Camping Pian dei Boschi

ItaliëLiguriëPietra Ligure

We hebben een aantal aanbieders voor Camping Pian dei Boschi voor je op een rij gezet:

7GoedScore uit 60 reviews
+17/fotos?picId=[PLACEHOLDER]-5

7GoedScore uit 60 reviews
  • 5.9Staat v/h sanitair
  • 7.7Eetgelegenheden

• Sportfaciliteiten
Meer camping info

Camping Pian dei Boschi in Pietra Ligure is een kleinschalige terrassencamping met schaduwrijke plekken. Je vindt hier weinig animatie en deze is in het Italiaans. Ook vind je hier een goed restaurant en een fijn zwembad met badmeester. Het strand is 700 meter wandelen en in het dorp Pietra Ligure is het elke avond gezellig bij de restaurantjes.

Tonen op kaart

60 Reviews over Pian dei Boschi

• 7Anne10-08-2021

Leuke terrassencamping, matige hygiëne

Pian dei Boschi is een sfeervolle terrassencamping. Tenminste, wanneer je met je tent reist. Caravans en campers staan hutje mutje. Er is veel natuurlijke schaduw, van oa olijven. Het zwembad is heerlijk en de bar en winkel zijn handig en leuk. Fijn sfeertje. Veel Italianen, geen ons-kent-ons gevoel hierdoor. Pietra Ligure is een leuk stadje op loopafstand. Markt op zaterdag is klein. De stranden liggen vol en zijn smal. Maar echt Italiaanse sfeer wat ons betreft. Wil je bedjes, reserveer dit dan bijtijds bij de camping! Minpunt voor ons is de hygiëne van het sanitair. Deze wordt 2 x per dag schoongemaakt, maar niet grondig. (Vlekken en spetters op de wanden worden niet verwijderd.)

• 8Eetgelegenheden
  • 8Suzanne22-07-2019

Prima camping!

Leuke camping op schaduwrijke terrassen, waardoor de standplaatsen iets meer privacy hebben dan op vlak terrein. Aardig personeel, ook de badmeester die in oudere reviews genoemd wordt, misschien is hij vervangen, bij ons was hij niet zo streng. Toiletblokken zijn misschien verouderd (in ons blok 1 hurk-wc en 3 ‘gewone’ wc’s bij de dames), maar wel schoon, worden doorlopend schoongemaakt. Pietra Ligure is schattig en ligt op loopafstand, veel Italiaanse toeristen in onze periode. Camping was erg rustig toen wij er waren. Ook station ligt op loopafstand, waardoor andere steden makkelijk met de trein te bezoeken zijn.

• 7Staat v/h sanitair
  • 4Stelletje18-07-2019

Simpel

Wij zijn hier één nachtje geweest, wat eigenlijk niet de planning was. Camping is simpel, straalt niet veel gezelligheid uit. Terassencamping, als je daar van houdt; prima. Maar wij zaten hoog weggestopt. Weinig camping gevoel. Toiletgebouw leek wel middeleeuws, ondanks dat het wel warm water had ;)

• 3Staat v/h sanitair
  • 7Teleurgestelde verblijver21-10-2018

Nooit meer

De camping opzich nette camping leuk stadje met zeer gezellig centrum. Alleen de hele nacht niet geslapen van blaffende honden dat door merg en been ging. Nachtbeveiliger sprak alleen Italiaans en zei dat hij niets kon doen omdat het de honden van de buren waren.

• 8Eetgelegenheden
    • 8Staat v/h sanitair
  • 5Simone28-08-2018

Geen aanrader voor grote caravans/hectisch

Overvolle kleine camping. Vooraf de maten van onze grote caravan opgegeven en toch een plek gekregen waar de caravan alleen over dwars op pastte. We hadden amper plek om te zitten en keken tegen de achterkant van de camper van de buren aan. Shampoo en zeep gestolen in het toiletgebouw. Kinderachtige badmeester. De Italianen waren erg betuttelend en snel geïrriteerd. Waarschijnlijk hadden ze zelf ook last van de hitte en de drukte. Er was nagenoeg geen animatie op de camping en als deze er wel was dan was het in het Italiaans. Met uitzondering van de badmeester was het personeel vriendelijk. Strand op loopafstand. Geen mooi strand overigens. Je lag erg dicht op elkaar. Dorpje Pietra Ligure is heel gezellig. Ook op loopafstand maar wel ver bij hoge temperaturen. Veel mogelijkheden voor leuke uitstapjes, o.a. Genua, Monaco en andere leuke plaatsen. Mooi om deze regio gezien te hebben maar voor ons niet weer.

