Camping Perticara

8,5

221 reviews over Camping Perticara in het Nederlands

Prachtig!

Stephanie van Binsbergen, 9-1-2018

Ik ben momenteel aan het nagenieten door foto’s in te plakken van de vakantie en kan het niet laten een recensie te schrijven!

Wat een stek, wat een uitzicht! Wij zijn hier in juni een week geweest (doen altijd meerdere nieuwe plekken aan, echt op ontdekking)! Zo ook met onze kleine kinderen van 4 & 2 jaar!

Ruime plekken, schoon sanitair, zeer vriendelijk en gastvrije leiding, leuke speeltuintjes voor de kleintjes, lekker zwembad met grasweide!

Het restaurant is dagelijks ruim geopend voor ontbijt, lunch en borrel, meerdere avonden per week ook voor diner welke gereserveerd dient te worden, vol=vol.

Wel alleen NL en Belgen en veel vaste gasten.

In de omgeving is San Leo de grote aanrader, bezoek de oude gevangenis, prachtig!

De waterval, vraag om de getekende kaart door een oude klant gemaakt, is fenomenaal!

San Marino is leuk om eens te zien maar erg toeristisch, Ravenna is echt een culturele stad, bekend om mozaiek!

Prachtig uitzicht, mooie schone campin, Nederlands

Caroline_Koen, 4-1-2018

Wij stonden hier de laatste week van juli. Het was mooi weer, maar waaide soms wel flink. 's Nachts ook een keer eruit geweest vanwege de heel harde wind en extra haringen ingetikt.

Overal lees je over het uitzicht, dus we waren voorbereid, toch overtrof het eigenlijk onze verwachting. Wij hadden de laatste vrij plek geboekt kort van te voren, dit was 73, in een uithoek weliswaar maar niemand meer voor je en een fenomenaal zicht elke dag! Ik zou wel echt een plekje aan de dalkant van een laantje boeken, als je een plekje aan de bergkant van een laantje hebt, zit je echt heel dicht (!) op het pad en kijk je tegen de achterkanten van de dalkant-mensen aan!

Leuk is dat er relatief veel tenten en vouwwagens komen, dus niet teveel wit plastic. Vaak moeten de vw wel dwars staan i.v.m. ondiepe plaatsen. Redelijk chique kampeer-volk als je de auto's en aantallen Holtkampers (Kite) ziet. Wij misten een beetje de gezelligheid onderling & speelkameraadjes die je bij veldjes sneller hebt. Of kwam het doordat veel elkaar al kenden? Het is overigens een puur Nederlandse enclave, het heeft weinig met Italie te maken.

Zwembad(je) is prima met veel ligbedden erbij. Speeltuin en winkeltje zijn daar ook bij. Denk goed na en vergeet niets als je je aan de klim naar t zwembad waagt ;-).

Sanitair is heel goed verzorgd. Pizza kan je beter in het dorpje eten, weet de naam niet meer, maar kolossale pizza's, heeeeel Italiaans én goedkoop. Mooie omgeving, wel heb je steeds de auto nodig.

