Vakantiepark Residence Vico

8.2Fantastisch

Italië, Lombardije, Idro (Idromeer)

8.2Fantastisch

• 7.3Activiteiten
  • 7.5Eetgelegenheden

Vakantiepark Info

• Sauna
Meer vakantieparkinfo

Aan het Idromeer in Italië vind je Residence Vico. Een kleinschalig appartementencomplex met bijna alleen maar Nederlandse gezinnen als gasten. In Vakantiepark Residence Vico vind je o.a. een zwembad met bijbehorende tuin en een trampoline en speeltuin voor de kids. Gelegen in de bergen op loopafstand van het dorp. Maak een boottocht over het meer.

84 reviews over Vakantiepark Residence Vico

• 8Dominique Piedfort07-08-2019

Meevaller

Aangenaam, proper luxeverblijf, zeker in vergelijking met de 'hutjemutjecampings' in deze prachtige omgeving. Ook de kinderen verbleven hier graag. Nee, op Vico valt weinig aan te merken. Toch een paar pijnpunten. De keuken was wel erg pover ingericht. En check de ligging van je appartement. Wij hadden een mooi zicht op het meer. Andere bezoekers keken uit op een duister, overdekt terras... Ook de soms wat decadente sfeer is niet nodig. Wandel met je bestelde drankje toch gewoon naar het zwembad, in plaats van de vriendelijke barmeid achter je aan te laten lopen. Ook toeristen die op voorhand hun handdoek op een ligstoel komen leggen, heeft deze plek niet nodig. Het was vast geen toeval dat uit dit gezin de pubers kwamen die na zonsondergang voor te veel herrie zorgden. Nee, ga dan naar een drukke plek met discotheek aan het Gardameer, zou ik durven zeggen.

• 7Activiteiten

• 7Lotte borgers28-07-2019

Fijn complex maar voorkom teleurstelling!

Een erg fijn complex, netjes verzorgd en vriendelijke eigenaren/personeel. Super zwembad, een prima plek om een week te vertoeven. MAAR let op! Tijdens mijn boeking vertelde de tussenpersoon dat dit het laatste beschikbare appartement was en dus helaas zonder “lake view”. Prima, en op basis van de 3 foto’s van het interieur én de foto’s van de appartementen met “lake-view” geboekt. Helaas had het appartement niet een mooi ruim terras als aan de voorkant maar een inpandig balkon van 3 m2 met daarop een kleine plastic tafel met 4 stoelen en een wasrek, je kon je kont niet keren. Tussen onze buren met de dezelfde postzegel zat een schutting. Er was dus totaal geen privacy of comfort op het balkon. Na mailen kregen we een ander app aangeboden buiten het complex zonder zwembad. Geen optie met 2 kids. Let dus op, app 7 en 8 ik zou het afraden als je ook fijn buiten wilt kunnen zitten.Foto’s van dit balkon worden NIET op de website getoond.

• 8Anoniem23-07-2019

Heerlijke vakantie

Mooi kleinschalig park met voldoende speelmogelijkheden voor de kids. Op loopafstand naar het dorpje met winkeltjes en supermarkt. Leuke rustige boulevard. De appartementen met bergzicht voor 4 personen hebben klein balkon. We hadden overlast van rokende buurman. Heerlijke bedden. Voor restaurants kun je beter de auto pakken en naar restaurant Holland rijden of Bella Vista. Appartement vrij duur voor wat je krijgt.

• 6Activiteiten

• 8Ellen27-05-2019

Prachtige omgeving. Geweldige plek voor kinderen.

Prachtige omgeving. Leuk zwembad en speeltuin was groot succes. Huisje vond ik een beetje ongezellig ingericht en het was erg koud. Temperatuur is natuurlijk nog niet zo hoog in april maar verwarming was afgesteld waardoor je niet lekker warm kon stoken. Bedden zagen er goedkoop uit maar lagen best prima. Leuke restaurantjes en ijswinkeltjes in de buurt. Wij hebben genoten en ik zou dit verblijf aanraden.

• 6Activiteiten
    • 7Onderkomen

• 9A02-05-2019

Geweldige locatie. Elke foto die je maakt vanaf het resort lijkt zo uit een folder te komen. Op loopafstand van de winkels. 5 minuten de ene kant op. Of 10 via het water en een brug naar de ander. Resort wordt keurig onderhouden en de medewerkers zijn er vriendelijk.

• 9Activiteiten
    • 9Eetgelegenheden

• 2018
    9GHE15-08-2018

Een aanrader voor de combinatie rust en uitstapjes

Mooi complex met 22 ruime appartementen op zowel de 1e verdieping (meer privacy, iets beter uitzicht en wat krakende balken in plafond) als begane grond (directe toegang tot zwembad en tuin). Zeer vriendelijk personeel, prima zwembad, mooie groene tuin, zwembadbar, eigen parkeerplek en gratis speelvoorzieningen (trampoline, pingpong tafel, voetbaltafel, speeltuin, fitness). Alleen maar Nederlandse gezinnen (6-14 jaar). Complex is schitterend gelegen tussen de bergen aan het rustgevende Idromeer en op loopafstand van het dorp met bakker, slager, supermarkt, paar restaurants. In de omgeving is voldoende te doen: boottocht over meer, waterfietsen huren in Vesta, klimmen in Breg adventurepark, wandelen door natuurschoon in 'Parco delle fucine' (blauwe route), naar 1.466 meter hoogte op de Monte Stino, via een toeristische route naar Gargnano (Gardameer) en de watervalwandeling in Crone (via 'Localita Costa' vanaf pizzeria 'Bella Vista').

