Camping Perticara

Camping Perticara
8,4

239 reviews over Camping Perticara in het Nederlands

Nooit meer! Onaardige eigenaren!

Manuela
30-10-2018

Wij hadden gelukkig een prachtige plek naast het rode huisje op de camping. Wat een uitzicht echt geweldig.

Nu schrijf ik hier boven 'nooit meer' en dat komt door de eigenaren. Zij zijn niet bezig met nieuwe gasten alleen de vaste gasten krijgen de beloofde gastvrijheid. Hoor je daar niet bij verwacht dan ook geen aardig woordje.Eigenaren niet geschikt voor kinderen op camping. Vanaf 10 jaar betalen de kinderen de volwassenprijs maar mogen niet van alle faciliteiten gebruik maken. Ligbedden verboden voor kinderen ze mogen zelfs niet eens even op een bedje lezen. Dan de manier waarop kinderen en volwassenen aangesproken worden in het zwembad. Ze tikken je heel hard op je hoofd voor ze tegen je schreeuwen. Eten en drinken veel te duur, pizza restaurant buiten de camping is top. Slager in het dorpje weet goede restaurants in de omgeving. Ik begrijp dat ze volgend jaar adults only worden. Bert en Nel zijn niet geschikt voor leuke kinderen.

Heerlijke vakantie.

Jannie
14-9-2018

Na een flinke klim met auto en caravan beland op camping perticara.Je hebt zeker enig ervaring nodig met het rijden in heuvels. Een caravanmover is echt wel handig op deze camping.

Maar dan word je ook beloond met een prachtig uitzicht.

Wat een rust en ruimte.

We hebben 12 dagen hiervan mogen genieten.

Veel van de mooie omgeving gezien,leuke mede kampeerders ontmoet.

Erg genoten van de gezamenlijke maaltijd georganiseerd in het restaurant op de camping.Heerlijk gegeten.

Wat betreft het lauw warme douchen,is zeker waar maar met 28 graden was het te doen.

Martin en Juul dank jullie voor de gastvrijheid.

Prachtig gelegen camping

Kees Schelfhorst
10-9-2018

Prachtig gelegen camping, geweldig uitzicht. Grote plekken. Mooi zwembad met wederom erg mooi uitzicht. Het is een terrassencamping, dus wel een hele klim naar het zwembad maar dat is zeker de moeite waard.

Koude douches in het onderste toiletgebouw hebben we ook gemerkt maar in het bovenste toiletgebouw zijn ze wel warm.

Vriendelijk behulpzaam personeel.

Wij waren hier met vier oudere kinderen(12, 15,17,20) op rondreis, zijn hier drie nachten geweest en ook de oudere kinderen vonden het een heerlijke camping.

Fantastische camping

Ad M
4-9-2018

Gastvrije ontvangst en uitgebreide informatie over de regio. Fijn dat we direct ook het advies kregen de douches in het hoofdgebouw te gebruiken vanwege ‘ overbevolking’ van het sanitair op een lager gelegen terras. Ook werden we geïnformeerd over de beperkte openstelling van het campingrestaurant.

De plaats die we kregen toegewezen was in een woord geweldig. Zeer ruim, maar vooral een betoverend uitzicht, elk uur van de dag weer anders.

We waren van plan na een paar nachten verder te reizen. Vanwege de rust, de bezienswaardigheden in de streek en het prima restaurant direct buiten de camping werden het er 10!

Aanrader!

Stijn
4-9-2018

Wij hebben als dertigers (30 en 28) zonder kinderen een week op Perticara gestaan. We hadden er nog veel langer kunnen blijven, want wat hebben we genoten! We bevelen deze camping zeker aan voor leeftijdsgenoten.

Waar wij sowieso geen genoeg van kregen was het adembenemend mooie uitzicht dat je hebt (vanaf vrijwel iedere plek op de camping). Echt een plek waar je tot rust kan komen, maar waar ook genoeg te beleven is in de omgeving.

Wij zijn een dag naar Rimini en naar Bologna geweest, maar ook de directe omgeving biedt leuke uitstapjes (ook regelmatig vanuit de camping georganiseerd) . Natuurlijk veel (betaalbaar) culinairs, maar je kan er ook goed fietsen. Hier wordt alle nodige informatie over aangeboden door het behulpzame personeel.

