Vakantiepark Smeraldo

ItaliëLiguriëMoneglia

We hebben een aantal aanbieders voor Vakantiepark Smeraldo voor je op een rij gezet:

7.8GoedScore uit 14 reviews

Vakantiepark info

0Tonen op kaart

15 Reviews over Smeraldo

• 9laura Timmer21-06-2019

Hier komen wij zeker nog eens terug!

Een camping om altijd weer terug te willen komen. De ligging is fantastisch en wat een uitzicht. Twee trapjes naar beneden en je dook zo de zee in. Wij stonden met onze kleine tent op het tweede terras, het was wel wat krapjes maar dat maakte het niet minder mooi. We hadden gelukkig ook lieve buren wat het verblijf ook aangenaam maakte. Mocht dit niet zo zijn dan zit je wel erg op elkaars lip. Het restaurant en het winkeltje waren prima, aardig personeel en op de camping zelf werden we goed geholpen. Erg ongedwongen en relaxte sfeer. Alleen de toiletten en douches konden wel ietsje schoner en netter. Maar dit voor lief genomen want voor de rest was het echt super! Wij zijn zo maar op deze camping terecht gekomen en konden een week hier staan, helaas niet langer maar wij komen zeker nog een keer terug! En mooie uitvalsbasis voor uitstapjes naar cinque terre en moneglia is ook leuk.

• 10Activiteiten
  • 8Sander ten Tusscher15-11-2018

Idyllisch

Geweldig uitzicht op deze camping! Vanaf de rotsen duik je zo de zee in. 3 nachten hebben we hier met de camper gestaan om vervolgens nog Toscane te bezoeken.

• 8Activiteiten
  • 9Leon Austen12-09-2018

En wederom ..... een geweldige ervaring !

Ook dit jaar, zijn we 2 weken (29-7 t/m 12-8-2018) op deze camping geweest. En weer was het een feest om hier te mogen verblijven en te genieten van het sprookjesachtige uitzicht dat vooral s'avonds voor een meer dan geweldige ambiance zorgt. Aangezien het veel warmer was dan vorig jaar (34 - 38 gr.C) hebben we er een luiervakantie van gemaakt. Inmiddels heb ik ook begrepen dat de Italianen zelf de Bloemenriviëra als het mooiste stukje Italië beschouwen ..... waarin ik alleen maar kan toestemmen. Ook zijn we zondag 12/8 via de autostrada A10, over de Ponte Mora brug in Genua gereden tijdens onze reis terug naar huis. Nagenoeg 48 uur later, is 200m van deze brug ingestort ..... door het oog van de naald wordt het leven kostbaar ..... En weer zullen we een keer terug keren naar deze camping, niet in 2019 maar wie weet in .... Lees meer over deze camping in onze review van aug. 2017. Ciao, Leon Austen - Wittem

• 8Activiteiten
  • 9Cissy21-10-2017

Genieten van de Middellandse Zee!

Wij zijn stom toevallig op deze camping terecht gekomen. Gewoon de smalle tunnel in en eruit bij het bordje camping. Het was een grote verrassing om op deze prachtige plek pal aan zee terecht te komen. Met onze grote tunneltent kregen wij een plek aan het eind van de rij caravans. Door zo direct aan zee te staan voelt het heel ruim. Er was een trapje over de rotsen de zee in. Echt fantastisch! Zo uit bed een frisse duik. We zijn uiteindelijk 12 dagen gebleven. Genoten van het uitzicht, de blauwe zee en de heuvels rond de baai. Heel veel gezwommen en van de rotsen gesprongen. Het restaurant is heerlijk, eenvoudig en prima te betalen. Het pad naar Moneglia redelijk te doen met wat klimwerk. Onze kinderen van 8 en 10 hebben zich prima vermaakt. Met hele kleintjes is het niet echt een aanrader vanwege de rotsige strandjes en trapjes. Neem rotsharingen mee en een goede luifel en ga genieten van de Middellandse Zee naast je tent!

• 9Activiteiten
  • 9Leon Austen en Margo Huntjens (NL - ZL)23-08-2017

Een geweldige en onvergetelijke ervaring .....

