Vakantiehuis Vinazza

0Tonen op kaart

6 Reviews over Vinazza

• 10Harm21-08-2016

Het is er geweldig!

Heerlijke rust, prachtige natuur, uitstekende accommodatie. Vlakbij leuke dorpjes met aardige mensen, winkeltjes en heerlijke restaurants als je niet zelf wilt koken. Prachtig strand, waar vooral Italianen naar toe gaan en het nooit echt druk is, op 40 minuten rijden. Mooie wandelingen te maken in de omgeving. Het achterland is zeer de moeite waard.

• 9Michiel24-03-2016

Een paradijs

Ik ben jarenlang naar Vinazza gegaan (en kom er zeker terug), een prachtige plek op anderhalf uur rijden van Nice, een half uur vanaf de kust in onverwachte mooie bergen vlakbij het idyllische dorp Apricale. Het ligt 2 km rijden vanaf de weg - de eerste keer is dat een avontuur maar al snel wordt dat gewoon. De eenvoudige maar prachtige huisjes liggen ruim van elkaar maar er is ook een gemeenschappelijk terras waar ik menige fijne avond heb doorgebracht met andere bezoekers, natuurlijk met een glas grappa. Er zijn diverse riviertjes en watervalletjes in de buurt waar ik met mijn kinderen ben gaan zwemmen en af en toe naar zee bij Ventimillia. Uit eten kan in een van de vele dorpjes in de buurt. En vergeet niet op de memorabele dorpsfeesten te letten – die vind je overal in de zomer.

• 9am.vanmaaren04-10-2012

Fantastische plek

Vinazza is niet voor watjes. Inderdaad, er zijn geen keurig verlichte paden naar de huisjes. Je moet een zaklantaarn mee, vooral als je na een heerlijke maaltijd weer heelhuids in je bed wilt belanden. Maar wat is het genieten van de rust, de stilte, de sterren, de natuur. Gelukkig, geen flatscreen, geen radio, geen wifiverbinding. Wat er wel is: Heerlijk eten, lieve mensen, geweldig lekkere bedden. Kortom, Vinazza is uniek. Lieve Diane, Mario, Karina en Paula. We hopen terug te komen naar jullie mooie paradijs. Peter en AnneRie.

• 9Maria 20-08-2012

Geweldig

Als god in Italië. Een heerlijke rustige plek waar je gastvrij wordt ontvangen door Diane, Mario, Paula of Karina. Het eten is goddelijk en de rust weldadig en dat alles midden in de prachtige natuur in Ligurië. Kortom een aanrader voor iedereen die van rust, mooie natuur en lekker eten houdt. Wij hadden na ons vertrek gelijk al heimwee.

• 10roos16-12-2011

Paradijselijk

Alleen maar genieten hier, van de rust, het prachtige uitzicht, het overheerlijke eten van Diane, de vrolijkheid van Mario, de sterren. En verder weg de waterval, het strand, de mooie kleine dorpjes. Laat je niet afschrikken door de weg er naar toe, die went snel genoeg. Stel je er op in dat je moeite moet doen om ergens te komen en doe dus niet zo veel maar kom gewoon tot rust! En ga 's avonds genieten van het heerlijke eten en klets wat met de medegasten als je wil. Als je dat niet wil, zie het donker worden en kijk naar de sterren, luister naar de padden en kom ze als je geluk hebt tegen als je terugloopt naar je huisje! En ja, dan is het inderdaad wel handig om de zaklamp bij je te hebben maar die ligt dan ook niet voor niks in het huisje.... Wij verheugen ons al weer op een weekje Vinazza in 2012!

• 4maria26-08-2011

Voor ons nooit meer!

Het lijkt idyllisch maar schijn bedriegt. Na een reis van 40 minuten in de bergen denk je te zijn aangekomen. Helaas moet je nog 2 km een zeer gevaarlijke onverharde weg de bergen in (zeker een rit van 20 minuten) waar geen verlichting is. Vinazza ligt echt in de middel of nowhere. Als je aankomt ziet het er voor een Agriturismo leuk uit. Eenmaal in het huisje was alles erg smerig. 2 kleine handdoeken die ik zelf zou weggooien, vieze keuken, een badkamer met ongedierte en haren van de vorige bewoners, een smerige vloer, lekkende koelkast, en een sleutel die niet uit de voordeur kon? Dit was volgens het personeel geen enkel probleem en de volgende ochtend is er een nieuw slot gekomen. Het is er ’s avond zo donker dat het onverantwoordelijk is om zonder zaklantaarn op pad te gaan naar het restaurant. Helaas wordt je daar niet voor gewaarschuwd, ook niet voor de enorme padden en er zijn ook slangen! De dichts bijzijnde supermarkt is 40 minuten verderop.

Vakantiehuis Vinazza info

Veilig betalen met