Fijne gastvrije rustige camping

Laura, 1-10-2017

Wij hadden een maxi-caravan geboekt en keken uit op het dorpje Perticara, vooral `s avonds zag dat er mooi uit. De ondergaande zon is ook iedere avond weer genieten. We hadden een ruime caravan met overdekte veranda en naast de caravan nog een picknicktafel, twee ligstoelen en een parasol. Bij aankomst was ons bed al opgemaakt, zat er een vuilniszak in de vuilnisbak en hing er een wc-rol in de wc (oog voor details waardoor je je welkom voelt). Het was wel erg rustig eind augustus. We hebben genoten van San Marino (paar keer geweest en kun je voordeliger diesel tanken), San Leo (op de feestdag eind augustus en `s avonds net buiten de camping genoten van het vuurwerk om 23.30 uur) en op aanraden van Pieter-Bas erg genoten van Anghiari. Het is even rijden, maar zeker de moeite waard en vooral als je van fotograferen houdt. Op het dorpspleintje boven in het dorp is een leuk klein café waar je heerlijk koffie/thee kunt drinken met een lekkere koek. Rimini vonden wij niet mooi, heel toeristisch en geen mooi strand. In Perticara hebben we nog een leuke wandeling gemaakt bij de rotsen. Er waren ook alpinisten aan het klimmen, leuk om te zien. In Novafeltria is een supermarkt die niet groot is, maar wel veel heeft en vriendelijk personeel. Ze hebben er ook lekker brood en groente. Een echte grote supermarkt was er niet in de buurt, niet wat wij gewend zijn in Toscane en Frankrijk, maar de winkel in Novafeltria voldeed. Iedere morgen konden we onze broodjes ophalen bij de receptie die al klaar stonden. Afrekenen van broodjes, drankjes, ijsjes etc. doe je allemaal bij vertrek en dat is wel heel erg handig. Pieter-Bas en Linda zijn erg gastvrij en behulpzaam. Wij hadden een probleem met de caravan waarvoor Pieter-Bas meerdere keren moest komen, maar dat was geen moeite. Linda heeft altijd tijd voor een praatje. Het zwembad was niet zo groot, maar het was schoon en niet koud. Prima wasmachines en er staan op de camping grote droogmolens als je daar gebruik van wilt maken. Wij hebben genoten van twee weken op de camping. Het enigste nadeel van de ligging is dat je best vaak wat langer in de auto moet zitten om mooie plaatjes te bezoeken. Voordeel is de rust, uitzicht en gastvrijheid & dat San Marino en San Leo in de buurt ligt.

Inge en Rene, 9-9-2017

Prachtig uitzicht vanaf de meeste plaatsen, prima afgebakende grote plekken, vriendelijke rustige uitbaters Pieter en Linda, prima sanitair hetgeen goed werd onderhouden. Gelukkig géén disco.

Eetgelegenheid (voor zover Ned. prijzen) was minder omdat de kok (ons inziens onrendabel gezien bezoekersaantallen op dat moment) niet meer aanwezig was waardoor een zeer beperkte kaart tijdens onze verblijfsperiode. Ook excursies e.d. werden ten tijde van ons verblijf buiten het seizoen (eind aug. - begin sept.) niet georganiseerd. Bij navraag worden al gauw de mooie plaatsen/bezichtingen vermeld.

Voor deze bezichtigingen is het mogelijk dat, voor onze begrippen schappelijke afstanden, moeten worden gereden; echter waar is dat niet.

Redelijk internet tegen betaling.

Aanbevelenswaardige rustige camping.

Keurige camping met prachtig uitzicht!

Tineke, 3-9-2017

Wij hebben 2 weken met onze tent op deze camping gestaan. Het uitzicht was werkelijk fantastisch. Nog nooit zo'n mooie plek gehad. De klim naar het zwembad en/of sanitair was pittig maar dit wisten we. De kinderen hebben zich goed vermaakt in het zwembad. Er is weinig animatie maar hier hebben wij ook bewust voor gekozen. De jonge uitbaters waren super! Erg vriendelijk en toegankelijk. Wij kijken terug op een mooie vakantie.

Mooi, verzorgde camping

Francis, 16-8-2017

Een mooie, verzorgde familiecamping met schoner dan schoon sanitair èn enorm vriendelijke beheerders die iedere dag vriendelijk, belangstellend zijn ondanks drukte en warmte. Een heerlijk zwembad zorgt voor verkoeling. Hoewel wij geen jonge kinderen hebben, viel het ons op dat deze camping uitermate geschikt is voor deze doelgroep. Kinderen worden vriendelijk bejegend en voelen zich welkom. Een fijne plek om vakantie te vieren.

nooit meer

Gezin met kinderen, 16-8-2017

Deze camping is goed georganiseerd vakantie bedrijf geworden op een prachtige lokatie in een rustig deel van Italie. Alles word op rekening gedaan, gemakkelijk maar pas op: het zijn zeker geen camping prijzen. Het was voor ons veel te Nederlands, geen enkel Italiaans gevoel op deze camping. Het had meer impact dan we vooraf hadden bedacht. Veel mensen komen hier al jaren, en kennen elkaar. Hierdoor niet zo'n toegankelijke sfeer als wij gewend zijn op een meer Italiaanse campings. Flinke storm gehad, veel schade op de camping aan vouwwagens en luifels. Enkele moesten hierdoor noodgedwongen naar huis. Bij ons vertrek een paar dagen later geen vraag of we schade hebben gehad of hoe we de vakantie hebben gevonden. Er was weinig betrokkenheid vanuit de uitbaters naar de gasten. Ik vermoed dat Bert en Nel dit beter deden.

