30 tips over Camping Agricamp Picobello

• ernarob, 29-04-2014

Als het om uitgebreide informatie gaat betreffende de outdoor activiteiten van Agricamp Picobello zou je ook eens moeten kijken op: http://outdoorinitalie.weebly.com/ Daar lees je alles over de georganiseerde en begeleide excursies, klimmen en klimlessen en het persoonsprofiel van Rob als "Outdoorman".

• Cor.NL, 20-01-2014

Vanwege de aankomst en vertrektijd van het vliegtuig op Pescara, is er voldoende tijd om de omgeving per huurauto te verkennen.

• Joep van den Heuvel, 24-09-2013
    • ipv met de auto zijn we met Ryanair gevlogen (Fly Drive) op Ancona. Nauweliijks duurder, veel rustigere reis, zeker met kinderen. Autootje stond klaar op vliegveld (Hertz)
    • schelpenmuseum in Cupra Maritima
    • doe een nachtwandeling met Rob. Spectaculair
    • Strand in Cupra Maritima (2 stoeltjes met parasolletje, 5 euro, leuke boulevard voor de kinderen)
    • De watervallen in het nationale park. Dammen bouwen in heerlijk koel water.
    • Wijnproeverij met een aantal gasten was erg gezellig

• Jeroen Hoekstra, 30-06-2013

Bezoek zeker: Piano Grande en andere plekken in het natuurgebied Monti Sibillini, de stadjes Monte Alto, Fermo, Ascoli Piceno en Montelparo (waar de camping naast ligt). Als je op de camping verblijft, ga dan zeker mee op een begeleide wandeltocht, klim op de klimwand onder begeleiding van Rob en doe mee aan de wijnproefavond van de nabijgelegen wijngaard Vitali.

• Kees en Ina Reinink-van Trijp, 06-08-2012

Aanbevelenswaardig: Operafestival in Macerata; lokale muziekoptredens; dorpsfeesten. Houd onderweg de posters in de gaten ! De wijnproeverij bij de buren van Rob en Erna mag je niet missen! Rob en Erna adviseren prima restaurantjes, maar we hebben ons op tochtjes ook regelmatig laten verrassen in onverwachte etensplekjes in de omgeving. Ons devies: Gewoon eten wat de pot van La Mama schaft.

• Marjolein, 30-08-2013

Strand op 30 minuten, meerdere zwembaden op 30-45 minuten, in 45 minuten ben je midden in het wandelgebied van de Monti Sibellini. Daarnaast pittoreske dorpjes en de hoofdstad binnen handbereik en diverse shopping outlets. Er zijn wekelijks meerdere activeiten, waar je vrijblijvend aan deel kan nemen, zoals wijnproeverijen, begeleide wandeltochten, klimavonden, gezamelijke diners enz.

• Willy, 25-08-2013

Voor de tweede keer ook de motor mee op de aanhanger en daar leent de camping zich ook uitstekend voor! Een prima uitvalbasis voor mooie tochten in National Park Sibilini en de omgeving van Montelparo. Ook hiervoor heeft Rob prima tips en mooie routes.

• Frank Salemans, 01-08-2013

Er is veel te zien in de omgeving. Naast wandeltochten zijn steden- c.q. dorpstripjes naar Loreto, Ascoli Piceno, Macerata, Offida (bezoek de kerk achterin het dorp), Montalto en natuurtripjes naar Piano Grande (schitterend!) en Monte Sibilini aanraders.

• ernarob, 06-02-2013

Winter in Le Marche! Met Agricamp Picobello als uitvalsbasis winterwandelen in het Nationaal Park. Met of zonder sneeuwschoenen is dat altijd een fantastische belevenis en je bent er helemaal uit. Overdag sportief bezig zijn en s'avonds genieten van de Italiaanse keuken met een goed glas wijn en dat allemaal voor een zeer aantrekkelijke prijs. HEEEEEEL LEUK!

• Martine, 29-09-2013

De nachtbeklimming van de Mt. Sibilla

• Deen, Anya en kinderen, 06-09-2012

Ga met Rob mee op een van zijn prachtige wandeltochten: ook leuk voor pubers!

• MenE, 31-07-2012

Ascoli Piceno: prachtige stad! Civitella del Tronto: spannend fort voor de kinderen! Nachtbeklimming van de M. Sibilla: prachtige zonsopgang!

