Camping Agriturismo La Concia

Italië, Le Marche (De Marken), Pennabilli

8.9Fantastisch

• 9.3Eetgelegenheden
  • 7.9Staat v/h sanitair

We hebben een aantal aanbieders voor Agriturismo La Concia voor je op een rij gezet:

• Kinderopvang
Meer camping info
Tonen op kaart

65 reviews over Camping Agriturismo La Concia

• 2019
    8Plantinga06-10-2019

Terrassencamping met veel rust en ruimte

Zeer gemoedelijke én fijne terrassencamping, hardwerkende familie, GEWELDIG uitzicht en ruime plekken. Op loopafstand van een prachtig dorpje (20 min. stevig doorlopen, ook klimmen. Let op wanneer je ‘s avonds naar het dorp loopt - er is niet overal straatverlichting)! Zwembad: prima (betalen voor de bedjes niet passend - de camping is niet goedkoop). Bij vertrek rijdt de eigenaar de vouwwagen of caravan van de camping af: bijzonder fijn! Minpunt aan de camping zijn de sanitaire voorzieningen: meer dan basic en te weinig capaciteit (6 douches en 6 toiletten voor de hele camping. Ook vaak koud water zowel bij de afwas (standaard) als bij het douchen. Dit vraagt zeker om aandacht.

• 7Eetgelegenheden
    • 5Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in augustus 2019

• 10Evelien Meijer23-08-2019

Een pareltje!

In de reviews is al veel info te vinden. Wij vonden deze camping, waar we 10 dagen zijn gebleven, een (verborgen) pareltje. Het schitterende uitzicht, het altijd aanwezige briesje (bij onweer harde wind en alles goed vastzetten), geen muggen en een hardwerkende Italiaanse familie die alles voor je willen doen. Wielrennen is uitdagend en mooi. De trainingsberg van Pantani is een echte kuitenbijter en kun je fietsend vanuit de camping bereiken. Wat ik mis in de reviews is een bezoek aan Sant'Agata Feltria waar je een prachtig oud houten en beschilderd theatertje kan bezoeken. Mooie uitdaging voor de wielrenner maar met de auto ook een mooie tocht. Een wandeling naar het kruis bovenin het dorp is ook een aanrader. De pizzeria verderop bij de camping is heel simpel maar ontzettend lekker en goedkoop.

• 9Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in juli 2019

• 9Peter en Jaceliene18-08-2019

Onwijs fijne fam camping, en een prachtig uitzicht

Een echte aanrader! Een mooie camping met grote plaatsen en een ongelooflijk prachtig mooi uitzicht! De eigenaren zijn ontzettend vriendelijk en staan gelijk voor je klaar. Het zijn de kleine dingen die ze extra voor je doen wat de vakantie nog een extra gouden randje geeft. De kleinschaligheid van de camping maakt het extra persoonlijk. Onze kinderen van 1-6-9-11 hebben het enorm naar hun zin gehad met andere Nl kinderen en de kinderen van de eigenaren. Het zwembad is heerlijk! Door de week zelfs soms helemaal voor je alleen, in het weekend maken ook Italianen in de buurt er gebruik van, maar nog ruimte zat. De toilet gebouwen zijn geen luxe, de straal van de douche net iets te minimaal, maar er moet nog iets te verbeteren zijn...;-)

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2019

• 10Renate van Stigt15-08-2019

Heerlijke stek voor een supervakantie!

Wij hebben met 2 tieners 2 weken een van de appartementen gehuurd. De camping heeft naast een onnavolgbaar uitzicht met geweldige zonsondergang een prachtig schoon zwembad met ligbedden, restaurant met terras en een overdekt/glazen terras waar de jeugd graag samenkomt om te kaarten, verstoppertje te spelen. Ook hier is het uitzicht adembenemend mooi. Er zijn 2 wasmachines en bij de receptie kun je dagelijks vers brood halen en verse groenten kopen. Het restaurant biedt verse en authentieke Italiaanse gerechten. Nabij is een supermarkt, tankstation geldautomaat, markt op zaterdag met lokale verse streekproducten (worst met truffel, kaas met truffel). Op het marktplein vind je o.a. een geweldige slagerij met restaurant, een gezellige koffiebar en ijssalon/snoepwinkel. Shoppen in San Marino, strand in Rimini, dagtocht naar Florence, Urbino, Ravenna, San Leo, Sant'Agata Feltria zijn fantastische uitstapjes. We hebben genoten!