Eenvoudige doch zeer uniek gelegen camping met toegang via een tunnel!! en een fantastische ligging, direct aan zee. Vooral s'avonds is het uitzicht over de baai met avondview op Moneglia en andere dorpen aan de overkant A-dem-be-ne-mend!! vooral bij volle maan. Het personeel is vriendelijk, behulpzaam en zeer attent. Men spreekt Engels. Er is een restaurant op de camping, waar à la carte heerlijke gerechten geserveerd worden tegen een schappelijke prijs. De pizza's worden er op een hout gestookte oven, vers gebakken ...... Heerlijk!! Parkeren op deze camping is soms een beetje aan- en inpassen; er zijn geen vaste toegewezen parkeerplekken, dat zou wel een verbeterpunt op deze camping kunnen zijn. De sober ingerichte campingwinkel verkoopt het hoogstnodige en is slechts van 8 - 12uur s'middags open. Wij waren er 2 weken, van 6 aug. t/m 20 aug 2017 en gaan beslist nog eens terug. We hadden ter plaatse een houten bungalow gehuurd die compleet (zonder airco) was ingericht. Deze was netjes, schoon en lag eveneens direkt aan zee. Alle spullen moeten wel via trapjes naar boven worden gedragen en bij vertrek uiteraard ook weer naar beneden. Centraal gelegen camping als uitstekende uitvalsbasis voor dagtochten naar Cinque Terra, Sestre Levante, Rapallo, Chiavari, Genua etc.

• 8Onderkomen
  • 8Mirian Flameling18-09-2016

Geweldige camping direct aan zee

Mooie camping met een fantastische ligging direct aan zee. Het personeel is vriendelijk en behulpzaam. Er is een restaurant op de camping, waar prima eten geserveerd wordt. Tip: neem rotspennen mee vanwege staanplekken op het grind. Bij de receptie zijn tevens ook spijkers te leen.

• 7Activiteiten
    • 8Onderkomen
  • 7Erik27-06-2016

Leuke camping, prachtige ligging aan de zee.

We waren met de caravan en het was even schrikken toen we door de 2,5km lange tunnel moesten. De uitgang van de tunnel was een beetje krap, maar met de nodige aanwijzingen van het behulpzame personeel en de juiste stuurmanskunsten goed te doen. Een prachtige plek langs de kust, met uitzicht op de zee. Fantastisch gewoon. Trappetje naar de rosten en zo het water in. Voor onze rubberboot was een plaatsje beschikbaar op het kieselstrand. Het sanitair is hier en daar war verouderd, maar ze zijn er wel mee bezig. Er waren veel hurktoiletten. Moneglia is een gezellig dorpje met leuke terrasjes en eettentjes. Je kan via de rosten en het strand lopend gaan, maar wij zijn vaak met de fiets door de tunnel geweest. Mag niet maar met de juiste timimg heel goed te doen. Cinque terre is vlakbij en in het achterland zijn mooie looproutes uitgezet.

• 8menno25-07-2014

Unieke plek met zijn ligging aan zee

niet voor niks na twee weken weer terug gekomen

• 6Activiteiten
    • 7Onderkomen
  • 7Eefje01-10-2011

Tentenplaatsen direct aan zee

Wij hadden deze camping gekozen op basis van de prachtige foto's op de website en niets is minder waar. De plaatsen zijn prachtig gelegen met zicht op zee en via een trap bereik je snel een klein kiezelstrand. Je kan hier leuk zwemmen en snorkelen. En 's morgens wordt je wakker met het klotsen van het water op de rotsen. Het stadje Moneglia is zeker een aanrader. Een leuke winkelstraat en veel restaurantjes. Te voet doe je er in een rustig tempo 30 minuten over. De eerste 100-200m moet je over de rotsen stappen, nadien kan je gewoon doorwandelen.

Serieus minpunt aan deze camping is het sanitair. Het wordt veel te weining schoongemaakt en het merendeel zijn franse toiletten. Een ander minpunt is de ligging naast de tunnel. De tunnels zijn zo smal en donker dat er slechts om de 20 minuten wagens worden doorgelaten. Je moet hier dus steeds rekening mee houden als je ergens naartoe wil met de wagen. Tunnels (en ook de camping) zijn niet aan te raden voor caravans en campers.

• 7George25-09-2011

Ongeschikt voor middelgrote caravans.

Wij reden met een Ford Mondeo en Caravan Hobby 460 UFE. De totale lengte van de combinatie is dan 11,5 m en de caravan is 2.40 breed. Dat is echt ongeschikt voor deze camping. De toegangsweg is een smalle tunnel van ongeveer 2.5 km waarin halverwege een kleine opening is gemaakt. De draai is voor mijn combinatie een kwestie van links en recht 1 cm overhouden. Een kleine stuurfout en je caravan is echt aan gruzels. De plaatsen zijn 6,50 m breed. Je staat dus met je dissel tegen de achterkant van een andere caravan. Voor de caravan hou je een plaats van 3x 6,5 meter over. De toiletten zijn smerig en de douchen zijn niet van deze tijd. De camping is kindonvriendelijk. Je kan alleen maar met de auto de camping af. De tunnels zijn voor wandelaars en fietsers verboden. Nu de positieve kant. Het restaurant is niet duur en goed. Het uitzicht is fantastisch. De beheerders en personeel zijn vriendelijk. Met wat kleuterwerk kan je heerlijk in zee zwemmen. Monegia is een leuk stadje.

Vakantiepark Smeraldo info

Veilig betalen met