Camping Belvedere Lago d'Idro

Camping Belvedere Lago d'Idro

8.6Fantastisch

Italië, Lombardije, Idro (Idromeer)

8.6Fantastisch

• 8.1Eetgelegenheden
  • 8.8Staat v/h sanitair

Camping Info

Meer campinginfo

Gelegen bij het Lago d’Idro vind je Belvedere. Een rustgevende camping met ruime kampeerplaatsen. Op warme dagen kun je op het kiezelstrand zonnen of de verkoeling opzoeken in het Idromeer. De campingeigenaar bezoekt zelf de wijngaarden voor de wijnen die hij schenkt in het campingrestaurant. Tip: maak een bergwandeling of loop naar het dorpje

88 reviews over Camping Belvedere Lago d'Idro

• 9Dagmar Daniels12-08-2019

Klein, met alle faciliteiten op een prachtplek

Een relatief kleine camping, maar prachtig gelegen aan het meer. Met een rustig kiezelstrandje. Lopend naar het dorp Idro in 20 minuten een fijne wandeling voor een drankje of een ijsje in het dorp. Fantastisch campingpersoneel onder leiding van Sergio. Echt voorkomend en gepassioneerd. De camping is schoon, veilig en overzichtelijk. Veel rust, natuur en het superschone meer met allerlei sportactiviteiten voor handen

• 9fam. Jack11-08-2019

Leuke, rustige camping aan meer, met uitzicht

Leuke, gezellige camping. Mooi uitzicht op het meer en de overkant. Door thermiek, steekt er 's middags altijd wind op, leuk voor windsurfers of zeilers. Let wel: het kan wel eens stormen en hard regenen dus neem een sterke tent mee. En als je de hele dag op pad gaat, sluit alles goed af en berg alles op. Sanitair is uitstekend, wc-papier, zeep is altijd voorradig, ook warme douches. Zwembad is daarentegen koud. Dus met kleine kinderen die nog geen diploma hebben (en daardoor niet in het meer kunnen) is het minder fijn. Koffie, broodjesservice en restaurant is op de camping voorradig. Er zijn inderdaad Nederlanders die elk jaar terug komen en die elkaar goed kennen. Het is erg persoonlijk of je dat wel of niet bevalt. Qua leeftijdscategorie mbt kinderen is in balans, dwz voldoende kleine als puberkinderen lopen er rond. Geen animatie, maar dat is ook niet nodig. Sergio (campingbaas) is erg vriendelijk en behulpzaam.

• 9Joyce01-08-2019

Geweldige camping aan een mooi meer!

Het is een knusse en gezellige camping! Je komt meteen tot rust als je hier komt, zeker vanwege de ligging aan het meer! Zoals op de website staat zijn de plekken niet groot. Mede hierdoor vonden we de camping wel prijzig. Maar het sanitair is super! Altijd schoon en lekker warm water. Sergio, de eigenaar helpt je graag en heeft tips over hetgeen wat in de omgeving te doen is! Er komen hier heel wat mensen die al jaren komen! Wij doen dat niet, maar snappen dit wel! Ook voor oudere kinderen is het een fijne camping omdat ze met vele zijn!

• 9Jacandra27-07-2019

Zeer mooi gebied, je kunt er heel mooi wandelen en winkelen. Alleen jammer dat er nog maar 1 x per week een disco avond is voor de jeugd. Niet dat ze zich vervelen. Gaan s' vavonds naar het strand met grote groep

• 10Zita27-06-2019

Een heerlijke tijd genoten

De camping ligt prachtig, is erg rustig en heel mooi onderhouden, vol met fruitbomen en schoon, erg modern sanitair. Wij waren hier met onze 1 jaar oude dochter en zij werd enorm in de luren gelegd door het personeel. Net als wij trouwens. De eigenaar is bijzonder hartelijk en hulpvaardig.

• 8Pim Verra20-06-2019

Sergio, de campingbaas, is een topper!

Wat een geweldige relaxte camping. Met veel passie en humor gemanaged door Sergio. De camping straalt rust en comfort uit ondanks de drukte.

