Camping Trelago

Camping Trelago
5,2

Matig

Laatste review

Op zich prima camping als je niet veel eisen hebt. Sanitair en douche prima. Camping beheerder hangt hele dag in z'n golfkar met peuk in de mond. Pizza's niet super lekker maar goed te doen, wel lekkere koffie. Jongeman die ons hielp niet erg vriendelijk en zijn harde en stevige hardrock muziek mocht niet op wat anders. Dat vond ik erg klant onvriendelijk... Grasveld bij meer prima, maar geen hoogstandje. Alles is ietwat achterhaald en meer soort doorreiscamping. Als je ergens heen wilt moet je vaak wat verder reizen, hoewel Como, Lugano en nog wat leuke plaatsjes wel goed te doen is. Pittoreske Italiaanse dorpjes niet gevonden. Prima vakantie gehad daar overigens hoor.

Kenmerken
Huisdieren toegestaan
Restaurant
Speeltuin

217 reviews over Camping Trelago in het Nederlands

Zou ik deze camping aanbevelen bij bekenden.? Nope

Hans van der Linden,
2-9-2018

Op sterven na dood

Mark,
23-7-2018

Eerste week van de zomervakantie hier gestaan (vanaf 7 juli). We hadden een tent gehuurd van een nederlandse organisatie (blauw groene tenten met zonnetje in logo).

Er stonden zeker 25 tenten van de verhuurder. We waren echter als enige. Dus voor de kinderen (9 en 11) was er totaal geen aanslraak en is er ook totaal niks te doen op deze camping. Het is dus zeker geen aanrader. Verder is alles heel sumier.

Geen warm water bij wasbakken. Warm douchen kost 50 ct. Geen wc brillen op wc’s.

Dus ondanks dat we al wat gewend zijn en normaal nooit klagen nu toch even een waarschuwing voor andere.

Klein zwembadje aan het meer. Echter alleen voor kinderen en is ca 6x12 meter.

Restaurtant goede pizza’s maar duur. In restaurants in dorp stukken goedkoper.

Prima camping.

Bert,
5-8-2017

Eenvoudige maar leuke, rustige camping met veel bomen. Wij hadden een schaduwplek en dat was voor ons prima.

Verwacht geen entertainment, geen sportvelden, geen paradijs van zwembaden, geen sanitaire paleizen. Het is een 2 sterren camping en dan moet je verwachting daar ook naar zijn....de prijs is er namelijk ook naar. Bovendien blijft het kamperen. En tja, zorg dat je voldoende muntjes van 50 cent bij je hebt voor het douchen, maar bij de receptie kunnen ze wel wisselen. Tips bij het douchen:

1) zoek eerst het nummer van een vrij douchehokje en hang daar je spullen op,

2) doe de hendel van de douchekraan dicht (als je voorganger die open heeft laten staan),

3) doe 50 cent in de automaat aan de buitenkant en selecteert met de pijltjes naar het nummer van je douche en bevestig met de rode Confirm knop die op de automaat zit,

4) ga even onder de douche staan, druk vervolgens op de rode knop in de douche om te pauzeren zodat je je kunt inzepen

5) druk weer op de rode knop om je vervolgens in ca. 2 minuten af te spoelen. Het is wat behelpen, maar als je het weet is het kort maar lekker douchen!

De beheerder spreekt Engels, Duits en ook wel een woordje Nederlands. Hij is best bereidwillig om te helpen.

Verwacht wel een lekkere royale zonneweide alleen voor campinggasten bij een groot meer waar je kunt zwemmen, surfen, dobberen op je luchtbedje bij een graadje of 30. Bij die zonneweide is ook een klein zwembadje voor jonge kinderen. De foto´s van Post_27 uit 2015 zijn ook niet helemaal actueel meer, want het meer is nu omheind met een hekwerk, zodat je maar op 2 plekken het meer in en uit kunt en dat is voor ouders met kinderen lekker overzichtelijk en tegelijk zijn dat redelijk goede plekken om het meer in of uit te gaan. De vervallen badhokjes bij het meer (op de foto van Post_27) staan er nog steeds maar zijn ook buiten gebruik en tegelijk overbodig, omdat je zo terug loopt naar je tent of caravan.

De camping is een prima uitvalsbasis om veel van de omgeving te zien. Binnen een half uurtje ben je bij Lago Maggiore, Varese of het Comomeer. Met de trein ben je voor ca. € 6,00 pp enkele reis, vanaf station Varese in een half uur in Milaan Porta Garibaldi dus geen geld.

Op de camping kun je pizza en patat kopen bij het restaurant. Daar bestel je ook stokbroodje met croissants voor de volgende dag.

Ook een groot compliment voor John en Irma van de reisorganisatie die een geweldige gastheer en gastvrouw zijn, geen probleem is teveel en makkelijk benaderbaar. Bij oplevering van de tent is John streng maar rechtvaardig.....je hebt namelijk bij aankomst ook een schone tent gekregen.

Kortom: een prima camping als je voor niet te veel geld ook de daarbij horende eenvoud accepteert.

Top vakantie gehad!

Fam Noordzij,
8-1-2017

Ondanks een boom die op de tent belande na hevige regenval hebben wij echt een top vakantie gehad...

Ja primitief. . Toiletten niet het beste maar wel schoon, voor zover dit mogelijk is.... en yup douchen met warm water is 0,50 cent en ja kastje staat buiten .... ga je toch lekker in je bikini douchen? .. wij hebben voor wat we betaald hebben echt een leuke vakantie gehad! Met super leuke lieve en behulpzaam personeel! Tot in de zomer Trelago!

