Camping Agricamp Picobello

Camping Agricamp Picobello
9,8

Omschrijving
Verblijf in rust op het Italiaanse platteland bij Camping Agricamp Picobello. De camping is ideaal voor rustzoekers en er is dan ook geen animatie. ‘s Ochtends kan er gezorgd worden voor een ontbijt met verse broodjes. Zowel de zee als de bergen zijn op een half uur afstand. Vraag vooral de gastvrouw voor tips over uitjes en restaurants.

287 reviews over Camping Agricamp Picobello in het Nederlands

Uniek in z'n soort

Rob Twigt,
3-7-2018

Gaat hier om een unieke kampeergelegenheid midden tussen een aantal prachtige dorpjes. Camping straat rust uit, daarnaast wordt je hartelijk welkom geheten door Erna. Haar inzet voor de gasten maar ook haar advies over wandelingen en bezienswaardigheden geeft je echt het gevoel dat je in de watten wordt gelegd.

Het berggebied de zee en de mooie stadjes, niet te vergeten de diverse goede eetgelegenheden, maakt het tot een geweldige vakantie waarbij het heerlijk is om na en dag weer naar de camping terug te keren.

WOW, zeker voor herhaling vatbaar.

Dick en Marloes,
28-6-2018

Rustige, goed onderhouden camping met mooi uitzicht op Monte Rinaldo. Door de ligging aan de oostkant van de berg is het hier vaak beter weer dan aan de andere zijde, waar de (eventuele) regen vandaan komt. Mooie wandelingen (met orchideeën) in de omgeving. Piano Grande en Monte Sibellini binnen bereik.

Zeer vriendelijke en betrokken kampleiding. Er ontstond al snel een band tussen de kampeerders.

Unieke ervaring op deze super camping

Stefaan Pinckaers,
25-6-2018

Wat een geweldige ontdekking hebben we hier kunnen doen. Dit is echt een top plek om lekker vakantie te vieren. Natuurlijk komt dat door Erna, die er voor zorgt dat je je vanaf het begin hier thuis voelt. Ook onze mede kampeerders hielpen bij het creëren van een unieke sfeer op deze kleine camping. Deze camping is geweldig voor oa. uitdagende wandelingen in het natuurpark of om heerlijk te relaxen aan het strand.

Wij hebben voornamelijk genoten van de avonturen met onze mede campinggasten en de warme ontvangst en support van Erna.

Echt een aanrader voor iedereen die van rust, natuur en avontuur houdt.

Ik geloof dat dit niet de laatste keer is dat we hier kwamen :-)

Ann en Steef

Een feest om hier te kamperen.

Karin en Bram,
16-6-2018

Een fantastisch mooie camping in een heerlijke omgeving. Je wordt er zeer gastvrij ontvangen en met vragen over de omgeving kun je altijd bij Erna terecht. Veel mogelijkheden om uit eten te gaan.

Keus uit wandelen in de bergen en lekker naar het strand. Beide mogelijkheden op een half uurtje rijden van de camping, daarnaast zijn er zoveel mooie stadjes en dorpjes in de omgeving.

Kortom een plaats om terug te komen.

Joke en Jan te Kloeze-Koobs,
20-10-2017

Medio juni 2017 waren wij van plan om in midden Italië te gaan kamperen. Camping uitgezocht. Bij aankomst bleek de ligging tegen te vallen. Eh, ja, wat dan? 9 Jaar geleden kampeerden wij op camping Picobello in Montelparo. Het was de eerste keer dat we zeiden: “Hier willen we nog weleens staan”. Het was er nog niet van gekomen. Maar, goed, nu toch maar richting Montelparo. Er zijn daar meerdere, kleine campings. Eentje uitgezocht waar we nog niet eerder waren geweest. Bij aankomst: nee, dit gaat niet bevallen. Toch naar Erna? Ja, dus. Heel fijne ontvangst, na al die jaren. Wat een fijne plek, wat een lieve gastvrouw. Wat een omgeving. Wat een “lekkere” restaurantjes. Volgens ons hadden we de mooiste plek, schitterend uitzicht. We hebben – weer – volop genoten. Ja, wat klopt er eigenlijk niet? We kunnen ’t niet bedenken. Sanitaire blok prima. Hygiëne: idem. Wij wensen Erna alle goeds toe; petje af voor deze gastvrouw die je kampeerleven heel aangenaam weet te maken.

