Camping Pilù

32 reviews over Camping Pilù in het Nederlands

Super!

Ciska
11-1-2018

Een gezellige sfeer. Vriendelijk personeel en top weer

Heerlijk zijn de verschillende maten kampeerplekken, het zwembad met ligbedden en direct toegang tot het meer. Met strand, deels gras en bomen. Eventueel bootje mee of huren, diverse echt goede restaurantjes op loopafstand. Misschien een klein nadeel, als je op pad wil naar grotere plaatsen dan ben je minstens een half uur aan het rijden.

Ik nooit meer, anderen wel.

Bob van Gupen
25-8-2017

Positief: Geweldig sanitair, schoon en ruim voldoende. Gezellig terras en niet duur.

De ligging aan het Idro meer is fantastisch, goede temperatuur van het water. Vlakbij verhuur van zeilboten, waterfietsen, sup planken en zelfs bootje met bb motor.

Negatief: Elke avond is er tussen 21.00 en 23.00 iets te doen op het terras. Veel herrie dus. Vooral de populaire karaoke avonden met de vele vals zangers vond ik vreselijk. De zeer kleine plaatsjes, maar dat schijnt in Italië vrij normaal te zijn.

Ook het geblaf van honden overdag vond ik alles behalve leuk.

Iets dat wij wel wisten, is de zeer snelle omslag van het weer die je daar kunt hebben. Van windstil, naar absolute storm regen, onweer, soms met hagel grote hagelstenen. Onze tent heeft het gehouden, bij zo'n storm, maar diverse tenten niet en vele luifels van caravans zijn gesneuveld en caravans en auto's beschadigd. Wij zijn niet zo positief over deze camping, maar zoveel mensen, zoveel wensen, maar voor ons niet meer.

Rustig, ruim appartement vlak bij het meer

Miriam
22-12-2015

Als je niet van drukte houdt, maar wel wat wil doen, is dit een mooie plek. Op zeer korte afstand van het meer, waar je kunt zwemmen, kanoën, suppen, windsurfen of lessen nemen, waterfietsen of een klein motorbootje kunt huren. Ook is er de mogelijkheid om te parapenten. Het appartement is ruim en schoon, gelegen naast de camping met campingwinkel, bar, tafeltennistafel en klein maar schoon zwembad met toezicht. Op loopafstand zijn er verschillende restaurants waar je prima pizza's kunt kopen. Een dagje naar Venetië of Verona is vanaf hier goed te doen. De bedden, badkamer met douche en toilet en keuken zijn goed. Het appartement was god schoongemaakt. Rondom het appartement genoeg ruimte om te spelen. Ook staan er verschillende tuinsets, op het terras, onder een boom, altijd wel een plaats naar je zin. In elke woning bevinden zich 4 appartementen.

Gezellige camping in prachtige omgeving

Margreet
3-8-2015

Een mooi gelegen camping, het kost tijd om er te komen vanaf Trento, maar de route is prachtig. Het Idromeer is prachtig, water was deze zomer redelijk warm, maar vorig jaar vrij koud. Onze plek (47) aan het meer is een van de mooiste, alle drukte achter je gaat dan aan je voorbij. Mix van NL, D en Italianen. Een groep Nederlanders die ieder jaar terugkeert, dus ons kent ons. Sanitair is een allegaartje, maar wordt redelijk schoon gehouden. Douches zijn prima, warm water gratis. Wekelijkse bingo, spaghetti-karaoke avond. Wij zijn geen echte liefhebbers van dit soort activiteiten, maar het was toch wel erg gezellig. De muziek met bandjes/groepjes kon ons niet bekoren, maar om 23:00 was het stil. Daar werd streng op toe gezien door een bewaker. Groepjes jongeren zoeken dan hun gezelligheid net buiten de camping. Onze kinderen (11 en 14) vonden het top, er zijn veel leeftijdsgenoten en rond de tafeltennis is het 's avonds erg gezellig. Omgeving geweldig voor wandelen, klimmen, fietsen.

