Appartement Oasi dei Celti

Appartement
Appartement Oasi dei Celti
6,4

32 reviews over Appartement Oasi dei Celti in het Nederlands

Heerlijke vakantie aan het Comomeer gehad

Familie Meijer
28-8-2017

Complex ligt op een heuvel met prachtig uitzicht op het Comomeer. Ons appartement was ruim opgezet maar de inrichting was erg karig, vooral de keuken; geen waterkoker, geen koffiezetapparaat, slechts 2 kookpitten; beetje behelpen dus. Prettig balkon met prachtig uitzicht op het meer en de bergen.

Keuze uit een klein, leuk (kiezel)strandje bij het meer (forellen zwemmen tussen je benen!) of het zwembad op het park. Bij de laatste was het genieten van een wijntje uit de bar, maar de aanwezigheid van een groep jonge locals aan het eind van de middag was soms hinderlijk. Het was onduidelijk wie van deze badgasten tot het personeel behoorde en wie niet. We zagen op een gegeven moment wel onze aardige schoonmaakster aan het zwembad liggen... De pizza's uit het bijbehorende restaurant zijn prima.

Dorio is een prima uitvalsbasis voor bezoekjes aan het prachtige Bergamo (met de auto) en natuurlijk Milaan (met de trein vanuit Colico). Verder diverse leuke plaatsjes rondom het meer, zoals Grevadona, Bellagio en Varenna. Tip is om de boot te nemen want parkeren is een drama.

Al met al een prima plek voor een heerlijke, zonnige vakantie.

Oasi dei Celti is zeker geen oase

C
11-8-2017

Bij aankomst word je verwelkomd door onkruid, overvolle prullenbakken en een smerige, schimmelige fontein die alleen even aanstaat als er wat nieuwe mensen arriveren.

Wij hadden een erg eenvoudig, treurig uitziend, vies, verouderd en verwaarloosd appartement. De beloofde airco (5 uur per dag) zat in maar 1 slaapkamer. Als je het in beide slaapkamers enigszins koel wilt hebben, kan dat dus niet. De beide slaapkamers hebben een deur, de rest van het appartement is 1 ruimte dus koelen is geen optie. Bovendien maakt t ding vreselijk veel herrie, hoorbaar op t balkon vanwege luchtafvoer die hier uitkomt!

Afzuigkap in keukentje maar niet gebruiken want de afvoerpijp eindigt in de woonkamer. Maar, geluk bij een ongeluk, de afzuigkap heb je ook niet nodig want de keukeninventaris is wel erg karig. Geen filterhouder, geen koffiepotje, geen snijplank aanwezig. Wel pastapan en koekenpan en wat servies en bestek. Koekenpan met anti aanbak laag die stuk is, dus onbruikbaar. Keuken is plakkerig en in alle hoekjes zit zwarte troep. Zelf schoongemaakt. Koelkastje is klein maar goed.

Slaapbank in de woonkamer ziet er erg armetierig uit. Is dringend aan vervanging toe. Oogt smerig en krakkemikkig.

1 slaapkamer is ruim. Tweepersoonsbed met nachtkastjes, toilettafel en kledingkast. Andere slaapkamer - met ook tweepersoonsbed - erg krap. Je kan niet achter bed langs lopen. Je moet over het bed heen kruipen om aan de andere kant te komen. Geen nachtkastjes, geen lampje naast t bed. Wel weer kast.

Balkon heeft zij aanzicht op het meer. Vier klapstoelen en een tafeltje. Op zich prima.

In een hoek van t balkon staat een emmer met vieze mop, naast kapot smerig afvoerputje. De muren van het balkon zijn groen van het mos.

Op alle muren in ‘t hele appartementje zitten vlekken. We willen niet weten waarvan.

Badkamertje: schimmelig en vies. Toilet stinkt enorm naar urine en wc bril zit los. Douchekop ophangen kan niet. Dit is kapot. Beweeg je vooral niet te veel in dit krappe doucheje want dan heb je kans dat je de kraan raakt en vervolgens levend verbrandt. Kijk uit met kleine kinderen! Afvoerputje zelf schoongemaakt en er plukken haar van vorige gasten uitgehaald, anders stroomde douchebak over.

