Kleine hotelsWeer vandaag38°19°
6,3

AZUR Sportcamping Rio Vantone is een goede camping voor wie houdt van kamperen. Je beschikt over basisfaciliteiten als een restaurantje, winkeltje en zwembad. De camping ligt direct aan het Idromeer, naast een surfschool. Er worden ook veel sportactiviteiten georganiseerd. Het klimpark Parco delle Fucine is een echte aanrader.

We hebben een aantal aanbieders voor AZUR Sportcamping Rio Vantone (Glamping) voor je op een rij gezet:

De Jong Intra

120 reviews over Camping AZUR Sportcamping Rio Vantone (Glamping) in het Nederlands

Prima

Vorstendom
1-8-2018

Leuke camping, zeker de comfort plekken groot genoeg voor caravan en tent(jes). De normale plaatsen soms wel puzzelen ook omdat het terrein niet helemaal recht is. Sanitair is prima tot 22.00 warm water. Er zijn geen vaste plaatsen en er zijn veel kinderen als je niet van het geluid van spelende kinderen houd en je voor absolute rust komt kies dan een andere camping. De gasten zijn voornamelijk Duits en Nederlands en wat Engelse. Camping ligt direct aan het meer en er is een speciaal stuk voor honden. Surfschool direct aan de camping met NL instructeurs. Er is een klein winkeltje, snackbar en een bar en een restaurant. Restaurant kan je lekker eten bediening niet echt vriendelijk. Kinderen tot 14/15 vermaken zich prima zijn veel leeftijdsgenoten. Er is ook wel oudere jeugd maar die kunnen niet echt ergens naartoe een tip is om ergens een hangplek te maken waar ze gezellig wat kunnen drinken misschien kampvuurtje maken.

Mooie plek geen 4 sterren waard ivm sanitair, duur

Daphne
31-7-2018

Mooie camping, maar sanitair ver beneden de maat (kapot, losse stroomdraden, na 10 uur savonds koud water...) voor een 4sterren camping die 42 euro per nacht vraagt.. Bij de receptie was het personeel kort, en bij vragen weinig tot geen antwoord en je wordt steevast wat raar aangekeken. Daarnaast wordt continue de baas erbij geroepen. Wij vonden het wat onprofessioneel... Er lagen nagenoeg geen folders voor de omgeving, jammer. De camping ziet er wel verzorgt uit,heerlijke plek aan het idromeer, prima strandje. Er wordt veel georganiseerd voor tieners. Lopend of fietsend zo in het dorpje.

Kampeercamping met geweldig uitzicht

Miranda
31-5-2018

Nog echt een kampeercamping, aan het Idromeer. Prachtige ligging, rustig, niet te groot, heel kleinschalige animatie. Wil je drukte, rijdt je in een half uur naar Salo (Gardameer).

Gereisd Met jonge kinderen in Fri Jul 01 2016 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

D-reizen

OK, maar geen 4 sterren waard ivm sanitair.

W&C
16-9-2017

Mooi gelegen camping aan het idromeer, veel Nederlanders in het hoogseizoen, surfschool leuk voor wat oudere kinderen.

Sanitair van het veldje waar wij stonden (Casa Martha) was zwaar verouderd en niet werkend.

Tip: bestel geen pizza op de camping, niet lekker, ingredienten uit blik.

Camping was erg duur, dan kan in principe met 4 sterren zo zijn, maar dan moet alles top in orde zijn, wat het dus niet was.

Gereisd Met oudere kinderen in augustus 2017

heerlijke plek en niet toeristisch

Susan
27-8-2017

Mooi plek, 2 km van Crone te lopen of fietsen via fiets/wandelpad. Een aantal keer per week is er in Crone een avond evenement zoals films, muziek, dans, modeshow. Je kunt tot het noorden redelijk vlak fietsen. Eerst over een kiezelpad en het laatste stukje over de weg.In het Noorden van het meer ligt 80 km vlak fietspad. Leuk om heen te fietsen en terug met de fiets op de boot. 7 euro retour p.p. De fiets kost 2 euro zowel enkel als retour. In Crone zitten kruidenierswinkels. 20 minuten richting Brescia rijden en je komt een Coop tegen,maar de kruidenierswinkels hebben ook bijna alles. Cappuccino op de camping vinden wij de beste van alle cafe's uit de omgeving. Riva, Arco, Salo en het bagolino zijn leuk om te bezoeken. Camping is leuk. Schoonmaak sanitair zou wat vaker mogen. Het hoofdgebouw is mooi. Het centrale gebouw op de camping is sterk verouderd en mag je volgens ons echt geen 4 sterren noemen. Waterschoenen zijn noodzakelijk. Boven het kiezelstrand heb je gras om te liggen.

