Camping Le Vele

Camping Le Vele
6,5

13 reviews over Camping Le Vele in het Nederlands

Camping Le Vele in Domaso beschikt over een prachtig nieuw (2013) vakantiehuis dat direct aan het (openbare) grasveld aan het Comomeer ligt. De benedenverdieping met zeer groot overkapt terras zorgde voor vele gezellige maaltijden en kaartspelletjes of gewoon lekker lui liggen. Van de grote achtertuin hebben we nauwelijks gebruik gemaakt, vaak zochten we een plekje op het grasveld voor het huis, pal aan het Comomeer. 's Morgens begonnen we met een duik in het zwembad op de camping voor een paar baantjes (lekker rustig) en daarna genoten we op het mooie caféterras van een Italiaans ontbijt (cappuccino met zoet gevulde croissant). De eigenaar is zeer vriendelijk en behulpzaam, hij spreekt geen Nederlands maar wel Duits en Engels. Er is geen restaurant op de camping, maar op loopafstand is er genoeg keus. Langs deze hele zijde van Domaso aan het Comomeer zijn campings te vinden, alleen niet allemaal met zwembad. De campingplekken zijn klein, het sanitair super schoon. Gratis internet.

ne pas y séjourner

auvray
18-8-2012

nous avons réservé il y a 2 mois un emplacement pour une tente pour 4 personnes et surprise en arrivant, l'emplacement était une grande place de parking le long d'un grillage longeant d'un côté le chemin accèdant au lac de l'autre une entreprise et le tout sans ombre ni arbre. De plus, la tente ne tenait même pas. Nous sommes donc parti et le propriétaire n'a pas voulu nous rembourser l'acompte de 60 euros

nice place

jeanc
    30-6-2012

Nice place with good clean facilities,

Owner unfriendly and sites cramped - a little pricier than neighbouring campsites due to the pool which is fair

A bench table for eating would be very useful for visitorsin tents.

Keine Angebote zur Unterhaltung

c. huesemann
    3-6-2012

Le Vele ist für Urlauber geeignet die keinen Kontakt und keine Informationen wünschen. Der Pool ist eiskalt, Kinderspielplatz und Kinderspielmöglichkeit nicht vorhanden. Kinder werden ab 19.00 Uhr am Poolbereich verscheucht. Das Personal unfreundlich und uninteressiert. Keinerlei Angebote auf der tollen Terrasse - keine Angebote Speisen, Frühstück, Eisbecher. Kein Brötchenservice.

Die Lage ist sehr schön. Leider sehr viele starke Gewitter. Die Sanitäranlagen sind sauber und gepflegt. Nur läuft dort alles durcheinander, Männer und Frauen nicht getrennt. Einkaufsmöglichkeiten in der Nähe. Am Wochenende ist der ganze Parkplatz (PKW´s müssen aus Platzgründen dort abgestellt werden) voll mit einheimischen Fahrzeugen. Man kann weder raus noch reinkommen. Anreise am Sonntag daher unmöglich.

emplacements très petits

NEVEU Viviane
    4-9-2011

camping au bord du lac, c'est sympa pour une promenade; mais ce n'est pas un bon site de départ pour la planche à voile , il vaut mieux choisir un camping un peu plus loin ( ils se suivent) à cause du sens du vent. Les emplacements sont vraiment petits et chers :34 euros la nuit pour une caravane et électricité, mais c'est l'Italie!!! et la moitié du camping est occupé par des permanents. Sanitaires très propres avec papiers toilette. Piscine de bonne taille.

Leuke camping

lisetberg
    30-8-2011

Erg nette en verzorgde camping in een prachtige omgeving. Wij hadden het eerste en enige plekje direct aan het meer. Wat is dat heerlijk om daar te vertoeven s'ochtends ontbijten met een waanzinnig uitzicht.

Wij hadden ons bootje (rubbertbootje 3,80M) mee genomen en deze mocht naast de tent gestalt worden, sleutel van het hek was af te halen bij de receptie en zo konden we varen wanneer we wilde maar stond de boot toch redelijk 'veilig' achter het hek. Voor grotere boten is er direct naast de camping een haventje.

