Camping Fornaci al Mare

Camping Fornaci al Mare

7Goed

Italië, Ligurië, Deiva Marina

Op vakantie geweest naar Fornaci al Mare?

7Goed

• 6.5Staat v/h sanitair

Meer camping info

8 reviews over Camping Fornaci al Mare

• 7T&E14-08-2017

Prima camping met super goede ligging

We hebben hier afgelopen zomer 6 nachten gestaan en de camping was voor ons gewoon prima. Washokken niet heel speciaal, heeft alles. Alleen jammer dat er geen warm water is om af te wassen etc. En voor het douchen moet je 50 cent betalen en dan krijg je voor ongeveer 1/1,5 minuut warm water.

Het is een redelijke ''kleine'' Italiaanse camping met veel seizoensplekken en de buitenlandse toeristen staan veelal op de enkele kampeer- en camperplaatsen. Wij hadden met onze tent een prima plek onder de boom. De auto stond vlak naast onze tent op het weggetje op de camping.

Het treinstation is ongeveer 10 minuten lopen, en vanuit daar kun je makkelijk verder reizen naar Cinque Terre. Er is een supermarkt vlakbij de camping, dat is ongeveer 5 minuten lopen (over de brug). Wij vonden vooral de ligging erg prettig. Dit is de enige camping die zo dicht bij het strand ligt. Het strand is ongeveer 30 seconden-1 minuut lopen. Het is een leuk strand en wij hadden hoge golven waar je lekker in kon zwemmen.

Al met al, een basic, goede camping en de ligging is perfect! Wij waren ongeveer 35 euro per nacht kwijt en dit was het waard. Tevens zijn de eigenaren (man, vrouw en zoon) heel erg vriendelijk en enthousiast. Ze kunnen nauwelijks engels maar met handen en voeten kom je een heel eind!

• 7Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in juli 2017

• 8familie van de burgt02-11-2016

wij vinden het geweldig

wij komen hier al 3 jaar en altijd heerlijk bij de camper zitten krijg je het warm loop je ff naar de zee 3 minuten van de camping. de supermarkt zit aan de overkant van het bruggetje de mensen zijn behulpzaam want mijn man heeft een beenprothese en op het strand kijkt niemand er raar van op als hij op zn krukken naar de zee loopt ze bieden hun hulp aan en gaan vervolgens hun eigen gang weer. de camping heeft geen vertier maar dat stoort ons niet wel een leuke boulevard en restaurantjes en alles op loopafstand ook voor mijn man. wij vinden het heerlijk de eigenaars vader moeder en zoon zijn super vriendelijk en spreekt alleen de zoon engels met handen en voeten kom je een heel eind. kortom voor iemand die niet van veel hollanders op vakantie houdt is dit een geweldige plek en staan nagenoeg geen hollanders.

• 7Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in juli 2015

• 4HG08-05-2013

Weinig voor veel

Vanaf 26 April hebben wij enkele nachten met onze camper (niet op de camperplaats) op deze camping gestaan. De toegewezen plaats was minimaal. Onze camper op het elektra aangesloten, onze senseo veroorzaakte het uitvallen van de stroom. Gevraagd aan de, overigens vriendelijke en hulpvaardige, beheerder hoeveel ampere er geleverd werd. Dat zou 6 amp zijn, dus niet, het was maximaal 4 amp. Het sanitair was gedateerd. De douche werkte op 50 eurocent, wat maximaal 2 minuten douchen gaf. In deze vakantie veel Italiaanse campings bezocht, deze camping scoorde voor ons minimaal.

• 3Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in april 2013

• 8Mario & Monique06-11-2011

Geweldige camping naast het strand

Camping Fornaci al Mare ligt naast het strand, 's-nachts hoor je zelfs nog de zee, in je caravan heerlijk. Vanuit Deiva Marina linksaf de brug over en dan rij je zo de camping op. Relaxte camping, met veel Italiaanse seizoensplaatsen. Toiletten zijn brandschoon, geen campingwinkel, maar de supermarkt ligt net buiten de camping over de brug. Je loopt zo vanuit de camping rechtsaf het strand op en 's-middags laat je je stoeltjes gewoon op het strand staan als je wilt gaan lunchen. Het grote voordeel van deze camping is dat je alles binnen loopafstand hebt. 's-Avonds is het heerlijk wandelen over de boulevard in Deiva. Aan de boulevard liggen uitstekende restaurantjes zoals Basilico en Clipper, laat je niet afschrikken door de norse bediening.

• 9Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in september 2011