstoelen naar ons terras gesjouwd om toch buiten te kunnen zitten bij je eigen appartement!

Voor een duur appartement viel dit nogal tegen.

Schitterend landgoed en huisjes

darkyduck,
    10-6-2009

Afgelopen juni is mijn zus hier getrouwd. Zij en haar man hadden alle huisjes afgehuurd voor een lang weekend, we hebben dus alle huisjes etc. kunnen bekijken.

De weg naar het landgoed gaat steil omhoog via smalle, bochtige wegen. Op de fiets/wandelen naar Varenna kan, maar dat is een pittige tocht.

Varenna zelf is een leuk plaatsje om te vertoeven maar niet al te groot, je bent hier betrekkelijk snel uitgekeken. Met de boot kan je echter makkelijk andere plekken rond het comomeer bekijken.

Het uitzicht en ruimte op het landgoed is subliem maar voor kleine kinderen is er niet heel veel te doen, ook niet in Varenna. Het is er wel heel rustig en relaxed.

Personeel is heel vriendelijk en behulpzaam maar verwacht geen 5 sterren service, als je echter zaken vraagt (handdoeken/wc papier) is dat geen probleem maar het is niet het hilton.

De huisjes zelf zijn wel heel volledig en mooi ingericht. Vaatwasser, wasmachine etc. is allemaal aanwezig.