Bed and Breakfast Casa Fontana

BedAndBreakfastWeer vandaag29°18°
Bed and Breakfast Casa Fontana

35 reviews over Bed and Breakfast Casa Fontana in het Nederlands

voor herhaling en aanbeveling vatbaar

M.Broeksteeg
14-9-2014

Casa Fontana, met zijn gastvrije eigenaars, heeft ons hart gestolen vanwege de prachtige ligging met grandioos uitzicht en de mogelijkheid om de sfeer en cultuur van Italie te proeven middels vele dagtochtjes naar mooie steden als Urbino, Gubbio en Fabriano. Als vertrekpunt voor tochten per auto, te voet of met de fiets is Casa Fontana een perfecte lokatie. Het is dan na een intensieve dagtocht goed thuis komen op een mooi landgoed met authentiek ingerichte kamers. Ook voor een lang weekend is het een ideale plek vanwege de nabijheid van het vliegveld Ancona. Er zijn enkele restaurants in de buurt waar je zeer gevarieerd en goed kunt eten. We hebben Casa Fontana inmiddels meerdere jaren bezocht en zijn nog steeds niet uitgekeken.

Prachtige plek en prima verzorging

Marie-Thérèse Pannekoek
11-9-2014

Bed & Breakfeast Casa Fontana is een plek waar je meteen weer naar toe wilt. Prachtige rustige ligging met heerlijke grote tuin met veel zitjes. Gelegen in het mooie gebied Marche natuur en prachtige dorpjes. Gastheer en vrouw Joep en Antoinette staan altijd voor je klaar, kennen de streek en verzorgen een heerlijke pizza avond met pizza's die zij bakken in de mooie orginele pizza oven op hun terrein. Ontbijt met fruit, jam uit eigen tuin iedere ochtedn weer even heerlijk.

Prima kamers het huis ligt prachtig op een heuvel vanuit de tuin mooie vergezichten. Wil je rust genieten en je thuis voelen ga naar Casa Fontana!

toplocatie in wandelparadijs

mark van dinteren
3-6-2014

Prima kamers, lekker bed. Veel land om het huis heen, 2 hectare. Lekker rustig met mooie zonsondergangen en italiaans wijntje buiten. Super ontbijt, daar kan je lekker op wandelen! Joep en Antoinette waren prima gastheer en vrouw. Wisten veel, en waren zeer behulpzaam. Aanrader is hun pizza avond. houtgestookte pizza-oven, goeie pizza's!

rust, schoonheid en natuur

sacha wildenhoek
3-6-2014

Casa Fontana is een prachtige plek om een week te vertoeven. Fijne, ruime kamers met goed sanitair. Eenmaal buiten heb je een tuin ter beschikking wat bijna op een landgoed lijkt. olijvenboomgaard, hangmatten, en een weids uitzicht over de glooiende heuvels van de Marken. Omdat de tuin zo weids is heb je alle tijden van dag zon, maar er zijn ook genoeg schaduwmogelijkheden. Er is bovendien een grote zitkeuken voor gasten, erg gezellig ingericht, waar je zelf kan koken als je een keer geen zin hebt om uit eten te gaan. Antoinettte en Joep zijn zeer gastvrije mensen, die alle tijd voor je nemen. Ze weten niet alleen veel van de omgeving, maar zijn altijd bereid om je te helpen als je op zoek bent naar iets speciaals. Ze hebben veel contacten en kunnen op vraag een excursie of workshop voor je organiseren bij de lokale Italiaanse vakmensen. Zelf gaan ze mee om te vertalen. Kortom, zij kunnen met hun kennis en connecties de vakantie een extra dimensie geven.

Een plek om naar terug te keren!

Span
5-10-2013

Een heerlijke week Italie, Casa Fontana!

Terwijl in Nederland de herfst is losgebarsten, schijnt in Italie de zon.

Wat is het een fijn land. De stilte is weldadig en de ruimte…..

Een boer ploegt een veld ‘voorbije’ zonnebloemen om en verandert het zo in wéér zo’n prachtige, geurende akker vol vette, bruine aardekluiten. Even verderop ligt een wijngaard; de druiven hangen zwaar en zoet klaar om geplukt te worden. Krekels onderstrepen de stilte.

