Camping Pian di Picche

67 reviews over Camping Pian di Picche in het Nederlands

Heel leuk

Anja
14-1-2018

Personeel erg vriendelijk, super schoon sanitair. Dicht bij het centrum, dicht bij cinque terre. Heel mooie plek. Niet te grootschalig.

Leuke camping op loopafstand van boulevard en zee

Familie Hofs
4-10-2017

Pluspunten

• Alles is op loopafstand. Je hebt de auto niet nodig

• Kleinschalig

• Aardig personeel

• Barretje en broodservice

• Veilige sfeer

• Mooie omgeving

• Levanto is een leuk plaatsje

Minpunten

• Kleine plaatsen

• Auto verplicht op de plek of anders krap fileparkeren

• Geen speeltoestellen

• Geen zwembad

Camping leunt op de omgeving

Rick
4-9-2017

Eind augustus heb ik hier een kleine week met mijn partner gestaan. Omgeving is prachtig en Levanto erg leuk. Locatie ten opzichte van het station is ook prettig. 10 min wandelen naar station. Prijzen van treinkaartjes zijn gestegen, 4 euro per traject per persoon. Tip: koop een kaartje naar het verste traject dat geeft je de maximale vrijheid voor die 4 euro.

De camping zelf was voor ons een tegenvaller. Het hoge cijfer op Zoover vond ik voor de camping absoluut niet terecht. Hiermee doe je andere campings tekort die ook dit cijfer hebben. De ligging is prima, echter sanitair was een grote tegenvaller. Het is oud en qua hygiene houdt het niet over. Gezien de stevige prijs die je op deze camping betaald, dit zal wel komen door de ligging, verwacht ik toch echt meer in alle opzichten.

Geen tweede keer!!

Eline
4-9-2017

Samen met mijn partner een week op deze camping gestaan. We stonden er met een caravan. De omgeving is prachtig (Cinque Terre) en je zit dicht bij het station wat ideaal is. Naar het strand en centrum van Levanto loop je 20 minuten. De camping is ons erg tegengevallen. De hoge beoordeling op Zoover vinden wij niet terecht. Er is 1 sanitairgebouw. Het sanitair is oud maar veel vervelender- gewoon niet schoon! Er werd weinig schoongemaakt en als de schoonmaakster net was geweest zag je nog dat bepaalde schappen/stukken niet eens gepoetst waren. Wij vonden hygiene ver te zoeken terwijl wij ook niet heel veel eisend zijn op dat gebied. Receptie prima maar ook niet erg vriendelijk. In eerdere recensies stond dat het een warme familie was die je graag wil helpen. Dit hebben wij zo absoluut niet ervaren. Prijs ook eind augustus/begin september aan de hoge kant. Je betaalt echt voor de ligging bij Cinque Terre want op de camping weinig/geen faciliteiten. Voor ons was deze camping een enorme tegenvaller en het hoge cijfer van Zoover absoluut niet waard.

Fantastisch 2017 weer geboekt

theo fiat
21-6-2017

Kleinschalige gemoedelijke camping super vriendelijke en behulpzame familie.

Helaas geen zwembad , maar wel een zee met mooi strand op 10 minuten

Gemoedelijke camping

Dominique
6-5-2017

We hebben een heerlijke week gehad op deze gemoedelijke camping. De familie en medewerkers zijn ontzettend vriendelijk en behulpzaam. Het dorp en het station zijn op loopafstand. In het dorp zijn diverse winkels en restaurantjes en vanaf dit station ben je zo in de dorpjes van de Cinque terre. Het sanitair is netjes en wordt ook goed schoon gehouden.

Oude reviews (archief)

Vriendelijke en schone camping

L Salamoun
14-9-2016

Medewerkers zijn heel behulpzaam en vriendelijk. Camping wordt goed onderhouden, sanitair wat veroudert maar is zeer schoon en werkt allemaal goed. Goed gelegen tov station om Cinque Terre in te gaan, ongeveer 2km van strand en centrum. Camping plaatsen aan de krappe kant, maar onder de bomen (dus voldoende schaduw).

Goede camping en perfecte ligging

Aniek Bossink
23-8-2016

Over de camping:

Wij hebben 2,5 week verbleven op camping Pian de Picche in Levanto. Het is een schone en rustige camping met vriendelijk personeel. De camping ligt op 15 minuten lopen van het zandstrand, 10 minuten lopen van het centrum van Levanto en 5 minuten van het treinstation.

- Veel beschutting

- Schone toiletten ('normale' toiletten, hangtoiletten) en ander sanitair

- Warm water voor afwassen en douchen (zonder muntjes oid)

- Iedere morgen warme broodjes

- Weinig te doen voor kinderen

Tip: geef bij de reservering aan dat je een grote tent hebt. Op die manier krijg je een grote plaats (kost 15 euro per nacht meer) en beland je niet op een plek op één van de terrassen die erg klein zijn en waar doorgaans veel backpackers zitten.

Over het gebied:

Wij hebben veel gewandeld in het Cinque Terre gebied en Levanto is hier een perfecte uitvalbasis voor: het is niet zo toeristisch als één van de Cinque Terre dorpen maar je bent er zo met de trein. Tevens ligt Levanto erg centraal voor dagjes uit: Sestri Levante (20 min auto), Portofino (30 min auto), Pisa (1 uur auto), Florence (2 uur auto) en Genua (1 uur auto) zijn erg leuke steden om een dagje te bezoeken.

Levanto zelf is een leuk en levendig stadje met een mooi zandstrand waar je 's avonds lekker uiteten kunt gaan (voor weinig geld) of een terrasje kunt pakken (genoeg keus!).

Kortom, het gebied is prachtig en deze camping is zeker een aanrader!

Er is weinig 'ruimte' in deze streek van Italië, dus ook op deze camping geen grote kampeerplekken.

Wij stonden op een plaats achter het receptiegebouw. Vonden wij niet het mooiste deel van de camping. Maar, laat gereserveerd en derhalve weinig keuze. In het hoogseizoen echt volgeboekt en echt geen mogelijkheden voor 'passanten'.

Net sanitair gebouw, wordt goed en regelmatig schoongehouden. Aardig personeel! Een cadeautje mee bij vertrek! Alles is te belopen maar op de fiets is nog beter. Station, haven, strand, restaurants... Eind juli is er een groot feest met vuurwerk en processie! Leuk om mee te maken.

Cinque Terre indrukwekkend en makkelijk met de trein of boot te bereiken.

Fiets ook een keer richting Bonassola-Framura!

aanrader, mooie camping

André
26-7-2016

Erg vriendelijk personeel, goede uitvalsbasis voor cinque terre. Weinig te doen voor kleine kinderen.

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Pian di Picche in Levanto, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Pian di Picche zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Pian di Picche scoort een 7.93 uit 10 op basis van 115 reviews.