• T. Prins, 29-04-2012

Ik raad iedereen aan om hier te gaan fietsen, of een ander soort vakantie in te plannen. in een woord geweldig !!!!

• ernarob, 15-07-2012

Ook ritten met de motor in deze omgeving zijn geweldig mooi. Rob kan ze begeleiden of je rijd op eigen gelegenheid. In het voorjaar met de nachttrein vanaf Dusseldorf naar Verona, daarna lekker toeren naar Agricamp Picobello en vanaf daar in het voorjaar mooie dagtripjes! Ik zeg; doen!

• ernarob, 20-05-2012

Volg Agricamp Picobello ook op facebook. Zo blijf je op de hoogte van de laatste ontwikkelingen, lees je de nieuwtjes en zie je de mooiste foto's: https://www.facebook.com/pages/Agricamp-Picobello-Camping-Outdoor-rent-a-bike-and-B-B/128132227246034

• Rob, 20-05-2012

Meld je via de website www.agricamppicobello.com aan voor de nieuwsbrief en twee keer per jaar wordt je helemaal "bij gepraat".

• Erna, 20-05-2012

Volgend jaar viert Agricamp Picobello het 10e seizoen. Als je erbij wilt zijn is het aan te raden tijdig te reserveren!

• Elly en Hans Stevens, 08-07-2012

Onze tip: volgend jaar opnieuw!!

• a_elbertse, 18-05-2012

Als je de G.A.S. wandelt, vraag dan de gastheer/-vrouw van de dag om naar het volgende beoogde overnachtingsadres te bellen om je komst aan te kondigen/te reserveren. Dan weet je zeker dat er op je gerekend wordt en hoef je niet alles van tevoren vast te leggen. Als je Ascoli Piceno bezoekt, vergeet dan niet om een anijslikeurtje (Anisetta) te drinken bij Café Meletti (ook even binnen kijken!) op de Piazza del Popolo.

• jan westerink, 30-04-2012

Informeer bij Rob en Erna over eetgelegenheden en zij geven je een prima advies. Prachtig gebied om te fietsen ( racefiets), rustig en over het algemeen goede wegen.

• Marianne Havermans, 10-04-2012

In de buurt zijn vele goede restaurants/pizzeria's. Eentje springt er wat ons betreft uit: I Piceni in Ortezzano. Doen!!!

• Marianne Havermans, 12-04-2012

Sinds kort heeft Picobello een heuse klimwand. Rob geeft je zeer vakkundig les, waarbij veiligheid voorop staat! In de omgeving zijn vele restaurants/pizzeria's die allemaal de moeite waard zijn. Voor een echt avondje uit raden wij I Piceni aan in Ortezzano. Een kwalitatief zeer hoogstaand restaurant met zeer onhollandse prijzen. Rob en Erna reserveren graag voor jullie (en de kok spreekt Engels!).

• martin(e), 02-08-2012

Een avondje klimmen op de klimmuur.

• karin_anthony, 04-10-2011

Bezoek eens de stad Ascoli Piceno, een van de mooiste steden in de Marche!

• Rob, 02-09-2011

Klimgebied Rosara of meedoen met het door Rob bedachte en uitgevoerde arrangementje: Nachtbeklimming Mt. Sibilla - zonsopkomst - Ontbijt

• H van Bloemendaal, 15-07-2015

Tips: Zee/strand, nationaal park, laat je op de camping informeren over de restaurantjes in de buurt (vele met een speciaal Picobello menu).

• Linda, 20-05-2015

Voornamelijk Nederlanders maar absoluut niet zoals de gemiddelde camping waar je struikelt over de Hollanders met meegebrachte pindakaas en aardappelen in de sleurhut. Laat je niet afschrikken. Dat ontwijken wij ook graag! Bij Picobello gelijkgestemde sportievelingen die de Italiaanse natuur én cultuur optimaal willen ervaren. Zeker ook een aanrader voor de fanatieke fietsers!

• Wia Jonker, 15-02-2015

Winterwandelarrangement is een aanrader. Zeer professionele begeleiding en uitrusting. We komen in de zomer zeker terug!

• Chrisje, 08-08-2015
    • Ascoli Piceno
    • Fortezza Civitella del Tronto
    • Piano Grande
    • De vele restaurantjes en agriturismo's (o.a. Osteria La Rosa Dei Venti) ...voor hele schappelijke prijzen!

• Karin, 01-07-2015

Op zondagmiddag lopend naar Agriturismo Montorse, daar lunchen en terug wandelen.