Camping Ticino

11 reviews over Camping Ticino in het Nederlands

Niet voor herhaling vatbaar

ES
24-8-2017

Onze kinderen wilden naar Milaan en daarvoor is de camping in Pavia een prima uitvalsbasis (je kunt met de trein - wel eerst een half uur lopen naar het station). Verder vonden wij de camping verschrikkelijk. Het stikt er van de muggen/knutten. Wij konden niet fatsoenlijk buiten zitten. Als je er niet gevoelig voor bent, heb je er wellicht geen last van, maar wij waren blij dat we na 2 nachten weer konden vertrekken. We hadden een plek tegenover de parkeerplaats (steeds veel stof van de auto's die kwamen of vertrokken). Daarbij zit de camping langs een doorgaande weg. Het zwembad is ok. Het zandstrandje rondom vonden wij niet heel handig. Uit het water heb je direct weer zand aan je voeten. Ook bij het zwembad continu muggen. Sanitair matig. De eigenaar lijkt wat te googelen met prijzen en houdt zich ook niet echt aan afspraken. Er staat dat de receptie om 07.00 uur open is, maar hij kwam om 08.30 uur. Op de camping zijn geen broodjes verkrijgbaar. Op loopafstand (10 minuten) zit wel een bakker.

Prima camping

Anouk
15-8-2017

Prima camping voor een paar nachten. Mooi groen, veel schaduw. Vriendelijke eigenaar. Schoon sanitair en leuk zwembad. Leuke speeltuintje voor de allerkleinsten. Wel erg veel muggen!

Overal werden wij gestoken, door onze kleding heen zelfs, vooral 's-avonds. Per persoon 100 bulten. Zwembad tof, sanitair ook. Vooral doorgangscamping. Omgeving niet bijzonder, wel centraal tov Venetië (300 km) of Genua (120 km) of Comomeer (60 km).

stadscamping

Rian van Meel
23-7-2017

Vriendelijk ontvangst maar wel rekening houden met de siesta van 14 tot 16.30 uur, dan is de poort dicht. Beschrijving sanitair is al beschreven in vorige recensies en klopt wel.Camping ligt vlak bij rivier met strandje (paar honderd meter lopen evenals de bakker). Voor degene die willen hardlopen er ligt een ideaal parcour langs de rivier km lang, wij zijn na 5 km omgekeerd. Bezoek Milaan is ideaal met de trein, het was wel even puzzelen welk perron en trein terug. Pavia is een gezellige studentenstad met 2 grote pleinen met terrassen

Fijne plek

Leontine
10-7-2017

Omdat onze reis voorspoedig verliep waren we vlakbij Milaan. Dat leek ons geen geschikte camping en dus kwamen we hierop uit. We hebben 2 nachten gestaan en het was lekker bijkomen. Rustige camping, vriendelijke eigenaar, comfortabel en schoon sanitair. Ook eetgelegenheden genoeg vlakbij de camping voor als je niet wil koken. Van de stad hebben we niets gezien omdat we lekker wilden bijkomen. Wel zijn we naar de dichtbij gegelegen Decathlon en het winkelcentrum geweest.

Tip: neem muggen spul mee je wordt lekgeprikt! Echt een fijne stek verder!!

nette kleine camping

jan
16-9-2016

Een kleine week op deze camping gestaan.

Camping ligt aan de rand van Pavia

+ kleinschalig

+ mooie kampeerplekken met veel schaduw, op de plekken ligt veel grind.

+ voldoende en schoon sanitair

+ klein maar net en goed (dagelijks) onderhouden zwembad

+ Pavia en winkel op loopafstand

+ Pavia leuke plaats om te bekijken

- campingrust van 14-16 uur betekent ook dat in dat tijdblok bij opzetten van tent de auto niet bij kampeerplek mag staan

Om rekening mee te houden (wij hebben het niet als hinderlijk ervaren) ligt aan een doorgaande weg en in de buurt van "snelweg" en niet heel ver van spoorweg, daardoor auto en treinverkeer duidelijk hoorbaar.