Joke en Jan te Kloeze - Koobs

Wij hebben enorm genoten van de rust op de camping, de prachtige natuur om ons heen en de gastvrijheid van Erna!

Erna weet veel van de omgeving en geeft je op verzoek route beschrijvingen, tips waar je mooi kan wandelen en bespreekt restaurantjes zodat je alleen maar hoeft aan te schuiven en te genieten ;-) Wat ook het vermelden waard is: op deze camping wordt ook in het naseizoen elke dag het sanitair gepoetst en als je besluit een dagje op de camping te blijven zit je niet te luisteren naar het geluid van motorzagen en bladblazers en andere attributen die op veel campings rond deze tijd worden gebruikt om de camping alvast “winterklaar” te maken. Dat maken wij meestal wel anders mee. We zijn dan ook 9 dagen gebleven in plaats van de 3 dagen die we van plan waren :-) heel fijn allemaal, dank je wel Erna!

gastvrij plekje in prachtige omgeving

Martin van der Kuil,
4-10-2017

Na jaren weer terug bij Picobello kozen we deze keer voor overnachting in de Shell (een sfeervol en comfortabel soort blokhut, ingericht en met eigen terrasje). Schitterend! En onze herinnering aan de vorige keer werd bevestigd: dit is zó'n paradijselijk plekje, goeie uitvalsbasis voor het verkennen van de bergen, heuveldorpjes en dalen in de omgeving, maar voor een onvergetelijke vakantie hoef je niet eens weg, de camping is al mooi en gezellig genoeg. En niet zo vol gepropt met tenten als je doorgaans ziet in Italië, je hebt een royaal perceel voor jezelf en wordt niet wakker van het gesnurk van je buurman want die ligt een stuk verderop, je hebt er alle ruimte en rust.

Een heerlijk rustige camping in een mooie omgeving

Bert-Jan H.,
2-10-2017

In september is het heerlijk rustig op de camping, waardoor je ultiem kan genieten van de omgeving en natuur om je heen. Super gastvrouw die je graag helpt met het bedenken van leuke activiteiten die er allemaal te doen zijn in de regio

Fantastische, rustgevende B&B in een prachtige omg

Anthony Visser,
1-10-2017

Schone en nette B&B kamer met eigen badkamer. En een veranda met kleine kookgelegenheid en een eigen hangmat. Heerlijk rustig gelegen met mooie uitzichten. Je komt hier helemaal tot rust. Kamping eigenaar is super vriendelijk en behulpzaam. Dit is zeker een aanrader!

Heerlijk relaxen, eten en genieten.

Karin,
1-10-2017

Een heerlijke camping met ruime tentplaatsen, zonder stroom en waar de auto gewoon lekker op de parkeerplaats blijft staan. Twee mooie BBQ's om gebruik van te maken zodat je niet elke avond bij je tent wegrookt omdat je buren zonodig iets moeten verbranden. Geweldig uitzicht over een mooi dal, en vooral het geluid van de stilte. Camping voor outdoormensen, rustzoekers. Geen zwembad maar wel het strand op 30 minuten rijden. In de buurt heerlijk eten (ga eens pranzo doen op zondagmiddag bij Montorso of Locanda Del Riccio) voor weinig geld. Prachtige wandelingen in de buurt of in de bergen. Sanitair schoon en ruim voldoende, een plankje in een koelkast per tentplaats en een echte wringer, om je was te wringen en aan de gemeenschappelijke lijn te drogen. En milieu vriendelijk op zonneenergie je telefoon opladen bij het oplaadpunt. Voor mij reden om in mijn uppie 1600 km te rijden. Best place to be!

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Agricamp Picobello in Montelparo, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Agricamp Picobello zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.