Zwembad is sterk verouderd. Erg vies groen water. Groene aanslag aan de wanden van het zwembad en op de bodem alg. Wij durfden er niet in en meer mensen dachten er blijkbaar zo over want het was erg rustig in het zwembad, terwijl het echt wel zo warm was dat je graag even wilde afkoelen. Om het zwembad ligt kunstgras/tapijt. Kapotte duikbrilletjes en opblaasspeelgoed wordt niet weggehaald (maar dat hadden de eigenaren zelf ook even kunnen doen). Kapotte parasols en schimmelige bedjes rond t zwembad. Deze werden niet weggehaald. Er lopen honden bij het zwembad, terwijl dat volgens het bordje niet is toegestaan.

Wij zijn op woe ipv van za naar huis gegaan. Voor het reisbureau waar we dit geboekt hebben geen reden voor restitutie of zelfs maar begrip voor onze klachten. Kortom: dit is absoluut geen vier sterren resort. Voor het geld wat wij aan de touroperator hebben betaald, verwacht je meer dan dit. Bij receptie (en reisorganisatie) hebben we op de tweede dag wel klachten ingediend en toen werd ons 24 uur per dag airco als compensatie aangeboden. Hier hebben we uiteraard geen gebruik van gemaakt. Daarnaast werd het toiletje een keer extra gepoetst....

Toen we op donderdag weer thuis waren, kregen we van de receptie van Oasi dei Celti via de mail te horen dat het zwembad nu wel schoon was. Misschien waren we een dag te vroeg vertrokken vroegen ze zich af. Bovendien moesten we toch wel begrijpen dat het appartementencomplex 12 jaar oud is en dat je in het hoogseizoen geen “perfect appartement” kunt verwachten. De reisorganisatie mag wel eens nieuwe foto’s maken, want de foto’s op de website komen absoluut niet overeen met de werkelijkheid.

Mensen, ga hier niet heen. Zonde van het geld!

Nooit meer

E Kruisweg
6-8-2017

Enorm verouderd, tijd heeft hier stil gestaan. Eigenaren of beheerders waren wel heel bijzonder hadden bv beste plekken op terras met grote tafels. Kon geen lach vanaf en liepen langs vuile prullenbakken zonder ook maár iets te doen. Zwembad was vies , na nacht rust in water lagen er allemaal wolken vuil op bodem. Ze gingen het " schoonmaken" met een grote bezem over bodem maar dan veeg je het van ene naar andere kant. Appartement klein en te kort aan spullen die je nodig hebt voor eten en drinken. Airco aanwezig maar voor aantal uurtjes. Zogenaamd terras op verhoging met soort doek en dat zag er erg armoedig uit . Dit klapperde ' s nachts zo erg dat je er niet meer van kon slapen . Ik kan doorgaan maar zit mij al weer op te winden over dit complex . Uiteindelijk zijn wij vertrokken na 2 nachten want hier wil je geen vakantie vieren. Wil nog aangeven dat ze oude foto's gebruiken en dat diegene die dit beoordeelt voor een reisorganisatie eens goed moet gaan kijken hoe het hier is. Ongelofelijk want dit kun je je klanten niet meer aanbieden en zeker niet voor deze prijs .

Vrij Uit

Te duur voor wat je krijgt!

Claudia
1-8-2017

Prima en schone bedden. Rest is erg gedateerd, vergane glorie! Slordig en viezig complex; sigaretpeuken op grond/volle prullenbakken rondom zwembad. Er wordt niet opgeruimd door personeel dat wel gezellig staat te kletsen en aardig overkomt. Zwembad is vies met losse onderdelen en tapijt eromheen. De appartementen zijn sterk verouderd en niet goed onderhouden; vlekken op muren, losse kabels etc.

De vloer/ sanitair en bedden waren schoon....De keuken (uitrusting en kastjes) ronduit smerig, bij aankomst meteen zelf gepoetst. In het kiezelstrand zitten veel glasscherven, water bij strandje is kraakhelder. Het uitzicht vanuit appartement en Comomeer zelf maken veel goed.

Heerlijke vakantie gehad!

Laura
2-10-2016

Geweldige ligging én bijna alle appartementen hebben uitzicht over het meer. Ze hebben net een nieuwe Kok die weet wat koken is, dus heerlijk ontbeten en gedineerd. Personeel was ook vriendelijk. Kamers zíjn iets gedateerd, maar daar stoorden wij ons niet aan.

In een woord geweldig!

