Camping Le Vele

6,5

6 reviews over Camping Le Vele in het Nederlands

• Fantastisch / fenomenaal: 8+
  • Goed: 7 - 8

Prachtig vakantiehuis op de camping

R., 8-10-2013

Camping Le Vele in Domaso beschikt over een prachtig nieuw (2013) vakantiehuis dat direct aan het (openbare) grasveld aan het Comomeer ligt. De benedenverdieping met zeer groot overkapt terras zorgde voor vele gezellige maaltijden en kaartspelletjes of gewoon lekker lui liggen. Van de grote achtertuin hebben we nauwelijks gebruik gemaakt, vaak zochten we een plekje op het grasveld voor het huis, pal aan het Comomeer. 's Morgens begonnen we met een duik in het zwembad op de camping voor een paar baantjes (lekker rustig) en daarna genoten we op het mooie caféterras van een Italiaans ontbijt (cappuccino met zoet gevulde croissant). De eigenaar is zeer vriendelijk en behulpzaam, hij spreekt geen Nederlands maar wel Duits en Engels. Er is geen restaurant op de camping, maar op loopafstand is er genoeg keus. Langs deze hele zijde van Domaso aan het Comomeer zijn campings te vinden, alleen niet allemaal met zwembad. De campingplekken zijn klein, het sanitair super schoon. Gratis internet.

Leuke camping

lisetberg, 30-8-2011

Erg nette en verzorgde camping in een prachtige omgeving. Wij hadden het eerste en enige plekje direct aan het meer. Wat is dat heerlijk om daar te vertoeven s'ochtends ontbijten met een waanzinnig uitzicht.

Wij hadden ons bootje (rubbertbootje 3,80M) mee genomen en deze mocht naast de tent gestalt worden, sleutel van het hek was af te halen bij de receptie en zo konden we varen wanneer we wilde maar stond de boot toch redelijk 'veilig' achter het hek. Voor grotere boten is er direct naast de camping een haventje.

De omgeving is mooi maar niet heel erg veelzijdig. Er is een kustweg rond het hele meer waar de gemiddelde snelheid 60 KM per uur is, dus als je ergens wilt komen is het altijd wel even in de auto. Met de veerboot kan ook vanaf veel plaatsen.

Op het meer wordt veel aan watersport gedaan: kite-surfen, windsurfen, waterskieen etc. Dus voor de actieve watersporter veel te doen andere toeristen minder.

Wie van rust en schoonheid houdt is dit een aanrader!

Goed verzorgde kleine camping pal aan het meer

familie Pigmans, 4-9-2010

Nette camping, met 48 plaatsen. Er is ruim voldoende schoon sanitair aanwezig.

Voor de sfeer is het jammer dat ongeveer 1/3 vaste plaatsen zijn.

Ligging aan het meer, naast boot verhuur en surfschool. Goede mogelijkheden om op het gras aan het meer te liggen. Er is geen winkeltje op de camping, wel mogelijk om drankjes en pizza's af te halen. Op een paar minuten lopen zitten 2 supermaktjes. Op de camping is niets te beleven voor kinderen/tieners. Onze kinderen hebben zich overdag prima vermaakt met surfen, zwemmen en vissen. Maar 's avonds was er niets te doen. In Domaso zelf wel. Bv op woensdagavond in Villa Camilla. Vanuit centrum Domaso vertrekt een boot die tot aan Como vaart (3,5 uur). Je kunt bij een plaats naar keuze uitstappen. Wij zijn hiermee naar het prachtige Bellagio gevaren. Vanuit de boot kijk je mooi weg over het meer, met pittoreske stadjes. Met de auto naar Como duurt 1,25 uur. Como is de moeite waard! Ook Colico aan de overkant van het meer is leuk!

prima camping

liefers, 6-8-2010

zijn deze zomer 2,5 week op deze camping geweest met 2 kinderen(15 en 11) rustige camping.wel erg netjes ook het sanitair.voor de oudere jeugd is er niks te doen dan moet je naar Domaso.Wel veel gasten die er al jaren komen en elkaar dus al kennen.

in Domaso is een supermarkt waar je je broodjes e.d. kunt halen, dit kan niet op de camping(ongeveer 300 meter lopen)de omgeving is wel erg mooi en naar Milaan met de trein is goed te doen, opstappen in Colico.

Leuke camping maar volgend jaar zoeken we toch een camping met wat meer vertier

Helaas nooit meer...

familie Coevert, 24-7-2010

Zomer 2010 hadden we 3 weken Le Vele geboekt. Alles goed tot de derde dag. De achterbuurman, met een vaste staanplaats, had de airco van z'n caravan aan. Overdag geen probleem maar na 12 uur 's nacht wordt het toch wel wat vervelend dit in verband net het lawaai, afzuigkap volvermogen en dan proberen daar onder te slapen. Heb de goede man gevraagd z'n airco in de nacht uit te doen, deze weigerde. Heb de camping baas gevraagd met de man te praten. Camping baas zou alles regelen.... Helaas dus niet het geval. Wij kregen het onbehaagelijke gevoel dat er wat camping gasten waren die meer privileges hadden dan de doorsnee camping gast.

Het is toch echt wel een leuke camping maar je moet niet naast een vaste plaats gaan staan. Plaats 29 nis niet bevallen.

verzorgde camping direct aan Comomeer

ino, 21-9-2009

Zomer 2009 zijn wij hier een paar dagen geweest. Kleinschalige camping, mooi gelegen aan het Comomeer en leuk zwembad. Vriendelijke, behulpzame eigenaar. Het sanitair was schoon.

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Le Vele in Domaso, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Le Vele zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Le Vele scoort een 6.46 uit 10 op basis van 13 reviews.