Camping Le Mimosesterstersterster

Tonen op kaart

8 reviews over Camping Le Mimose

• 9piaf22-08-2015

fantastische camping

Hebben drie weken op deze camping gestaan en is ons zo goed bevallen dat wij volgend jaar nog een keer gaan. Sanitair was schoon en de plaatsen groot. Het personeel weet niet wat ze moeten doen om het je naar de zin te maken zo vriendelijk. De Italianen die op de camping staan zijn ook heel vriendelijk. Geen vaste plaatsen. Je loopt zo de boulevard op en met de fiets kun je je boodschappen bij de lidl doen.

• 8Eetgelegenheden

Gereisd met vrienden in augustus 2015

• 8Wim21-07-2015

Plezierige kleine camping aan zee

Wij hebben hier van 1/2 juni t/m 1/2 juli met onze eigen caravan gestaan. Vriendelijke ontvangst. Camping was op het moment van aankomst al redelijk bezet door met name vriendelijke Italianen. Wij hadden een paar weken van te voren een offerte aangevraagd. Deze kregen wij vrij snel met de nodige korting. Een leuke plaats toegewezen gekregen. De meeste plaatsen op de camping zijn 80m2 of meer. Wij stonden op plaats 27 met een fijne Mimosa schaduw boom. Camping is netjes en het meest noodzakelijke sanitair is aanwezig. In onze periode was dit schoon maar er waren ook nog weinig kinderen. Geen "Italiaanse bouwwerken" op de camping gezien. Het strand, daar moet je van houden, kiezels/ stenen. Dit heeft zijn voor en tegens. Waterschoenen is een vereiste. Voldoende ruimte op het strand. Voldoende supermarkten in de nabije omgeving. Binnen een straal van 60km zijn er voldoende dorpjes te bezichtigen. Restaurant, geen gebruik van gemaakt. Idem van de animatie.

• 6Staat v/h sanitair
    • 6Eetgelegenheden

Gereisd met partner in juni 2015

• 9Karin15-09-2014

Camping direct aan het strand.

Nette, schone, kleine camping. Direct aan het strand. Leuke speeltuin voor kinderen. Veel verhuur van appartementen. Camping is het gehele jaar geopend. Camping ligt aan het einde van de boulevard. Je loopt/fietst zo de wandelboulevard op. In het dorp zit een heerlijke verse pasta winkel.

Gereisd met partner in augustus 2014

• 8didier buyle12-05-2014

prachtcamping

vorige beoordelingen zijn blijkbaar uit een eerder tijdperk. we zijn er vorig jaar eind oktober geweest voor 1 week. heerlijk weer (+20gr). toegekomen, aangemeld op receptie en je mag er gewoon een plaats uitkiezen. (men kan er 24/24u toekomen en vertrekken mits verwittigen) plaatsen zijn niet supergroot maar ruim voldoende. geen enkele vraag aan de directie is hen teveel, ze doen er het onmogelijke om u verder te helpen. is ons zo goed bevallen dat we dit jaar met pasen voor 10 dagen terug geweest zijn. sanitair is zeer netjes, en zeer ruim. douches zijn gratis met warm water. de camping ligt vlak aan zee en heeft een kiezelstrand. bij vorige beoordelingen staat van vaste plaatsen, maar daar is geen enkele vaste plaats. prijzen zijn ook heel democratisch wij betaalde 24€ per nacht voor caravan, 3personen, hond en elektriciteit (8 amp). in juli en aug verdubbeld echter de prijs en is het er heel druk. ideale camping in laagseizoen. is zijn vier sterren meer dan waard.

