Reviews over Recanati

prima

henk,
    3-9-2018

prima hotel, prachtige locatie zeker als je ook het balkon bij besteld.

Schitterend uitzicht

Vvdijk83,
    24-7-2013

Heel mooi hotel en ook mooie kamers. In het plaatsje zelf is weinig te beleven, maar langs de kust genoeg leuke plaatsjes.

Recanati zal ik nooit vergeten

Gemma,
    27-1-2013

Mooi hotel, nette kamers, goed restaurant. Behulpzaam personeel.

Recanati zelf heb ik voor altijd in mn hart gesloten vanwege een prachtig huwelijksaanzoek op de plek waar de beroemde dichter Leopardi zijn gedicht de heuvel der oneindigheid schreef.

De nederlandse vrouw die in het hotel werkt had ons die ochtend verteld over die plek en heeft ons later wat tips gegeven waar heerlijk konden dineren om dit te vieren. We hebben 2 gezellige feestdagen mogen meemaken in dit stadje.

Voor de vierde keer op deze locatie

Roel,
    16-11-2012

Het is nog niet eerder voorgekomen dat ik voor de vierde keer naar een zelfde locatie terugkeer, maar hier wordt je gewoon naar toe gezogen.

De omgeving is louter rust en ruimte. De gastvrouwen zijn ontzettend vriendelijk. Het dorpje vlakbij is een echt Italiaans dorpje waar je heerlijke espresso kunt drinken, waar je in eenvoudige restaurants heerlijk kunt eten en drinken of waar je gewoon doorheen kunt slenteren.

Verder is er heerlijke olijfolie te koop, geperst van de olijven die bij Al Crepuscolo worden geoogst. Elk jaar valt deze olie weer in de prijzen.

De aansluiting op het vliegveld in Ancona is goed te doen: nog geen uur rijden.

In de nabije omgeving zijn enkele grotere plaatsen met musea en mooie stranden. Dit is de omgeving waar Giacomo Leopardi zijn gedicht L'Infinito schreef. En dat zegt eigenlijk al genoeg.

Kortom een locatie om regelmatig terug te komen om je even terug te trekken uit de hectiek van het dagelijkse leven.

Heerlijke plek om te zijn

jolanda_34,
    14-11-2012

Al Crepuscolo heeft mooie appartementen (ik ken de kamers met de naam Giorno (2 p) en Notte (3 p). Mooie kamers, prachtig uitzicht over de glooiende omgeving vanuit Giorno, Notte is vooral ruimer.

Alles wordt goed schoongehouden.

De Agriturismo is gesitueerd bij een olijfgaard, mooi sfeervol.

Het ontbijt is erg uitgebreid en lekker. Verwacht geen bruin brood, maar als je erom zou vragen, gaan ze er alles aan doen om het voor je te regelen. De drie gastvrouwen: Sonia, Gabriëlla en Elisabetta, zijn zeer gastvrij.

Recanati scoort een 8,3 uit 10, op basis van 4 reviews