Camping Acqua Dolce

Camping Acqua Dolce
7,7

Omschrijving
Middenin de natuur van Italië ligt camping Acqua Dolce Levanto. Geniet hier van de rust en aanwezige eetgelegenheden. Kook je liever zelf? Op 100 meter afstand zit een supermarkt. Het ontbrekende zwembad wordt goedgemaakt door het strand 200 meter verderop. De goede locatie is een pluspunt, doordat veel activiteiten op loopafstand te bereiken zijn.
Laatste review

Prima camping voor bezoek aan Cinque Terre. Dit kan zowel met de trein als met de boot. Wij hebben voor de boot gekozen, dit is prachtig, wel moet er rekening gehouden worden met het feit dat er maar een boot terug gaat om even over zes.

Ook het strand is nabij, tien minuten lopen. Wel zijn er zoals vaker op stranden in Italië grote gedeelten privéstrand en maar een klein gedeelte openbaar waar het dan ook erg druk is.

Plaatsen zijn klein, echt Italiaans. Sanitair netjes. Personeel vriendelijk en behulpzaam.Slechte wifi, voor ons niet erg maar voor de jeugd wel een nadeel.

Eetgelegenheden hebben wij geen gebruik van gemaakt maar gezien de toeloop, ook vanuit het dorp moet het erg goed zijn.

44 reviews over Camping Acqua Dolce in het Nederlands

Mooie camping voor bezoek Cinque Terre

Yvke,
10-9-2018

Fantastisch!

Foxx,
26-8-2018

Het is een mooie camping met inderdaad niet al te grote plaatsen, maar voor ons geen probleem. Het enige nadeel vond ik de aanrijroute, die ging over een parkeerplaats en dat had ik eerst niet door. We hebben daar gestaan met de caravan van 12 juni t/m 17 juni. De camping is niet zover van het strand verwijderd en het strand is prachtig. Ook het restaurant op de camping is voortreffelijk. En het is een prima camping om van daar uit met de boot of op een andere manier naar Cinque Terre te gaan, schitterend!

Ideale uitvalsplek voor cinque terre

Frank,
23-8-2018

Perfecte ligging voor bezoek 5 terre en levanto. Ideaal reizen met de trein. Fijne zee op 10 min wandelen. Hebben negen dagen lang de auto niet aangeraakt. Alles kon met de benenwagen trein en boot.

Te duur voor wat het is.

Baijens,
8-8-2018

Naar de camping gegaan voor de cinque Terre te bezoeken. Zeer kleine plaatsen. Bijna niet te keren met aanhanger en auto. Steile hellingen. Voor elektriciteit had ik zo’n 30meter kabel nodig om er dan juist te geraken. Sanitair is modern maar niet hygiënisch, hebben ons dan maar een dag niet gedoucht. Veel lawaai. Wel heel dicht bij het centrum.

Heerlijke vakantie op deze camping!

Helena,
30-7-2018

Wat een goede camping! We hadden een mooie grote plek.

Echt maar 5 minuten lopen naar het strand of het stadje.

Het station was ong. 15 minuten lopen. Daar vandaan makkelijk met de trein naar de dorpjes van 5terre. Ideale ligging dus.

Brood kun je s morgens in het restaurant halen maar ik liep zelf even naar één van de verse bakkers in t stadje.

Op t strand zijn veel bedjes om te huren maar er is ook een stuk waar je met eigen spullen kunt liggen.

Sanitair was goed, zelfs een muziekje onder de douche.

Ze hebben geen aparte hokjes met een spiegel/wastafel, vond onze dochter jammer.

Bij de afwas was het water vaak niet al te warm.

In Levanto is er elk jaar een paar dagen feest in de zomer. Processieoptocht die indrukwekkend was en een mega vuurwerkshow op t water.

in de omgeving naast 5terre ook veel te doen/zien.

T is wel een prijzige camping, maar wij vonden dit t waard!

Hooguit 1 nacht blijven en dan snel weer verder!