De omgeving is mooi maar niet heel erg veelzijdig. Er is een kustweg rond het hele meer waar de gemiddelde snelheid 60 KM per uur is, dus als je ergens wilt komen is het altijd wel even in de auto. Met de veerboot kan ook vanaf veel plaatsen.

Op het meer wordt veel aan watersport gedaan: kite-surfen, windsurfen, waterskieen etc. Dus voor de actieve watersporter veel te doen andere toeristen minder.

Wie van rust en schoonheid houdt is dit een aanrader!

Never again; camping Boss is big cheater

reinier
    13-8-2011

Reservation will tie you to the camping for the full period. Pay or die is what you can get.

The pitches are so small that even a normal tent will not fit. If you have the luck to have reserved view over the lake como-forget it. The owner just build a holiday apartment in front of the camping And you may enjoy the garden of the apartment.

We had such a bad experience with this camping! Please don not reserve for more than a few days over there. If you do, I warned you! The small letters in the contract will force you to pay.

The owner is not helpfull at all. He will make sure that in a short amout of time his pockets are filled with your money!

Urlaub mit bitteren Nachgeschmack!!

A. aus D.
    7-8-2011

Der Campingplatz ist sehr schön und sehr sauber gehalten.

Auf der Terrasse könnte mehr geboten werden.

Die Abrechnung ist etwas, was mich riesig geärgert hat.

Da wir unseren Urlaub wegen schlechter Wettervorhersage ( starkregen usw.)

eine woche früher als geplant abgebrochen haben,

wurden uns trotzdem die vollen zwei Wochen berechnet.

Das nenne ich nicht sehr Kundenfreundlich und erst recht nicht

empfehlenswert.

Urlaub am Comer See

Birgit Herrmann
    17-7-2011

Der Campingplatz Le Vele ist unserer Meinung nach wirklich der scönste und sauberste Campingplatz in Domaso.

Und doch muss ich das Restaurant stark kritisieren da hatten wir echt mehr erwartet.!!!

Die Terasse und die Sicht in die Berge sind so toll! Warum wird dort kein Frühstück und kein Abendbrot angeboten??Einfach in der Saison einmal die Woche einen Grillabend organisieren... da gehört doch nichts dazu..

Wir wären auf jeden Fall öfter da gewesen.

Eine Kleinigkeit noch zum Sanitärbereich da gab es im grossen und ganzen nichts auszusetzen,aber bitte trennt doch Damen und Herren Duschen und WC!!

Es kann doch nicht sein,dass sich die jungen Mädchen vor dem Toilettenbecken der Herren die Haare Fönen!

Goed verzorgde kleine camping pal aan het meer

familie Pigmans
    4-9-2010

Nette camping, met 48 plaatsen. Er is ruim voldoende schoon sanitair aanwezig.

Voor de sfeer is het jammer dat ongeveer 1/3 vaste plaatsen zijn.

Ligging aan het meer, naast boot verhuur en surfschool. Goede mogelijkheden om op het gras aan het meer te liggen. Er is geen winkeltje op de camping, wel mogelijk om drankjes en pizza's af te halen. Op een paar minuten lopen zitten 2 supermaktjes. Op de camping is niets te beleven voor kinderen/tieners. Onze kinderen hebben zich overdag prima vermaakt met surfen, zwemmen en vissen. Maar 's avonds was er niets te doen. In Domaso zelf wel. Bv op woensdagavond in Villa Camilla. Vanuit centrum Domaso vertrekt een boot die tot aan Como vaart (3,5 uur). Je kunt bij een plaats naar keuze uitstappen. Wij zijn hiermee naar het prachtige Bellagio gevaren. Vanuit de boot kijk je mooi weg over het meer, met pittoreske stadjes. Met de auto naar Como duurt 1,25 uur. Como is de moeite waard! Ook Colico aan de overkant van het meer is leuk!

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Le Vele in Domaso, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Le Vele zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Le Vele scoort een 6.46 uit 10 op basis van 13 reviews.