Vooral een mooi meer

Schoone
1-9-2014

Wij hadden deze camping voor een week geboekt. Onze (duurdere) grote VIP plek had een mooi uitzicht. Echter was deze plek eerder lang dan breed zodat we bij de caravan de voortent niet eens op konden zetten. Eerder dus geschikt voor een paar tenten. Camping heeft, door de vele vaste italiaanse plekken, wel een leuke italiaanse sfeer. Zwembad is niet veel en Idro meer erg koud. Ivm slechte weer eerder vertrokken. Extra koude douche was dat we over de eerder vertrokken dagen niet alleen de staanplaats in rekening kregen (wat normaal is) maar ook het 5 personen en gebruik en hond over deze dagen (= € 146). Probeer dat maar eens in de kleine lettertjes op de site te vinden. Hierover ook geen info ontvangen. Wij komen hier dus niet meer terug.

Prima camping direct aan het meer

Rijkse
9-8-2014

De algemene indruk is dat het een beetje vergane glorie is. Alles is aanwezig, daar geen klagen over, maar het is allemaal verouderd. Eigenlijk rondom het hele meer zie je dat het jaren geleden is ontwikkeld en daarna alleen maar is onderhouden. Aan de noord kant van het meer is daarin tegen wel het een en ander vernieuwd en daar wordt ook aan kiten gedaan. Het meer is perfect om te surfen. Elke dag een windje van kracht 2/3. Direct naast de camping is een surfschooltje. Met nederlandse student die instructie gaf. Een surfplank koste 10,- per uur. Direct naast de camping zitten een paar pizzeria's waar je voor 40,- met z'n vieren uitgebreid een pizza met ijs na kunt eten!! Bij het restaurant van de camping wordt regelmatig voor live muziek gezorgd (tot 23u).Elke vrijdag gratis pasta als je drinken besteld. Zaterdag Bingo met de Bingo boy's :).

Het enige minpunt was het weer. We hadden pech dit jaar. Net als iedereen die in Italie was. Normaal is dat prima.

Heerlijk

KaPe
10-9-2013

Ik moet eerlijk toegeven dat ik hier in 1990 het laatste keer was, maar het is een camping die voor de rest van mijn leven een indruk heeft achtergelaten.

Ik heb ondertussen al heel veel campings bezocht, maar zelden een camping die zo een diepe indruk achterliet (positief dus wel he).

Fijne herinnering

Karin de Vries
31-8-2013

Rustige camping gelegen aan het prachtige Idro meer. Voor iedereen die het drukke Gardameer wil ontlopen. Wij denken met warme gevoelens terug aan onze vakantie. Ben nu het boek Breng mijn as naar Anfo aan het lezen. Dit voert me weer terug naar veel plekjes waar we geweest zijn..... De herinneringen komen terrug.

Prima vakantie

Wendy van Nimwegen
25-8-2013

Wij hadden een 6 persoonsappartement gehuurd. Deze was ruim voldoende voor ons gezin van 5 personen. Appartement lag direct aan de camping en je kon gebruik maken van alle camping faciliteiten. De camping ligt direct aan het meer, in de nabijheid zijn enkele pizzeria's te vinden. Voor uitstapjes moet je een stukje rijden. Wij hebben ons prima vermaakt, maar niet de vakantie gehad die wij graag hebben. Naast dat ik zelf enigszins beperkt was door zwangerschap, kwam dit door de afstanden en weinig echte wandelmogelijkheden in de buurt. Mijn man heeft zijn mountainbike snel aan de kant gezet, omdat er alleen op het asfalt gereden kan worden. Voor dit jaar was de vakantie prima en het concept van de camping met appartementen is echt oké, maar volgend jaar toch echt weer wat anders.

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Pilù in Anfo, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Pilù zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.