Camping Agricamp Picobello

• 9.6Staat v/h sanitair

Zoover gold Award 2018

Meer camping info
Tonen op kaart

Verblijf in rust op het Italiaanse platteland bij Camping Agricamp Picobello. De camping is ideaal voor rustzoekers en er is dan ook geen animatie. ‘s Ochtends kan er gezorgd worden voor een ontbijt met verse broodjes. Zowel de zee als de bergen zijn op een half uur afstand. Vraag vooral de gastvrouw voor tips over uitjes en restaurants.

326 reviews over Camping Agricamp Picobello

• 10Bert van der Woerd09-11-2019

Hier is het heerlijk ontspannen

De sfeer op deze camping is zeer relaxed. De eigenaar maakt het werkelijk iedereen naar de zin en weet waarom mensen naar haar plek komen. La dolce vita; dolce far niente. Het is een rustige omgeving met mooie oude stadjes. De bewoners zijn blij met de bezoekers en gaan gewoon door met hun leven. Je bent welkom op elk stads/dorpsfeest. Je bent in drie kwartier bij de Adriatische Zee en in drie kwartier middenin de Apennijnen (Parco Nazionale Monti dei Sibillini). In de omgeving kan je heerlijke fietsen, Zuid-Limburg in het kwadraat en meer. Het Italiaanse eten is er heerlijk. Het is er zeer kindvriendelijk, er zijn geen kinderspeeltoestellen of een zwembad. We waren met zes volwassenen en een dreumes.

Gereisd met vrienden in augustus 2019

• 10Jan en Ina Förch07-11-2019

Geweldige locatie en een onovertroffen gastvrouw

Na ons laatste bezoek in 2006 zijn we dit jaar op onze rondreis door Italië weer op bezoek geweest bij Agricamp Picobello. Le Marche is nog steeds minder druk met toeristen dan andere streken in Italië. De locatie is ideaal tussen de kust en de bergen van de Apennijnen met veel historische plaatsen in de nabije omgeving. Genoeg te beleven dus!

Gereisd met partner in mei 2019

• 10Greet07-11-2019

Een heerlijke week gehad!

Het is een prachtige omgeving, landelijk, rustig. Mooie stadjes in de buurt. Zeer gastvrij, elke morgen een lekker en verzorgd ontbijt op de veranda. Erna weet veel te vertellen over de omgeving, de goeie restaurants en de activiteiten (markten, lokale feesten, wijnproeverij) die er te doen zijn.

• 10H.L. Veerman04-11-2019

De persoonlijke inzet en gastvrijheid .

Wij vinden het al jaren een heel goede camping. We vinden alles goed aan deze camping.

Gereisd met partner in juni 2019

• 10Frank Brusseleers20-09-2019

Kalmte, rust, ruimte, natuur en een topontbijt.

Het zuidelijke deel van de provincie Le Marche is de verborgen parel van Italië. Het is gewoon nog vele malen mooier dan Toscanië. We verbleven er in B&B Picobello. En het was inderdaad Picobello. Voor wie op zoek is naar stilte en rust, voor puur natuur, in een adembenemend mooie omgeving, is dit een ideale B&B of camping. Het is ook een ideale uitvalbasis voor wie zowel van de zee als van de bergen houdt. Het ligt zowat tussen de Monte Sibillini en de Adriatische kust. In onze B&B genoten wij vooral van de gastvrijheid van uitbaatster Erna en vooral van haar schitterend ontbijt met overheerlijke streekproducten; dit alles vanop een overdekt terras met zicht op een overweldigende omgeving.

Gereisd met partner in september 2019

• 10Margreeth Kamphuis15-09-2019

fantastisch

Dit jaar waren we in juli 2 weken bij Agricamp Picobello. Het is een heerlijke plek om je vakantie te vieren. Erna is een geweldige gastvrouw met oog voor detail. Zoek je een mooi omgeving, ruimte en rust, dan is Agricamp Picobello echt een aanrader.

• 1028-08-2019

Aanrader!

Kleine camping met alleen grote tentplaatsen in mooi parklandschap. Geen auto’s parkeren bij tent. Mooie omgeving met zee, middeleeuwse dorpen en bergen binnen bereik met auto. Geen zwembad, wel verkoelende buitendouche.

• 9Ronald en Jessica24-08-2019

Fantastisch! Supercamping in superomgeving

Camping heeft ruime, rustige plaatsen, met of zonder schaduw. Sanitair is schoon en netjes. Gelegenheid om te schuilen in geval van regen. Telefoons e.d. kunnen opgeladen worden, zeep en toiletpapier is aanwezig. Eigenaresse is vriendelijk en behulpzaam. Broodjesservice. Info en suggesties voor activiteiten in de omgeving. Behalve de krekels en af en toe een hond vrijwel geen geluid te horen vanaf de camping. Omgeving is fantastisch: vlakbij zee én nationaal park Monte Sibillini. Héél erg veel prachtige oude stadjes op vrijwel elke heuveltop in de buurt. Voor de fietsliefhebber een walhalla.

