Camping La Secca

• 6.1Staat v/h sanitair

0Tonen op kaart

4 Reviews over La Secca

• 8Ruth13-08-2020

Rustige camping op een top locatie!

Tijdens onze roadtrip door Italie een aantal dagen op camping La Secca gestaan. De tentplekken zijn bovenin, hierdoor kun je niet met de auto bij de plek en moet je je spullen omhoog lopen.. echter dan heb je ook een fenomenaal uitzicht op de zee! :-) Weinig nederlanders gezien op de camping, aardige camping eigenaar, verouderd maar schoon sanitair, en een leuk dorpje op loopafstand. Met de trein voor 6€ naar de plaatsjes van Cinque Terre.

• 9Eetgelegenheden
    • 6Staat v/h sanitair
  • 7indy23-08-2014

terrassencamping goed bereikbaar per trein.

De camping is goed bereikbaar per trein. Een ideale camping voor mensen die met openbaar vervoer reizen. Wij hebben de auto op de camping laten staan en alle uitstapjes en wandelingen per trein gemaakt. Het station ligt op 10 minuten lopen van de camping. Moneglia is een leuk dorp op nog geen 5 minuten lopen van de camping. Ook 2 mooie stranden zijn op vlakbij. Mooi zicht op zee vanaf vrijwel alle plekken op de camping. Geen Nederlanders toen wij er waren. Het sanitair is prima. De afwas moet met koud water en de douche werkt met douchemuntjes. De campingplekken zijn prachtig, voor caravans en campers die beneden staan is er genoeg ruimte. Voor grote tenten die op de hoger gelegen gedeeltes staan is weinig ruimte. Voor kleinere tenten is er wel genoeg ruimte . Ook weinig ruimte voor kinderen om echt te spelen. Er zijn wel speelautomaten maar die mogen ze wat mij betreft vervangen door speeltoestellen. Omgeving is zeer de moeite waard.

• 7Staat v/h sanitair
  • 7Anita27-08-2009

mooi!

Net terug van de 2e reis. Het blijft een camping waarvan de ligging subliem is. Het parkeerprobleem is deels opgelost: je kan een parkeerkaart krijgen waarmee je de auto op een groot parkeerterrein vlak naast de camping stalt. Sanitair is niet luxe, wordt iedere ochtend wel goed gereinigd. Dit jaar waren er wat meer Nederlanders (alhoewel nog steeds heel weinig), wel meer Duitsers. Het is en blijft een prachtig plekje en van Moneglia denk ik wel de beste uitvalscamping!

• 7Eetgelegenheden
    • 6Staat v/h sanitair
  • 7Anita24-06-2009

super

Leuke kleinschalige camping met weinig Nederlanders. Veel Italianen op de camping. De camping ligt werkelijk fantastisch, aan de ene kant ga je met een trap naar het (publieke) strand, aan de andere kant loop je naar de plaats (ca. 500m). De camping ligt op een rotspunt. Er is een klein winkeltje/bar, voor het ontbijt kun je er in elk geval alles halen. Als je kleine kinderen hebt, kun je beter naar het strand voor Moneglia gaan, daar liggen golfbrekers in zee en kunnen kleintjes veilig rondspetteren. Voor de wat groteren is het strand bij de camping natuurlijk leuk met alle golven. Wij zijn 4 jaar geleden hier geweest, en gaan dit jaar voor de 2e keer! Eigenaar spreekt goed Duits. Nadeeltje is wel dat de auto's van de camping wordt gezet op een kleine parkeerplaats ernaast, maat het wordt niet gewaardeerd als je voor de kleinste boodschappen je auto wilt hebben. Trein is goed te doen echter in Italie, station op loopafstand!

• 9Eetgelegenheden
    • 7Staat v/h sanitair