• 9Fam. Lens09-08-2018

Kindvriendelijk vakantieadres. Aanrader!

Heel fijn vakantieadres! Aanrader. + fantastische, rustige ligging aan het Idromeer, Crone is een leuk, klein plaatsje; + goed onderhouden complex en mooie, grote tuin; + sinds 2018 een nieuw en groot speeltoestel met drie glijbaantjes. Verder een trampoline, tafeltennistafel, schommels, speelhuisje, fietsjes enz. aanwezig. Veel speelplezier voor vooral jonge kinderen. + ruim en schoon appartement, nespressomachine aanwezig, groot terras; + vriendelijk en behulpzaam personeel. Top! Paar kleine verbeterpuntjes: - keuken is klein (2 pitten); - soms gehorig. Vooral als de buren met de eetkamerstoelen gaan schuiven; - vaat-, thee- en handdoeken zijn niet aanwezig, zelf meenemen.

• 2017
    10Jacquelien10-09-2017

Aanrader!

Wat een heerlijke plek. Prachtig gelegen. Idromeer is het Gardameer van 40 jaar geleden las ik ergens. En dat klopt. Heerlijk rustig met een leuk dorpje op loopafstand met de echte Italiaanse winkeltjes. Appartement was heerlijk ruim en alles was aanwezig. Ik wil nooit twee keer naar dezelfde plek. Maar hier kom is zeker nog eens terug.

• Oude reviews

9Daisy Hendrikx18-08-2016

Heerlijke plek! Prachtige ligging.

Het app. complex heeft een prachtige ligging. Het is kleinschalig, dus rustig maar toch levendig. De omgeving is prachtig met bergmeertjes en watervallen. In Crone zijn cafeetjes en restaurants. Minpunt: -de extra energiekosten en handdoekkosten bij aankomst. Sommige app. liggen minder mooi zonder uitzicht op het meer in een hoek en het balkon aan de achterkant.

• 7Activiteiten

• 10Daphne08-05-2016

Geweldig!

Net weer thuis van een verblijf van een week in dit prachtige vakantiepark. Wat hebben wij en onze dochters genoten. Het uitzicht op de bergen en het meer is echt adembenemend mooi. We gaan al jaren naar italie maar zo mooi uitzicht hebben wij nog niet eerder gehad. De rust die het park en de tuin uitstraalt was heerlijk. Het huisje is prima en alles wat we nodig hadden was er ook. Het ontvangst was erg gemoedelijk en vriendelijk. Lieve vrouw Renata is erg begaand met haar gasten en lief voor de kids. Het dorpje (heerlijk te lopen langs het meer) is voorzien van een winkeltje, een slager, een bakker en een restaurant waar je heerlijk een spaghetti kunt eten of een ijsje kunt halen. Kortom, wij hebben een super week gehad en gaan zeker terugkomen!

12 tips over Vakantiepark Residence Vico

• nele, 08-07-2014

het dorpje Idro is authentiek en heeft echt alles wat je nodig hebt: een supermarktje, beenhouwer, fruitwinkel. Tip: als het weer wat minder is boven het Idro-meer, rij dan een halfuurtje naar het Garda-meer, want daar is er vaker zon. Vreemd, maar zou te maken hebben met de ligging midden de bergen. De zalige rust van het Idro-meer maakt dit minder weerzeker puntje meer dan goed!

• Melessen, 22-07-2013

300 meter naar links langs het meer heb je leuke pub. 500 meter naar links goede pizzeria met na afloop een suikerspin voor de kinderen.

• René, 16-08-2013

Het restaurant van Hotel Alpino.

9 vragen over Vakantiepark Residence Vico

• Factanonverba, 02-08-2018

Muggen

Hoe zit het met de muggen? Gezien mijn dochter en ik erg reageren op beten. Zijn er veel of valt het mee?

Fam. Lens, 09-08-2018

In juni geen last gehad van muggen. Hooguit 3 muggen gezien.

• Marieke, 15-01-2017

Is deze plek ook leuk voor pubers?

Wij hebben drie kinderen van 7, 13 en 15. Is deze plek ook leuk voor pubers? Heeft iemand ervaring hiermee. Groet Marieke

Jacquelien, 07-07-2018

Volgens mij niet. Toen wij er waren zagen we echt alleen de kleinere kinderen. Behalve een pingpongtafel verder weinig te doen. Klein dorpje en geen kroeg gezien. Wel een aanrader voor als ze zijn uitgevlogen!

• marcia1981k, 20-08-2015

Koken mogelijk?

Is het mogelijk om gewoon zelf te koken in het appartement? Ik zie wel een afzuigkap en magnetron op de foto's, maar geen gaspitten?

Fam. Lens, 09-08-2018

Er zijn 2 pitten. Keuken is klein, het is een beetje behelpen.

Vakantiepark info

• BBQToegestaan