Camping Agricamp Picobello

• 9.6Staat v/h sanitair
  • 9.6Eetgelegenheden

Zoover gold Award 2019

Meer camping info

Verblijf in rust op het Italiaanse platteland bij Camping Agricamp Picobello. De camping is ideaal voor rustzoekers en er is dan ook geen animatie. ‘s Ochtends kan er gezorgd worden voor een ontbijt met verse broodjes. Zowel de zee als de bergen zijn op een half uur afstand. Vraag vooral de gastvrouw voor tips over uitjes en restaurants.

335 reviews over Camping Agricamp Picobello

• 2019
    10Jan en Ina Förch07-11-2019

Geweldige locatie en een onovertroffen gastvrouw

Na ons laatste bezoek in 2006 zijn we dit jaar op onze rondreis door Italië weer op bezoek geweest bij Agricamp Picobello. Le Marche is nog steeds minder druk met toeristen dan andere streken in Italië. De locatie is ideaal tussen de kust en de bergen van de Apennijnen met veel historische plaatsen in de nabije omgeving. Genoeg te beleven dus!

Gereisd met partner in mei 2019

• 10Greet07-11-2019

Een heerlijke week gehad!

Het is een prachtige omgeving, landelijk, rustig. Mooie stadjes in de buurt. Zeer gastvrij, elke morgen een lekker en verzorgd ontbijt op de veranda. Erna weet veel te vertellen over de omgeving, de goeie restaurants en de activiteiten (markten, lokale feesten, wijnproeverij) die er te doen zijn.

• 10H.L. Veerman04-11-2019

De persoonlijke inzet en gastvrijheid .

Wij vinden het al jaren een heel goede camping. We vinden alles goed aan deze camping.

Gereisd met partner in juni 2019

• 10Frank Brusseleers20-09-2019

Kalmte, rust, ruimte, natuur en een topontbijt.

Het zuidelijke deel van de provincie Le Marche is de verborgen parel van Italië. Het is gewoon nog vele malen mooier dan Toscanië. We verbleven er in B&B Picobello. En het was inderdaad Picobello. Voor wie op zoek is naar stilte en rust, voor puur natuur, in een adembenemend mooie omgeving, is dit een ideale B&B of camping. Het is ook een ideale uitvalbasis voor wie zowel van de zee als van de bergen houdt. Het ligt zowat tussen de Monte Sibillini en de Adriatische kust. In onze B&B genoten wij vooral van de gastvrijheid van uitbaatster Erna en vooral van haar schitterend ontbijt met overheerlijke streekproducten; dit alles vanop een overdekt terras met zicht op een overweldigende omgeving.

Gereisd met partner in september 2019

• 10Margreeth Kamphuis15-09-2019

fantastisch

Dit jaar waren we in juli 2 weken bij Agricamp Picobello. Het is een heerlijke plek om je vakantie te vieren. Erna is een geweldige gastvrouw met oog voor detail. Zoek je een mooi omgeving, ruimte en rust, dan is Agricamp Picobello echt een aanrader.

• 1028-08-2019

Aanrader!

Kleine camping met alleen grote tentplaatsen in mooi parklandschap. Geen auto’s parkeren bij tent. Mooie omgeving met zee, middeleeuwse dorpen en bergen binnen bereik met auto. Geen zwembad, wel verkoelende buitendouche.

• 9Ronald en Jessica24-08-2019

Fantastisch! Supercamping in superomgeving

Camping heeft ruime, rustige plaatsen, met of zonder schaduw. Sanitair is schoon en netjes. Gelegenheid om te schuilen in geval van regen. Telefoons e.d. kunnen opgeladen worden, zeep en toiletpapier is aanwezig. Eigenaresse is vriendelijk en behulpzaam. Broodjesservice. Info en suggesties voor activiteiten in de omgeving. Behalve de krekels en af en toe een hond vrijwel geen geluid te horen vanaf de camping. Omgeving is fantastisch: vlakbij zee én nationaal park Monte Sibillini. Héél erg veel prachtige oude stadjes op vrijwel elke heuveltop in de buurt. Voor de fietsliefhebber een walhalla.

• 8Eetgelegenheden

Gereisd met partner in augustus 2019

• 10Evert20-08-2019

Dit is Kamperen met hoofdletter.. Fantastisch!

Tja, eerlijk gezegd wisten we niet helemaal wat we moesten verwachten. Een camping tussen de bergen en de zee in, geen stroom geen verdere voorzieningen.(uiteraard wel een gedeelde koelkast). We kregen een prachtige plek met vrij uitzicht. Alle plekken zijn groot en geven totaal geen hutje-mutje gevoel.
    In de drie weken dat we geweest zijn hebben we een geweldige tijd gehad, met zowel andere campinggasten, de prachtige stranden en de geweldige bergen waar je heerlijk kunt wandelen. Het wemelt er van de leuke dorpjes en stadjes. Mede door de geweldige gastvrijheid van Erna hebben we menig leuke restaurant bezocht (met voor ons de klapper bij de Osteria in Petritoli), prachtige wandelingen gemaakt en heerlijke avonden gehad op de camping aan de gemeenschappelijke tafel. Veel vermaak ook vanaf de camping: dorpsfeesten, wijnproeverij, opera diner etc. Kortom zo is Kamperen een fantastische Belevenis. En niet te vergeten....ORSO

Gereisd met partner in augustus 2019

• 9Marieke18-08-2019

Authentiek en rustiek kamperen in de Marche

We hebben een heerlijk ontspannen tijd gehad met onze dochters (3 en 8 jaar) bij Erna. Zij ontvangt je met open armen, een drankje op het terras en een praatje alvorens je je tent gaat opzetten. Heel erg prettig! De omgeving is werkelijk prachtig. Wonderschone natuur, prachtige dorpjes (Piu belli Borghi d’Italia, maar bovenal rust. De camping ligt schitterend, is mooi aangelegd, de plekken zijn erg groot en goed onderhouden. Met onze de Waard tent (type lepelaar) hadden wij een zee aan ruimte. Voor Italiaanse begrippen een unicum. Onze kinderen hebben zich goed vermaakt, ondanks de geringe faciliteiten (schommels, tafeltennistafel, hangmatten, buitendouche, opblaasbadje). Het was prettig dat er een ander gezin kwam met kinderen. Voor verkoeling ben je aangewezen op de zee of gemeentelijk zwembad in Venarotta. Ideaal: koelkasten, waslijnen, greenpoint en.... wakker worden met geluid van de wielewaal en bijeneter 😁!

• 9Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in juli 2019

• 10Anneli & Jeroen18-08-2019

Voor ons is er maar 1 camping in Italië: Picobello

Voor de 4e keer genoten van een heerlijk verblijf bij Erna op Picobello. Wat een unieke plek is het toch tussen de prachtige heuvels. Het blijft aan ons trekken: rust en ruimte, de prachtige tentplaatsen, luieren aan het strand, zwemmen in de azuurblauwe zee, wandelen in de Monti Sibillini, prachtige stadjes en kerkjes bezoeken (zo veel fresco's weer gezien), koffie drinken (bij Belli in Amandola), de heerlijke pasta's, pizza's, porchetta (bij de slager in Montelparo), de prachtige sterrenhemel, en niet te vergeten Erna een geweldige gastvrouw!

Camping Agricamp Picobello info

• SchaduwplaatsenAanwezig