Mocht je van plan zijn om in september naar Perticara te gaan, dan kan je iedere maandag naar een grote plaatselijke markt. Gegarandeerd (zeker bij regen) een onvergetelijke ervaring!

We hadden de camping aangeraden gekregen van vrienden. Voldeed qua ligging, uitzicht en leuke uitstapjes zeer aan onze verwachtingen.

Op oa Zoover gelezen dat men gastvrij zou zijn. Dit geldt kennelijk niet voor het hoogseizoen en nieuwe gasten. Er heerste stress bij de eigenares (type strenge juf) en een groet kon er niet af. Bijzonder was wel dat ze wel aanschoof bij vaste gasten; alsof het persoonlijk was dat wij geen aandacht verdienden.

Verder was het douchewater beneden steevast koud. Vervelend, omdat de familiedouches zich daar juist bevinden. Nu dus steeds met twee kleintjes naar boven, in een te klein hokje voor 3 personen.

Maargoed. Je kunt merken dat de eigenaren veel ervaring hebben: veel handigheidjes waar we blij van werden. Achteraf de rekening betalen bijvoorbeeld, of een praktisch ingerichte afwasplek, een mandje met voorbeeldbroodjes, duidelijke tips en beschrijvingen, genoeg ligbedjes. En lief personeel!

Juul en Martin maakten deze camping top!

Martijn
22-8-2018

-Sanitair niet schoon, koude/lauwe douches.

-gastvrijheid eigenaren matig! Af en toe erg bot richting kinderen (en volwassenen) en we kregen de indruk dat passie voor deze camping naar achtergrond is geraakt. Maar door aanwezigheid van medewerkers Juul en Martin volledig gecompenseerd.

- schitterend gelegen, maar kies wel Voor de plaatsen helemaal onderaan de camping met uitzicht op dal, ook voor de rust.

- mooi terras, maar prijzen voor consumpties liggen echt veel te hoog...

- tip! Ga niet naar pizza avond maar naar naast gelegen restaurant..

- Poolparty door Juul en voetbaltoernooi door Martin werden erg door de kinderen gewaardeerd.

Wij zijn voor het eerst op deze camping geweest voor 1,5 week. De plekken zijn erg ruim, zeker voor Italiaanse begrippen! Zorg wel dat je aan de dalkant staat, zodat je vrij uitzicht hebt. We lezen in eerdere review dat het een onrustige camping zou zijn maar daar hebben wij niks van gemerkt. Juist heel stil en rustig ‘s avonds en dat in het hoogseizoen! De koude douches hebben wij ook gemerkt, wat wel aandachtspunt is voor de camping, maar als je een stukje omhoog loopt op de camping (of op een ander tijdstip op de dag gaat) zijn er altijd warme douches. Goed restaurant met top pizza-avond!

Zeer vriendelijk personeel, ook naar onze dochter van 5. Dat het wellicht een adult only camping wordt is nog niet zeker en heeft niets te maken met dat ze niet kindvriendelijk zouden zijn maar is wegens omstandigheden wat wat genuanceerder ligt. Wij komen heel graag nog een keer terug met onze dochter!!

Prachtige plek!

Tessa
18-8-2018

Prachtige camping qua ligging, in de omgeving zijn ook diverse leuke uitjes te doen. Vergis je niet in de vele bergweggetjes, dat maakt dat je naar een goede supermarkt zeker 15 min. onderweg bent. De camping is erg stijl, dus je moet wel een beetje in conditie zijn 😁

Gastvrijheid vonden wij matig, de camping stelt gezinnen met kinderen niet erg op prijs lijkt het. Vanaf 2019 zal het dan ook een adult only camping worden begrepen wij.

Het sanitair vonden we matig, bijna altijd koude douches en in top drukte maar beperkte schoonmaak. Wij hebben genoten van deze prachtige plek en alle mooie zonsondergangen!

Mooi, maar rumoerig

katrezebees
14-8-2018

Terrassencamping met prachtig uitzicht, ruime plaatsen en leuk zwembad. Zorg er wel voor dat je aan de dalzijde van het terras staat anders kijk je mogelijk gewoon op een camper of caravan.

Rustzoekers komen beter niet in het hoofdseizoen. De bar is open tot 23u waardoor het zeer rumoerig is op de camping tot middernacht. Ook het sanitairgebouw is een echte klankkast. Als een kopje wordt afgewassen is dat tot ver te horen.

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Perticara in Novafeltria / Perticara, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Perticara zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.