• 10Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2019

• 7Paul06-08-2019

Prachtig gelegen, wel wat duur

Ontzettend mooi gelegen camping. Je kijkt vanaf je plek ver van je af over de heuvels in de omgeving. Wij zijn hier met onze 2 kinderen van 5 en 8 in totaal 5 dagen geweest met onze vouwwagen. Prima tijd gehad, leuk zwembad en bijzonder vriendelijke eigenaar. Het toiletgebouw geeft weinig luxe, maar voldoet. Hoewel we op de volgende camping wel weer merkten hoe fijn het is om echt lekker te douchen en je afwas met warm water te kunnen doen. Onze kinderen misten vooral een speeltuin. Er is wel ruimte om te spelen, maar er zijn geen speeltoestellen. Wij betaalden 53 euro per nacht en daar verwacht ik dan toch net wel dat beetje extra comfort voor. De omgeving is geweldig mooi, echt een authentiek Italië gevoel. San Marino was leuk om te bezoeken, dagje naar het strand bij Rimini viel wat tegen. Bij vertrek hielp de eigenaar ons keurig met zijn eigen 4x4 wagen om onze vouwwagen naar boven te rijden.

• 6Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in juli 2019

• 8Björn04-08-2019

Mooie camping met verbeterpunten

Terrasvormige camping waar je wel goed ter been moet zijn om over de camping te verplaatsen. Caravans staan bovenaan en tenten en vouwwagens over de rest van het terrein. Wil je wel de caravan ergens anders neerzetten dan zal die op het einde van de vakantie door de eigenaar naar boven worden getrokken. Camping wordt dagelijks goed onderhouden en eigenaren erg vriendelijk en behulpzaam. Er heerst een rustige relaxte sfeer op de camping. Sanitair is erg eenvoudig maar wel schoon. Je kan lekker eten op de camping voor een leuke prijs. Toch ook enkele minpunten, jammer dat je moet betalen voor een bedje bij het zwembad (2,50 per bedje per dag), stroom is standaard 3A en dat is te weinig, meer kan maar dan bijbetalen. Extra tentje is bijbetalen. Zo nog een paar dingen waardoor het mij, voor een agriturismo, gevoelsmatig iets te commercieel overkwam. Voor de rest erg mooie omgeving en de Italianen zelf zijn vriendelijke mensen.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2019

• 9kristel31-07-2019

Echt vakantie!

Eerste twee weken van de zomervakantie hier gestaan met caravan (pas naar beneden rijden nadat je je gemeld hebt) en twee kinderen van 8 en 9 jaar. Wat een prachtige plek! Eigenaar Ivan is dagelijks in de weer om alles netjes bij te houden. De eerste week waren er slechts 4 en de tweede week slechts 8 plekken bezet. Ongelooflijk en onbegrijpelijk. Prachtig zwembad dat we aantal keren helemaal voor onszelf hadden! Rustig gelegen,fantastisch uitzicht, voldoende speelplek, tafeltennis/trampoline oid zou fijn zijn geweest..Uitstapjes gemaakt naar oa san marino, burcht van san leo en gubbio. In de omgeving volop middeleeuwse dorpjes, burchten, ruïnes. Alles super relaxed en niet opdringerig. Drie keer gegeten bij ivan. Als je erom vraagt geeft Ivan (die na de hevige sneeuw van 2012 zijn boerderij noodgedwongen heeft omgeruild voor een agri) uitgebreid info over de omgeving. Lang rijden met de caravan dat wel, maar het echte Italië, top!!!

