Idro (Idromeer)

We hebben een aantal aanbieders voor Idro (Idromeer) voor je op een rij gezet:

vakanties Idro (Idromeer)

We hebben een aantal aanbieders voor Idro (Idromeer) voor je op een rij gezet:

Bungalow.net

Reviews over Idro (Idromeer)

Idromeer verscholen in eerlijke Italiaanse cultuur

Kiki Pouwer
    19-2-2017

Het Idromeer is een kleiner Italiaans meer. Hierdoor is er geen sprake van massatoerisme en kun je er nog gewoon elke avond genieten van een aperitiefje aan het water tussen de locals. De zon gaat onder achter de bergen aan de overkant en het leven is simpel. Als je van avontuur houdt, kun je op 20 minuten rijden fantastisch hiken in de hooglanden van uitlopers van de Dolomieten. Maar ook om het meer is al heerlijk te wandelen. Verona en Mantova op een uurtje rijden. Aan het meer zalig bijkomen van de rijtoertjes en lekker zwemmen en relaxen. Of neem het lokale pontje voor een vaartochtje. Het Idromeer is een meer om terug te komen!

Gereisd Met oudere kinderen in juli 2015

heerlijk genieten

Familie Jansen
    8-1-2017

Het Idro meer is kleinschalig, geen massatoerisme. Het meer is omgeven door bergen, een prachtige omgeving. Je kunt wandelen en met de auto genieten van prachtige vergezichten. Fietsen is minder aan te raden, je moet op de bergachtige autoweg fietsen, gevaarlijk tussen de auto's en vooral veel motoren. Er zijn wel platte fietsroutes maar die zijn kort. In het meer kun je naast zwemmen ook roeien, zeilen, surfen, waterfietsen. Voor motorboten is het meer te klein, je stoort de andere gasten daarmee te erg. 's Avonds na 24:00 uur is het stil aan het meer. Wij hebben enorm genoten.

Gereisd Met oudere kinderen in augustus 2016

Mooi, rustig alternatief voor Gardameer

Arjen
    18-8-2015

Mooi, helder, schoon meer in fantastische omgeving. Op Lago D'Idro is veel watersport te bedrijven: surfen, zeilen, zwemmen (en zelfs snorkelen). Omgeving is uitermate geschikt voor pittige bergwandelingen. Dorpjes zijn wat saai (anderen noemen dat authentiek en slaperig). Op uurtje rijden zit je op fantastische alpentoppen met gletschers of in Verona of Brescia.

Gereisd Met oudere kinderen in augustus 2015

Hele mooie plek voor (kleine) kinderen

lucinda
    18-5-2015

Het Idromeer is een schitterend meer omgeven door hoge bergen met in de verte zelfs besneeuwde toppen. Het is een rustig gebied maar de bergwegen zijn wel geliefd bij motorrijders. Die kom je dan ook veelvuldig tegen in dit gebied. Doordat het Idromeer wat hoger is gelegen is het er koeler dan in de omgeving van het Gardameer. Voor de winkelliefhebbers is Brescia echt een aanrader, hele mooie winkels en gezellig centrum.

Gereisd Met jonge kinderen in mei 2015

Mooi rustig gelegen meer

Linda Lamper
    23-9-2014

Het Idro meer is een mooi meer met schoon fris water. De sfeer van de omgeving is heel anders dan het verderop gelegen Garda meer. Het Idro meer zou ik meer omschrijven als een Oostenrijks meer. Er zijn genoeg plaatsjes in de buurt voor boodschappen en je kunt er prachtige tochten maken met de auto of motor.

Gereisd Met oudere kinderen in Tue Jul 01 2014 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)
Idro (Idromeer) scoort een 8,7 uit 10, op basis van 104 reviews