ItaliëLiguriëMassiminoVakantiehuizen MassiminoVakantiehuis Cascina Vecchia en Minicamping

Vakantiehuis Cascina Vecchia en Minicamping

ItaliëLiguriëMassimino
9FenomenaalScore uit 9 reviews

9FenomenaalScore uit 9 reviews
  • 9Waardering
  • 9.1Inrichting
  • 9.3Ruimte

Vakantiehuis info

Meer vakantiehuis infoTonen op kaart

9 Reviews over Cascina Vecchia en Minicamping

• 9AnneMargriet Veldhorst en Guido Swart14-08-2018

Pure natuur en rust.

Deze kleinschalige camping midden in de natuur en stilte is een oase van rust. De gastvrouw Dana en de gastheer Antonie zijn heel hartelijk en aardig. Alles ziet er heel verzorgd uit en t sanitair is echt schoon. Voor ons was t een uitrustplek tussen twee drukke weken in. We hebben alleen maar zitten genieten van ons uitzicht over de beboste heuvels en t kleine kerkje op de heuvel aan de overkant. Dat was trouwens t enige 'bouwsel' dat we vanaf onze plek konden zien. Verder alleen maar heuvels, bomen, weilanden, bloemen en heel veel vlinders en vogels. 's Nachts hoorden we de uil en overdag krekels. De sterrenhemel was fantastisch! Ik zou er zo weer terug willen gaan. Wonderlijk dat er ook alleen maar aardige medekampeerders waren! 5 Plekken waren er. Elke plek had een schaduw stuk en een stuk waar je in de zon kon zitten als je wilde. Ik weet zeker dat we hier terug zullen komen bij Dana en Antonie!

• 10Machowski Chris29-07-2018

Fantastisch, ruhig

Tolles Ambiente, mit Geschmack eingerichtete Zimmer, Platz zum Ausruhen

• 10Berit en Koen05-09-2017

Dit is hoe vakantie hoort te zijn

We hebben een heerlijk ontspannen verblijf gehad bij Cascina Vecchia. De eigenaren verhuren 1 vakantiehuis en ongeveer 6 tent-plekken, waarvan 1 plek voor een camper. Er is veel rust en privacy en 's avonds hoor je uilen, krekels, 'nachtslapers' en kun je herten zien. We zijn 12 nachten gebleven. Op de camping is geen animatie, er zijn goede en schone badkamervoorzieningen (hete douche, mooi schoon toilet) en de plekken hebben een schaduwplek/pergola. Rondom de camping kun je kleine dorpen bezoeken met markten, supermarkten, lokale festivals en er zijn een aantal wandelroutes. De meer bijzondere dorpen, steden en stranden liggen op +45 minuten rijden (een enkele op 30 min rijden). Wij vonden het heerlijk om Piemonte op deze manier te ontdekken en hebben een fantastische tijd gehad. De eigenaresse is een zeer vriendelijke, behulpzame, humoristische en gastvrije vrouw die haar gasten voorziet van tips, tomaten uit haar moestuin geeft en de rust en ruimte die gasten kunnen verlangen.

• 9wout en liesbeth appel12-07-2017

Geweldige accomodatie in serene rust

Enigsinds afgelegen geeft geweldige rust maar je moet wel vervoer hebben om boodschappen te doen. Met auto ideale vacantie bestemming . Enkel bos en een schitterend vogelfluit concert van 's ochtends heel vroeg tot zonsondergang.Antonio spreekt perfect Nederlands en is erg behulpzaam en alles zal hij voor je doen . Ook de door hem uitgestippelde mooie dagtripjes maken je vacantie onvergetelijk. Schitterend gerestaureerd Romeins Tolhuis uit omstreeks 1640 geeft heel bijzonder gevoel. Je kunt de historie bijna grijpen. Tijdens zomerse warmte is de woning heerlijk koel en uiteraard van alle luxe voorzien.Wij hadden een hond mee en konden in directe omgeving heerlijk wandelen en genieten van koel water uit de beek. Hond kon heerlijk drinken en zwemmen bij nabijgelegen rivier.Een verblijf bij Dana en Antonio is ongetwijfeld , voor ons , een sprookje uit duizenden. Ook de vuurvliegjes 's nachts is een belevenis en hadden wij nog nooit ergens gezien.

• 9Mirjam24-06-2017

Rust en ruimte

Antoni en Dana zijn zeer gastvrij. De campingplaatsen zijn ruim. Verder alles schoon en verzorgt. Heel handig om een wandelende encyclopedie en reisgids bij de hand te hebben. Veel geleerd over de omgeving en geschiedenis van de streek. Ook fijn was de tip waar op zondag tussen de Italiaanse families te eten. Zeldzaam lekker. Cascina Vecchia is zeker een plek om terug te keren.

• 9Armando en Linda14-02-2017

Lekker rustig genieten van de natuur

Een lekker rustige plek in een schitterende regio met prachtige natuur. De eigenaar van de camping en appartement weet veel over de regio en heeft ook goede tips.

• 9Monique en Johan02-02-2017

Monique en Johan

Een zeer sfeervol ingericht appartement op een heerlijk rustige plek. Een plek om te genieten van de natuur en de prachtige omgeving. De gastvrouw en gastheer kennen de regio zeer goed en zijn zeer bereid om hun kennis met de gasten te delen. Een absolute aanrader!!

• 7CZ07-01-2017

Mooie kleine camping

Mooie ruime plekken met uitzicht op bossen en klein kapelletje. In eerste instantie is de camping, B&B, lastig te vinden, omdat er geen bord of huisnummer langs de weg staat. Auto laat je na uitladen van je spullen onder aan de (steile) helling staan. Sanitair is klein, maar goed. Eigenaar komt 2x per dag vragen of alles goed is en waar je naar toe gaat en heeft dan tips, hij oefent graag zijn Nederlands. Daar moet je van houden. 1x per week organiseert hij een etentje aan de biertafel. Iedereen neemt tafel en stoelen en eten mee, hij maakt wat pasta met kruiden uit zijn moestuin en eet en drinkt gezellig met zijn vrouw met de (vaak Nederlandse) gasten mee. Hij stookt n vuurtje en gasten (vaak kinderen) moeten het brandend houden. Een tafeltje en stoeltje naast zijn huis is de WIFI hotspot, die goed werkt. Bij de tent zelf, geen WIFI meer.

• 9Odin Visser06-11-2016

Authentiek Italiaans huis op unieke locatie!

Als je opzoek bent naar het authentieke Piemonte en Liguria dan ben je bij Cascina Vecchia aan het juiste adres! Cascina Vecchia ligt in de beboste heuvels van het kleine dorpje Massimino, midden in de natuur. De uiterst gastvrije Antoni en Dana hebben het oude Italiaanse platteland huis met veel liefde volledig zelf gerestaureerd. Het ruime appartement ligt op de begane grond en is van alle gemakken voorzien. Rondom het huis ligt een mooie tuin en een fijn terras waar je 's zomers heerlijk kan eten en drinken. Antoni kent de omgeving als geen ander en heeft altijd een uitstekende tip voor een lokaal restaurantje, mooie wandeling, beste ijswinkel, leuk strandtentje of het lekkerste Vitello slagertje etc. Wij zijn nu 2 maal te gast geweest bij Antoni en Dana en komen zeker nog vaker!

Vakantiehuis Cascina Vecchia en Minicamping info

Facilities