• 8Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in juli 2019

• 8Cora10-07-2019

Prachtige camping met geweldig uitzicht

We stonden bovenaan met prachtig uitzicht over Pennabilli. Fijne, rustige camping met uitzondering van het weekend als de Italianen komen kamperen. De hygiëne van het sanitair liet de eerste dagen wel te wensen over maar werd later beter.

Gereisd met partner in juni 2019

• 10Nikki en Susanne Gelevert22-04-2019

Om verliefd op te worden......

We hebben een fantastische vakantie gehad in Pennabilli. Een plekje dat we in ons hart gesloten hebben. Een beetje terug in de tijd op een fantastische camping in een prachtig dorpje. Alles wat je nodig hebt is in de buurt (supermarkt, ijssalon, slager, leuke koffieadresjes en de bakker voor lekkere taartjes). Op zaterdagavond is er live muziek in het dorp in een soort theatertje op het plein. De vrouw van Ivan (eigenaar camping) kan heerlijk koken. De kinderen hebben zich erg goed vermaakt in het zwembad en met de kinderen van Ivan en zijn vrouw. Er is op de camping ook een heel gezellig plekje om samen te barbecueën en vanaf elke plek heb je een fenomenaal uitzicht (terrassencamping).
    De kwaliteit van de wegen laat enigszins te wensen over maar dat went en voor het reizen moet je daarom iets meer tijd incalculeren. We komen hier zeker een keer terug!

• 10Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2018

• 2018
    10Harry en Roelie16-09-2018

Fantastisch!

Wat een fantástische camping! Heerlijk rustig gelegen met een prachtig uitzicht op Pennabilli! Grote plekken, water bij de hand, goed en schoon sanitair én een heel mooi zwembad! De camping wordt gerund door Ivan en zijn vrouw. Supervriendelijke en -behulpzame mensen. Je kunt op de camping eten. Wel even van tevoren aangeven. De vrouw van Ivan kan heerlijk koken, een echte aanrader. Ook de kinderen van Ivan en zijn vrouw helpen mee: van appels plukken tot bedienen. En allemaal even vriendelijk. Je voelt je meer dan welkom op deze camping! Wij komen beslist nog eens terug!

• 8Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in augustus 2018

4 tips over Camping Agriturismo La Concia

• Gezin-3, 05-10-2014 Rapporteren

Boek een plek ver weg van de arena.

• Ronald, 09-08-2014 Rapporteren

Het terrein is behoorlijk stijl, dus de hulp van eigenaar Ivan bij het neerzetten van je caravan of bij vertrek is aan te bevelen.

• Ad Boender, 06-08-2014 Rapporteren

Als je met behulp van de navigator vanaf de snelweg van Ravenna naar Rome naar Pennabilli rijdt brengt de navigator je aan het verkeerde eind van de toegangsweg tot de camping. Dat deel is slechts voor voetgangers. Rijdt dan liever naar het centrum van Pennabilli en vandaar naar de camping. Namens de eigenaar heb ik de ANWB gevraagd in de catalogus van 2015 andere coördinaten te vermelden.

2 vragen over Camping Agriturismo La Concia

• Carola, 25-09-2019 Rapporteren

Terras bij appartement

Hallo! Dit klinkt als een heel leuke camping! We zouden graag een appartement huren, maar het is ons duidelijk of er een eigen terras bij zit? Kun je voor je eigen appartement zitten? Of ga je altijd 'ergens' op de camping zitten om bijv wat te lezen? Alvast bedankt! Carola Peters

• Ingrid Wiegman, 19-03-2017 Rapporteren

weer

Beste mede Italie - fans: Wij houden van een een ' zwoele zomeravond' Nu lees ik dat het 's avonds op deze camping wat fris kan zijn. Waar moet ik dan aan denken? Kan ik 's avonds gewoon lekker in mijn korte broek met topje blijven zitten of moet ik een lange broek en een trui aan om het een beetje aangenaam te hebben? Ik hoor het graag! Ingrid.

Camping Agriturismo La Concia info

• Aantal sterrensterstersterster