Janine Dumont,
4-7-2018

De ligging is prachtig. Je loopt zo naar het strand en het stadje. Ook de camping zelf is mooi groen en heeft een goed restaurant. Blijf hier echter niet als je voor je rust komt. Om 8.00 uur wordt het afval overal opgehaald: lees je wordt onaamgenaam wakker van de teringherrie. Tip aan de eigenaar: gebruik steekkarretjes met luchtbanden, dan gebeurt dit zonder die herrie. En de rest kan ook iedere dag ‘s middags opgehaald worden. Verder is het restaurant dermate populair dat het geluid tot 24.00 uur goed te horen is. En dan gaat het personeeel nog luidruchtig al haar afval wegbrengen. Voor 00.30 uur is het in het voorseizoen niet rustig. Laatste tip voor de eigenaar: een eco vriendelijke camping nastreven klopt alleen als je zelf ook niet in een oude milieu onvriendelijke volkswagen golf rijdt (prachtig exemplaar hoor). Kortom: te duur voor wat ze pretenderen te zijn en dat kunnen ze volhouden omdat ze nu eenmaal prachtig liggen!

Carlah,
2-7-2018

Fijne camping voor bezoek aan Cinqeterra je loopt zo de stad in en naar het strand en naar de trein om de dorpjes te bezoeken.

En er is een heel goed restaurant op de camping. Het is wel een redelijk druke camping.

Wat viel dat tegen zeg, weinig voor veel geld

Fam. Stoter,
13-6-2018

Hadden er in '15 zo verrassend leuk gestaan+door Levanto, nog eens heen door bez. a Cinque T, maar dúúr. Op ons belletje voor plek was werd gezegd later te bellen, toen nam niemand meer op. Camping Albero gebeld, nam ook maar niet op. Op gok naar Acqua Dolce gereden, er even over nagedacht, want als geen plaats, de car moest worden afgekoppeld, we by krappe ingang niet hadden kunnen keren. Bof, nog 1 plaats in de hoek, vlak tegen t pad(hegje tuss) tegenover restaurant (inmiddels fors uitgebreid) wel veel herrie van afzuigkap,+eenmaal in bed, hoor je de buiten zittende gasten+opruimen in het restaurant na sluiten. Laat(of vroeg?)binnenkom. luidruchtige jeugd dat vlak langs je car komt. Wifi=gratis, al sta je in centrum geen bereik. Na eten in restaurant wilden we afrekenen. Iemand gewenkt, kwam niet, ruimt naast ons af+negeert ons compleet. Ander gast zei r wat van. Toen kwam ie met bon+zei by bar afrekenen terwijl men eerst naast ons aan tafel hadden betaald. A/d bar contact en weer wachten, die ging wat anders doen, toen zo zat en weg gegaan. Douche/afwaswater=koud!

Heerlijke camping in een geweldig stadje!

Fam_Ros,
21-8-2017

Wij zijn hier met de caravan op de bonnefooi terechtgekomen met de bedoeling in 2 a 3 dagen de Cinque Terre te bekijken en dan verder te trekken. Uiteindelijk toch maar wat langer gebleven. Prachtige plek gekregen op '1e etage'. Helling was wat steil maar Marco bood spontaan aan om hem met de Landrover even boven te brengen. Dat is meteen ook de geest van deze camping.... Men neemt altijd de tijd voor je, geen vraag te veel. Super gastvrij! Sanitair was goed schoon. Heel af en toe iets kouder water maar dit hebben we niet als storend ervaren. Het campingrestaurant is echt een aanrader!!!! Levanto is een heerlijk stadje vol met winkeltjes en restaurantjes waar je lekker in kunt slenteren. Je vind hier onder andere nog een authentieke foccaceria en pastamakerij. Wij gaan zeker nog eens terug!!

Hoge prijs voor lage kwaliteit

Joost E.,
16-7-2017

Deze camping ligt gunstig voor de boot naar Cinque Terre en het stadje, maar is een duur betaalde plaats voor wat je krijgt. De camping eigenaar is idd niet de vriendelijkste, de plaatsen zijn klein (voor de prijs (E47,= p/n) die we als stel betaalde en geen afscheiding ertussen. De douche was niet altijd warm en afwassen doen ze hier kennelijk ook alleen met koud water... Kortom wij zijn anders gewend voor een dergelijke prijs.

Wij hebben deze camping dan ook voor maar 2 nachten gebruikt om Cinque Terre te bezoeken.

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Acqua Dolce in Levanto, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Acqua Dolce zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.