Camping Class

Kleine hotelsWeer vandaag-2°-9°
Camping Class
6,2

Laatste review

De mensen op de camping waren erg aardig.

Helaas waren de voorzieningen niet zo goed.

Sanitair dat kapot was en niet elke dag schoon werd gemaakt.

Het zwembad werd vroeg gesloten. En met mooi weer wil je juist zwemmen.

Het zwembad werd hierdoor groen en dit zag het erg onverzorgd uit.

Veel onkruid.

Er werd niet veel aangegeven bij de receptie qua activiteiten in de buurt.

Als je bij de receptie wat vraagt, weten ze vaak geen antwoord en moet je wachten tot iemand dit wel weet.

Andere campings zijn mooier.

Kenmerken
Huisdieren toegestaan
Airco
Restaurant
Peuterbad

18 reviews over Camping Class in het Nederlands

Liever een andere camping.

Ik,
22-9-2018

De mensen op de camping waren erg aardig.

Helaas waren de voorzieningen niet zo goed.

Sanitair dat kapot was en niet elke dag schoon werd gemaakt.

Het zwembad werd vroeg gesloten. En met mooi weer wil je juist zwemmen.

Het zwembad werd hierdoor groen en dit zag het erg onverzorgd uit.

Veel onkruid.

Er werd niet veel aangegeven bij de receptie qua activiteiten in de buurt.

Andere campings zijn mooier.

Niet voor herhaling vatbaar

Yosan,
9-9-2017

Wij waren hier het weekend 01-09 tot 03-09 voor de F1 van Monza.

Voor dit weekend was het al afzien, laat staan voor een hele vakantie.

Wij zaten in een chalet, de veren kwamen door de matrassen, het was veel te klein(je kon niet om het bed bewegen)

De camping opzich zag er armoedig uit.

Wij kwamen van camping San Cristoforo, waren bij dat we terug konden.

Nette verzorgende camping

Brigit Reijmer,
4-9-2017

De camping is netjes, goed zwembad, restaurant serveert prima eten prijs/kwaliteit. Accomodatie was niet echt schoon (4) slecht onderhouden. Italiaanse buren erg luidruchtig. Bij het verlaten is het wel belangrijk om op te letten dat je je borg terug vraagt!

"Class" ontbreekt

Fam. Van der Heide,
30-8-2017

Hierbij onze ervaring/mening over de camping. Cijfers zijn voor de camping, niet voor de accommodatie!

Goed: weer (rond 30 graden), zwembad, omgeving. Pizza's en ijs op de camping waren heerlijk

Niet goed/niet prettig ervaren: open feesttent op de camping zorgde voor geluidoverlast tot middernacht, muggenplaag waardoor buiten zitten vaak geen optie was. Regels zwembad: verplichte douche die 95% ontweek, pijnlijke randen glijbanen (onze zoon had er blauwe plekken van), ligbedden tegen betaling, voornamelijk Italiaanse informatieverstrekking, slechts beetje Engels, niet erg aantrekkelijk (viezig) strandje.

Wij zaten in een "mobil-home" (stacaravan 9B) via touroperator. Deze vonden wij erg klein; je kon niet om het 2p-bed heen lopen, andere slaapkamer had 2 bedden stijf tegen elkaar, gat in vloerbedekking, WC zeer smal, koelkast en douche waren beschimmeld (verhuurder heeft nieuwe koelkast laten plaatsen na klacht hierover), deuren klemden, vaat was niet geheel schoon, wasbak in douche liep slecht door.

Super vakantie gehad

Johan,
29-8-2017

Gezellige camping, vooraan Italiaanse vaste plekken. Leuk om eens doorheen te lopen. We hebben vanaf eind juli 2017 een mobile home van een Nederlandse eigenaar gehuurd. Het was bloedheet gedurende de vakantie.Op de camping is zeer weinig schaduw, gelukkig had onze mobile home airco. Samen met onze kinderen (4, 8 en 10 jaar) zijn we elke dag wezen zwemmen, in één van de drie zwembaden of in het meer. Bij het zwembad wordt er toezicht gehouden door een volwassen iemand en tijdens ons verblijf tevens door een jongetje (familie?) Met name het jongetje is veel op zijn fluitje aan het blazen. Beetje kinderachtig richting de gasten. Een aantal malen per week kun je pizza halen, gebakken in een houtoven. Dit is een aanrader, echt heerlijk! Ook een aanrader, het Italiaanse schepijs in het "restaurant"!

Qua sanitaire voorzieningen weet ik niet wat de status hiervan was. In de mobile home was alles aanwezig. 's Avonds kun je helaas niet buiten zitten ivm de miljoenen muggen. Dat is een groot nadeel. Overdag heb je er geen last van.

