Vakantiepark La Francesca

Meer vakantiepark info
Tonen op kaart

9 reviews over Vakantiepark La Francesca

• 6Els17-08-2015

Geen gezinspark, park voor ouderen

Het uitzicht van de c-bungalows is adembenemend! Ligging is heerlijk rustig. Zwembad tijdens hoogseizoen beperkt geopend (10.30-13.30 en 15.00-19.00), badmuts verplicht, in zwembad springen/duiken is verboden en geen balletje (of opblaasbandjes) toegestaan in t zwembad (leek wel kuuroord). S Avonds geen buitenleven, zeker niet voor jeugd > 10 jaar. Speel(voetbal)veld wordt niet gebruikt. wel drankjes in de bar. Prima winkeltje, bar en restaurant. Ligt op zeer stijle berg; goede conditie noodzakelijk.

• 6Onderkomen
    • 4Activiteiten

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2015

• 9Ted28-05-2013

Heerlijke plek midden in natuur

Wij hebben hier 2 maal gezeten, met 3 kinderen van 9, 11 en 13. Als je van wandelen houdt is het ideaal om 's morgensverse broodjes en boodschappen te doen in Bonosola en met een heerlijke cappucino terug te lopen naar La Francesca. Wij hebben altijd een 'D' huisje gekozen en genieten van het grote terras met uitzicht over zee. Nu de oude tunnels naar Levanto ook open zijn kan je ook hier naar toe lopen en gebruik je de auto nog minder. Kortom wij komen hier graag en missen TV, Radio graag. Eten in restaurant is niet goedkoop maar goed, zwemmen in de zee heerlijk, in he zwembad agv dat je een badmuts op moet minder.

• 8Onderkomen
    • 7Activiteiten

Gereisd met oudere kinderen in juli 2011

• 6LB28-07-2011

Mooie ligging, maar vieze bungalow met mieren!

Zeer mooi gelegen vakantiepark. Helaas hadden wij via TO gekozen voor de tweekamerbungalow B3, die als enige geen mooi uitzicht op zee hebben. De B3 bungalows zijn 6 zeer kleine bungalows die aan elkaar vastzitten en waar je zeer weinig privacy hebt. Je hoort alles van de buren. De B3-bungalows zijn bovendien helemaal boven op de berg gelegen, waardoor je ver moet lopen naar het restaurant en de (zeer kleine) minimarket, terug is een hele klim. De bungalow zelf was ronduit smerig. De mieren liepen overal en we hadden ze zelfs bij ons in bed. Bij aankomst op het park kreeg je een cheque van 100 euro, die besteed kon worden in het restaurant. Eén keer in de week (op maandagavond) worden er bij de bar pizza's gebakken. In het restaurant zijn geen pizza's te krijgen.

• 1Onderkomen
    • 6Activiteiten

Gereisd met partner in juli 2011

• 5JvA24-09-2010

Mooie ligging, zeer sobere huisjes

Het park heeft een unieke ligging, met uitzicht over zee. Het pad naar zee en ' winkeltje' is echter zeer steil en absoluut niet geschikt voor mensen die moeilijk ter been zijn. Rotsstrandje met klein kinderzwembadje en een paar ligstoelen. Alles eenvoudig, zelf eten en drinken meenemen. Restaurant heeft een mooie ligging, terras met zeezicht. Men is niet bereid om een van de gerechten die tot 17.00 kunnen worden afgehaald ook 's avonds te serveren. Huisje is zeer sober, warm (geen AC) en piepklein keukentje (niet echt geschikt om te koken). Ontvangst is vriendelijk en er komt snel een klusjesman als er iets mankeert. Bij het zwembad (badmuts verplicht) zijn ligstoelen. Het park maakt een vergane glorie indruk (ooit mooi, nu is er veel onderhoud nodig).

• 5Onderkomen
    • 3Activiteiten
    • 6Eetgelegenheden

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2010

• 7thea20-07-2010

mooi en rustig niet praktisch voor peuters

tweede keer in dit park. Voorzieningen zijn beperkter geworden. Voor peuters is het park zeer onhandig. De gedwongen prijs die je vooraf moeten betalen voor dineren is bindend. De service was minimaal. Maar uitzicht en ligging is uniek voor de Italiaanse riviera! Huisje zijn sober.

• 7Onderkomen
    • 4Activiteiten
    • 7Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in juli 2010

• 8Pieter21-06-2010

Zeer fraaie locatie, maar met 'maars'...

De ligging van het park is fantastisch. Je kijkt (gedeeltelijk) uit op zee en de zee en vogels is ook alles wat je hoort. De omgeving is ook mooi. Nadeel is dat je een erg steile weg af moet lopen om bij het restaurant, de winkel (zeer beperkt assortiment) en de zee te komen. Voor mensen die wat minder ter been zijn is het park niet geschikt. Het zwembad dat hoger gelegen is ziet er prima uit. De bungalow was netjes (B-type gezien), maar klein en zeker niet luxe. Tuinmeubilair matig en een goede koekenpan zul je er niet aantreffen en houtwerk kan wel een lik verf gebruiken. Bij het inchecken door een vriendelijke dame geholpen. Andere keren trof ik andere dames aan die ik aanzienlijk stugger, ongeïnteresseerd en niet vriendelijk vond overkomen. Het feit dat je 70 euro MOET besteden in het restaurant is van de zotte. Wij zijn (bijna) alle dagen weggeweest en hebben geen tijd gehad, maar het geld waren we wel kwijt. Samengevat: mooi park, duur vanwege de ligging (niet vanwege luxe).

• 8Onderkomen

Gereisd met partner in juni 2010

• 9A. Groen17-11-2007

Aug 2007 met 3 tieners 2 weken in een 4/6p bungalow. Alle bungalows hebben zeezicht, heerlijk terras, erg kleine keuken, goede bedden. Eigen rotsstrandje, mooi zwembad, tennisbanen, restaurant etc... Ondanks faciliteiten, beetje saai voor tieners. Heel erg steil park, geisoleerd tussen Levanto en Bonnassola. Auto nodig. Wielrenfietsen mee, prachtig! Aanrader: trein van Levanto naar Cinque Terre. Mooiste kust van Europa!

• 9Onderkomen

Gereisd met familie in augustus 2007

1 tip over Vakantiepark La Francesca

• Ted, 28-05-2013

Ontwbij halen in Bonosola, Lopen naar levanto door de tunnels

0 vragen over Vakantiepark La Francesca

Vakantiepark info

• BBQNiet toegestaan

• ZwembadBinnenzwembad, Buitenzwembad, Jacuzzi, Peuterbad, Poolbar, Verwarmd, Zwembad

• Privé strandAanwezig
    • Directe toegang vanuit accommodatieAanwezig