• 8Eetgelegenheden

Gereisd met partner in augustus 2019

• 10Evert20-08-2019

Dit is Kamperen met hoofdletter.. Fantastisch!

Tja, eerlijk gezegd wisten we niet helemaal wat we moesten verwachten. Een camping tussen de bergen en de zee in, geen stroom geen verdere voorzieningen.(uiteraard wel een gedeelde koelkast). We kregen een prachtige plek met vrij uitzicht. Alle plekken zijn groot en geven totaal geen hutje-mutje gevoel.
    In de drie weken dat we geweest zijn hebben we een geweldige tijd gehad, met zowel andere campinggasten, de prachtige stranden en de geweldige bergen waar je heerlijk kunt wandelen. Het wemelt er van de leuke dorpjes en stadjes. Mede door de geweldige gastvrijheid van Erna hebben we menig leuke restaurant bezocht (met voor ons de klapper bij de Osteria in Petritoli), prachtige wandelingen gemaakt en heerlijke avonden gehad op de camping aan de gemeenschappelijke tafel. Veel vermaak ook vanaf de camping: dorpsfeesten, wijnproeverij, opera diner etc. Kortom zo is Kamperen een fantastische Belevenis. En niet te vergeten....ORSO

Gereisd met partner in augustus 2019

• 9Marieke18-08-2019

Authentiek en rustiek kamperen in de Marche

We hebben een heerlijk ontspannen tijd gehad met onze dochters (3 en 8 jaar) bij Erna. Zij ontvangt je met open armen, een drankje op het terras en een praatje alvorens je je tent gaat opzetten. Heel erg prettig! De omgeving is werkelijk prachtig. Wonderschone natuur, prachtige dorpjes (Piu belli Borghi d’Italia, maar bovenal rust. De camping ligt schitterend, is mooi aangelegd, de plekken zijn erg groot en goed onderhouden. Met onze de Waard tent (type lepelaar) hadden wij een zee aan ruimte. Voor Italiaanse begrippen een unicum. Onze kinderen hebben zich goed vermaakt, ondanks de geringe faciliteiten (schommels, tafeltennistafel, hangmatten, buitendouche, opblaasbadje). Het was prettig dat er een ander gezin kwam met kinderen. Voor verkoeling ben je aangewezen op de zee of gemeentelijk zwembad in Venarotta. Ideaal: koelkasten, waslijnen, greenpoint en.... wakker worden met geluid van de wielewaal en bijeneter 😁!

• 9Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in juli 2019

30 tips over Camping Agricamp Picobello

• ernarob, 29-04-2014

Als het om uitgebreide informatie gaat betreffende de outdoor activiteiten van Agricamp Picobello zou je ook eens moeten kijken op: http://outdoorinitalie.weebly.com/ Daar lees je alles over de georganiseerde en begeleide excursies, klimmen en klimlessen en het persoonsprofiel van Rob als "Outdoorman".

• Cor.NL, 20-01-2014

Vanwege de aankomst en vertrektijd van het vliegtuig op Pescara, is er voldoende tijd om de omgeving per huurauto te verkennen.

• Joep van den Heuvel, 24-09-2013
    • ipv met de auto zijn we met Ryanair gevlogen (Fly Drive) op Ancona. Nauweliijks duurder, veel rustigere reis, zeker met kinderen. Autootje stond klaar op vliegveld (Hertz)
    • schelpenmuseum in Cupra Maritima
    • doe een nachtwandeling met Rob. Spectaculair
    • Strand in Cupra Maritima (2 stoeltjes met parasolletje, 5 euro, leuke boulevard voor de kinderen)
    • De watervallen in het nationale park. Dammen bouwen in heerlijk koel water.
    • Wijnproeverij met een aantal gasten was erg gezellig

5 vragen over Camping Agricamp Picobello

• Evelien Meijer, 25-06-2017

reserveren?

Is reserveren noodzakelijk? (Juli)

• Dorien Neuteboom, 03-09-2016

Vouwwagen

Mag een vouwwagen wel op deze camping? Of alleen tenten?

• paula, 15-04-2014

wie weet of ik op deze camping met een camper mag

Is op deze camping ook een camper toegestaan?

paula, 28-04-2014

dank je wel Jovanka,dat zal ik doen! paula

Jovanka, 28-04-2014

Hoi Paula, in het voor- en naseizoen is het toegestaan om met een (kleine) camper op het terrein te staan. Neem anders even contact op met Rob of Erna, zij kunnen je de details vertellen! Groet Jovanka

• SchaduwplaatsenAanwezig
  • BBQToegestaan