Reviews over Deiva Marina

Geweldig gastvrij plezierig

Maya en molle postma
    20-9-2017

Alles was geweldig , gewoon zo laten zo als het is

Rustige badstad.

Claudia
    4-8-2017

Deiva Marina ligt dichtbij Cinque Terre. Vanuit Deiva Marina vertrekt een trein naar deze vijf stadjes. Ook in noordelijke richting zijn er met de trein mooie kustplaatsen te bezichtigen (o.a. Sestri Levante). Vanuit Deiva Marina vertrekt er ook een boot naar Portofino. Toen wij er waren was de dijk net opnieuw aangelegd. Maar 's avonds was er weinig animatie.Er was wel een galerij in aanbouw waarin kleine souvenirwinkeltjes zich konden vestigen. Overdag heerst er een aangename drukte op het strand. Daar zijn een tal van strandbars waar je iets kan eten en drinken. Wie niet houdt van het massatoerisme in de badsteden kan zeker terecht in Deiva Marina.

Bezoek aan Cinque Terre

Jan
    31-5-2017

Ieder uur gaat er een shuttle busje van de camping naar het station van Deiva Marina. Je kunt een kaartje kopen bij de automaat of in het toeristenkantoor als het open is. Je kunt hier GEEN toegangskaart kopen voor de wandelingen bij Cinque Terre. Daarvoor reis je eerst naar Monterosso. Daar kun je op diverse plaatsen deze kaart kopen maar er staan vaak lange rijen. De trein vertrekt meestal vanaf spoor 2 en daarvoor moet je eerst door de verkeerstunnel lopen en vanaf de andere kant door een voetgangerstunnel. Staat slecht aangegeven. In Monterosso koop je dan voor € 16 een dagkaart voor trein en wandelingen. Helaas waren veel wandelpaden afgesloten wegens erosie dus was het kaartje erg duur betaald. Verder was het de zaterdag van het 1 mei weekend en was het beangstigend druk: sommige stationnetjes kennen maar één in-/uitgang, vaak via een trap, en we stonden daar zomaar 10 minuten gewoon stil: beangstigend. Het was verder overal zó stervensdruk, vooral ook op dat ene wandelpad dat wel open was, met filevorming tot gevolg, dat wij gezegd hebben dat was eens en nooit meer. Je kunt beter vanuit Monterosso een boottochtje doen want dan heb je een veel mooier uitzicht op Cinque Terre.

Goed gelegen Italiaanse familiecamping

frank
    9-7-2015

Uitstekend restaurant, de camping ligt ongeveer 3 km van strand en stadje, te bereiken per shuttlebus. Treinverbindingen met attracties zijn uistekend. Goede prijs voor een Italiaanse camping.

Leuk dorpje

martin
    24-9-2014

Tijdens onze rondreis door Italië zijn we 2 nachten in Deiva Marina geweest.

Prima uitvalsbasis voor een bezoekje aan de dorpjes van Cinque Terre

We hebben 's avond proma gegeten in restaurant Marinando, naast hotel Eden (nabij treinstation), verder weinig te beleven 's avonds.

Deiva Marina scoort een 7,4 uit 10, op basis van 34 reviews