Ilse
17-8-2016

We hebben een fantastische vakantie gehad!

Een schoon, net en groot appartement, geweldig mooi uitzicht op het comomeer, zeer aardig personeel.

Restaurant serveerde heerlijk eten en goede bediening.

Prachtig zwembad met een prachtig uitzicht op de bergen.

Wij hebben 9 fantastische dagen gehad bij "Residence Oasi dei Celti"

Bedankt...

Middelmatig

Koper
12-8-2014

Twee weken van tevoren werd tweekamer appartement gewijzigd in een mono versie. Niet netjes. Appartement was niet echt schoon. De keukenuitrusting bestaat uit een stel oude haveloze pannen. Geen koffiezetapparaat, twee kookplaten. Wij hadden half pension. Het eten is simpel maar in orde. De bediening was niet best. Eenmaal anderhalf uur moeten wachten op het eten. We zijn vertrokken zonder eten. Er werd wel wat gedaan met de klacht. De volgende dagen werd tijd genoteerd op de bon en moesten we daarvoor tekenen. Ober was laaiend. Dikke dame met luidruchtig zoontje in het restaurant die zich daar de hele dag moet vermaken. Daarna genegeerd bij ontbijt en geen koffie gekregen. Maar uitzicht vanaf balkon was prachtig. Paar ellendig kleine klapstoeltjes was wel nadeel. Dames bij receptie en de dame van de bediening restaurant waren erg vriendelijk. Bij receptie spraken ze goed Engels. Gratis wifi bij de receptie.

Mooie plek, maar weinig te doen

Fiona
24-7-2014

Wij zijn net terug uit Oasi dei Celti; prachtige plek aan het Como meer met schitterend uitzicht. Het zwembad is prima, alleen wel erg veel locals in het weekend, die daar gratis mogen zwemmen. Het restaurant staat onder beheer van een zeer autoritaire, zeer onvriendelijke "dame" die voortdurend haar aandacht moet delen met zoonlief van ca, 5 jaar. Het personeel lijkt stijf van de spanning te staan en als het even te druk wordt in het restaurant loopt het volledig in het 100... Het eten is wel goed, alleen de klanten die a la carte eten krijgen meer aandacht. Kom vroeg voor het ontbijt (8.30) want het wordt nauwelijks/niet aangevuld. Wij vonden het personeel (behalve bij de receptie!) over het algemeen onvriendelijk en nors; je voelt je niet echt welkom. Voor onze 3 pubers verder weinig te beleven in de omgeving. Varenna is wel leuk. 2 dagen eerder weggegaan ivm bovenstaand verhaal en het slechte weer. We komen zeker terug bij het Comomeer maar gaan niet meer naar Oasi dei Celti.

Geweldig uitzicht, gezellig strandje!

jdvanmaurik
20-9-2013

Appartement was top! Ruim en schoon, mooi uitzicht op het meer :)

Lange steile trap naar het strandje maar dat is de moeite waard!

In de omgeving, die wel prachtig is, is niet heel veel te beleven.

Iets zuidelijker is het wat drukker.

Maar heerlijk om tot rust te komen!

Heerlijke vakantie gehad hier. Zwembad niet gebruikt, eigenaar restaurant heel vriendelijk. Receptie deed ook zijn best maar hun Engels kwam af en toe wat te kort. Wifi gratis bij receptie, maar eigenlijk te traag om iedereen te bedienen. Kan vanwege de afstand tot bewoonde wereld ook niet sneller, maar wel voldoende voor het updaten van Facebook en mail lezen. Geen wifi in de huisjes. Ook geen 3G in de appartementen (alleen GPRS, dus traag), dus voor internet echt aangewezen op receptie (waar iedereen dan ook 's avonds zit). Accommodatie zelf uitstekend op orde, heel vriendelijk schoonmaak personeel. TV is klein maar wel met BVN. Heerlijk koele airco, keuken goed, vaatwasser prima. Ruime badkamer. Alleen elke donderdagavond tot diep in de nacht karaoke wat je geheid slaaptekort op gaat leveren. Vermijd dus terugrijden naar NL/BE op vrijdagochtend want de kans dat je meer dan 4 uur slaap pakt is nihil ;)

Vrij Uit

Overweeg je om een verblijf te boeken in Appartement Oasi dei Celti in Dorio, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Appartement Oasi dei Celti zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.