Deiva Marina

Reviews over Deiva Marina

Geweldig en indrukwekkend.

Mw. I. Van der Kooij,
    1-12-2018

Een leuk klein dorp aan de Middellandse zee met nog de echte Italiaanse sfeer. Net buiten de grote touristenstroom van de bekende dorpen van cinque terra. Een geweldige uitvalsbasis om alle andere mooie plaatsen te bezoeken, om daarna in alle rust, onder het genot van een heerlijk wijntje, al mijmerend de dag nog eens te beleven onder de ondergaande zon die zachtjes wegzakt in de zee.

Gereisd met partner in augustus 2016

Rustige badstad.

Claudia,
    4-8-2017

Deiva Marina ligt dichtbij Cinque Terre. Vanuit Deiva Marina vertrekt een trein naar deze vijf stadjes. Ook in noordelijke richting zijn er met de trein mooie kustplaatsen te bezichtigen (o.a. Sestri Levante). Vanuit Deiva Marina vertrekt er ook een boot naar Portofino. Toen wij er waren was de dijk net opnieuw aangelegd. Maar 's avonds was er weinig animatie.Er was wel een galerij in aanbouw waarin kleine souvenirwinkeltjes zich konden vestigen. Overdag heerst er een aangename drukte op het strand. Daar zijn een tal van strandbars waar je iets kan eten en drinken. Wie niet houdt van het massatoerisme in de badsteden kan zeker terecht in Deiva Marina.

Gereisd met partner in juli 2016

Bezoek aan Cinque Terre

Jan,
    31-5-2017

Ieder uur gaat er een shuttle busje van de camping naar het station van Deiva Marina. Je kunt een kaartje kopen bij de automaat of in het toeristenkantoor als het open is. Je kunt hier GEEN toegangskaart kopen voor de wandelingen bij Cinque Terre. Daarvoor reis je eerst naar Monterosso. Daar kun je op diverse plaatsen deze kaart kopen maar er staan vaak lange rijen. De trein vertrekt meestal vanaf spoor 2 en daarvoor moet je eerst door de verkeerstunnel lopen en vanaf de andere kant door een voetgangerstunnel. Staat slecht aangegeven. In Monterosso koop je dan voor € 16 een dagkaart voor trein en wandelingen. Helaas waren veel wandelpaden afgesloten wegens erosie dus was het kaartje erg duur betaald. Verder was het de zaterdag van het 1 mei weekend en was het beangstigend druk: sommige stationnetjes kennen maar één in-/uitgang, vaak via een trap, en we stonden daar zomaar 10 minuten gewoon stil: beangstigend. Het was verder overal zó stervensdruk, vooral ook op dat ene wandelpad dat wel open was, met filevorming tot gevolg, dat wij gezegd hebben dat was eens en nooit meer. Je kunt beter vanuit Monterosso een boottochtje doen want dan heb je een veel mooier uitzicht op Cinque Terre.

Gereisd met partner in mei 2017

Leuk dorpje

martin,
    24-9-2014

Tijdens onze rondreis door Italië zijn we 2 nachten in Deiva Marina geweest.

Prima uitvalsbasis voor een bezoekje aan de dorpjes van Cinque Terre

We hebben 's avond proma gegeten in restaurant Marinando, naast hotel Eden (nabij treinstation), verder weinig te beleven 's avonds.

Gereisd met partner in september 2014

Geschikte verblijfplaats voor doortrek

Eva Snijders,
    21-8-2014

Dorpje staat vol met auto's van strandgangers. Parkeren is betaald en is er weinig plek dus of lopen of met de gratis shuttlebus naar het strand. Dit is een prima service vanuit alle campings in Deiva Marina. Strand is in hoogseizoen druk en vol. Het zeewater is heerlijk. Prima voor een snelle duik.

Dorpje heeft verder weinig bijzonders te bieden. Twee aardige supermarkten waarvan eentje net buiten het centrum het goedkoopst is.

Gereisd met partner in juli 2014
Deiva Marina scoort een 8,6 uit 10, op basis van 35 reviews