• 3Staat v/h sanitair
  • 7Madejo19-08-2018

leuke camping!

Terrassencamping, wij stonden met 3 gezinnen bovenaan. Daar waren voor Italiaanse begrippen ruime plaatsen. Toiletgebouw om de hoek. warm water om te douchen is nu zonder muntjes. qua hygiëne ziet er er voor het oog netjes uit, maar kan beter. hang dan ook gewone spiegels op ipv een stukje plastic. Zwembad sluit in de middag voor 1,5 uur. voor ons niet te begrijpen. zeer strenge badmeester die enkel en allen italiaans spreekt. verder gemoedelijk sfeer, veel tieners en dat was erg gezellig voor onze zoon. strandje; zo klein dat je letterlijk onder elkaar parasol zat. echt italiaans dus. leuk stadje, ook in de avond met veel restaurantjes en ijssalons. mooi omgeving, je kan er goed fietsen, mits niet te warm en je sportief aangelegd bent. auto mag je niet bij de tent parkeren, helemaal prima en daardoor erg overzichtelijk! aardige medewerkers bij de receptie en bij melding van een verstoring wordt dit gelijk opgepakt.

• 5Staat v/h sanitair
  • 8Ronald13-08-2018

Prima camping

Ligt op een vrij stijle helling. Beneden veel caravans en wat drukker. Wij stonden bijna bovenaan en kregen voor onze grote en kleine tent twee aansluitende plekken, waardoor we meer dan genoeg ruimte hadden. Er staan veel bomen en er hangen ook veel schaduwnetten. Ondanks de hittegolf goed uit te houden. Het zwembad is heerlijk ruim en diep genoeg om te duiken (wel een badmuts op...). Weinig animatie (1x aquagym, 1 muziekavond tot 23.30 uur en 1 kindermuziekavond tot ca. 22 uur). Verder rustig en fijne sfeer. Pietra Lirure is een leuk stadje en bruist 's avonds. Het strand van de bloemenrivièra is erg smal en daardoor vol. Veel betaalde stranden. Het lopen van de camping naar het strand en Pietra Ligure is een saai stuk langs de weg. Er is een binnendoorweg, even zoeken... Tip: ga fietsen langs de kust over een oude spoorbaan: www.pistaciclabile.com en ga een dag met de trein (enkeltje 7,- p.p.) naar Genua.

• 10Staat v/h sanitair
  • 7Kouwenberg12-08-2018

Fijne camping

Fijne camping; dichtbij strand/stadje/ snelweg om dingen te ondernemen. Super goede wifi; zelfs voor de tent. Jammer vind ik de strenge badmeester en de sluiting van het zwembad tussen 13.30 en 15.00. En er was niet veel te doen voor pubers!!

• 7Felix07-08-2018

Aardige camping

Nette terrascamping met mooie plekken voor tenten. Voldoende schaduw. Zwembad met voldoende ligstoelen. Overal vriendelijk personeel, met uitzondering van de badmeester (kinderen mogen werkelijk niets in het zwembad). 15 min lopen naar het strand. Kleine winkel aanwezig waar noodzakelijke levensmiddelen te krijgen zijn. Brood dat daar verkocht wordt, is overigens geen aanrader (erg droog). Wij waren er vroeg in het seizoen (waardoor er zeker in het begin niet heel veel Nederlandse kinderen waren), maar er is voor wat oudere kinderen weinig te beleven.

• 7Ruud14-07-2018

Met een tent ben je hier niet op het juiste adres.

Camping ziet er sfeervol uit. Bij de receptie word je professioneel geholpen. We wilden een staanplaats voor een tent. En dat wil niet lukken op deze camping. We konden kiezen uit 3 plekken: aan de rand van de camping 2 officiële plekken waarbij je een flink eind met je tent en bagage moet lopen vanaf je auto naar de staanplaats en een niet-officiële staanplaats waar je met wat fantasie een tent kunt neerzetten. Die fantasie ontbrak bij ons dus we zijn op zoek gegaan naar een camping waar je wel met een tent terecht kunt (en gevonden!). Het cijfer 7 is dus omdat we slechts een kwartier op deze camping hebben rondgebracht en dus niet aan een goede beoordeling zijn toegekomen. We strandden al bij de ingang....

• 7Staat v/h sanitair

Sport entertainment

• SaunaNiet beschikbaar
  • SportschoolNiet beschikbaar
  • TennisBeschikbaar (1)
  • Aantal zwembadenBeschikbaar (1)

Hygiene

• Prive sanitair mogelijkNiet beschikbaar