• 10Staat v/h sanitair
    • 9Eetgelegenheden

Gereisd met partner in januari 2014

• 9Nico12-09-2010

Echt Italiaanse camping

Een op en top Italiaanse camping, met nog een verdwaald Duits en Deens gezin waren wij hier de enige buitenlanders. Hier houden ze dus ook siesta, het zwembad sluit tussen 12.30 en 15.30 maar een badmuts hoeft niet. Hele lieve, vriendelijke, eerlijke mensen maar dat geld eigenlijk voor deze hele streek. Camping ligt aan het (kiezel-) strand en aan het begin van de boulevard. Het is er schoon, netjes onderhouden en goed toezicht aan het mooie grote zwembad. Animatie is natuurlijk heel erg Italiaans maar ze vinden het prachtig als je meedoet en helpen je zo veel ze kunnen. Wij zaten in een Mobilehome, die was netjes, schoon en vrij nieuw. Er waren wel wat weinig pannen in het keukentje. Het winkeltje stelt niet veel voor maar in het stadje zijn supermarkten genoeg. Het restaurant is heel erg lekker maar wel duur wanneer je het vergelijkt met de restaurants aan de boulevard (op loopafstand). Al met al een hele leuke camping met een hele goede ligging.

• 9Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in juli 2010

• 4J.M. Nijboer23-01-2010

Wat een ramp!

Bij aankomst bij Le Mimosa midden in de nacht op een grote parkeerplaats vlak bij de camping overnacht. Camping bleek vlak naast een drukke spoorlijn te liggen (ca. 100 m), dus geen oog dicht gedaan. Als de trein niet vlak naast je langs denderde, dan kon je in de autostrada goed horen. Gereserveerde plek stond voor de helft (?) vol met een tent, die er nog 4 dagen bleef. Dus geen plek voor onze grote caravan. Uiteindelijk konden we op de plek naast de afvalcontainers staan, die werden 2 meter opzij geschoven. De douchkoppen bleken in de toiletcabines te hangen. Handig, kun je in de poeplucht van je voorganger douchen. Het kiezelstrand was 2.5 meter breed, het water liep stijl af (voor kleine kinderen levensgevaarlijk)en je had een fantastisch uitzicht op de flatgebouwen van Elpidio. De gemiddelde leeftijd op de camping was 55+, kinderanimatie (-12) vond op naastgelegen openbaar sportterrein plaats. We zijn weg gevlucht (gelukkig niets aanbetaald) naar Lido di Pomposa.

• 2Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in juli 2009

• 7p.dijkstra12-07-2008

Wij hebben 20 dagen op Le Mimose gestaan.[ van 20 juni t/m 10 juli] Mede om de ligging, het ligt pal aan de zee.En dat was ook wel nodig want het is daar erg heet weer. Camping zelf is op en top Italiaans. Er zijn veel vaste plaatsen, dus in het weekeinde druk en vanaf zondag avond weer heel rustig. Er staan ook bijna geen Nederlanders. Plaatsen zijn nogal verschillend van grote, maar je mag zelf een plek uitzoeken. Camping winkel is duur en heeft niet zoveel keus. Het brood vonden wij hard en smakeloos. Hadden dan ook al snel een bakker gevonden die heerlijk brood had. Het achterland is geweldig mooi! vonden het haast nog mooier dan de Toscane.

Gereisd met partner in juli 2008

1 tip over Camping Le Mimose

• Karin, 15-09-2014

Bezienswaardigheden: Fermo en Loreto. Markt op donderdag op 500m van camping is bijzonder leuk voor grote dorp. Badmuts verplicht in zwembad.

2 vragen over Camping Le Mimose

• Jansen, 02-11-2016

huurtenten op de camping

zijn er ook huurtenten op de camping?

• Henrie, 09-10-2016

snorkelen

Is de zee ook voor snorkelaars

Camping Le Mimose info

• Aantal sterrensterstersterster
  • Aantal campingplaatsen50 tot 200
  • SchaduwplaatsenAanwezig
  • MobilehomesAanwezig
  • BBQToegestaan

• ZwembadAanwezig, Buitenzwembad, Poolbar, Zwembad

• Privé strandAanwezig

• Animatie programmaKids Club (6-9 jaar)

• Balkon / terrasTerras
  • TemperatuurregelingCentrale Verwarming