7,1

15 reviews over Camping Solarium in het Nederlands

top camping voor een top vakantie

Bart van de Sant,
6-8-2018

Wij hebben op deze camping echt een heel fijne vakantie gehad.

De camping was perfect, en heel fijne en behulpzame eigenaren.

Het sanitair was schoon en ruim voldoende, alleen jammer dat wij van anderen moesten horen dat er douchemunten nodig waren.

Maar verder hebben wij zeker geen klachten, een top vakantie in een heel mooie omgevening

Gereisd met partner in juli 2018

Heerlijke vakantie gehad!

Annete S.,
25-8-2017

We hebben het hier erg goed gehad. Eigenaar probeert het iedereen naar z'n zin te maken. Hij zorgt voor een goede sfeer!

Camping ligt mooi aan het meer en in de buurt van de supermarkt en gezellige eettentjes! Het was top!

Gereisd met jonge kinderen in januari 2017

Gezellige camping met prima ligging

Italië-fan,
24-8-2017

De camping is prima als je niet teveel eisen hebt. Voor ons was het genoeg: prachtige ligging direct aan het meer, sanitair wordt goed schoon gehouden (wel verouderd, maar in ieder geval netjes schoon), super aardige eigenaren, het gezellige plaatsje Domaso en keuze uit plekken met schaduw of juist zon. Er zijn minpuntjes, zoals de douchemunten voor een warme douche en het niet continu verkrijgen van warm water, maar dit was voor ons er slechts even rekening mee houden. Ook zijn er erg veel Duitsers (als ook Nederlanders, maar deze waren voor u het grootste gedeelte al weg toen wij er stonden) op de camping met vaste plekken, wat niet per se storend is overigens.

Wij hebben er een fijne week gehad!!

Gereisd met partner in augustus 2017

veel te vol, geen enkele privacy

Jopie,
17-8-2017

Het Como meer is prachtig. Maar de camping is zo volgepropt. Dat is niet leuk meer. Op een plek waar drie tenten kunnen staan proppen ze vlot vijf tenten. En dat ze dan in en uit de laatste tent moeten over het stukje van iemand anders? Jammer dan. Je hebt totaal geen privacy. Moet douchemunten kopen voor een warme douche. Bij de afwasplaatsen is geen warm water. Dat moet iedereen om de hoek halen naast de stortbak voor de chemische toiletten. En op sommige tijden is er helemaal geen warm water....

Geen camping solarium meer voor mij.

Gereisd met partner in juli 2017

Weer een heerlijke vakantie

kirsten
26-8-2012

Dit is het 3de jaar dat we naar deze camping gaan en weer was het een heerlijke vakantie. We zijn van 4-8 tot 22-8 geweest. De camping was wel vol waardoor de auto kwijt kunnen moeilijker werd. Wij huren daar altijd een huisje. De kinderen vermaken zich prima. De eigenaren zijn heel aardig. Er komen inderdaad heel veel vaste nederlanders die elk jaar weer terugkomen maar dat is ook niet voor niks. Ondanks dat de camping minpunten heeft (douchemuntjes, bepaalde tijden warm water, bepaalde tijden geen toilet ivm grote schoonmaak die dagelijks plaats vindt, om 23.00 uur stilte op de camping (maar dat is op alle campings in het dorp)). Er staan 3 vakantiehuisjes voor max. 5 personen met eigen douche, toilet, uitklapbank voor 2 personen, 1 stapelbed en 1 los bed, keukentje en keukenbenodigdheden. Een hele leuke, gezellige camping!!!!!

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2012

Leuke camping

femke
6-8-2012

Kleine camping direct aan het Comomeer met heerlijk water en een gras strand. Plaatsen zijn te doen, alleen moeilijk om de auto kwijt te kunnen. Erg veel Nederlanders waardoor de kinderen wat te doen hebben, heel gezellig. Supermarkt, bakker enz. op loopafstand. Het dorpje is erg mooi en je kunt ook naar andere dorpjes. Omgeving is prachtig, dus het is zeker de moeite waard.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2012

Rustige watersport camping

John
1-8-2012

Camping Solarium is een niet al te grote camping direct aan het Comomeer. De plaatsen zijn – vergeleken met de buurcampings – redelijk groot. Bij drukte is het soms wel lastig de auto ook goed op de eigen plek kwijt te raken. Camping heeft een simpele winkel (’s ochtends vers brood), een bar en een terras met fraai uitzicht op het meer. Camping heeft eigen strandje (met groot deel gras). Douches werken met muntjes, maar met een slim start/stop systeem, waardoor je ruim voldoende tijd hebt. Gebruik van warm water voor de afwas is aan 3 tijdsblokken gebonden en daarmee niet meer van deze tijd. Sanitair wordt goed schoon gehouden.

Voor de watersporters is de camping heel geschikt. Verder is er geen vertier. Buiten de camping ligt vrijwel alles op loopafstand: supermarkt, bakker, restaurants, bars, krant/tabak, etc. Omgeving (tussen de bergen) is zeer de moeite waard.

De camping heeft een flinke groep vaste (Nederlandse) gasten die hier al jaren komen.

Gereisd met partner in juli 2012

Geen aanrader

swmpeters
24-7-2012

Een camping met veel Nederlandse 'stamgasten', iedereen kent elkaar en doet ook niet moeilijk om over jouw plek naar de buren te schreeuwen. Ook privacy kent men niet op deze camping. De camping heeft douchemunten en er zijn douche-tijden. Strand valt beetje tegen, echter het grasveld is goed toeven. Het dorpje kan ik geen dorpje noemen. Het is géén Italië wat ik gewend ben, mensen zijn niet aardig en het dorpje heeft zeer matige eetgelegenheden.

Gereisd met partner in juli 2012

juni 2009 hier een prima vakantie door gebracht, lekker dicht aan het Comomeer, je loopt van de camping zo op een redelijk groot zandstrand het water in.Giulio maakt het iedereen naar zijn zin, s'morgens heerlijke verse croissantjes en broodjes voor een heerlijk ontbijt. Dit jaar gaan we weer naar deze camping.

Gereisd met partner in juni 2010

Mooi plek, weinig voorzieningen

Harry
23-4-2010

Ik heb er een aantal jaren gestaan. Erg basic: veel tentjes op weinig plek. Na 21:00 kun je om onbegrijpelijke redenen niet meer douchen en er is geen wasserette. De boosaardige oma doet wel wasjes.

De ligging is echter fantastisch en het is er ook erg gezellig. De sympathieke schoonzoon Giulio maakt vrijwel alles weer goed.

Gereisd met partner in april 2010

• Aantal campingplaatsen50 tot 200
  • SchaduwplaatsenAanwezig
  • BBQToegestaan

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Solarium in Domaso, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Solarium zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.