Camping Edy

7,8

42 reviews over Camping Edy in het Nederlands

Prachtige terrassencamping

Brenda, 25-8-2017

Camping Edy is een kleinschalige camping. Wij vonden het juist geweldig dat de mobile home hoger lag want je had iedere dag een prachtig uitzicht! Dat je een helling op moet lopen met spullen en boodschappen is meteen prima voor de conditie.

Alles wordt keurig schoon gehouden, mobilhome was ook heel erg schoon toen we aankwamen. Heel vriendelijk personeel. Mooi zwembad, prima ligbedjes. We misten alleen een parasol. Als je naar het strand wil dan vroeg opstaan. Als je om 9 uur op het strand bent (vrije, gratis deel) dan vindt je nog een plek. Later is het lastig.

Wij hebben een heerlijke vakantie gehad. Uitstapjes naar Albenga, Sanremo en de markt in Ventimiglia erg leuk! Tip: ga naar Ventimiglia met de trein vanuit Imperia. Prima geregeld en niet duur.

Wij hebben een heerlijke vakantie gehad.

niet nog een keer

Callista, 14-8-2017

Aangekomen bij Camping Edy schrokken we wel even.We hadden niet zo een terrassencamping verwacht.

We hadden een mobile home tegen een drukke weg aan dus echt met oordoppen slapen.Wat ook niet handig was dat je auto beneden op een helling geparkeerd staat en alles omhoog moet sjouwen.Onze caravan was ook hoog en met een trap naar beneden je terras,niet echt handig!!

Diano Marina leuk dorpje,strandbedjes erg duur.Wat erg jammer is geen restaurant en supermarkt op de camping aanwezig.Personeel wel super vriendelijk.

Voor ons een leuke camping maar voor 1x

Fijne kleinschalige groene camping

Karin, 13-8-2017

Camping Edy is ons als gezin met oudere kinderen zeer goed bevallen. We hadden een mobilhome rechtstreeks bij de camping geboekt. Deze mobilhome was nog vrij nieuw en in een goede staat. De meeste mobilhomes hebben een ruim terras. De camping is groen en wordt heel goed onderhouden. Het personeel van de camping is heel vriendelijk en behulpzaam. Het zwembad is niet groot, maar het water is lekker warm en er zijn ruim voldoende ligbedden. De camping ligt erg dicht bij het viaduct van een snelweg, maar op het lager gelegen nieuwere deel van de camping hoor je de snelweg niet. Via de achteruitgang is het maar 10 minuten lopen naar het levendige stadje Diano Marina. Het strand is 20 minuten lopen, maar ieder kwartier vertrekt een gratis shuttlebusje van de camping. Het strand is heel druk en je moet een portemonnaie meenemen, wij waren voor 4 ligstoelen en parasol 45/50 euro kwijt per dag. De zee loopt langzaam af.

De dorpjes Cervo en Dolceacqua zijn een bezoek waard.

fantastisch

j.h, 29-7-2017

Geweldige camping. Ligging is prima, alles is te lopen ( soms even klimmen)en anders is er fietsverhuur op de camping. Personeel erg vriendelijk, sanitair altijd schoon!

Leuke camping, voor herhaling vatbaar

R. Wittendorp, 5-1-2017

Na jaren aan het Lago di Levico verbleven, gingen we nu naar de kust. De verwachting dat we op een kleine nette camping zouden komen, werd bewaarheid. De mobilehome was erg netjes met een zeer groot terras. De animatie is vooral op Italiaanse kinderen gericht. Het centrum (met vele restaurants) en het strand is op 10 minuten lopen. Als je daar geen zin in hebt kan je gebruik maken van de gratis shuttleservice van de camping. Het grotere stadje Imperia is binnen 10 min met de auto bereikbaar. San Remo is ook zeker de moeite waard op te shoppen, ong 25 min rijden. Hoogtepuntje van de vakantie was Monaco. Binnen een uur ben je daar.

Geluidsoverlast op de camping heb je niet, behalve het gebruikelijke wat je op een camping kan verwachten. Het zwembad is niet erg groot, maar voldoende om lekker af te koelen.

Op de camping kan je wel broodjes bestellen voor het ontbijt en je hebt snacks voor overdag.

We komen hier zeker nog wel een keer terug

Heerlijk!