Super vakantie

Annet
2-10-2016

Wij hadden stacaravan op het hogere gelegen deel van de camping dus mooi uitzicht. Mooi meertje en ligweide. Elke dag vers brood. Vriendelijke eigenaar die goede tips had. In de omgeving veel te doen. Lago di Como, Lago Magiore, Lago Lugano en Milaan. Het zwembadje is echt alleen voor kleinere kinderen daar hebben wij geen gebruik van gemaakt. Laag amperage ook in stacaravan dus neem geen electrische bbq mee. Maar uit eten in de trattoria del lago op 5 auto minuten rijden is heerlijk. Supermarkten ook in 5 auto minuten. Je kunt pizza krijgen op de camping maar die hebben we niet geprobeerd.

Erg rustige camping, geen vermaak

Myr
3-9-2016

Erg rustige camping. Geen vermaak voor de kinderen op het kleine speeltuintje bij eetgelegenheid na. Eetgelegenheid is klein waar je heerlijke pizza kunt eten. Je kunt verse broodjes bestellen (avond van te voren voor 20.00 uur doorgeven). Sanitaire voorzieningen erg primitief, geen wc bril en wc papier aanwezig. Wil je warm douchen, zorg dan voor 50 eurocent muntjes. Wasmachine en droger aanwezig, zijn erg lawaaierig bij gebruik. Zwembad stelt niet veel voor en je dient een badmuts te dragen daarentegen is het Meer een goede plezier plek met een grote ligweide erbij. Wel waterschoenen dragen omdat er stenen in het meer liggen. Wij hadden een tent huur accommodatie van de bekende aanbieder. De plek (nr15) was goed, niet de hele dag zon. `s avonds kreeg je visite van naaktslakken. Let op bij schoonmaak van huur accommodatie, er wordt streng gecontroleerd en alles moet op de plek liggen zoals bij aankomst lag.

leuke camping

Henk
23-9-2015

Een leuke camping midden in de natuur. Heerlijk voor rust en wandeling.

Sanitair is netjes maar niet helemaal van deze tijd. Wordt wel netjes schoon gehouden.

We hadden een sta caravan van een touroperator gehuurd, welke keurig netjes was.

Het personeel was keurig netjes zowel van de camping als van de touroperator.

De eigenaar was rustig en beslist 's avonds niet dronken.

Het restaurantje was zeer beperkt in zijn aanbod.

Kortom wij hadden een geweldige vakantie, en gaan beslist terug.

Heel bijzonder

post_27
13-9-2015

Toen ik onderstaande waarderingen las vroeg ik me echt af of we het wel over dezelfde camping hebben. Deze mensen gaven o.a. een 10 voor het zwembad. Ik heb een paar foto's van het zwembad en de kleedhokjes gemaakt en laat de lezer zelf maar oordelen.

Ook het "strand" is een aanfluiting. Je kunt gewoon niet in het water komen. Ik neem touroperator kwalijk dat men hier niet valse verwachtingen heeft gewekt.

Het touroperator echtpaar was best okay. Wel erg zuinig met het gas.

De eerste dag was de fles leeg, en kregen we (dachten we) een nieuwe. Deze fles was op de avond voor het vertrek ook weer leeg. Maar koud douchen heeft ook z'n voordelen. Waarschijnlijk waren wij uitgekozen met de flessen met restantjes op te maken.

De eigenaar van de camping was vriendelijk en stil. Dronken, zoals een ander schrijft, heb ik hem beslist niet gezien.

Ik ben bang dat ik deze camping niet zo snel weer bezoek.

nooit meer

Karin
26-8-2015

Wat een slechte camping die zijn daar echt blijven hangen in de tijd. De eigenaar loopt chagrijnig rond , 's avonds ook vaak dronken. Het sanitair is vreselijk slecht onderhouden. er is wel 1 nieuw gebouw maar ook dat vonden wij stinken. Bij het oude gebouw had je zelfs nog hurk toiletten. Als je wilde douchen moest je aan de buitenkant van het gebouw 50 cent betalen.Snel naar binnen gaan om je uit te kleden want het water begint al snel te lopen. Je kan ongeveer 2 a 3 minuten douchen en dan is het water op. Dan moet je weer naar buiten om opnieuw geld in de kast te doen. Om 23.00 uur gaat de camping op slot maar dan ook echt op slot. De slagboom gaat dicht maar ook het hek wat daar nog voor staat. Dat je niet meer met de auto de camping op mag dat snap ik maar zelfs te voet kan je er dan niet meer in. Moet er niet aan denken wat je moet doen als er iets gebeurd 's nachts. Nee voor ons nooit meer.

leuke camping

Andrea
15-8-2015

Net terug van een heerlijke vakantie op camping Trelago. Van al het negatieve niets gemerkt.

Werden zeer vriendelijk ontvangen door beheerders touroperator. Kregen gelijk keurig uitleg over het reilen en zeilen op de camping. Niets was hen teveel.

Eigenaar is vriendelijk, behulpzaam en kind vriendelijk. Sanitair keurig schoon en met douchen geen probleem m.b.t de muntjes.

Accommodatie van de touroperator keurig netjes.

De omgeving is fantastisch en er is veel te doen.

Enige minpuntje is het ontbreken van een gezellig terras om wat te drinken.

Kortom een geweldige vakantie !!

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Trelago in Ghirla, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Trelago zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.