Verder alles tip-top geregeld, mooie plaatsen, geweldig mooie omgeving in het prachtige Italie. Mooi boekje gemaakt over de historie van de omgeving. Ook dit was goed georganiseerd!

Leuke camping maar gevaarlijk

Jef, 1-8-2017

Leuke camping maar heel gevaarlijk door de ligging

Prachtig uitzicht maar geen italiaanse beleving

Familie, 30-7-2017

Uitzicht is adembenemend en plekken heerlijk ruim. Zwembad ligt prachtig en sanitair is schoon. Toch zullen wij niet snel meer terugkomen en dat heeft voornamelijk te maken dat wij het italiaanse gevoel op de camping compleet hebben gemist. Alles is wat overgestructureerd en een stukje Nederland is in Perticara neergestreken. Eten op het terras kan tot 20:00 uur waardoor je al rond 18:30 uur genoodzaakt bent aan tafel te zitten. Zelfde geldt voor lunch (12:00-14:00 uur). Voor de pizza avonden moet ingeschreven worden. Overige avonden alleen kleine tapas verkrijgbaar. Geen italiaanse gerechten verkrijgbaar. Bestellen gaat via een zelf in te vullen formulier. Er zijn alleen maar nederlanders op de camping waardoor het laatse beetje italiaanse sfeer compleet verdwenen is. De locatie wat betreft ligging voor ons teveel afgelegen van alles. Er zijn een aantal mooie maar zeer kleine dorpjes in de omgeving. De iets grotere stadjes en de stranden zijn gemiddeld minimaal een uur rijden.

Goed verzorgde camping met schitterend uitzicht.

Bas en Sas, 29-7-2017

Wij hadden deze terrassencamping al in december voor een week gereserveerd en hadden dus een mooie plek (17) met een mooi uitzicht over het heuvelachtige landschap. De plek was voor Italiaanse begrippen ruim en bood genoeg ruimte voor onze caravan en klein tentje. Vanaf 17.00 uur schijnt de zon onder de luifel door, houd hier rekening mee (tarp?). De ondergaande zon zorgt elke avond weer voor een prachtig plaatje. Door de hogere ligging (623 mtr) waait er vaak een lekker briesje. De eigenaren doen er alles aan om het iedereen naar hun zin te maken en zijn erg hartelijk zonder opdringerig te worden. Rond het zwembad een ligweide met vaste parasols en meer dan voldoende ligstoelen/bedjes die je zelf even moet pakken en terug moet zetten, kleine moeite. De camping heeft twee toiletgebouwen met badkamers (toilet met douche). Schoon en ruim sanitair. Idd veel Nederlanders, maar wij hebben geen kliekvorming waargenomen. Jongere jeugd had het zo te zien prima naar hun zin. Voor oudere jeugd is er op de camping niet veel te beleven. In de directe omgeving wel een boomklimpark wat voldoende uitdaging geeft (korting via camping). Ook voor de sportieve fietsers zijn er leuke klimmetjes te vinden. Wij hebben San Marino, San Leo en Rimini bezocht. Wij vonden overigens de staat van de wegen in dit gedeelte van Italie wel erg slecht. Boodschappen deden wij in de A&O in het dorp na Novafeltria. Broodjes elke dag te bestellen via de camping. Wij hebben niet op de camping gegeten. Tip: als je de camping met caravan weer verlaat, sla bij de uitgang van de camping rechtsaf richting Perticara. Onderaan op T splitsing rechtsaf en dan alsmaar rechtdoor. Je komt dan weer uit op de weg naar Novafeltria. Deze route is minder steil dan de korte weg vanaf de camping en wordt ook door de camping aanbevolen.

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Perticara in Novafeltria / Perticara, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Perticara zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Perticara scoort een 8.51 uit 10 op basis van 224 reviews.