Sorteren

Reviews over Fermo

aardig stadje met twee parels

Adri Meijdam
    7-1-2017

Fraai hoog gelegen, steil op en af. Rond kathedraal en hoog pkein (uitzicht). Aan de oostzijde het mooiste dee! met plein met arcaden en poortje. Aardige eetgelegenheden in stad maar wel de rekening controleren.Iets ten ZW van de stad in een agriturismo ligt echter de beste en leukste, met overkapt terras. In de stad twee verborgen parels. Ten eerste de grootse ondergrondse Romeinse waterreservoirs. Verstopt, vraag bij vvv op plein. Ten tweede het theater (entree via vvv) met prachtige zaal en foyers, geheel in een stijl ontworpen. In de buurt de kust. Door de week goed te doen, in de weekends stervens druk - ook al medio juni.

Mooi levendig stadje met mooi plein

Sebastiaan
    2-10-2016

Mooi stadje met groot plein. Veel restaurants en paar winkels. Mooi stadspark en een mooi theater.

Boeiend

H.Th.S. Flapper
    11-10-2015

Een mooie oude stad met een prachtig plein. De kathedraal en het museum zijn de moeite waard en vergeet vooral de bibliotheek niet met zijn oude boeken. Leuke winkelstraat. Mooi uitzicht vanuit de belvedère. Ga op zaterdagmiddag naar de Sant'Agostino met het ernaast gelegen oratorio di Santa Monica, prachtige fresco's. En tot slot lekker ijs eten op Piazza del Popolo.

Gaan zeker terug!

Poulies
    1-10-2014

Prachtige omgeving, ingeslapen dorpjes, veel natuur. Geen 'spectaculaire' steden zoals in Toscane. Omgeving geschikt voor sportieve fietsers (wielren en mountainbike). Mooie stranden, heerlijk en betaalbaar eten. Voornamelijk Italiaanse toeristen. Het aantal Nederlandse kentekens viel erg mee.

prima omgeving waar veel te zien is.

tom metz
    17-8-2014

Mooie omgeving en prima vertrekpunt om de streek te ontdekken maar ook prima om naar t strand te gaan. Voor wielrenners wat minder omdat er te veel hellingen inzitten van 13% en veel meer. Voor wielrenners wat minder omdat er te veel hellingen inzitten van 13% en veel meer.

Fermo scoort een 8,3 uit 10, op basis van 12 reviews