Door ligging in nabijheid van snelweg veel kort kampeerders

Bij de 1e ontvangst de receptie komt de eigenaar stug over, maar na een praatje valt blijkt dat al vlug anders.

Ruime plaatsen om te staan, schoon sanitair en warme douches, een zwembad, prima om 1 nachtje te staan. De camping eigenaar is echter enorm onvriendelijk, spreekt wel Engels en Duits, maar is corrupt, hanteert soms korting wanneer je contant betaalt en soms is daar totaal geen sprake van. Reageert extreem kwaad wanneer je iets te laat 's avonds arriveert en belt om een wissewasje de politie.

Prima doorreis camping!

Gerard van den Langenberg
23-8-2015

In de directe omgeving heb je weinig. Voor een camping om weer verder te reizen, prima! Gratis wifi en zwembad! Douchen; geen muntjes gedoe of op tijd. Gewoon ouderwetse kranen en zelf de temperatuur en tijd kunnen bepalen. Heerlijk. Voor de kleintjes een speeltuin met glijbanen. Sanitair, super schoon en ruim voldoende. Aan het begin van de camping, heb je douches zijnde in een kleedkamer. Dus geen aparte hokken maar alleen douche cabines. Nog nooit meegemaakt maar prima te doen. In de andere gebouwen toilet en douche in 1, zeer ruim en zeer schoon! Plekken zijn voor Italiaanse begrippen ruim. 4 ampère stroom. Aardige camping eigenaar. Wel loopt er direct een 50km/h weg langs de camping waar overdag wel wat verkeer rijdt. Twee nachten gestaan voor de rust van ons 2,5 jaar oude mannetje. Geen spijt van.

Om tot een objectief oordeel te komen even een check gedaan op alle faciliteiten op deze camping.

Ik heb niets van een honden uitlaatplaats en het afzetten van parkeerplaatsen met rood wit lint kunnen bespeuren. Het zwembad en het omliggende terras wordt iedere ochtend kundig schoongemaakt, ook daar heb ik geen lefgozers kunnen bespeuren, wel was het zwemwater fris en helder. De toilet units zijn van deze tijd en worden iedere dag kundig schoongemaakt. Dit zelfde geldt voor de units met het toilet, douchegelegenheid en wasgelegenheid in een zijn, en mocht je voorganger een grote boodschap hebben gedaan dan wacht je even met wassen, tenzij je de geur lekker vindt. Wat betreft de receptie waar je je moet melden is een professionele houten chalet waar ook WiFi aanwezig is. Kort samengevat, deze camping is zeker de moeite waard op door en heenreis. De samenvatting van mijn betoog zal ik bij thuis komst ondersteunen met foto's.

Me rot geschrokken op deze ** camping

Harry
21-6-2015

Zoekend naar een camping in de buurt van Milaan kwamen we op camping Citta Milano terecht. Deze camping werd door een aantal gasten niet geweldig gewaardeerd en werd zelfs camping Ticino in Pavia als goed alternatief aangeprezen.

Nu we er zijn geweest kan ik maar 1 conclusie trekken; Citta Milano kan nooit zo tegenvallen als deze camping.

Wat een drama; een terrein waar je normaliter je hond zou uitlaten maar dan nu met jute onheind. Het leek of alle gasten blaffende honden bij zich hadden. Het zwembad was voor lefgozers, zo vies. Het sanitair is in een een oude container-unit, redelijk schoon dat wel. Daarnaast is een tweede sanitairgroep waar het douchen, toiletteren en wassen in ruimte moest plaatsvinden, als je gaat douchen en voor u heeft iemand een grote boodschap gedaan....succes! Om het nog een beetje professioneel te laten overkomen zijn wat linten op de grond gespannen waar je je auto moet parkeren. De receptie is in een open houten schuur waar ook WIFI is (bereik 6 meter)

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Ticino in Pavia, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Ticino zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.