Reviews over Pegli

Groene oase in mooie buitenwijk van Genua

fam Kamperman,
    4-8-2018

Uit de andere reviews hadden we al begrepen dat het charmante camping in het groen was, in een groene buitenwijk. Dat was ook zo. Wat opvalt is de rust. Wij bleven er een paar dagen en de eerste dag bleven wij wat langer bij de tent. De meeste mensen trokken weer verder, rond 10.00 uur zaten wij te genieten van de vogels, de krekels en de groene omgeving. Bijzonder gastvrij personeel, uitvoerige informatie over de stad en omgeving. Het internet is uitstekend. De camping ligt in een soort diepe 'kuil' die wel bereikbaar is met de auto, maar niet met alle auto's. Het kan dus zo zijn dat je alle bagage naar beneden moet sjouwen, (Wij dus). Genua is de moeite waard, voor een dag. Het aquarium erg prijzig. Nervi is mooi, er zijn ook plekken waar je zwemmen kan. Alles is per trein of openbaar vervoer bereikbaar(op loopafstand). Je bent zo beneden bij de kust waar je kan lunchen aan de zee. Aanrader is pizzeria Leo, tegenover het station

Michele,
    21-8-2015

Deze accomodaties is zeker de moeite waard als je deze omgeving als (tussen) bestemming hebt. De entourage maakt een verzorgde indruk en de gastheer en gastvrouw zijn enorm vriendelijk.

Er wordt een keuze menu aangeboden en samen met de drankjes zijn deze betaalbaar en vergelijkbaar met de prijzen in de stad Genua. Een pluspunt is ook dat er een busverbinding loopt naar Genua vanuit de entree beneden. Bus 190 brengt je eerst naar het station van Pegli. Daar koopt je bij de boekstore kaartjes voor de bus, lijn 1. Deze brengt je naar het centrum van Genua (tevens eindstation bus). Retour bedraagt €3,00 pp.

rustig, gastvrij, dorp & zee op loopafstand

marielle,
    12-8-2015

Een verrassende en gastvrije camping: het voelt alsof je middenin de natuur zit (we stonden onder sequoia's!) terwijl drukte, dorp en zee op loopafstand zijn. En een goede conditietest: er moeten aardig wat steile stukjes belopen worden. Prima verbinding met Genua.

Fijne plek , zeer vriendelijk en behulpzaam

brandt,
    3-7-2015

Vlakbij overtocht naar Corsica. Na rit door smalle straten wordt je verrast door de rustige ligging in een park. Zeer vriendelijk ontvangst met uitleg over alles.werd meteen uitgelegd hoe mooi en interessant Genua is . Zijn daarom een nacht extra gebleven om de stad te bezichtigen en was zeer de moeite waard. Een prachtige echt Italiaanse stad nog zonder de echte toeristische trekjes . Camping schoon , sanitair schoon .

Fijn voor een bezoek aan Genua

Fijne plek! Ook als je niet "op doortocht" bent!

F vd Linde,
    21-5-2015

Fijne camping zeg! Ontvangst was erg vriendelijk. Voordat we waren uitgestapt, kwam de vader van de eigenaresse (familiecamping) naar ons toe: we konden een plek naar wens uitzoeken en daarna naar de receptie komen. De eigenaresse (die de camping een jaar geleden van haar oom heeft overgenomen, en inmiddels bijna alles al heeft opgeknapt!) is graag bereid om tips en uitleg te geven over alle bezienswaardigheden in Genua: de stad die een “toeristische opmars” maakt.

Zonder ernaar te vragen kregen we de toegangscode voor de gratis WiFi.

De plaatsen zijn prima. Dichtbij de stad en de zee, zonder dat je verkeer e.d. hoort. Wel hoor je gemoedelijk de vogeltjes fluiten. Er loopt vlak langs de camping een mooi wandelpad. Hebben genoten op deze plek, en raden de camping zeker aan.

Pegli scoort een 8,7 uit 10, op basis van 4 reviews