Camping is lastig te vinden. Het adres klopte niet en de naam van de camping staat nergens vermeldt op borden. In Erba (5 minuten met auto) is een grote supermarkt. Como is leuk om te bezichtigen, met name wanneer je met het treintje de berg op gaat. Monza is natuurlijk bekend om het F1 circuit. Je kunt hier gewoon met de auto bij de tribunes langsrijden. Voor de kinderen erg leuk om op te klimmen. Je kunt ook een rondvaart doen op één van de meren, bijvoorbeeld starten in Como. Erg leuk.

De omgeving is erg groen. Wanneer je graag oude stadjes wilt bezichtigen kun je beter meer richting Umbrië of Toscane trekken. Maar voor ons als gezin met kleine kinderen was dit ideaal. Qua afstand nog goed te doen en door de zwembaden en het meer veel zwemplezier. En omdat je aan de andere kant van de Alpen zit ook veel vaker mooi weer!

Echte Italiaanse camping

Erica,
26-7-2017

Voor op camping staan vrijwel allemaal Italianen, deze zijn hoofdbewoners. We gebben genoten van de prachtige omgeving en vriendelijke mensen.

Achter staan nette mobile homes met prachtig uitzicht op het meer. Zwembad is mooi, badmuts verplicht/ stoelen huren 2 euro per dag.

S'avonds kun je niet buiten zitten ivm de grote hoeveelheid muggen.

Wij hadden een chalet van een Nederlandse touroperator gehuurd.

Het chalet is ons zeer goed bevallen. Een compleet ingericht chalet met veranda direct aan het meer en bij de zwembaden.

Het sanitair van de camping is prima maar hebben wij niet hoeven te gebruiken omdat de chalets volledig voorzien zijn van een eigen badkamer/keuken/toilet.

Vanaf de camping is het goed te doen om uitstapjes te maken naar Como/Monza/Milaan of Lugano.

Wij zijn zeer te spreken over deze camping/touroperator en komen zeker weer terug.

gatverdamme

Judith en familie
24-9-2016

We zijn hier een nacht geweest en heel snel doorgereden. Wat een slechte camping. Sanitair blijkbaar redelijk nieuw, maar de deurkrukken waren er alweer af. De kantine ... ontzettend aftands. De receptie leek wel uit een communistisch tijdperk. Het 'strandje' bij het meer was vies. Behalve gewoon rommel ook dooie vissen en zelfs een dooie rat. Uberhaupt is de omgeving erg arm, wat niet erg is, maar de sfeer is grimmig door heel veel rolluiken en niet goed onderhoude gebouwen. Wij vonden het een nare ervaring.

We bleven er 2d.

Tevreden van:

- Mooie en ruime propere zwembaden met glijbanen, centraal van de camping. (1 zwembad was niet open, 2 van de 3 glijbanen waren niet in gebruik, maar er was voldoende plaats om te zwemmen)

- In de cafetaria kan je kleine aankopen doen. Cafetaria vrij oubollig van stijl.

Niet tevreden van:

- De eerste dag dat we er waren, regende het bij momenten. De kids wilden toch zwemmen, dus gingen we naar zwembad. Na een min of 10 kwam een brullende dame op ons af gestormd. Het zwembad was niet open en de kids moesten badmutsen dragen (we hebben dus moeten badmutsen kopen, 3 euro/stuk), het was te slecht weer volgens haar. Ik bood weerwerk door te zeggen dat het niet regende op dat moment en we net die camping kozen omwille van de zwembaden. Ze plooide niet. Ik dus naar de receptie: de baas liet vlot het zwembad openen.

- Tweede dag was het prachtig weer. Er waren een hoop ligzetels leeg, dus installeerden we ons ergens. De badmeester liet ons verstaan dat we een reservatie nodig hadden (was bij receptie niet uitgelegd geweest of stond nergens geschreven). Een heel gedoe om aan reservatie van 2 ligzetels (te betalen; we waren met 4) te geraken, dan moet je je aanmelden bij andere dame, bleek een probleem met de gereserveerde zetels, nog 10min moeten wachten en dan zetels toe gewezen. De hele dag bleven een hoop zetels leeg, maar het had niet veel gescheeld of we hadden niet één zetel.

- Aan het zwembad loopt een badmeester en bad dame rond. Het zijn net champetters. Niets mag... Dat bevordert het vakantiegevoel niet.

- Ons vuil water lozen met mobil home ging niet, want er stonden 2 auto's op geparkeerd. Voorzieningen helemaal aan rand van camping en niet eenvoudig om met mobil home te draaien. Chemisch toilet bleek elders, maar dat staat nergens aan gegeven. Gevolg: er ligt daar papier van chemische toiletten van mensen die niet gevonden hebben waar ze hun chemisch toilet kunnen legen.

Mooie camping beetje rommelig

slotboom
5-9-2016

toilet gebouwen waren redelijk schoon, geen bende. Personeel was behulpzaam en vriendelijk. Het eten was goed maar simpel.Op de camping is geen schaduw. Met 32 graden word je daar niet blij van.

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Class in Eupilio, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Class zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.