Broekie, 16-9-2016

Het is een kleine zeer gemoedelijke camping, 800 meter van het strand en gezellige Diano Marina. Het grootste gedeelte bestaat uit zeer nette mobilhomes en een klein gedeelte voor tenten en caravans of campers. Veelal op grind maar dit is gunstig zeker voor tentkampeerders. Zeer behulpzaam personeel van receptie tot alle terreinmedewerkers. Camping zeer schoon met net sanitair, een ouder gebouwtje maar wel schoon. Ander gebouw nieuwer en ook netjes. Is er iets kapot dan is een gil al voldoende en het wordt gerepareerd. Omgeving leent zich zeker voor de fietsers, maar ook met auto op korte afstand zeer gezellige dorpjes. Monaco en Nice ook goed te bereiken evenals Genua. Er is geen restaurant maar als je met 800 meter lopen in een gezellig dorpje komt met meer dan voldoende aanbod aan restaurants is dit geen probleem. Ook de boulevard erg gezellig, mooie stranden. Kom je met de caravan, dan is daar een speciale ingang voor zonder dat men een steile weg op moet rijden. Laat je hierover goed vooraf informeren.

Eenvoudige en rustige camping

carola, 15-9-2016

De camping is heel eenvoudig. Geen winkels, wel de mogelijkheid om brood te bestellen voor de volgende dag. Het zwembad is prima. Het dorpje Diano marina is gezellig en toeristisch. Veel winkels en restaurantjes. Aan zee voornamelijk betaalde stranden; € 15,00 pp ongeveer. Dit alles op 10 minuten loop afstand. Voor oudere kinderen is er niet veel te doen. In de laatste 2 weken voornamelijk Italianen en Spanjaarden. Kom je met een caravan ga dan niet naar de hoofdingang. Door de steile en smalle straatjes kom je niet door. Het personeel zet de caravan met een golf karretje op zijn plaats. Ook staan er in die smalle straatjes overal auto's geparkeerd. Het is best lastig om met je auto de camping op een af te gaan.

Mooie terrassencamping!

Alida, 5-9-2016

Leuke terrassencamping op loopafstand van het strand en het centrum van Diano Marina. Veel te doen voor kinderen door het enthousiaste animatieteam. Mooi zwembad met ligbedden (voor gasten in een stacaravan zijn twee bedden gereserveerd). Op circa 10 minuutjes lopen vind je het mooie zandstrand (loopt langzaam af, dus ideaal voor kinderen) en het levendige centrum van Diano Marina (veel leuke winkeltjes en restaurantjes). Eventueel kun je ook gebruik maken van het pendelbusje dat heen en weer rijdt tussen camping, strand en centrum. Ook de supermarkt is op ongeveer 10 minuten loopafstand. Hierdoor is er geen winkeltje op de camping. Wel kun je bij de receptie brood bestellen voor de volgende dag (afhalen bij het barretje). Aardige en behulpzame medewerkers.

Genua en Monaco liggen beide op een uur rijden. Verder veel mooie dorpjes in de omgeving.

Wij zaten in een vrij nieuwe stacaravan. Was goed schoon. Ruim terras ook met meubilair.

We hebben met onze jongens van 12 en 9 een erg leuke vakantie gehad op camping Edy!

Mooie verzorgde camping op een ideale plek!

Mario, 24-8-2016

Twee weken in een mobilhome (nieuw) vertoefd op deze camping. Ligging is erg mooi, vlak bij het dorp met prachtig uitzicht over het dal. De kinderen hebben genoten van het zwembad en de spelletjes met het animatieteam. Deze spreken helaas maar zeer gebrekkig Engels en zijn overal gericht op de Italiaanse gasten.voetbalveld is niet vrij toegankelijk, kostte €8,- per uur. Gasten bestaand hoofdzakelijk uit Italianen en Nederlanders. Genoeg mogelijkheden om de buurt te verkennen, olijvenroute, druipsteengrotten, Monaco en het strand. Strand is wel erg druk! Gaat de hele dag door een pendelbusje van camping naar strand/dorpje. Dorpje is erg gezellig.

Prima camping voor een weekje

Gezin met jonge kinderen, 2-8-2016

Deze beoordelingssite geeft aan 4****, maar dat is niet correct. Een andere site zegt 2** en dat is realistischer. Camping is prima, maar voor een weekje. Mooi zwembad, jammer dat er geen parasols waren. Wij hadden mobilhome 55 bis. Groot terras, maar erg dicht op buren.Veel geluid vanuit zwembad en 's avonds van de animatie. Deze was volledig gericht op de Italiaanse bezoekers, terwijl 50% van de gasten Nederlands is. Caravan was oud maar wel schoon. Helaas is er geen winkeltje of restaurant aanwezig. Ideaal was het gratis busje naar het centrum en strand.

We hebben een aantal aanbieders voor Edy voor je op een rij gezet:

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Edy in Diano Marina, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Edy zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Edy scoort een 7.76 uit 10 op basis van 47 reviews.