• 2018
    8Gini Weekhout21-10-2018

Heerlijk, komen zeker terug

Wij vonden dit een heerlijke camping! Vlak aan het water, wat een rustgevende invloed had. Dat had je van te voren niet kunnen bedenken dat je zou staren over het water, kijken naar het duiken van de meerkoeten. Verder te zien gewone fuut, roodhalsfuut en de doodaars! Zwemmen in het meer, even doorzetten was een beetje koud, was uitzonderlijk hoorden we, maar erdoorheen heerlijk. Wel waterschoentjes meenemen ivm de kiezeltjes aan de rand Restaurant vd camping gezellig eenvoudig en lekker, goede wijn, ook voor een kopje koffie met uitzonderlijk lekkere grappa. Camping eigenaar bezoekt zelf de wijngaarden voor de wijnen die hij schenkt Camping eigenaar, vriendelijk behulpzaam,spreekt meerdere talen Sanitair eenvoudig, goed en schoon, brillen worden steeds even nagespoten met een desinfectans. Naast camping een goed restaurant, huisgemaakte pasta en ossobucco! Ong 20 min lopen langs het meer naar klein dorpje, terrasjes koffie etc

• 9Indy Mul03-10-2018

Rustig gelegen charme camping aan een rustig meer

Rustig en mooi gelegen charme camping met heldere sterrenhemels in de nacht. Sympathieke eigenaren die de tijd nemen om alles over de omgeving te vertellen. Het Idro meer is veel minder toeristisch dan het nabij gelegen Garda meer. Het water is er ook kouder. Camping is ideaal voor bergwandelingen. Fijne camping voor het hoogseizoen. Wij waren er eind augustus en toen werd het op een gegeven moment heel rustig op de camping.

• 9Lex en familie29-08-2018

Prima camping, prachtige plek voor rust en actie!

een camping met ruime plekken, mooi gelegen aan het Idro meer met eigen strandje. Het sanitair is erg schoon en ruim voldoende ook bij een volle camping. De eigenaren zijn zeer aardig en behulpzaam, ze spreken goed Engels. In de omgeving is heel veel te doen. Dit is echt een plek voor een actieve vakantie in de natuur. Naast de camping ligt een heerlijk restaurant Genny.

• 7Inch25-08-2018

Prima camping als je aan het Idro meer wilt.

Prachtige ligging aan het meer. Veel bomen waardoor voldoende schaduw. Sanitair wordt zeer goed bijgehouden. Plaatsen zijn klein, geen privacy. Uitbater is vriendelijk, prima voorzieningen. Door de vele Hollanders die hier jaarlijks komen een echt ‘ons kent ons’ sfeertje - vonden wij minder fijn.

• 7Eetgelegenheden

9 tips over Camping Belvedere Lago d'Idro

• roeljan.iris, 17-08-2013

Garda meer, wel erg druk in augustus! Met pont over naar andere kant van het meer en dan de Monto Baldo op met de kabelbaan (idem qua drukte in augustus!).

• Fam. Reijneker, 11-08-2013

Motorbootje gehuurd op buurcamping Rio Vantone. Daar kun je ook surflessen nemen, kano's huren. Mountainbikes kun je huren etc. Mooi wandel/hike/klimgebied in Casto, vraag de Sergio, de eigenaar; veel watervallen op 20 min. rijden. Er is veel te doen in directie omgeving.

• Nicole Leffelaar, 25-08-2012

Ook Venetië is met 2.5 uur autorijden goed voor een fijne dag en culturele dag. Er zijn mooie stevige wandelingen ook vanaf de camping te maken.

22 vragen over Camping Belvedere Lago d'Idro

• Joyce, 09-04-2019

avonden

koelt het in de avond een af of blijft het heel warm?

• M.J. Klompenmaker, 18-10-2018

appartement

ik zie dat er op deze camping appartementen te huur zijn, liggen deze dicht bij de camping zodat je wel het campinggevoel meekrijgt.

Chantal, 01-06-2019

Goedemorgen! Heeft u al een antwoordop dezevraag inmiddels? Ben er ook benieuwd naar... bedankt alvast! Groet,

• Senik, 16-07-2018

plaats

weet iemand wat een mooie plaats op de camping is voor een best wel erg grote tent?

• Aantal campingplaatsen50 tot 200
  • SchaduwplaatsenAanwezig