Het is niet moeilijk je thuis te voelen in en om Casa Fontana. Het huis is mooi, de kamers zijn sfeervol en schoon. Ook de tuin is verzorgd en biedt alle gelegenheid om van de rust te genieten.

Joep en Antoinette ontvangen hun gasten in een prettige, persoonlijke stijl. Oprecht geïnteresseerd en betrokken en graag bereid te vertellen over de regio, waarmee ze zich duidelijk hebben verbonden.

Het uitgebreide ontbijt, met aandacht bereid en opgediend, is elke dag anders, elke dag feestelijk.

En dan is de dag nog maar net begonnen...

Fantastische plek

Frank Hanssen
7-8-2013

Heel mooi, prachtige kamers, heerlijk ontbijt en heel warm welkom

"De ontdekking van de Marche."

M. Boom
11-7-2013

"Casa Fontana" is op zich al prachtige plek met panoramische vergezichten. In het land, grenzend aan een nationaal park en op korte rij afstand van mooie stranden. De omgeving biedt mogelijkheden om te wandelen, te toeren door het schilderachtige landschap en dorpjes te bezoeken. Antoinette en Joep zijn zeer attent naar gasten en zorgen voor veel privacy. Daarnaast geven zij prima adviezen over goeie restaurants in de buurt, wandelingen en mogelijke adressen voor wijn en olijfolie.

De kamer is ruim, koel en goed ingericht.

"Casa Fontana" is een rustige plek met aandacht voor de natuur, de cultuur en het landschap van de Marche

authentiek Italie

Paula Wetselaar
10-6-2013

Een week op een prachtige plek, Casa Fontana. Het huis is hoog gelegen op een berg met prachtige uitzichten. Je kijkt uit over de groene heuvels van de Marken, de druiven, olijfbomen enz. De kamers zijn ruim, de tuin erom heen groot. De woonkeuken, speciaal bedoeld voor gasten is goed ingericht. Heerlijk om een extra ruimte te hebben, waarin je zelfs kan koken. Na een dag wandelen, oude stadjes bezoeken of de lokale wijnboer, was het heerlijk om weer terug te komen. Het voelde een beetje als thuis komen. Antoinet en Joep kunnen je veel vertellen over de omgeving en regelen ook een bezoek of excursie aan de locale wijn- of olijven boer, de bakker of pasta maker, kruidentuin enz. Informatief, leuk om kennis te maken met de bevolking en je steekt ook nog wat Italiaans op. Er is zoveel in de omgeving te doen en te zien, wij komen zeker terug!!

Deze streek wordt met recht "klein Toscana"genoemd. Prachtige dorpen, maar veel minder toeristisch.

het echte Italie

Petra van Os
27-5-2013

Net terug van een week Mergo, Casa Fontana. Wat een rust, vriendelijkheid en prachtige omgeving! Alleen al het uitzicht is overweldigend, met daarbij de gastvrijheid van Antoinette en Joep het recept voor een heerlijke vakantie. Deze streek doet je wanen in vroeger tijden, iedereen is even vriendelijk, de dorpjes zijn klein en gemoedelijk, prachtig onderhouden. Geen massatoerisme, prachtige glooiende natuur met op de achtergronden de grimmige bergen van de Apenijnen

Prachtige plek, geweldige mensen.

Yvon de Ridder
7-2-2013

Ons Italiaans ophalen en genieten van een paar dagen voor onszelf zonder gezin, werk en verplichtingen. Dat was het idee en dat is gelukt. Antoinette en Joep hebben ons een onvergetelijke tijd bezorgd. We hebben genoten hebt van diverse proeverijen bij locals door Antoinette georganiseerd. Daardoor werd het een levende 'taalles'.

Antoinette en Joep hebben ook voor ons gekookt. Heerlijk om in zo’n ambiance aan de eettafel verhalen uit te wisselen en hen het hemd van het lijf te mogen vragen over hun leven in Italië. De perfecte verzorging, de tuin, het uitzicht, het was allemaal uitstekend, maar het extraatje kwam voor ons van Antoinette die al snel zag wat wij wilden en daar perfect op heeft ingespeeld.

Overweeg je om een verblijf te boeken in Bed and Breakfast Casa Fontana in Mergo, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Bed and Breakfast Casa Fontana zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Bed and Breakfast Casa Fontana scoort een 8.96 uit 10 op basis van 35 reviews.