Prima camping

X
10-8-2017

Mooie camping. De plekken zijn groot genoeg voor een 4 persoons tunneltent. We kregen een leuke plek aan het meer toegewezen. Helaas kwam er regelmatig een rioolgeur voorbij. Het meer viel ons wat tegen. Vorig jaar aan het Levico meer gestaan. Dat vonden wij een mooier meer.

Prima camping, maar geen 4-sterren

Meebi
7-8-2017

Prima camping, maar geen 4 sterren status waard. 1 mooi nieuw toilet gebouw (Villa Azur), maar het 2e gebouw is niet meer van deze tijd en moet echt vervangen worden (Villa Martha). Voor Italiaanse begrippen redelijk grote plaatsen, helaas wel auto op de plekken. Kan voor camping wel parkeren, maar niet geweldig veel plaats. Strandje op foto van brochure hoort NIET bij camping, camping ligt aan meer, strandje heel smal en klein. Wel goede ligging. Prijs voor 4-sterren, maar kwaliteit door sanitair gebouw voor max 3 sterren. Kortom, redelijk aan de prijs. Vooral NL en DU gasten.

Nooit meer

Elize
3-8-2017

Plaats 226, daar mochten we gaan staan, verder was er geen plaats. Wat meneer er echter niet bij vertelde, was dat achter de heg het open riool van het sanitairgebouw liep. De stank was niet te doen. De volgende dag om 9 uur vertrokken. Meneer keek me verbaasd aan waarom... had hij me dit van te voren verteld had ik kunnen kiezen daar wel of niet te gaan staan. Nu stond ik er met heel mijn hebben en houwen en dan komt de eerste vlaag strondlucht voorbij. Dan ga je met 36 graden hitte ook niet meer weg en hoop je dat t meevalt. Niet dus.... dus snel inpakken en wegwezen!

Gereisd Met oudere kinderen in augustus 2017

leuke camping voor sportieve mensen!!

familie
12-7-2017

Hartelijke welkomst. Mooie staplek mogen kiezen bij aankomst. Prachtig uitzicht. Surfschool vriendelijke mensen. Geen last van de motorbootjes die ze gebruiken om afdwalende beginnende surfers te halen. Schaduw genoeg. Kinderen hebben zich heerlijk vermaakt. Sanitair netjes en schoon. Gemoedelijke sfeer. Sporten en relaxen zijn hier de toverwoorden. Rondom het meer wordt van alles georganiseerd. Maar nadeel is dat je daar wel vet voor.moet rijden. Heeft niet de sfeer van het gardameer.

Gereisd Met jonge kinderen in Sat Jul 01 2017 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Fantastische week!

Francky D
12-7-2017

Wij hadden een tent gehuurd. Ligging fenomenaal. Zicht op meer. Dichtbij de surfschool. Campingfaciliteiten zijn prima. Receptie is behulpzaam. Wij vonden de winkel wat duur en beperkt (geen groenten) Dus shoppen in dorp. Kan iedereen de windsurfschool van Leo aanbevelen. Vriendelijke begeleiding in leuke sfeer. Water in het meer is lekker. Stuk warmer dan het zwembad. Het zal ons altijd bijblijven!

Gereisd Met oudere kinderen in juli 2017

• Op het terreinBBQ faciliteiten, Terras, Tuin
  • Centrale kookgelegenheidAanwezig
  • Overige servicesWasserette

• Autovrij parkJa

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping AZUR Sportcamping Rio Vantone (Glamping) in Idro (Idromeer), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping AZUR Sportcamping Rio Vantone (Glamping) zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.